Geld & Recht alle pijlers

Nieuw vrekkentopic

23-12-2018 11:26 2090 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat het oude vrekkentopic niet meer gebruikt wordt. Dus hier een nieuw vrekkentopic!

Tips om zuinig te leven. Omdat het noodzaak is, omdat het een uitdaging is, of wat de reden ook mag zijn. Zelf zag ik mijn financiële situatie even heel somber en probeerde me bewust te worden van al mijn uitgaven om er wat meer grip op te krijgen. Inmiddels door een financiële meevaller zijn mijn maandlasten lager dan verwacht en ziet het er weer wat zonniger uit. Toch wil ik blijven opletten op mijn uitgaven, om hopelijk zo ook wat te kunnen sparen.

Laten we elkaar supporten en tips uitwisselen. Wat is jouw situatie (gezin, alleen, koophuis, huurhuis, huisdieren, etc) en waarom wil je bezuinigen?
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
gemberpannekoek schreef:
05-04-2019 23:28
Ugli, kijk ook eens bij snappcar, vaak handiger dan greenwheels
Had hier overheen gelezen, bedankt voor de tip, ik ga zeker kijken!

Drackie, mazzel! Hoop dat hij hier ook weer terug komt. We hebben wel TK Maxx en Primark maar dat is nog steeds geen Xenos thee.
Alle reacties Link kopieren
Is besluiten om een week een all-in hotelletje in Duitsland te doen, i.p.v. een week all-in Gran Canaria nu vrekkig of gewoon iets milieuvriendelijker?

Het is in elk geval 3,5 keer goedkoper.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Zie je wel Drackie dat de Xenos onmisbaar is. Mijn dochter en zus hebben er nu opeens ook geen meer in de buurt en klagen erover.

Wat vakantie betreft: ik ben meestal niet thuis en áls ik thuis ben moet ik vaak nog hard werken. Geef mij maar vakantie in mijn eigen droomhuis: lekker lezen onder mijn eigen boom. En dan af en toe varen met de sloep! Vreugde compleet.
Alle reacties Link kopieren
Truusjemier schreef:
07-04-2019 18:42
Bobbie, welkom! Super dat je het nu al bewust uitgeeft. Zoals Gianna zegt, daar heb je de rest van je leven profijt van.
Ja ik hoop het!

Kom hier ook voornamelijk om mee te lezen over hoe je op sommige dingen kan besparen. Geef het geld liever uit aan leuke dingen of om te sparen voor later (zeker met de krappe huizenmarkt tegenwoordig). Leuk om te lezen hoe iedereen hier zijn tips deelt!
Weet niet helemaal zeker of dit in dit topic past, maar op dit moment kun je gratis bloemenzaden ophalen voor de nationale zaaidag op 22 april. Het gaat om zaden die biologisch zijn en goed zijn voor de bijen :)
Op onderstaande link kun je kijken of er bij jou in de buurt gratis zaden worden aangeboden:


https://www.nudge.nl/projects/?#local-projects
Alle reacties Link kopieren
Leuke actie!

Wij hebben veel bij- en vlindervriendelijke planten in de tuin. En fruitbomen die de hulp van bijen nodig hebben.

Vorig jaar heb ik eindelijk de lavendel kunnen scoren waar ik al langer naar op zoek was.

https://www.happybeeplant.nl
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
14-04-2019 22:33
Leuke actie!

Wij hebben veel bij- en vlindervriendelijke planten in de tuin. En fruitbomen die de hulp van bijen nodig hebben.

Vorig jaar heb ik eindelijk de lavendel kunnen scoren waar ik al langer naar op zoek was.

https://www.happybeeplant.nl

Leuk! Ik heb helaas alleen een balkon waar ook mijn poezen komen (en poezen en bijen zijn niet zo'n goede combinatie) dus ik ga het hier in het park planten :)
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
14-04-2019 22:38
Leuk! Ik heb helaas alleen een balkon waar ook mijn poezen komen (en poezen en bijen zijn niet zo'n goede combinatie) dus ik ga het hier in het park planten :)
Guerilla gardening met zaadbommen?
:yes:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
14-04-2019 23:47
Guerilla gardening met zaadbommen?
:yes:


Haha ja inderdaad, was even de term kwijt :rose: :redrose: :redrose: :rose: :rose:

Man en ik hebben ook al de kerstboom in het bosje bij het park geplant :-)
Heb paar dagen terug enthousiast een kilo wortels gekocht. Ga nu een weekje weg: kan ik ze bewaren tot terugkomst? Rauw of gekookt? Koelkast of keukenkast? Ik heb geen vriezer.
Alle reacties Link kopieren
Wortels bewaren zeer lang gewoon in de koelkast. Open de verpakking wel een beetje zodat het vocht wat kan verdampen.
Alle reacties Link kopieren
Wortels + dunschiller meenemen en onderweg opknagen?

Scheelt ook weer een uitje langs de McDonald's onderweg.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb vandaag heel vrekkig zelf de haren van de kinderen geknipt :proud: Naast goedkoop vind in het ook wel lekker makkelijk dat ik niet het hele gezin naar de kapper hoef te slepen tussen eventuele dutjes door.
Alle reacties Link kopieren
Zoon wilde en wil niet naar de kapper. Hier dus gewoon de tondeuse, daar is hij happy mee.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb geen tondeuse, het gaat hier met de schaar. De een alles alleen bijpunten de ander boven lang en de zijkanten en achterkant kort. De derde heeft nog niet genoeg haar om te knippen

Met een tondeuse in huis en dan moet ik mijn vriend straks ook nog doen :rolling:
Sorry, ordinaire TVP
Snoesje666 schreef:
06-04-2019 21:01
De Makro is inderdaad de moeite niet waard, gewoon supermarktprijzen. Picpoul de Pinet (witte wijn) gekocht en pindakaas in de aanbieding. Hoog tijd om weer naar Frankrijk op vakantie te gaan.

Ingrediënten voor moleculair koken vond ik te duur, dus dat sla ik nog even over. Ook nog lecithine gekocht om te oefenen met schuim spuiten.

Met een "Amazing Oriental” en een grote Midden-oosterse ”Nazar Market" in de buurt hoef je echt niet naar de Makro. Hier verkopen ze namelijk ook zakken rijst en linzen van tien kilo.

Even nieuwsgierig Snoesje: wat koop jij zoal in Frankrijk? (Wij gaan nl deze zomer dus misschien heb je tips?)
Alle reacties Link kopieren
BobbieLauren schreef:
07-04-2019 11:45
Zelf zit ik luxepositie dat ik nog thuis woon (ben nog student) dus qua vaste lasten heb ik niet meer dan mijn autobenzine, dat scheelt echt enorm en is misschien een beetje vals spelen.

Je hoeft je ziektekostenverzekering, telefoonabonnement, autoverzekering, studiekosten en auto-onderhoud ook allemaal niet zelf te betalen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
17-04-2019 07:51
Even nieuwsgierig Snoesje: wat koop jij zoal in Frankrijk? (Wij gaan nl deze zomer dus misschien heb je tips?)

"Gésiers de canard confits" in blik. Geconfijte eendenmaagjes. Lauw op een salade serveren.

Afbeelding


*Cancoillotte à l'ail" in een rond kuipje in het koelvak. Een soort druipende smeerkaas. Ook in naturel, die is gemakkelijker te vinden.

Afbeelding


Régilait "caramel salé" in een tube.

https://www.regilait.com/produit/tube-g ... urre-sale/
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Watervrouw333 schreef:
16-04-2019 20:16
Heb paar dagen terug enthousiast een kilo wortels gekocht. Ga nu een weekje weg: kan ik ze bewaren tot terugkomst? Rauw of gekookt? Koelkast of keukenkast? Ik heb geen vriezer.
Eet ze als snack met wat hummus :)
Snoesje666 schreef:
17-04-2019 09:30
"Gésiers de canard confits" in blik. Geconfijte eendenmaagjes. Lauw op een salade serveren.

Afbeelding


*Cancoillotte à l'ail" in een rond kuipje in het koelvak. Een soort druipende smeerkaas. Ook in naturel, die is gemakkelijker te vinden.

Afbeelding


O ja. De eendenmaagjes laat ik even aan me voorbijgaan maar de caramel lijkt me wel wat. Dankjewel.





















































































Régilait "caramel salé" in een tube.

https://www.regilait.com/produit/tube-g ... urre-sale/
Alle reacties Link kopieren
Wortels kun je superlang bewaren inderdaad en als ze er een beetje raar uitzien is dat zo over als je ze schilt met een fijnschiller. Geen probleem.

Oudste zoon had zelf een tondeuse gekocht. Of ik de zijkanten en achterkant wilde doen. Andere twee zonen gaan naar de kapper, want die zijn ijdel en willen echt een 'kapsel kapsel.'

Ikzelf ga nooit. Ik heb lang haar dat ik zelf kleur en eens per jaar of langer knip er ik zelf een stuk af. Klaar!
Alle reacties Link kopieren
Voor onze nieuwe bbq via marktplaats een 2e hands meubel gekocht voor 10 euro ipv 40 nieuw bij ikea. Er moet nog wel een gat uitgezaagd worden en ik ga hem schuren en beitsen maar toch. Veel mensen bouwen dit type bbq in, super handig. Ik koop zelden dit soort dingen op marktplaats dus super blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Hier een week van de kastjes leeg eten. Niet dat ik paranoïde was voor Brexit (ik woon in de UK), maar ik had de vriezer en kastjes redelijk gevuld voor het geval de winkels een tijdje weinig zouden hebben. Dus deze week eten we vooral dingen die ik nog had uit de vriezer, want ik laat het niet liggen tot de volgende deadline, haha! Voor het eten van vanavond hoef ik alleen nog maar een paprikaatje te kopen. :yes:
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag iets tegengekomen voor diegene die ING hebben:

https://www.ing.nl/punten/search/klm

Ik was aan het kijken voor vakantie naar Zuid Amerika, toevallig had KLM al één van de goedkopere vluchten. Is alleen geldig met die package deal van KLM. Minimale wat je moet kiezen is 2 overnachtingen in hotel (dus je retour kan gerust 2 weken later zijn bijv).
Na aftrek van die 250 eur korting van ING punten zou ik uitkomen op 350 eur naar Zuid Amerika, rechtstreeks ook nog eens.
Ze hebben ook iets soortgelijks voor Europa.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven