Geld & Recht alle pijlers

Nieuwe sneakers zijn gedragen

27-11-2025 14:08 31 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb via een webwinkel een paar dure sneakers besteld. Ze zijn mooi maar te groot, ze gaan dus terug. Tot mijn verbazing zie ik dat de onderkant niet schoon is. Deze schoenen zijn overduidelijk belopen. Ik kan niet bewijzen dat dat niet door mij komt. Ik heb gemaild met de klantenservice en het gemeld. Het beleid is dat de schoenen onbelopen moeten zijn als je ze wil terugsturen. Hoe ga ik hiermee om?
Gewoon terugsturen, je hebt het gemeld.
Lila-Linda schreef:
27-11-2025 14:09
Gewoon terugsturen, je hebt het gemeld.

Dit idd. En foto’s maken van hoe je ze ontvangen hebt.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
27-11-2025 14:10
Dit idd. En foto’s maken van hoe je ze ontvangen hebt.
Dat is niet echt geloofwaardig meer...
koekies zijn lekker
zoetjerminder schreef:
27-11-2025 14:12
Dat is niet echt geloofwaardig meer...
Vind ik dus ook eerlijk gezegd. Ik kan er best foto's van maken maar zij zullen zeggen dat ik het zelf heb gedaan
Heb je ze vandaag ontvangen en vandaag gelijk gemaild(of misschien net een dagje later?
Dan vind ik je verhaal best geloofwaardig. En je komt er maar op 1 manier achter, terugsturen en afwachten.

Misschien dat ik wel even zou wachten met het bestellen van een kleiner paar.
Bergje65 schreef:
27-11-2025 14:14
Vind ik dus ook eerlijk gezegd. Ik kan er best foto's van maken maar zij zullen zeggen dat ik het zelf heb gedaan
Dat betwijfel ik. Ik neem aan dat je je meteen geklaagd hebt over de staat van de items. Dan is het ook niet geloofwaardig dat je er eerst op gelopen hebt…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
27-11-2025 14:18
Dat betwijfel ik. Ik neem aan dat je je meteen geklaagd hebt over de staat van de items. Dan is het ook niet geloofwaardig dat je er eerst op gelopen hebt…
Meteen nadat ik ze uit de doos heb gehaald. Ik heb ze eergisteren ontvangen tijdens een avondlevering. Gisteren de hele dag gewerkt, vandaag vrij en dus gepast. Weet je, ik kan er evengoed zelf mee buiten hebben gelopen, dat zou ik ook denken als ik de verkoper ben. Maar waarom zou ik dat doen bij schoenen die me niet passen. Ze zijn te breed. ik zwem erin.
Bergje65 schreef:
27-11-2025 14:23
Meteen nadat ik ze uit de doos heb gehaald. Ik heb ze eergisteren ontvangen tijdens een avondlevering. Gisteren de hele dag gewerkt, vandaag vrij en dus gepast. Weet je, ik kan er evengoed zelf mee buiten hebben gelopen, dat zou ik ook denken als ik de verkoper ben. Maar waarom zou ik dat doen bij schoenen die me niet passen. Ze zijn te breed. ik zwem erin.
Maar de webshop checkt dus niet goed, anders had je deze niet ontvangen lijkt me. Wel lastig hoor, goed dat je het zo snel mogelijk gemeld hebt. Succes!
Ik heb ze beiden aangehad en er binnen op gelopen. Ik loop altijd een keer door de huiskamer en trap op trap af met nieuwe schoenen. Ik heb ze dus wel aangehad om te passen. Maar "gebruikt" is iets anders. De zolen zien eruit alsof ze buiten zijn gedragen. er zitten steentjes tussen en wat vuil
Heb je de schoenen met achteraf betalen besteld of zijn ze al betaald?
In eerste geval zou ik het terugsturen en nog een mail erna met de situatie.

Anders heb je bewijs dat je meteen geklaagd hebt en hoop ik dat ze je geld terug geven. Vervelende situatie dat wel.
nee via Klarna
Ben sowieso benieuwd hoe webshops hiermee in het algemeen omgaan. Ik ken best veel mensen die de meest dure jurken bestellen, ze 1 avond dragen en gestoomd terugsturen. Ik vind het nogal wat
Ben je bang dat je geen geld terug krijgt omdat ze belopen zijn? Waarom maak je de zolen dan niet even schoon voordat je het terugstuurt? Dan weet je zeker dat je geen gezeur krijgt.
Bergje65 schreef:
27-11-2025 14:40
nee via Klarna
Dan heb je wel kans dat je er goed vanaf komt.

Ik heb ooit een jurk geretourneerd bij een winkel die ook webshop had. Jurk was beschadigd.
Gemeld via mail.

Dom alleen, gooide weken erna het verzendbewijs weg, want geen bericht is goed bericht. ( niet doen dus voor je bewijs hebt van aankomst retour) en kreeg ineens aanmaningen via Klarna.
Ik heb toen alle mail verkeer met Klarna gedeeld en hebben ze gezegd kapot is kapot en is het opgelost. Duurde wel half jaar, maar had nog niks betaald gelukkig.
Heb je ze bij Zalando besteld toevallig? Vriendin van mij kreeg toen ook een keer duidelijk gedragen schoenen opgestuurd met slijtage aan de hak. Heeft toen na terug sturen geld terug gehad.
Nee bij van Assem. Een nette zaak. Ik ben erg benieuwd
Ik heb het ook eens gehad, duidelijk gedragen sneakers van Bonprix. Ik had het gemeld en kreeg mijn geld terug. Geen probleem volgens de klantenservice.
Mss zou ik de zool voor de zekerheid wel een beetje schoonmaken, weet niet meer of ik dat toen heb gedaan.
Bergje65 schreef:
27-11-2025 14:23
Een beetje nette webshop lost dat gewoon op. Goede trouw wordt ook vermoed aanwezig te zijn natuurlijk en zij hebben deze eerdere retour mogelijk niet goed gecontroleerd. Ik heb ooit bij de Bijenkorf een shirtje gekocht en bleek dat er allemaal make up op zat vooral aan de binnenkant - waarschijnlijk gekomen bij het passen door een ander. Had ik zelf niet gezien en de mevrouw bij de kassa ook niet. En dat was pas een week nadat ik het gekocht had en het zelf voor het eerst aan wilde doen. Meteen gebeld. Duizend maal excuses en ik kreeg zonder gesteggel een nieuwe. De make up had ik ook zelf gedaan kunnen hebben, maar dat werd ook niet in twijfel getrokken.
Bergje65 schreef:
27-11-2025 14:48
Ben sowieso benieuwd hoe webshops hiermee in het algemeen omgaan. Ik ken best veel mensen die de meest dure jurken bestellen, ze 1 avond dragen en gestoomd terugsturen. Ik vind het nogal wat
Mijn ervaring is dat webshops best coulant zijn als je het meldt incl. foto's. Tot nu toe alle keren het retour mogen sturen. 1 keer gehad dat ik niet het gehele bedrag terugkreeg, maar een gedeelte. Maar dat was toen het kledingstuk stuk ging na 1 keer dragen.
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Baggal schreef:
27-11-2025 16:41
Een beetje nette webshop lost dat gewoon op. Goede trouw wordt ook vermoed aanwezig te zijn natuurlijk en zij hebben deze eerdere retour mogelijk niet goed gecontroleerd. Ik heb ooit bij de Bijenkorf een shirtje gekocht en bleek dat er allemaal make up op zat vooral aan de binnenkant - waarschijnlijk gekomen bij het passen door een ander. Had ik zelf niet gezien en de mevrouw bij de kassa ook niet. En dat was pas een week nadat ik het gekocht had en het zelf voor het eerst aan wilde doen. Meteen gebeld. Duizend maal excuses en ik kreeg zonder gesteggel een nieuwe. De make up had ik ook zelf gedaan kunnen hebben, maar dat werd ook niet in twijfel getrokken.
Bij 1 fysieke winkel deden ze vreselijk moeilijk. En bleef ik beschuldigd worden van dat ik de vlek zelf had gemaakt. Wat ik wel snap, maar ik had het niet gedaan en bleef dat ook volhouden. Echter was de verkoopster overtuigd van haar gelijk. Vooral de onvriendelijke toon en houding van de verkoopster maakte dat ik er nooit meer ben geweest. Bij webshops is mijn ervaring echt wel beter.
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Madam_Madness schreef:
27-11-2025 18:08
Bij 1 fysieke winkel deden ze vreselijk moeilijk. En bleef ik beschuldigd worden van dat ik de vlek zelf had gemaakt. Wat ik wel snap, maar ik had het niet gedaan en bleef dat ook volhouden. Echter was de verkoopster overtuigd van haar gelijk. Vooral de onvriendelijke toon en houding van de verkoopster maakte dat ik er nooit meer ben geweest. Bij webshops is mijn ervaring echt wel beter.
Dat vind ik dan weer onhandig van zo’n winkel, want zo’n klant ben je dan kwijt.

Ik heb, toen ik zelf nog in een winkel werkte, een keer een retour geweigerd. We hadden knal oranje jurken en iemand kocht deze vlak voor Koninginnedag (ja we hebben het over minimaal 18 jaar geleden). Na Koninginnedag kwam de jurk retour met een enorme haal erin en hij stonk naar kroeg en rook. In deze staat had de jurk de winkel zeker niet verlaten, dus deze mevrouw hebben we duidelijk gemaakt dat we de retour zo niet konden accepteren. Was ze het niet mee eens.

Maar zo’n geval als dat van TO is echt anders. Ik vermoed dat iemand deze schoenen al eerder geretourneerd had en ze er niet op gelet hebben.
Sunflower_cookie schreef:
27-11-2025 15:07
Dan heb je wel kans dat je er goed vanaf komt.

Ik heb ooit een jurk geretourneerd bij een winkel die ook webshop had. Jurk was beschadigd.
Gemeld via mail.

Dom alleen, gooide weken erna het verzendbewijs weg, want geen bericht is goed bericht. ( niet doen dus voor je bewijs hebt van aankomst retour) en kreeg ineens aanmaningen via Klarna.
Ik heb toen alle mail verkeer met Klarna gedeeld en hebben ze gezegd kapot is kapot en is het opgelost. Duurde wel half jaar, maar had nog niks betaald gelukkig.
Tip: direct na ontvangst van verzendbewijsjes een foto ervan maken. Dan kan je het papiertje gerust weggooien, slingert anders ook maar een beetje in je tas of jas.
Oh wat irritant zeg. Ik verwacht dat zoiets als dit bij de meeste 'normale' webshops uiteindelijk wel opgelost wordt. Maar het is
helaas toch altijd meer gedoe dan anders qua retourneren.
happyapple schreef:
27-11-2025 22:38
Oh wat irritant zeg. Ik verwacht dat zoiets als dit bij de meeste 'normale' webshops uiteindelijk wel opgelost wordt. Maar het is
helaas toch altijd meer gedoe dan anders qua retourneren.
wordt het ook.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven