Geld & Recht alle pijlers

online sale artikelen retour sturen?

24-03-2020 10:03 34 berichten
Hallo, Ik heb een vraag>

Ik heb wat dingen online besteld meerderen maten omdat ik niet zeker weet welke ik nodig heb en we nu niet even kunnen gaan passen in. de winkel. Nu zijn het artikelen in de sale, na mijn bestelling zie ik op de site staan dat afgeprijsde artikelen niet retour genomen worden.
De online winkel is ook een fysieke winkel zou deze regel bedoeld zijn voor de fysieke winkel ?
Kan me haast niet voorstellen dat een online gekocht item ongeacht sale niet binnen de 14 dagen retour genomen mag worden.
Heb ook via achteraf betaal service gekozen.
Weet iemand hier meer van ? of zit ik vast aan de items ?

Bedankt alvast !

Met vriendelijke groet !
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
31-03-2020 17:20
Mag ook niet, en ze mogen jou ook niet als klant weigeren, dat weten ze zelf ook.
Volgens mij mogen ze dat op zich wel. Een winkelier heeft geen verkoopplicht. Om heel veel redenen niet verstandig (ze hebben alleen zichzelf ermee, vanwege negatieve reclame, een gemiste verkoopkans, etc) - maar niet verplicht.
Carooo1985 schreef:
31-03-2020 17:13
Kortom: ze geven toe dat ze juridisch onjuiste voorwaarden hanteren. Dat is nogal wat. Dat lijkt me - linksom of rechtsom - geen situatie die lang vol te houden is.

Anyway - gefeliciteerd! Ik denk niet dat je er rouwig om hoeft te zijn dat ze je niet meer willen als klant.
Dankjewel voor de hulp !!! jou mail inhoud heeft me heel erg geholpen ! ik hoef zeker geen klant meer te zijn bij hun !
Panda1987 schreef:
31-03-2020 17:20
Mag ook niet, en ze mogen jou ook niet als klant weigeren, dat weten ze zelf ook. Ze nemen nu een gok door ermee te dreigen, in de hoop dat het je afschrikt. Maar niemand doet iets, dus Ze komen er steeds mee weg, onbegrijpelijk. Snap wel dat mensen er geen energie in willen steken, maar dit soort sites moeten gewoon gesloten worden, die handelen alleen uit eigenbelang zonder zich überhaupt in de regels te verdiepen. Iemand die daar heeft besteld en hetzelfde probleem ervaart zou eigenlijk serieus een zaak moeten maken
Ja, eigenlijk zou dat moeten kunnen dit bedrijf handelt uit eigen belang. Ik hoop dat ze op een dag aangepakt worden.
Carooo1985 schreef:
31-03-2020 17:25
Volgens mij mogen ze dat op zich wel. Een winkelier heeft geen verkoopplicht. Om heel veel redenen niet verstandig (ze hebben alleen zichzelf ermee, vanwege negatieve reclame, een gemiste verkoopkans, etc) - maar niet verplicht.
Ik weet het niet of ze me kunnen weigeren. Maar was ook niet meer van plan.
Ze weten dat ze zich niet aan de regels van wet houden.
Alle reacties Link kopieren
Carooo1985 schreef:
31-03-2020 17:25
Volgens mij mogen ze dat op zich wel. Een winkelier heeft geen verkoopplicht. Om heel veel redenen niet verstandig (ze hebben alleen zichzelf ermee, vanwege negatieve reclame, een gemiste verkoopkans, etc) - maar niet verplicht.
Bij webshops zit het wat lastiger. In principe mogen verkopers klanten weigeren, webshops inderdaad ook, maar alleen voordat de verkoopovereenkomst is gesloten. Ook al is het nu per mail medegedeeld aan TO, als zij nu een nieuwe bestelling plaatst gaat zij daarmee een nieuwe overeenkomst aan. Gezien de meeste webshops met een automatische orderbevestiging werken kunnen ze na het bestellen dus niet meer weigeren, omdat de overeenkomst is gesloten. Als ze alles handmatig doen zou het nog kunnen, maar het is inderdaad heel dom, en het kan voor de webshop niks voordeligs opleveren, maar vaak krijg je automatisch een bevestiging en dan kunnen ze niks meer.
Het moet toch niet gekker worden, wat is dat voor bedrijf joh :rofl:
Gewoon een negatieve review plaatsen. Van mij mogen dat soort bedrijven wel ten onder gaan.
Alle reacties Link kopieren
Zijn ze aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg of een ander webshop keurmerk (vast niet)? Want dan kun je het daar melden.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Juultje schreef:
31-03-2020 21:58
Zijn ze aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg of een ander webshop keurmerk (vast niet)? Want dan kun je het daar melden.
Ik heb hier een melding van gemaakt bij de consumentenbond en hun gaan hiermee verder

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven