Geld & Recht alle pijlers

Opgenomen geluidsopname als wraak

19-02-2019 05:30 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen.. Ik zit met een probleem

Ik heb samen met mijn vriend een appartement gehuurd. Omdat hij meer verdient, hebben wij besloten dat hij hoofdhuurden blijft. Nu is het zo dat onze relatie mis is gelopen en dreigt hij de huur op te zeggen omdat ik niet verder wil. Ik heb een aantal keren geprobeerd te komen tot een oplossing. Maar dit helaas zonder enig succes.

De relatie is echter stuk gelopen omdat ik erchter kwam dat hij nog getrouwd bleel te zijn toen ik hem leerde kennen. Het was al heel vreemd dat ik de keratdagen alleen moest doorbrengen omdat hij simpelweg te druk was met werk en in dat weekend zijn kleine had.

Nu hebben wij een aantal dagen geleden opnieuw over het financiële gedeelte gehad. Bij aankomst had meneer een A4tje met allerlei vragen. Het leek eerder op een verhoor dan een goed gesprek.
Hierin stelde hij vragen als; vindt je dat ik jou ook slecht heb behandeld en fysieke geweld heb gebruikt...
Het klonk allemaal vreemd, ik voelde mij enorm aangevallen en gemanipuleerd.

Ieder keer nam hij een rookpauze en kwam hij weer terug met een aantal vragen om mij een beetje te provoceren. Hij veranderde telkens van gesprek en verdaaide alles wat ik zei. Op een gegeven moment wilde ik niet meer in gesprek, hij dreigde mij door een advocaat in te lichten. Aangezien wij een jaar contract hebben tot en met eind van het jaar, hij weet dat hij het contract niet zomaar kan beëindigen en wilt daarom nu dreigen en eisen dat ik hem terug MOET nemen.

Op de appjes beloofd hij mik telkens dat hij mij niet in de steek zal laten en dat we tot een goede overeenkomst moeten komen. Maar telkens wanneer ik met een voorstel kom, dus niet terug naar hem maar puur zakelijk met het appartement.. Wordt hij boos.

Hij heeft tijdens het gesprek ook ieder keer zitten lachen en vreemd doen, alsof hij ervan genoot. Super eng allemaal, nooit gedacht dat ie zo was. Ik stelde later voor om wellicht samen met zn ex aan tafel te gaan zitten, want ze zou er ongetwijfeld achter komen dat hij de boel heeft zitten belazeren. Ik wilde hier voor ieder partij bombarie voorkomen.

Wat deed meneer, mijn woorden verdraaien en mij aanvallen dat ik zijn familie wil chanteren (en nog steeds met een enge greins op zijn gezicht.

Ik wilde natuurlijk het gesprek beëindigen. En hij probeerde mij natuurlijk binnen te houden. Na een aantal pogingen, was dit gelukt. Hij zou mij diezelfde dag naar huis moeten brengen. Toen gebeurde er iets, ik kan zeggen dat ik een beschermengel had op mijn schouders.

Hij was vergeten zijn Bluetooth uit te zetten die nog verbonden was aan zijn audio van de auto. Dus ons gevoerde gesprek ging en en je kon mij luidt en duidelijk horen. Mijn hart klopte toen van schrik en ik wist niet wat mij overkwam. Hij had mij al die tijd OPGENOMEN.....


Hij wist niet hoe hij het stuur moest vastpakken en zijn audio uitzetten doordat hij betrapt was. Ik bleef rustig omdat ik natuurlijk bang was en niet wist wat hij zou kunnen doen op dat moment als ik hierop een reactie had gegeven.
Het enige wat hij zei was; ik doe dit voor ons schatje..

Kortom ; bij thuiskomst begon ik te hyperventileren, alles werd mij vanaf dat moment duidelijk. Ik voel mij gevangen, misleid, gebruikt en enorm voor de gek gehouden.

Ik weet niet hoe ik dit kan oplossen en of wat hij gedaan heeft met de opnamens, juridische gezien is toegestaan. Ik wil hem nog niet te woord staan omdat ik gewoonweg niet weet wat ik moet.
Hij was voorbereid omdat hij verkeerde bedoelingen had. Ik was echter verliefd en verblind.....

Hij zit te wachten dat ik terug ga, maar dit wil ik nu al helemaal niet.

Tips aub... En geen flauwe opmerkingen,
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 28-04-2019 13:05
Reden: privacy
98.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou wat dacht je van eigen woonruimte zoeken en weggaan bij die randdebiel?
Alle reacties Link kopieren
maar je bent daar dus al weg? niet meer met hem afspreken waar jullie alleen zijn iig. ga naar een cafe ofzo. een openbare plek.
Wat staat er op die opname waar je bang voor bent?
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet zo goed wat die opnames te maken hebben met het feit dat deze vent een enge leugenaar is. Dit is niet gezond hoor. Spullen pakken en wegwezen. Heel veel sterkte, TO!
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft mij tijdens ons gesprek zo boos kunnen krijgen dat ik helemaal tekeer ging. Hij weet dat ik de huur wel zou kunnen betalen maar ik moet dan minstens 4.000 p.m verdienen om als hoofdhuurder te laten overschrijven. Hij woont nu echter bij zijn tweede woning. Hij wilt gewoon niet hebben dat ik hier blijf wonen en pakt mij bij mijn zwakke kant.

In de opname heeft hij mij zo kunnen bespelen en mijn woorden zitten verdraaien dat ik dus boos werd. Ik snapte zijn opstel van vragen niet todat ik dus erachter kwam dat hij mij opnam.

Hij heeft dus uit het niets zitten roepen: wil je mijn familie bedreigen en wil je mij chanteren. Wat helemaal nergens op sloeg... En toen ik zei dat als hij mij dreigen met een advocaat ik alles aan zijn ex vrouw zal opbichten. En dit heeft hij tijdens ons gesprek kunnen omdraaien alsof het lijkt dat ik hem chanteer.

Ik wil gewoon van hem af... Interesseert mij niet meer wat hij wel of niet doet.
Ik heb zoveel betaald aan inrichting, zit hier inmiddels nog maar 4 maanden. Dus zou echt heel wreed zijn om mij nu eruit te gooien.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb aan het begin een aantal maanden bij hem gewoond. En later is hij een appartement voor mij gaan zoeken, om elkaar wat ruimte te geven...dus nu ik de relatie wil beëindigen, wilt hij mij dwarsbomen
Als dit al serieus is: hij kan volgens mij niks omdat hij de opnames zonder jouw toestemming heeft gemaakt.
Ik zou wel zo snel mogelijk weg wezen bij hem, het is een creep die niet spoort.
Alle reacties Link kopieren
Maar je bent geen hoofdhuurder dus je kan gewoon weg? Neem je verlies en zoek wat anders. Je maakt jezelf afhankelijk van hem nu.
Alle reacties Link kopieren
Hij dreigt de huur op te zeggen van zijn eigen woning? Prima toch, moet ie vooral doen. Waarom zou dat een probleem zijn?
En wat staat er op die opname waar jij voor vreest?
Waarom ben jij nu ineens bang voor hem?
Alle reacties Link kopieren
Als ik het goed begrijp wil jij daar blijven wonen maar kun je je niet als hoofdhuurder in laten schrijven omdat je inkomen niet hoog genoeg is?

Ik snap nog steeds niet wat die opnamen daarmee te maken hebben. Ben je bang dat je ex je gaat chanteren? Waarom? Welk doel zou hij daarmee hebben? Dit is Amerika niet waar je voor elke poep en scheet een rechtszaak kunt beginnen.

Als ik jou was zou ik het geld aan de inrichting maar zien als afschrijving. Wellicht kun je nog wat spullen meenemen maar ik zou maken dat ik weg was. Die vent klinkt als een gestoorde gek. Ik zou zelf niet willen dat hij zou weten waar ik woonde.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
19-02-2019 06:29
Als ik het goed begrijp wil jij daar blijven wonen maar kun je je niet als hoofdhuurder in laten schrijven omdat je inkomen niet hoog genoeg is?

Ik snap nog steeds niet wat die opnamen daarmee te maken hebben. Ben je bang dat je ex je gaat chanteren? Waarom? Welk doel zou hij daarmee hebben? Dit is Amerika niet waar je voor elke poep en scheet een rechtszaak kunt beginnen.

Als ik jou was zou ik het geld aan de inrichting maar zien als afschrijving. Wellicht kun je nog wat spullen meenemen maar ik zou maken dat ik weg was. Die vent klinkt als een gestoorde gek. Ik zou zelf niet willen dat hij zou weten waar ik woonde.

Inderdaad... Je hebt wel gelijk. Dit was een goede levensles. Heb die idioot ook nog met kerst voorgesteld aan mij familie die voor het eerst naar Nl kwam... Sta nu mooi voorschut. En heb ook nog eens mijn zusje bij mij laten intrekken. Hoe ga ik dit in godsnaam uitleggen. Het is een groot zooitje geworden.

Het blijft appen en zeggen dat ik nog goed moet nadenken of ik dit echt wil.. Ik reageer daar niet op. Want hij probeerd mij vast te houden.

Inderdaad ik zal niet latem weten waar ik heen ga mocht ik z.s.m iets gevonden hebben
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
19-02-2019 06:26
Hij dreigt de huur op te zeggen van zijn eigen woning? Prima toch, moet ie vooral doen. Waarom zou dat een probleem zijn?
En wat staat er op die opname waar jij voor vreest?
Waarom ben jij nu ineens bang voor hem?
Ik dacht dat als je een jaar contract hebt. Je niet zomaar de huur kunt opzeggen.
Want dit had ik inmiddels aan hem aangegeven, ik heb gewoon wat spaargeld nodig wil ik gaan verhuizen naar een nieuwe plek.
En volgens mij zeiden ze tijdens het tekenen van het contract dat het 1 jaar lang niet ontbonden kon worden. Dus of ik er nou in blijf wonen of niet... Hij moet betalen.

Maar ik wil het liefst niets meer met hem te maken hebben...
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
19-02-2019 06:29

Als ik jou was zou ik het geld aan de inrichting maar zien als afschrijving. Wellicht kun je nog wat spullen meenemen maar ik zou maken dat ik weg was. Die vent klinkt als een gestoorde gek. Ik zou zelf niet willen dat hij zou weten waar ik woonde.
Waarom een gestoorde gek? Het enige wat hij gedaan heeft is een opname maken van een gesprek toch en daar wat loze uitspraken over doen? Niet fraai dat hij probeert te chanteren daarmee en vooral nogal dom.
Maar verder lees ik vooral een TO die nogal over haar toeren is en daarom dingen als een rookpauze en een lachje interpreteert alsof het onderdeel is van een horrorfilm.
Waarom zou het een probleem zijn als hij weet waar ze woont?
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
19-02-2019 06:26
Hij dreigt de huur op te zeggen van zijn eigen woning? Prima toch, moet ie vooral doen. Waarom zou dat een probleem zijn?
En wat staat er op die opname waar jij voor vreest?
Waarom ben jij nu ineens bang voor hem?
Dat hij mij naar de rechter sleept als ik niet tijdig wegga en de opname kan gebruiken als verdediging. Omdat ik zo boos was en doordat hij mij manipuleerde tijdens ons gepsrek hij de boel heeft omgedraaid?. Want hij riep uit het niets... Wil je mijn familie bedreigen.... Hij is echt gestoord, dus het komt over alsof ik dit gezegd heb.


Ik weet niet of ik de opnamens serieus moet nemen aangezien zijn beste vriend advocaat is??
Lekker vertrekken en wat anders zoeken. Eventueel samen met de zusje. Met twee inkomens kom je verder dan 1. Wat wil hij doen met die opname? Je staat er misschien niet allervriendelijkst op. Nou en? Hij toch ook niet.

Edit: wacht even, dus jij wil bij hem weg, maar wel in het appartement blijven wonen dat hij betaalt?
anoniem_63dd656acb052 wijzigde dit bericht op 19-02-2019 07:10
19.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Krullebol123 schreef:
19-02-2019 06:42
Ik dacht dat als je een jaar contract hebt. Je niet zomaar de huur kunt opzeggen.
Want dit had ik inmiddels aan hem aangegeven, ik heb gewoon wat spaargeld nodig wil ik gaan verhuizen naar een nieuwe plek.
En volgens mij zeiden ze tijdens het tekenen van het contract dat het 1 jaar lang niet ontbonden kon worden. Dus of ik er nou in blijf wonen of niet... Hij moet betalen.

Maar ik wil het liefst niets meer met hem te maken hebben...
Als je uit elkaar gaat kun je niet zomaar spaargeld opeisen. Dat had je zelf moeten opbouwen. Dus als dat jou belet om een eigen woning te vinden zou ik kijken of je tijdelijk bij iemand anders terecht kan.

En dat huurcontract is van hem dus daar heb jij dan toch geen problemen van? Of begrijp ik je verkeerd? Waarom vind jij het een probleem dat hij moet blijven betalen voor een huurcontract dat hij zelf is aan gegaan? (Hij kan er natuurlijk ook gewoon blijven wonen..)
Alle reacties Link kopieren
Krullebol123 schreef:
19-02-2019 06:46
Dat hij mij naar de rechter sleept als ik niet tijdig wegga en de opname kan gebruiken als verdediging. Omdat ik zo boos was en doordat hij mij manipuleerde tijdens ons gepsrek hij de boel heeft omgedraaid?. Want hij riep uit het niets... Wil je mijn familie bedreigen.... Hij is echt gestoord, dus het komt over alsof ik dit gezegd heb.


Ik weet niet of ik de opnamens serieus moet nemen aangezien zijn beste vriend advocaat is??
Joh wel nee. Hij kan zo veel beweren over wat je hebt gezegd. Je hebt dat niet gezegd dus die opnames spreken dan toch juist voor jou? Daarop kan je toch letterlijk horen hoe het gesprek wél ging? Dus aangifte van bedreiging zal niet ver komen. En met het huurcontract heeft het al helemaal niks te maken.
Alle reacties Link kopieren
z-u-s schreef:
19-02-2019 06:47
Lekker vertrekken en wat anders zoeken. Eventueel samen met de zusje. Met twee inkomens kom je verder dan 2. Wat wil hij doen met die opname? Je staat er misschien niet allervriendelijkst op. Nou en? Hij toch ook niet.

Edit: wacht even, dus jij wil bij hem weg, maar wel in het appartement blijven wonen dat hij betaalt?
Ik maak geld over naar zijn rekening en hij betaald het appartement onder zijn "naam". Dus in principe betaal ik ieder maand tijdig de huur zoals wij hebben afgesproken. Maar ik voel mij nu zo onzeker en bang dat ik nachten wakker lig... Ik ben eerlijk gezegd een beetje bang voor hem omdat hij zo eng is gaan doen. Bozig, aggresief en hij doet niets fout.
Alle reacties Link kopieren
Waarom stel je ne zo naïef en afhankelijk op TO?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Begrijp ik het nou goed dat jij nu eigenlijk verwacht dat hij de huur van rest van het jaarcontract blijft betalen en dat jij er mag blijven wonen? Lijkt me niet erg reëel. Ook kun je niet van hem verwachten dat hij als hoofdhuurder op het contract blijft staan en jij er blijft wonen als je wel van plan bent zelf de huur te betalen.

Met de opnames van jullie ruzie kan hij geen zak, maar gezien het feit dat hij hoofdhuurder is, kan hij wel degelijk eisen dat jij het huis verlaat.

Ga gewoon nu meteen op zoek naar andere woonruimte, pak je spullen en sluit dit verhaal af.
Wat een aparte man.
TO, ik vind jou wat hysterisch overkomen. Heb je teveel enge films gekeken?
Wat is er nou eigenlijk aan de hand? De relatie is voorbij. Je ex betaalde voornamelijk het appartement, jij hebt geen geld. Jij moet dus nieuwe woonruimte zoeken en het contact met je ex verbreek je. Klaar. Moeilijker dan dit is het niet hoor. Je moet wel even je gezond verstand blijven gebruiken.
Laat je niet zo opnaaien door je ex. Die doet ook maar wat.
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
19-02-2019 06:49
Als je uit elkaar gaat kun je niet zomaar spaargeld opeisen. Dat had je zelf moeten opbouwen. Dus als dat jou belet om een eigen woning te vinden zou ik kijken of je tijdelijk bij iemand anders terecht kan.

En dat huurcontract is van hem dus daar heb jij dan toch geen problemen van? Of begrijp ik je verkeerd? Waarom vind jij het een probleem dat hij moet blijven betalen voor een huurcontract dat hij zelf is aan gegaan? (Hij kan er natuurlijk ook gewoon blijven wonen..)
Ik heb van mijn spaargeld mijn huis kunnen inrichten en natuurlijk de huur van kunnen betalen. Ik had nooit geweten dat het zo zal lopen. Ik zal nu kleiner moeten wonen, dit was mijn droom appartement. Het is nu allemaal misgegaan. Maar ik ben al blij dat ik hier tijdig bij en moet hem nu zeker niet de kans geven om "gekker" te doen.
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor maar jij hebt helemaal geen recht op die woning en investeren in een huis dat niet van jouw is en een randdebiel van een vent dat is toch echt allemaal je eigen domme keuze. Je wil hier tips hoe jij zijn woning over kan nemen. Echter je kan voor je eigen mentale gezondheid beter opstappen en dit als leergeld accepteren dan doe je wellicht nooit meer.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
19-02-2019 06:46
Waarom een gestoorde gek? Het enige wat hij gedaan heeft is een opname maken van een gesprek toch en daar wat loze uitspraken over doen? Niet fraai dat hij probeert te chanteren daarmee en vooral nogal dom.
Maar verder lees ik vooral een TO die nogal over haar toeren is en daarom dingen als een rookpauze en een lachje interpreteert alsof het onderdeel is van een horrorfilm.
Waarom zou het een probleem zijn als hij weet waar ze woont?
Hij liegt, bedriegt, probeert TO te chanteren en eist dat zij hem terug neemt en maakt ondertussen stiekempjes geluidsopnamen. Dat vind ik geen gezond gedrag hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven