Geld & Recht alle pijlers

Nieuw termijnbedrag energienota

20-12-2021 20:02 229 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond lezers,
Ik zag net mijn nieuwe termijnbedrag van Oxxio en schrok me rot! Ik zou van 167 euro p/m naar 407 euro per maand gaan 😱
Iemand dit ook (al) ontvangen en wat hebben jullie hiermee gedaan?

Ik heb oxxio een bericht gestuurd
Vergeleken met andere leveranciers (blijf op zo'n hoog bedrag uitkomen.
Nieuws berichten etc uitgeplozen en vindt overal dat het wel mee valt, nota's worden maar 2 tientjes per maand duurder...

Op zoek naar de gouden tip hier 😁
Alle reacties Link kopieren
Die van ons is ook 130 euro pm meer. Nog steeds minder dan bij jou, maar niks 2 tientjes.
Alle reacties Link kopieren
Lekker dan , ik zit ook bij Oxxio en mijn contract verloopt volgende maand..
Wat veel daar zou ik ook van schrikken.

Ik maak mij weer zorgen omdat ik niet zo hoog wordt aangeslagen terwijl ik best veel verbruik ook. Ik heb Essent.
Twee tientjes dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor op dit moment helaas wel vaker over tarieven die x 2 of x 3 gaan.

Mijn energie-leverancier stelde vorig jaar 77 euro voor.
Ik betaal vrijwillig 100 euro, kwestie dat ik "wat speling zou hebben".

Mijn nieuwe maand-tarief zou 180 euro gaan worden.

Ik gok dat daarnaast mij nog een leuke - not -afrekening te wachten staat binnenkort voor 2021.

(België hier, maar de tarieven zijn overal schrikbarend heb ik de indruk.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Oh, mijn hemel. Ik krijg ook een nieuw termijnbedrag straks, want dat loopt mijn 1-jarig contract af. Ik ben met de adviezen van 'kenners' meegegaan en ben niet op het verlengaanbod ingegaan (3 jaar vast) en daar heb ik nu wel een beetje spijt van. Als ik 250 euro per maand meer moet gaan betalen, heb ik een probleem. Dat geld heb ik simpelweg niet :|
Als je nu een heel laag tarief had kan de stijging wel forser zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga van 47 naar 56 euro, dus vraag me af of dat wel voldoende is.
Life's a bitch and you can't win.
M. Python
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet eens waar ik het van betalen moet...ik ben echt in schok hiervan! Ik weet ook niet hoe de compensatie vanuit de overheid verrekend wordt, hoop dat Oxxio daar wat meer inzicht in kan geven...
Martinimeisje schreef:
20-12-2021 20:15
Ik ga van 47 naar 56 euro, dus vraag me af of dat wel voldoende is.
Kan je altijd zelf nog ophogen
Alle reacties Link kopieren
Sterrenstof74 schreef:
20-12-2021 20:12
Oh, mijn hemel. Ik krijg ook een nieuw termijnbedrag straks, want dat loopt mijn 1-jarig contract af. Ik ben met de adviezen van 'kenners' meegegaan en ben niet op het verlengaanbod ingegaan (3 jaar vast) en daar heb ik nu wel een beetje spijt van. Als ik 250 euro per maand meer moet gaan betalen, heb ik een probleem. Dat geld heb ik simpelweg niet :|
Heb je het nieuws niet gevolgd de laatste tijd dan? Het is toch echt wel heel vaak over de erg hoge gasprijs gegaan.
Alle reacties Link kopieren
@gizmoreturns: ik heb juist zelf mijn maandbedrag altijd "hoog" ingezet en heb de afgelopen jaren dan ook altijd aan het einde van het jaar teruggekregen
X
anoniem_406188 wijzigde dit bericht op 20-12-2021 20:20
0.00% gewijzigd
meme83 schreef:
20-12-2021 20:18
@gizmoreturns: ik heb juist zelf mijn maandbedrag altijd "hoog" ingezet en heb de afgelopen jaren dan ook altijd aan het einde van het jaar teruggekregen
Dan zet je hem nu lager
justagirly schreef:
20-12-2021 20:16
Heb je het nieuws niet gevolgd de laatste tijd dan? Het is toch echt wel heel vaak over de erg hoge gasprijs gegaan.
Maar blijkbaar krijgt niet iedereen dat.
Alle reacties Link kopieren
meme83 schreef:
20-12-2021 20:18
@gizmoreturns: ik heb juist zelf mijn maandbedrag altijd "hoog" ingezet en heb de afgelopen jaren dan ook altijd aan het einde van het jaar teruggekregen
Ik zou Oxxio voorstellen 300 euro per maand, en dan je thermosstaat lager zetten, geen droger gebruiken etc
Alle reacties Link kopieren
Dit is al maanden in het nieuws. Wij verwachten een dezer dagen ook ons nieuwe maandbedrag en stellen ons ook in op een dergelijke prijsverhoging.
Alle reacties Link kopieren
Gizmoreturns schreef:
20-12-2021 20:19
Dan zet je hem nu lager
Moet je natuurlijk wel een oplossing hebben als je maar 2 à 3.000 euro hebt voorafbetaald en de rekening blijkt eind 2022 écht 5.000 euro zoals ze nu voorspellen.

Ik zou wel iets lager durven gaan dan wat ze voorstellen maar ook weer niet té laag.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
20-12-2021 20:19
Maar blijkbaar krijgt niet iedereen dat.
Iedereen wiens contract verloopt krijgt dat. Niet iedereen verbruikt evenveel.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou het al maanden goed in de gate, maar als je de nieuwsberichten na leest zie je "valt lager uit" of "een paar tientjes"...dan schrik ik dat die paar tientjes ineens ruim 200 euro blijkt te zijn.
HennieHen schreef:
20-12-2021 20:27
Iedereen wiens contract verloopt krijgt dat. Niet iedereen verbruikt evenveel.

En iedereen die een variabel contract heeft.
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
20-12-2021 20:20
Ik zou Oxxio voorstellen 300 euro per maand, en dan je thermosstaat lager zetten, geen droger gebruiken etc
Hoezo voorstellen? Dat mag je toch zelf kiezen hoeveel je voorschot is? Maakt ook niks uit ook, want als je hem heel hoog zet krijg je geld terug en als je hem laag zet dok je bij, netto blijft het hetzelfde (even het feit dat je bij betaalt volgens het dan geldende variabele tarief daargelaten, nu is alles hoog dus maakt het niks uit).
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
20-12-2021 20:20
Ik zou Oxxio voorstellen 300 euro per maand, en dan je thermosstaat lager zetten, geen droger gebruiken etc

het gaat met name om de gasprijzen he? Weet niet wat voor droger jij hebt? ;-D
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren
Hier was het voorstelbedrag 21 euro, maar ik heb geen gas en zonnepanelen dus niet echt vergelijkbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven