Geld & Recht alle pijlers

Opgenomen geluidsopname als wraak

19-02-2019 05:30 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen.. Ik zit met een probleem

Ik heb samen met mijn vriend een appartement gehuurd. Omdat hij meer verdient, hebben wij besloten dat hij hoofdhuurden blijft. Nu is het zo dat onze relatie mis is gelopen en dreigt hij de huur op te zeggen omdat ik niet verder wil. Ik heb een aantal keren geprobeerd te komen tot een oplossing. Maar dit helaas zonder enig succes.

De relatie is echter stuk gelopen omdat ik erchter kwam dat hij nog getrouwd bleel te zijn toen ik hem leerde kennen. Het was al heel vreemd dat ik de keratdagen alleen moest doorbrengen omdat hij simpelweg te druk was met werk en in dat weekend zijn kleine had.

Nu hebben wij een aantal dagen geleden opnieuw over het financiële gedeelte gehad. Bij aankomst had meneer een A4tje met allerlei vragen. Het leek eerder op een verhoor dan een goed gesprek.
Hierin stelde hij vragen als; vindt je dat ik jou ook slecht heb behandeld en fysieke geweld heb gebruikt...
Het klonk allemaal vreemd, ik voelde mij enorm aangevallen en gemanipuleerd.

Ieder keer nam hij een rookpauze en kwam hij weer terug met een aantal vragen om mij een beetje te provoceren. Hij veranderde telkens van gesprek en verdaaide alles wat ik zei. Op een gegeven moment wilde ik niet meer in gesprek, hij dreigde mij door een advocaat in te lichten. Aangezien wij een jaar contract hebben tot en met eind van het jaar, hij weet dat hij het contract niet zomaar kan beëindigen en wilt daarom nu dreigen en eisen dat ik hem terug MOET nemen.

Op de appjes beloofd hij mik telkens dat hij mij niet in de steek zal laten en dat we tot een goede overeenkomst moeten komen. Maar telkens wanneer ik met een voorstel kom, dus niet terug naar hem maar puur zakelijk met het appartement.. Wordt hij boos.

Hij heeft tijdens het gesprek ook ieder keer zitten lachen en vreemd doen, alsof hij ervan genoot. Super eng allemaal, nooit gedacht dat ie zo was. Ik stelde later voor om wellicht samen met zn ex aan tafel te gaan zitten, want ze zou er ongetwijfeld achter komen dat hij de boel heeft zitten belazeren. Ik wilde hier voor ieder partij bombarie voorkomen.

Wat deed meneer, mijn woorden verdraaien en mij aanvallen dat ik zijn familie wil chanteren (en nog steeds met een enge greins op zijn gezicht.

Ik wilde natuurlijk het gesprek beëindigen. En hij probeerde mij natuurlijk binnen te houden. Na een aantal pogingen, was dit gelukt. Hij zou mij diezelfde dag naar huis moeten brengen. Toen gebeurde er iets, ik kan zeggen dat ik een beschermengel had op mijn schouders.

Hij was vergeten zijn Bluetooth uit te zetten die nog verbonden was aan zijn audio van de auto. Dus ons gevoerde gesprek ging en en je kon mij luidt en duidelijk horen. Mijn hart klopte toen van schrik en ik wist niet wat mij overkwam. Hij had mij al die tijd OPGENOMEN.....


Hij wist niet hoe hij het stuur moest vastpakken en zijn audio uitzetten doordat hij betrapt was. Ik bleef rustig omdat ik natuurlijk bang was en niet wist wat hij zou kunnen doen op dat moment als ik hierop een reactie had gegeven.
Het enige wat hij zei was; ik doe dit voor ons schatje..

Kortom ; bij thuiskomst begon ik te hyperventileren, alles werd mij vanaf dat moment duidelijk. Ik voel mij gevangen, misleid, gebruikt en enorm voor de gek gehouden.

Ik weet niet hoe ik dit kan oplossen en of wat hij gedaan heeft met de opnamens, juridische gezien is toegestaan. Ik wil hem nog niet te woord staan omdat ik gewoonweg niet weet wat ik moet.
Hij was voorbereid omdat hij verkeerde bedoelingen had. Ik was echter verliefd en verblind.....

Hij zit te wachten dat ik terug ga, maar dit wil ik nu al helemaal niet.

Tips aub... En geen flauwe opmerkingen,
Waarom moeilijk doen. Neem contact op met de verhuurder. Leg uit dat jij graag het contract op jou naam wilt zetten, gezien jij toch al betaald. Als je bedriegende vriend toch al wilt opzeggen, kan jij als nieuwe huurder aandienen.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
19-02-2019 07:55
Ja, er is sprake van illegale onderhuur. De huurder woont niet op het adres en ontvangt huur van de onderhuurder.
Ken jij het huurcontract? Zo nee, kan je dit simpelweg niet weten
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
19-02-2019 07:51
Als het particuliere huur is, zou ik de verhuurder vragen of het mogelijk is om het contract op jouw naam te laten zetten.

Als ik het goed gelezen heb, betaal jij nu de huur en ontstaan er problemen met de betaling als jij vertrekt.

Een verhuurder heeft net min zin in gezeik als jij. Ik zou een poging wagen.
Het is inderdaad particulier... Ik zou een poging kunnen wagen. Maar ga ondertussen ook verder kijken.
Alle reacties Link kopieren
vivagirl2013 schreef:
19-02-2019 07:58
Waarom moeilijk doen. Neem contact op met de verhuurder. Leg uit dat jij graag het contract op jou naam wilt zetten, gezien jij toch al betaald. Als je bedriegende vriend toch al wilt opzeggen, kan jij als nieuwe huurder aandienen.
Ik zal dan wel kunnen aantonen dat ik ong 3000 per maand verdien.. Dit ter bescherming van de verhuurder. En dus bang dat dit em niet gaat worden. Maar kan altijd proberen, aangezien ik samen met zusje woon. Samen verdienen wij ong 3000. Weet alleen niet of dit voldoende is.. Ik denk dat beide huurders voldoende moeten verdienen, en vast contract moeten hebben?
Alle reacties Link kopieren
stroman schreef:
19-02-2019 07:32
Doe niet zo moeilijk en verhuis gewoon.

En voortaan niet meer huren als je zelf niet op het huurcontract staat. Maar dat had je zelf hoop ik al bedacht.
Ja... Voel mij echt stom. Nu de stress van huizenjacht 😭
Alle reacties Link kopieren
Krullebol123 schreef:
19-02-2019 08:02
Ik zal dan wel kunnen aantonen dat ik ong 3000 per maand verdien.. Dit ter bescherming van de verhuurder. En dus bang dat dit em niet gaat worden. Maar kan altijd proberen, aangezien ik samen met zusje woon. Samen verdienen wij ong 3000. Weet alleen niet of dit voldoende is.. Ik denk dat beide huurders voldoende moeten verdienen, en vast contract moeten hebben?
Nee, natuurlijk is 3000 met zijn tweeën niet genoeg als de inkomenseis 4000 is.
Alle reacties Link kopieren
Krullebol123 schreef:
19-02-2019 07:34
Ik ben met oud en nieuw achter gekomen dat hij getrouwd was in de tijd dat ik hem leerde kennen. Ik wist dit dus niet van te voren. En we hebben vorige jaar (zijn besluit) een woning voor mij gezocht omdat hij nog niet samen wilde wonen. De afspraak was dat ik de huur betaal. Maar dat hij de hoofdhuurder is omdat hij meer verdient. Dus hij HIJ HEEFT NOOIT BETAALD, MAAR IK..
Hij wilt nu het contract beëindigen, en dat is niet erg. Maar ik kan nooit iets anders vinden binnen nu en een aantal weken. Of kan ik bij de gemeente iets regelen waardoor ik dit zo snel mogelijk afsluit?
Je bent niet ontoerekeningsvatbaar dus het was ook gewoon jouw besluit. Jullie belazeren de boel en je leeft ver boven je stand niet je droom maar wel in je nachtmerrie.

Hoe kan jij eigenlijk een huur betalen waar je inkomen van 4.000 voor nodig hebt terwijl je dat op papier niet kunt aantonen. In wat voor rare zaakjes en wereld zit jij dan? Zwart werk, criminaliteit, sekswerk?

Deze hele zaak stinkt en dan bedoel ik niet alleen je vriend.
viva-amber wijzigde dit bericht op 19-02-2019 08:17
7.77% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
19-02-2019 07:59
Ken jij het huurcontract? Zo nee, kan je dit simpelweg niet weten
Klopt. Ik ga af op wat TO vertelt en trek daaruit conclusies.
Alle reacties Link kopieren
z-u-s schreef:
19-02-2019 07:21
Omdat jij geen hoofdhuurder bent en er voor zover ik kan lezen geen samenlevingscontract is, heb je geen poot om op te staan TO. Ook dat je je geld hebt uitgegeven aan de inrichting geeft je geen rechten. Het is jouw woning niet, maar de zijne. Natuurlijk gaat HIJ er dan over wat ermee gebeurt. Zelfs als hij het eerste jaar niet kan opzeggen, wil dat niet zeggen dat jij er dan dus maar kan blijven wonen met je zusje. Ook al maak je geld aan hem over, dat geeft je nog steeds geen huurdersrechten. Die geluidsopnames zijn verder niet iets waar hij iets mee kan.

Neem je verlies, zie het als leergeld en vertrek bij deze engerd. Volgende keer beter opletten.
Wanneer zij op de band toegeeft dat zij in rare zaakjes zit dan kan hij zo melding doen bij de politie....Hij schiet daarmee zichzelf ook in de voet denk ik maar TO is in paniek en vast niet voor niets.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
19-02-2019 08:12
Je bent niet ontoerekeningsvatbaar dus het was ook gewoon jouw besluit. Jullie belazeren de boel en je leeft ver boven je stand niet je droom maar wel in je nachtmerrie.

Hoe kan jij eigenlijk een huur betalen waar je inkomen van 4.000 voor nodig hebt terwijl je dat op papier niet kunt aantonen. In wat voor rare zaakjes en wereld zit jij dan? Zwart werk, criminaliteit, sekswerk?

Deze hele zaak stinkt en dan bedoel ik niet alleen je vriend.
het gebeurt wel vaker dat de inkomenseis veel hoger is dan wat je feitelijk nodig hebt om de huur te betalen, inkomen 3x de huur is niet ongebruikelijk, terwijl je echt wel de huur kunt betalen met 2x het inkomen (wel afhankelijk van de precieze huur en het inkomen natuurlijk)
Alle reacties Link kopieren
Dit is echt een storm in een glas water, laat de drama over dat afluisteren achterwege en zoek samen met je zusje een nieuw huurhuisje, jullie hebben het geld ervoor.
En wees dankbaar dat je geen kinderen met hem hebt.
Alle reacties Link kopieren
4000 : 3 = is nog steeds meer dan 1300.

To komt ook niet over als iemand die legaal 2700 per maand binnen harkt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
19-02-2019 08:13
Klopt. Ik ga af op wat TO vertelt en trek daaruit conclusies.
Je stelt expliciet dat sprake is van illegale onderhuur (kan je niet weten uit wat TO zegt) en dat TO daaruit geen rechten heeft (is simpelweg niet waar)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Als de huur bijv. 1000,- per maand bedraagt en het jaarcontract loopt nog 8 maanden door, dan kun je aan de verhuurder vragen of die ermee akkoord gaat dat jij de resterende huur t/m einde contract nu per direct overmaakt als het contract NU wordt opgezegd per 'datum einde jaarcontract'.

In dat geval moet je nu per direct (bijv.) 8 x 1000,- overmaken en dan weten zowel jij als de verhuurder dat dit een tijdelijke oplossing is t/m einde contract.
De verhuurder zal dit allemaal goed vast willen leggen, maar dat geeft jou de tijd om andere woonruimte te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Gebruna schreef:
19-02-2019 08:25
Als de huur bijv. 1000,- per maand bedraagt en het jaarcontract loopt nog 8 maanden door, dan kun je aan de verhuurder vragen of die ermee akkoord gaat dat jij de resterende huur t/m einde contract nu per direct overmaakt als het contract NU wordt opgezegd per 'datum einde jaarcontract'.

In dat geval moet je nu per direct (bijv.) 8 x 1000,- overmaken en dan weten zowel jij als de verhuurder dat dit een tijdelijke oplossing is t/m einde contract.
De verhuurder zal dit allemaal goed vast willen leggen, maar dat geeft jou de tijd om andere woonruimte te zoeken.
En zou de huurder daar nog iets van kunnen vinden denk je?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
De hoofdhuurder heeft ook rechten die de verhuurder niet zomaar kan breken omdat de vriendin van de hoofdhuurder die niet op het contract staat daar wil wonen betekent het nog niet dat zij daar ook de rechten toe heeft. De hoofdhuurder kan zich ten aanzien van de verhuurder op zijn rechten beroepen en dan heb je nog 8000 euro door het toilet gespoeld.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Gebruna schreef:
19-02-2019 08:25
Als de huur bijv. 1000,- per maand bedraagt en het jaarcontract loopt nog 8 maanden door, dan kun je aan de verhuurder vragen of die ermee akkoord gaat dat jij de resterende huur t/m einde contract nu per direct overmaakt als het contract NU wordt opgezegd per 'datum einde jaarcontract'.

In dat geval moet je nu per direct (bijv.) 8 x 1000,- overmaken en dan weten zowel jij als de verhuurder dat dit een tijdelijke oplossing is t/m einde contract.
De verhuurder zal dit allemaal goed vast wzillen leggen, maar dat geeft jou de tijd om andere woonruimte te zoeken.
Kan me zo voorstellen dat die verhuurder er een beetje klaar mee is, hij verhuurt het pand aan iemand, die daar toch niet blijkt te gaan wonen maar dat pand gebruikt om daar stiekem zijn minnares onder te brengen (waar hij vervolgens van die minnares ook nog geld voor ontvangt) en diezelde minnares besluit daar vervolgens nog een andere vrouw onder te brengen.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
19-02-2019 07:12
Hij liegt, bedriegt, probeert TO te chanteren en eist dat zij hem terug neemt en maakt ondertussen stiekempjes geluidsopnamen. Dat vind ik geen gezond gedrag hoor.
Gezond? Nee, alles behalve. Maar TO doet haast alsof ze moet vrezen voor haar leven en termen als ‘gestoorde gek’ en niet mogen weten waar ze gaat wonen lijken dat te bevestigen. Alsof hij heel gevaarlijk is. Terwijl het dus alleen een manipulerende vent is. Ik denk dat het TO juist helpt als ze dat zo kan zien, zodat ze er niet meer van wakker ligt en het gewoon als een huisvestingsprobleem kan gaan beschouwen en een ex die moeilijk doet.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik snap niet waarom jij met je ex en zijn ex wilde gaan praten?
Was je op zoek naar nog meer drama of zo?

Jij hebt met zijn ex niets te maken, hij is degene die een verbintenis met haar is aangegaan, daar ben jij geen partij in.

En verder: stel dat je zou kunnen blijven wonen in je appartement, je zegt dat je de huur betaalt van spaargeld en ik begrijp dat je spaargeld nu (bijna) op is aangezien je geen geld hebt om te verhuizen.
Hoe dacht je dan deze huur te kunnen blijven betalen?
En voel jij je wel veilig in een woning waarvan je gestoorde ex misschien een sleutel heeft?
Alle reacties Link kopieren
Gebruna schreef:
19-02-2019 08:25
Als de huur bijv. 1000,- per maand bedraagt en het jaarcontract loopt nog 8 maanden door, dan kun je aan de verhuurder vragen of die ermee akkoord gaat dat jij de resterende huur t/m einde contract nu per direct overmaakt als het contract NU wordt opgezegd per 'datum einde jaarcontract'.

In dat geval moet je nu per direct (bijv.) 8 x 1000,- overmaken en dan weten zowel jij als de verhuurder dat dit een tijdelijke oplossing is t/m einde contract.
De verhuurder zal dit allemaal goed vast willen leggen, maar dat geeft jou de tijd om andere woonruimte te zoeken.
Zou wat zijn als de verhuurder het contract met de huurder zomaar opzegt omdat z'n ex (die niet aan de inkomenseis voldoet) nu wat geld aanbiedt.
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
19-02-2019 08:29
Kan me zo voorstellen dat die verhuurder er een beetje klaar mee is, hij verhuurt het pand aan iemand, die daar toch niet blijkt te gaan wonen maar dat pand gebruikt om daar stiekem zijn minnares onder te brengen (waar hij vervolgens van die minnares ook nog geld voor ontvangt) en diezelde minnares besluit daar vervolgens nog een andere vrouw onder te brengen.
Dat moet je allemaal kunnen bewijzen en dan nog is het heel moeilijk om een huurder er uit te krijgen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
19-02-2019 08:34
Dat moet je allemaal kunnen bewijzen en dan nog is het heel moeilijk om een huurder er uit te krijgen.
Oh ik bedoelde niet dat het zou lukken, ik bedoelde dat ik me kan voorstellen dat die verhuurder er niet warm voor loopt. Is natuurlijk ook wel vreemde situatie
Annelleke schreef:
19-02-2019 08:32
Zou wat zijn als de verhuurder het contract met de huurder zomaar opzegt omdat z'n ex (die niet aan de inkomenseis voldoet) nu wat geld aanbiedt.
Je kan die oplossing dan toch voorleggen aan de ex?
Die zit namelijk vast aan een contract en dus een betaalverplichting.

Ik ben zelf jaren verhuurder geweest. Samen iets oplossen is altijd fijner dan (juridisch) gezeik.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 19-02-2019 08:40
13.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Met die man valt al zo geweldig te praten. Je moet geen oplossing meer willen die van hem afhankelijk is want hij maakt daar misbruik van.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
19-02-2019 08:36
Je kan die oplossing dan toch voorleggen aan de ex?
Die zit namelijk vastvaan een contract en dus een betaalberplichting.
Zijn probleem!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven