Geld & Recht alle pijlers

Opgelicht

18-09-2020 21:15 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben waarschijnlijk opgelicht en het gaat om heel veel geld. Ben bezig om het terug te krijgen, maar er is een kans dat ik mijn geld nooit meer terug zie. Heb jaren gespaard en dat is nu in 1 keer weg.
Ik slaap slecht en ben misselijk van de hele situatie. Hoe kan ik hiermee leren leven? En dan vooral met het feit dat ik zelf stom en naïef ben geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ben je al verhuisd? Anders kun je toch gewoon je jaar volmaken en dan verhuizen?
Alle reacties Link kopieren
GelaarsdeKat schreef:
18-09-2020 21:47
Maar mijn vraag was dus eigenlijk: hoe ga je met zoiets om? Ik heb weinig me zin me de rest van mijn leven zo beroerd te voelen als nu.
Nog nooit zoiets meegemaakt maar misschien moet je het beschouwen als een soort rouwproces dus het zal slijten hoe moeilijk ook en niet zo streng zijn voor jezelf. :hug:
Alle reacties Link kopieren
GelaarsdeKat schreef:
18-09-2020 21:52
Dat is het dus, ik heb een jaar huur vooruit betaald maar dat is niet contractueel vast gelegd. Wel heb ik betalingsbewijzen en heb ik een bevestiging van het betaalde jaar huur, getekend door de eigenaar van het appartement.
Ik heb mails en whatsapps die precies weergeven hoe het gegaan is, maar het is dus niet allemaal gegaan zoals het moest. Daar maak ik me nu zorgen om
Oke, je hebt dus wel wat bewijzen.
Maar is het illegaal om een jaar vooruit te betalen? Waarom?

Jammer dat in de contract niets staat. Zij kan zich nu verschuilen achter: betaald is betaald en geen mogelijkheid tot restitutie.
GelaarsdeKat schreef:
18-09-2020 21:47
Maar mijn vraag was dus eigenlijk: hoe ga je met zoiets om? Ik heb weinig me zin me de rest van mijn leven zo beroerd te voelen als nu.
Ik zou ver gaan om het terug te krijgen. Huurcommissie inschakelen en aangetekende brief sturen, maar eerst gewoon zo proberen. Het scheelt veel dat de eigenaar het getekend heeft dat hij het ontvangen heeft. Heb je al geprobeerd om het terug te krijgen? Ik heb ervaren dat mensen soms denken dat je als buitenlander sneller opgeeft omdat je het niet precies weet. Een vriendin van mij had bijvoorbeeld ook veel gedoe om de borg terug te krijgen in Frankrijk.

Verder niet jezelf afbeulen dat je het zo gedaan hebt. Op dat moment kwam het goed over en je was net nieuw in het land. De volgende keer weet je al een stuk beter wat je slimmer wel en niet kan doen! Ik weet hoe het is om nieuw te zijn in een land en dat is niet makkelijk. Geld is uiteindelijk geld, hoe zuur het ook is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al tig mailtjes verstuurd, heeft me niets gebracht. Vandaag heeft mijn werkgever een aangetekende brief verstuurd. Hopelijk heeft dat effect.
Alle reacties Link kopieren
Poekie28 schreef:
18-09-2020 21:57
Oke, je hebt dus wel wat bewijzen.
Maar is het illegaal om een jaar vooruit te betalen? Waarom?

Jammer dat in de contract niets staat. Zij kan zich nu verschuilen achter: betaald is betaald en geen mogelijkheid tot restitutie.
Huurdersbescherming. Waarschijnlijk om dit soort situaties te vermijden.
Je loopt nogal wat risico als huurder door het op deze manier te doen. Wie zegt dat ze het geld überhaupt nog heeft?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens een meubel gekocht wat niet is geleverd. Vlak voordat hij failliet ging dus hij moest het geweten hebben.

Ik had flink de pest in, wist dat ik mijn geld niet zou terugzien en dat nare gevoel moet even uitwoeden maar daarna wil je er niet meer aan denken. En dat lukt ook.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
GelaarsdeKat schreef:
18-09-2020 22:07
Ik heb al tig mailtjes verstuurd, heeft me niets gebracht. Vandaag heeft mijn werkgever een aangetekende brief verstuurd. Hopelijk heeft dat effect.
Dreigen met info via social media te verspreiden?
Alle reacties Link kopieren
GelaarsdeKat schreef:
18-09-2020 22:08
Huurdersbescherming. Waarschijnlijk om dit soort situaties te vermijden.
Je loopt nogal wat risico als huurder door het op deze manier te doen. Wie zegt dat ze het geld überhaupt nog heeft?
Maar de verhuurster loopt dan toch een risico op vervolging? Zij heeft het geld geaccepteerd en blijkbaar mag dat helemaal niet of begrijp ik het verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
GelaarsdeKat schreef:
18-09-2020 21:47
Maar mijn vraag was dus eigenlijk: hoe ga je met zoiets om? Ik heb weinig me zin me de rest van mijn leven zo beroerd te voelen als nu.
Dit moet slijten.kunt niet zo snel zeggen ach jammer dan. Gewoon n rotstreek..
Maaaaaar. Dood is erger.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Juridisch gezien zou ik het ook niet weten helaas... Maar wil je erg veel sterkte wensen. :hug:

Misschien is er nog iets te bereiken/bewijzen met de mail, bevestiging en whatsapp? Hopelijk weet iemand dat hier.

Ik hoop dat de situatie wordt opgelost en begrijpelijk hoe je je voelt. Probeer goed voor jezelf te zorgen nu, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan. :redrose: Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Beaudelaire schreef:
18-09-2020 22:13
Maar de verhuurster loopt dan toch een risico op vervolging? Zij heeft het geld geaccepteerd en blijkbaar mag dat helemaal niet of begrijp ik het verkeerd?
Ja klopt. Maar het staat dus niet in het contract. Wel heeft ze het uiteindelijk geaccepteerd, nadat het contract getekend was en ik heb daar bewijzen van. Dat ik haar veel geld heb betaald staat vast. Het is alleen nog even de vraag in hoeverre ik zelf beter had moeten weten.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet daar blijven wonen dan?
GelaarsdeKat schreef:
18-09-2020 22:07
Ik heb al tig mailtjes verstuurd, heeft me niets gebracht. Vandaag heeft mijn werkgever een aangetekende brief verstuurd. Hopelijk heeft dat effect.
Via de werkgever is wel slim, ook doordat ze Frans zijn. Hopelijk heeft het effect! Sommige mensen zijn helaas gewoon fout.

Via social media zou ik in Frankrijk niet doen, ik weet niet precies waarom maar heb het idee dat dat averechts kan werken. Waar ik nu woon werkt het dan weer wel :-)
Ik krijg steeds een beetje een raar gevoel van je topics.
Je hebt zelf een appartement op de begane grond gekozen, en dan hoor je inderdaad de deur open en dichtgaan.
Dat is niet iets wat jou wordt aangedaan.
Net als een appartement voor een jaar huren en er eerder uit willen, en het dan gek vinden dat die makelaar dat niet ok vindt. Nee hehe, je maakt keuzes, komt erop terug en wil dat anderen daarvoor gaan betalen.
Zij had een afspraak met jou en moet nu weer moeite doen dat appartement te verhuren.
Wat in mijn ogen feitelijk wat er aan de hand is: je bent niet opgelicht want je hebt gewoon toegang tot hetgeen wat je zelf hebt gehuurd.
Dat dat achteraf niet naar je zin is, daar kan die makelaar ook niks aan doen. Zat mensen die hun dagen slijten op een benedenverdieping op een lawaaiige locatie naast een door meerderen gebruikte voordeur.
Kan niet zijn wat je had verwacht maar onrecht of oplichting vind ik wat anders.
Daarom hoef je je dus ook niet opgelicht te voelen vind ik. Je had er ook kunnen blijven wonen.
Alle reacties Link kopieren
GelaarsdeKat schreef:
18-09-2020 22:08
Huurdersbescherming. Waarschijnlijk om dit soort situaties te vermijden.
Je loopt nogal wat risico als huurder door het op deze manier te doen. Wie zegt dat ze het geld überhaupt nog heeft?
Tja, maar normaal gesproken betaal je ook niet een jaar vooruit om dan in de 1e maand al op te zeggen.

Echt balen dat het zo verlopen is.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het niet, waarom ben je opgelicht dan? Want ik lees nu alleen dat je zelf een 'domme' keuze hebt gemaakt.
Beaudelaire schreef:
18-09-2020 22:13
Maar de verhuurster loopt dan toch een risico op vervolging? Zij heeft het geld geaccepteerd en blijkbaar mag dat helemaal niet of begrijp ik het verkeerd?
Je mag als verhuurder wel een jaar huur vooruit laten betalen, maar je mag dan geen borg vragen als er meer dan twee maanden huur vooruit is betaald. Dus misschien lopen er nu dingen door elkaar.

Vervolgd wordt er sowieso niemand, die zou een civiele zaak zijn als je er werk van wil maken.
Alle reacties Link kopieren
O dat is zo zuur.

Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar mijn nichtje wel. Ze was geëmigreerd. Altijd netjes belasting betaald etc. Tot ze erachter kwam dat ze ergens een fout had gemaakt. Nou wil je daar de belastingdienst niet tegen je hebben, zeker niet als buitenlander. Dus ze had het zelf aangegeven, uitgelegd waar ze in de fout was gegaan, hopend op coulance, wat je soms krijgt. Helaas trof ze de verkeerde.

Ze ging er wel goed mee om, gelukkig. Ze verdient goed daar, dus ze zag het als een dure les en wilde niet ten onder gaan aan negatieve energie. Maar met dat soort geintjes kan je dus gewoon failliet gaan.

Dus TO, als je je baan nog hebt, je komt rond, je bent gezond en je kan opnieuw gaan sparen: dan heb je eigenlijk geluk. Wees blij dat jij het niet nodig hebt om anderen op te lichten.

Edit: dit is ook geen oplichting natuurlijk. Maar goed, wel een som geld kwijt door een stommiteit.
marindah wijzigde dit bericht op 19-09-2020 10:44
Reden: Herkenning voorkomen
14.03% gewijzigd
Such fun!1
chocolol schreef:
18-09-2020 22:23
Ik snap het niet, waarom ben je opgelicht dan? Want ik lees nu alleen dat je zelf een 'domme' keuze hebt gemaakt.
Wat ik las was dat ze een opzegtermijn van een maand heeft. Ik weet niet precies wat er verder in het contract staat, maar dan mag je er wel vanuit gaan dat je de rest van de maanden terug krijgt. Anders is er toch geen opzegtermijn maar moet je het jaar afmaken?
Alle reacties Link kopieren
Jajaja, weer gequote ipv ge-edit.
Such fun!1
EllaBowie schreef:
18-09-2020 22:27
Wat ik las was dat ze een opzegtermijn van een maand heeft. Ik weet niet precies wat er verder in het contract staat, maar dan mag je er wel vanuit gaan dat je de rest van de maanden terug krijgt. Anders is er toch geen opzegtermijn maar moet je het jaar afmaken?
Het lastige is dus dat over dat jaar vooruitbetalen blijkbaar niets in het contract staat.
Alle reacties Link kopieren
EllaBowie schreef:
18-09-2020 22:27
Wat ik las was dat ze een opzegtermijn van een maand heeft. Ik weet niet precies wat er verder in het contract staat, maar dan mag je er wel vanuit gaan dat je de rest van de maanden terug krijgt. Anders is er toch geen opzegtermijn maar moet je het jaar afmaken?
Kan ook hetzelfde zijn als een jaarabonnement aangaan. 1e jaar volmaken en daarna opzegbaar met een termijn van een maand.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
18-09-2020 22:19
Ik krijg steeds een beetje een raar gevoel van je topics.
Je hebt zelf een appartement op de begane grond gekozen, en dan hoor je inderdaad de deur open en dichtgaan.
Dat is niet iets wat jou wordt aangedaan.
Net als een appartement voor een jaar huren en er eerder uit willen, en het dan gek vinden dat die makelaar dat niet ok vindt. Nee hehe, je maakt keuzes, komt erop terug en wil dat anderen daarvoor gaan betalen.
Zij had een afspraak met jou en moet nu weer moeite doen dat appartement te verhuren.
Wat in mijn ogen feitelijk wat er aan de hand is: je bent niet opgelicht want je hebt gewoon toegang tot hetgeen wat je zelf hebt gehuurd.
Dat dat achteraf niet naar je zin is, daar kan die makelaar ook niks aan doen. Zat mensen die hun dagen slijten op een benedenverdieping op een lawaaiige locatie naast een door meerderen gebruikte voordeur.
Kan niet zijn wat je had verwacht maar onrecht of oplichting vind ik wat anders.
Daarom hoef je je dus ook niet opgelicht te voelen vind ik. Je had er ook kunnen blijven wonen.
Zij hoeft helemaal nergens voor te betalen,of wat bedoel je precies? Ik betaal toch gewoon de maanden huur voor de tijd dat ik hier gewoond heb? Ik heb haar ook gewoon betaald voor haar werk.
En de geluidsoverlast ging wel wat verder dan een deur open en dicht horen doen. Of denk je dat ik voor de lol 2 keer keer verhuis in 2 maanden tijd?
Alle reacties Link kopieren
Poekie28 schreef:
18-09-2020 22:32
Kan ook hetzelfde zijn als een jaarabonnement aangaan. 1e jaar volmaken en daarna opzegbaar met een termijn van een maand.
Nee dat is hier niet aan de orde. Wat los staat van het feit dat het hier niet volgens de boekjes gegaan is, van beide kanten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven