Geld & Recht alle pijlers

Nieuw vrekkentopic

23-12-2018 11:26 2090 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat het oude vrekkentopic niet meer gebruikt wordt. Dus hier een nieuw vrekkentopic!

Tips om zuinig te leven. Omdat het noodzaak is, omdat het een uitdaging is, of wat de reden ook mag zijn. Zelf zag ik mijn financiële situatie even heel somber en probeerde me bewust te worden van al mijn uitgaven om er wat meer grip op te krijgen. Inmiddels door een financiële meevaller zijn mijn maandlasten lager dan verwacht en ziet het er weer wat zonniger uit. Toch wil ik blijven opletten op mijn uitgaven, om hopelijk zo ook wat te kunnen sparen.

Laten we elkaar supporten en tips uitwisselen. Wat is jouw situatie (gezin, alleen, koophuis, huurhuis, huisdieren, etc) en waarom wil je bezuinigen?
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Bij TelforT heb je alleen die combikorting als je mobiel ook bij telfort zit. Wij hebben dat en het scheelt toch weer 5 euro per maand.
Vorig jaar overgestapt van Ziggo naar Telfort, ook naar glasvezel. Alleen ik had geen sneller internet, maar dat lag aan de oude laptop, nu ik een nieuwe heb loopt ie als een zonnetje.
En Telfort is veel goedkoper dan Ziggo. En beter beeld op de tv, en beter/veel sneller internet, is in al die maanden nog geen keer uitgevallen. Ziggo viel om de haverklap uit, als vriend internette op zijn pc kon ik nauwelijks iets op de laptop en andersom. Wel flink betalen voor x MB, maar krijgen ho maar.
Doe mij maar Telfort.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons ligt nog geen glasvezel...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten bij XS4all. Duurder, maar wel goed.

Telefoon is drie keer prepaid mobiel Vodafone.
Zoon belt via Whatsapp. Zijn schoolaccount voor de wifi blijkt ook in andere onderwijsgebouwen te werken.
Hij is geen tientje per jaar kwijt.

Televisie via de satelliet, een extra goedkoop abonnement, omdat de settopbox van de wetgever niet meer mocht. Helaas moeten we CanalDigital er elk jaar aan herinneren dat ons levenslang geen prijsverhoging is beloofd.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen glasvezel. Xs4all gaat ermee stoppen, dus dat is niet echt een optie (dan kunnen we net zo goed weer naar KPN gaan). Ik vind Telfort nog wel een optie, maar dan moet ik man nog overtuigen, want die wil geen budgetprovider.
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
12-03-2019 00:48
Hier ook geen glasvezel. Xs4all gaat ermee stoppen, dus dat is niet echt een optie (dan kunnen we net zo goed weer naar KPN gaan). Ik vind Telfort nog wel een optie, maar dan moet ik man nog overtuigen, want die wil geen budgetprovider.
Telfort is exact zelfde als KPN, maar houd er net als XS4ALL ook mee op.
Alle reacties Link kopieren
Telfort=KPN=XS4all. Het verschil zit hem in service en kwaliteit.

XS4all staat ervoor hun klanten service, privacy en kwaliteit te bieden.

Vorig jaar scoorde KPN Glasvezel voor het eerst hoger dan XS4all bij de Consumentenbond, maar dat herft voor ons geen waarde omdat hier geen glasvezel ligt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
12-03-2019 06:38
Telfort=KPN=XS4all. Het verschil zit hem in service en kwaliteit.

XS4all staat ervoor hun klanten service, privacy en kwaliteit te bieden.

Vorig jaar scoorde KPN Glasvezel voor het eerst hoger dan XS4all bij de Consumentenbond, maar dat herft voor ons geen waarde omdat hier geen glasvezel ligt.
Glasvezel is echt super en snel.

Wij hebben bijna alle providers gehad maar KPN met glasvezel is echt een topper.
Alle reacties Link kopieren
Telefoon kan hier nog wel goedkoper. Heb al heel lang SIM-only omdat ik echt niet elke keer een nieuw toestel hoef. Ik bel vrijwel nooit meer, of heel kort. Vind het nu wel prettig dat áls er wat is (met name in de familie) dat ik dan wel lang kan bellen. Maar dat is niet vaak zo.

Misschien is bellen via WA een goede optie. Werkt dat goed, zonder storingen?
Je kunt méér.
In mijn ervaring moet de internetverbinding goed zijn wil je via WA bellen, en het is iets vertraagd.. tenzij je gaat video bellen.

Ik mag over 3 mnd een nieuw abonnement afsluiten. Helaas ben ik wel een echte sucker voor gadget, maar zoals het er nu uit ziet kan ik mijn behoefte aan nieuwe gadget bevredigen zonder onwijs duurder uit te zijn. Wie weet verander ik nog van gedachte.. ik hoop het wel. Ligt er erg aan hoe de kortingen tegen die tijd zijn.
Alle reacties Link kopieren
slobberbone schreef:
12-03-2019 05:07
Telfort is exact zelfde als KPN, maar houd er net als XS4ALL ook mee op.
Oh echt? Ik wist niet dat zij er ook mee ophielden.
Alle reacties Link kopieren
https://www.onemorething.nl/2019/01/kpn ... jnt-1-mei/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een abonnement bij Simpel voor € 3,00 per maand. Ik bel vrijwel nooit en internet vooral via wifi.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zag het. Je kunt nog wel abonnementen afsluiten, maar ik ben benieuwd hoe het dan op den duur zit met de prijs.
Alle reacties Link kopieren
Mijn minst vrekkige actie: exclusieve paaseitjes kopen als cadeautje voor iemand en bij thuiskomst ontdekken dat ze niet in mijn tas zaten... Grrrr. Wél afgerekend. Met omdenken maak ik ervan dat ik er nu iemand anders blij mee gemaakt heb.
Alle reacties Link kopieren
gianna schreef:
13-03-2019 20:20
Mijn minst vrekkige actie: exclusieve paaseitjes kopen als cadeautje voor iemand en bij thuiskomst ontdekken dat ze niet in mijn tas zaten... Grrrr. Wél afgerekend. Met omdenken maak ik ervan dat ik er nu iemand anders blij mee gemaakt heb.
:hug: Goed voor je karma. :hug:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb een leuke vrekwaardige actie: ik heb een jurkje van mijn moeder geleend voor een trouwerij :biggrin: Scheelt me toch alweer gauw €50
Alle reacties Link kopieren
Niet-/dan wel wélvrekwaardige actie: nieuw motortje in het portierslot van mijn oude VW-bus laten zetten, omdat het slot alleen nog van de bestuurderskant openging. Het hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt. Ik heb besloten dat ik mijn VW-bus óprijd en netjes bijhoud ondertussen.

Verder 12 boeken voor 50 cent voor mijn leerlingen én een G-Star jasje voor zoon voor 2,50
€1 gevonden in de omkleedruimte bij het zwembad :yes:

Omdat 1 van de eieren bij mijn boodschappebezorgdienst kapot was heb ik de hele doos gratis gekregen :yes:

Dat was het weer even voor vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Gratis bos bloemen bij de AH omdat hij weggegooid zou worden (20:55 uur). Het is een grote bos, van een tientje. Staat er nog prima bij.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Leuk Snoes!

Toilet op het station kost maar liefst 70 cent!! Ivm darmklachten vind ik het soms prettiger op het station te gaan dan bij school/zangles of whatever. Maar ik vind het nogal een uitgave! Ook raar omdat toiletbezoek nou niet bepaald een luxe is.
Je kunt méér.
Ik ga ook vaak naar het toilet op univesiteiten of in hotels... Misschien een tip voor de toekomst, als het mogelijk is tenminste?
Alle reacties Link kopieren
Er zit wel een hogeschool bij. Zou je daar zomaar binnen kunnen lopen? Als dat me 70 ct bespaart wil ik het wel proberen :mrgreen:
Je kunt méér.
Ik loop zowel in m’n alma mater als bij andere universiteiten gewoon binnen op zoek naar een toilet hoor :-D
Alle reacties Link kopieren
Je kunt gewoon binnenlopen bij een universiteit, tussen honderden mensen val je niet op. Bibliotheken zijn ook prettig.

Pas als ze met poortjes werken wordt het lastig.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is het bij de bieb ook al 50 cent...

Ik kan die hogeschool eens proberen. Overigens woont mijn broertje toevallig in de buurt van mijn school. Denk alleen niet dat die er op zit te wachten dat ik op zaterdagochtend op de stoep sta om de grote boodschap te doen :rofl:
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven