Geld & Recht alle pijlers

Nieuw vrekkentopic

23-12-2018 11:26 2090 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat het oude vrekkentopic niet meer gebruikt wordt. Dus hier een nieuw vrekkentopic!

Tips om zuinig te leven. Omdat het noodzaak is, omdat het een uitdaging is, of wat de reden ook mag zijn. Zelf zag ik mijn financiële situatie even heel somber en probeerde me bewust te worden van al mijn uitgaven om er wat meer grip op te krijgen. Inmiddels door een financiële meevaller zijn mijn maandlasten lager dan verwacht en ziet het er weer wat zonniger uit. Toch wil ik blijven opletten op mijn uitgaven, om hopelijk zo ook wat te kunnen sparen.

Laten we elkaar supporten en tips uitwisselen. Wat is jouw situatie (gezin, alleen, koophuis, huurhuis, huisdieren, etc) en waarom wil je bezuinigen?
Je kunt méér.
herfstappeltaart schreef:
13-09-2019 14:52
@Moon-alisa: dat wat je beschrijft over die boodschappen in een speciaalzaak kopen heb ik ook. Het geeft meer voldoening om brood bij een bakker te kopen, vis bij de visboer enz. Het geeft mij bijna een gevoel van luxe. Je gaat er zelf ook bewuster en zorgvuldiger mee om vind ik.
Helaas is het soms wel behoorlijk duurder. Ik betaal bij de bakker voor 3 fijn volkoren 7,05 euro. Wel behoorlijk duurder dan bij de super en dat elke week.
Maar ik blijf het toch doen. Dan maar wat minder uitgeven aan gedachteloos snacken.
Voor goed brood ben je in de super niet goedkoper uit, hier zijn geen echte bakkets meer en ik haal voor mijn man bij de Appie brood, en ik betaal gemiddeld 2,59 per brood.
Het lijkt duur maar je hebt er minder van nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik had vandaag een vrek-actie. Ik was bij de Kruidvat, en kocht o.a. een scrubgel van Garnier. Maar toen ik bij de kassa kwam, viel het bedrag wel een beetje laag uit in totaal... Heb niets gezegd, afgerekend, maar buiten het bonnetje even goed bekeken. Wat bleek? De cassiere had ipv de scrubgel twee keer mijn deodorant aangeslagen. Scheelde me toch ruim vier euro...
Vlinder1963 schreef:
13-09-2019 15:51
Voor goed brood ben je in de super niet goedkoper uit, hier zijn geen echte bakkets meer en ik haal voor mijn man bij de Appie brood, en ik betaal gemiddeld 2,59 per brood.
Het lijkt duur maar je hebt er minder van nodig.

Echt waar? Dat had ik niet gedacht. Heb je het dan over gewoon fijn volkoren? Of meer de luxe broodsoorten met veel zaden enzo?

Het brood wat wij bij de bakker kopen is ook echt goed. Daarom heb ik het geld er voor over.
herfstappeltaart schreef:
13-09-2019 18:31
Echt waar? Dat had ik niet gedacht. Heb je het dan over gewoon fijn volkoren? Of meer de luxe broodsoorten met veel zaden enzo?

Het brood wat wij bij de bakker kopen is ook echt goed. Daarom heb ik het geld er voor over.
Volkoren brood
Ik zie toch Zaans volkorenbrood op de site van appie voor 1,22.
herfstappeltaart schreef:
13-09-2019 19:10
Ik zie toch Zaans volkorenbrood op de site van appie voor 1,22.
Ik heb 2,59 betaald voor de volkoren brood en na 6sneetjes zit mijn man vol bij het goedkopere brood eet hij veel meer voor hij vol zit
Ah vloerbrood volkoren
Alle reacties Link kopieren
Vlinder1963 schreef:
13-09-2019 19:16
Ik heb 2,59 betaald voor de volkoren brood en na 6sneetjes zit mijn man vol bij het goedkopere brood eet hij veel meer voor hij vol zit
Ah vloerbrood volkoren
Dat vloerbrood is heel luchtig. Je kunt ook stevig brood kopen.
Vlinder1963 schreef:
13-09-2019 19:16
Ik heb 2,59 betaald voor de volkoren brood en na 6sneetjes zit mijn man vol bij het goedkopere brood eet hij veel meer voor hij vol zit
Ah vloerbrood volkoren

Ja ik snap je maar als ik bij de bakker vloerbrood koop ipv gewoon fijn volkoren, ben ik nog veel duurder uit.

Hebben jullie helemaal geen bakker meer dan?
Alle reacties Link kopieren
AccioAvocado schreef:
13-09-2019 18:24
Ik had vandaag een vrek-actie. Ik was bij de Kruidvat, en kocht o.a. een scrubgel van Garnier. Maar toen ik bij de kassa kwam, viel het bedrag wel een beetje laag uit in totaal... Heb niets gezegd, afgerekend, maar buiten het bonnetje even goed bekeken. Wat bleek? De cassiere had ipv de scrubgel twee keer mijn deodorant aangeslagen. Scheelde me toch ruim vier euro...

:facepalm:
herfstappeltaart schreef:
13-09-2019 19:21
Ja ik snap je maar als ik bij de bakker vloerbrood koop ipv gewoon fijn volkoren, ben ik nog veel duurder uit.

Hebben jullie helemaal geen bakker meer dan?
Nee
herfstappeltaart schreef:
13-09-2019 19:21
Ja ik snap je maar als ik bij de bakker vloerbrood koop ipv gewoon fijn volkoren, ben ik nog veel duurder uit.

Hebben jullie helemaal geen bakker meer dan?
Nee alle kappets, de zeeman, kruidtvat en 2ehandswinkeltjes
Mevrouw75 schreef:
13-09-2019 19:19
Dat vloerbrood is heel luchtig. Je kunt ook stevig brood kopen.
Welk broid is dat?, dan proberen we die uit ;)
Alle reacties Link kopieren
De liefde & passie broden vind ik van de AH ook erg lekker. Ook wat prijziger maar ik vind het het wel waard om eens in de zoveel tijd te kopen. Soms ook in de bonus dus dan gooi ik er een paar in de vriezer. :)
Alle reacties Link kopieren
Vlinder1963 schreef:
13-09-2019 20:06
Welk broid is dat?, dan proberen we die uit ;)
Het heet stevig brood;)

https://www.ah.nl/zoeken?query=Stevig%20brood
Ik had een keer een huisgenoot die zout had gekocht (dat kost nog geen 0,50 cent en die de prijs daarvan door drieën wilde delen)
Alle reacties Link kopieren
Pandabeet schreef:
17-09-2019 10:16
Ik had een keer een huisgenoot die zout had gekocht (dat kost nog geen 0,50 cent en die de prijs daarvan door drieën wilde delen)
Ik denk dat jij het 'gierige acties' topic zoekt :). Dit topic gaat over lekker vrekken/zuinig doen (wat niet hetzelfde is als gierig zijn)
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Ik koop vaak een standaard klein bruin/volkoren brood op zondag en op dinsdag- of woensdagavond haal ik een steviger zadenbrood bij de bakker van een broodautomaat (24/24 brood, een soort snackautomaat maar dan met dagelijks aangevuld brood). Het stevige brood heb je inderdaad minder van nodig!

Het ‘geluk’ in België is overigens dat hier veel bakkers zitten die ook zondagmorgen open zijn. Sterker nog, dat is hun beste dag omdat de Belgen blijkbaar graag koffiekoeken (croissants, chocoladekoeken, roombroodjes enzo) en pistoletjes/piccolo’s (ronde en langwerpige broodjes) kopen. Wij hebben gelukkig een bakker dichtbij die zijn prijzen al eeuwen niet heeft verhoogd en zijn niet heel veel meer kwijt dan als we brood en broodjes bij de Lidl of AH over de grens in NL zouden kopen. Dat doe ik overigens wel nog graag, een verse Les Pains doet me denken aan vroeger, een vers, knapperig tijgerwit met bijv. pindakaas is echt heerlijk en kan ik veel van wegvreten en ik ben gek op die Italiaanse bollen, maar dat terzijde. :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik vind al het supermarkt brood smerig, dus haal ik mijn brood bij de bakker. Wel op vrijdag want dan is er een actie: 2 broden voor 4,75. Dus toch een beetje vrekkerig haha.

Ik heb een paar sokslofjes (van die lage vormloze muiltjes) en slofjes met grote korting gevonden in mijn maat! Stad en land afgezocht om uberhaupt iets te vinden wat ik pas want dames die podaal goed bedeeld zijn mogen geen warme voeten of zo, en toen vond ik eindelijk iets wat ik pas, leuk is en het bleek ook nog eens in de aanbieding, de slofjes ook echt 50%. Blij!
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is tof hé. Als je iets al heel lang zoekt en het dan ook nog in de aanbieding is!
Mevrouw75 schreef:
13-09-2019 22:04
Het heet stevig brood;)

https://www.ah.nl/zoeken?query=Stevig%20brood
Het brood wat wij halen is maar een paar cent duurder.
Alle reacties Link kopieren
Het Zaans volkorenbrood van appie van 1,20 euro dat wij hier thuis altijd eten, komt anders helemaal niet zo slecht uit de test van de consumentenbond...

https://www.consumentenbond.nl/voedings ... korenbrood
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
12-09-2019 23:31
Schriftje wat een fijne tips! Een aantal heb ik gelukkig wel 'in mijn systeem' maar lang niet alles.

Heb nu mijn worteltjes zelf gesneden en gewassen ipv zo'n voorverpakt zakje te kopen. Bewust tijd uittrekken voor eten was één van de tips. Ja tuurlijk een open deur maar hoe vaak kies ik wel niet voor 'makkelijk'.

Schriftje, de 10% die je spaart, wanneer spreek je dat aan? Is het voor kapotte apparaten, studie van evt kinderen, je ouwe dag?
Dankjewel voor je compliment! Die 10% is 'de grote spaarpot'. Ik heb geen kinders maar wel af en toe een andere auto nodig bijvoorbeeld. Of een koelkast o.e.d. En inderdaad, ook de 'oude dag' want ik zou wel wat eerder willen stoppen dan de 67,5 die nu voor mij in het verschiet ligt. Maar over het geheel genomen is het zo dat als je zodra je geld binnenkomt, 10% wegzet, je het een stuk minder merkt en het tikt leuk aan. Overigens, als het echt niet gaat, probeer je 5%. Het gaat er om dat je het alleen gebruikt voor echt grote dingen en niet voor uitjes of kleding o.e.d. Ik heb ook tijden gekend dat het absoluut niet kon, dat ik per maand juist 10% tekort kwam, dus ben ik dan eerst dááraan gaan werken.

Ik vind je verhaal over worteltjes wel grappig. Als ik de prijs van een zakje worteltjes zie en die naast de prijs van losse wortels leg, weet ik al genoeg :lol: .
Zo. Ik heb vanmorgen weer lekker brood bij de bakker gekocht voor een hele week. De verleidingen die er lagen heb ik verder keurig weerstaan en nu staat er een zelfgemaakte appelcake in de oven.
Toch lekkers dus van het weekend voor een fractie van de prijs van de bakker :yes:

Jullie ook nog goed bezig?
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
17-09-2019 22:20
dames die podaal goed bedeeld zijn
:lol:
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
We halen sinds kort wel eens een to good to go pakket op bij de bakker. Voor 4,99 een verrassingspakket met vaak 3 broden plus broodjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven