Geld & Recht alle pijlers

nalatige bewindvoerder, geen eten, afgesloten en zwanger.

05-06-2018 03:33 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger, heb niets te eten en ben afgesloten van gas water en licht door nalatigheid bewindvoerder, maar niemand helpt.

Waar kan ik hulp krijgen in Nederland? Edit: ik begrijp dat er op dit forum veel nepverhalen worden gepost en mijn verhaal daarom veel twijfels oproept. Dit snap ik, maar ik weet echt niet meer bij wie ik aan moet kloppen. Ik zal jullie verder niet lastigvallen.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-06-2018 12:55
Reden: openingspost deels verwijderd, maatregelen genomen
87.10% gewijzigd
Trotter schreef:
05-06-2018 06:36
Waarom ben je in vredesnaam zwanger geworden?
Dit! Maar vooral: waarom ben je zwanger gebleven?
Alle reacties Link kopieren
Valt me op dat je praat alsof je hele leven je overkomt en uitsluitend door anderen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
LornaMorello schreef:
05-06-2018 07:07
Uit welke regio kom je?
TO, zou je hier antwoord op willen geven?
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Niet netjes om de naam van je bewindvoerder zo op internet te zetten.
En je kunt niet bij de vader van je kind slapen en eten? Het is ook zijn kind.
Als het echt waar is, is het natuurlijk schrijnend. Neem eens contact op met de plaatselijke krant. Ik zie hier in de regio vaker verhalen voorbij komen waarbij nooit expliciet om geld wordt gevraagd, maar waarna vaak wel hulp wordt geboden.
Alle reacties Link kopieren
Net of Nederland verplicht zou zijn jou te trakteren.
retrostar wijzigde dit bericht op 05-06-2018 08:19
49.28% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
05-06-2018 07:17
Omdat ze naar het licht toegroeien. Maar dat is geen verklaring voor het feit dat TO zwanger wordt terwijl ze geen relatie heeft, in een financieel belabberde situatie zit en er op meerdere vlakken in haar leven een puinhoop van maakt.

De pil kost geld, condooms kosten geld en geen idee hoe het in Nederland zit, maar abortus kost hier ook geld.

Neemt niet weg dat zwanger worden in een dergelijke situatie niet heel handig is. Ik zou overigens in een dergelijke situatie hier de boel de boel laten en naar mijn ouders vertrekken. Als het echt waar is wat TO schrijft, dan zou ik me niets meer aantrekken van alle regeltjes en wetten, dan zou ik lekker teruggaan.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
05-06-2018 08:02
Dit! Maar vooral: waarom ben je zwanger gebleven?
Beetje bot maar ik ben het er wel mee eens.
Je hebt je eigen leven niet op orde en je lijkt nergens verantwoordelijkheid voor te nemen en de schuld op anderen te schuiven. Lijkt me geen goede basis om een kind te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
05-06-2018 08:18
De pil kost geld, condooms kosten geld en geen idee hoe het in Nederland zit, maar abortus kost hier ook geld.

Gezond verstand is gratis. Als je geen geld hebt voor voorbehoedsmiddelen, dan heb je ook geen geld voor kinderen.
Woon je misschien samen, staat je vriend niet onder bewind en weigert hij gegevens
te geven zodat je bewindvoerder de juiste beslagvrije voet kan berekenen?

Of wil je vriend niet mee helpen in een bijdrage van de vaste lasten?

Ben je gekort op je uitkering omdat je vriend veelvuldig bij je over de vloer komt misschien?

Dat zou ook zomaar een reden kunnen zijn dat een bewindvoerder je niet verder wil helpen. Als je alleen in huis woont, snap ik het niet. Als je samenwoont, dan kan ik de redenatie van de bewindvoerder veel meer snappen.
anoniem_183335 wijzigde dit bericht op 05-06-2018 08:26
9.59% gewijzigd
Je moet nu per direct leren om zelf verantwoordelijkheid te nemen ipv te verwachten dat anderen dat doen. Meld je aan bij de voedselbank en ga bij de bewindvoerder voor de deur liggen tot ze dingen voor je regelt.
Alle reacties Link kopieren
Seks is niet verplicht dus je had niet zwanger hoeven worden. De goedkoopste manier om niet zwanger te worden is je benen tegen elkaar te houden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
.
retrostar schreef:
05-06-2018 08:23
Seks is niet verplicht dus je had niet zwanger hoeven worden. De goedkoopste manier om niet zwanger te worden is je benen tegen elkaar te houden.
Ja, of een muntje van 20 cent tussen je knieen klemmen.
Trouwens ik zie het probleem niet in van dat je familie in het buitenland woont, is er niemand die dan langs kan komen of een rekening van uit het buitenland voor je kan betalen?
Alle reacties Link kopieren
Het is te schrijnend om echt te kunnen zijn, vind ik. Geloof er geen zak van. Arm en zwanger en geen familie en ondervoed en vader van kind heeft ook geen boterham over en en en.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
05-06-2018 08:23
Seks is niet verplicht dus je had niet zwanger hoeven worden. De goedkoopste manier om niet zwanger te worden is je benen tegen elkaar te houden.
Klopt.
Maar wat heeft TO nu nog aan dit soort adviezen?
Alle reacties Link kopieren
Er is ontzettend veel dat je had kunnen en moeten doen, zoals in de reacties hierboven wordt toegelicht. En zóveel 'pech' bij elkaar... Ik geloof hier niets van.
Alle reacties Link kopieren
Molenaarsdochter schreef:
05-06-2018 08:32
Het is te schrijnend om echt te kunnen zijn, vind ik. Geloof er geen zak van. Arm en zwanger en geen familie en ondervoed en vader van kind heeft ook geen boterham over en en en.
Ja, zo'n verhaal waar op voorhand al bepaalde zaken worden uitgesloten (geld van vriend en geen familie in NL), heel typisch. Tegelijkertijd wel hogere instanties benaderen (College vd rechten vd Mens, de Hoge Raad) terwijl het veel voor de hand ligt om het Leger des Heils te benaderen. Veel laagdrempeliger ook.
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
05-06-2018 08:26
Ja, of een muntje van 20 cent tussen je knieen klemmen.
Als je weet waar de kindertjes vandaan komen moet je vooruit denken.
Ik hoefde van mijn moeder niet thuis te komen met een kind vroeger en het is prima gelukt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
05-06-2018 08:18
De pil kost geld, condooms kosten geld en geen idee hoe het in Nederland zit, maar abortus kost hier ook geld.

abortus is 'gratis', zit gewoon in de basiszorg
(op zich krom, dat AC geld kost, maar goed zo is het nou eenmaal geregeld)
Ik wist niet eens dat je als particulier zomaar de Hoge Raad kunt bellen. Vind het heel bijzonder dat je daar aan hebt gedacht, en niet aan de Voedselbank. Amnesty International, really? Die hebben wel wat ernstigere misstanden in de wereld te bevechten.
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
05-06-2018 08:39
Ja, zo'n verhaal waar op voorhand al bepaalde zaken worden uitgesloten (geld van vriend en geen familie in NL), heel typisch. Tegelijkertijd wel hogere instanties benaderen (College vd rechten vd Mens, de Hoge Raad) terwijl het veel voor de hand ligt om het Leger des Heils te benaderen. Veel laagdrempeliger ook.
Precies. Hele verhaal rammelt aan alle kanten.
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
05-06-2018 08:39
Ja, zo'n verhaal waar op voorhand al bepaalde zaken worden uitgesloten (geld van vriend en geen familie in NL), heel typisch. Tegelijkertijd wel hogere instanties benaderen (College vd rechten vd Mens, de Hoge Raad) terwijl het veel voor de hand ligt om het Leger des Heils te benaderen. Veel laagdrempeliger ook.
en een gynaecoloog ipv gewoon een huisarts of verloskundige

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven