Geld & Recht alle pijlers

Overlast nieuwe buurman van oma

07-08-2020 18:15 293 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oma heeft sinds 3 weken een nieuwe bovenbuurman. Deze man heeft sinds de dag dat hij er kwam wonen ontzettend veel lawaai.

Hij heeft geen tapijt/laminaat o.i.d. op de vloer dus wanneer hij aan het stofzuigen is (doet hij zo'n 5 keer per dag) hoort mijn oma het geschraap van de stofzuigervoet over de betonnen vloer gaan.

Verder schreeuwt hij keihard, wanneer hij aan het bellen is (doet hij ook zo'n 10x per dag) moet mijn oma haar tv harder zetten omdat zijn geschreeuw er bovenuit komt, ook 's nachts belt hij regelmatig en dan ligt mijn oma dus wakker in bed.

De man erop aanspreken helpt niet want hij spreekt en verstaat geen woord Nederlands of Engels, het is een Somalische man.

Oma is inmiddels al in contact geweest met de woningbouwvereniging om te vragen of zij iemand kunnen sturen (met tolk erbij) om met hem in gesprek te gaan maar dat zal pas na de zomervakantie gebeuren.

Ze heeft afgelopen weekend de politie gebeld (evenals de naaste buren van de man) en die zijn geweest maar vanwege het feit dat de man geen woord Nederlands of Engels spreekt kon de politie niets doen. En gezien het feit dat de woningbouwvereniging al een afspraak heeft staan voor een afspraak met hem moet ze maar afwachten.

Wie weet of er iets is wat ze nog wel kan doen? Een bepaalde instantie inschakelen o.i.d.? Mijn oma is bijna 82 en om op deze manier nog een maand doorgaan is geen doen, ze is constant moe en heeft last van erge hoofdpijnen door het slaapgebrek.
Alle reacties Link kopieren
Oordoppen?

Afspraak met woningbouw vervroegen omdat oma het geen maand trekt?
kerst wijzigde dit bericht op 07-08-2020 18:20
77.27% gewijzigd
Logeren bij een van de kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Heeft die man geen inburgeringscursus gehad waar ze Nederlands leren spreken en luisteren ?
Oordoppen zou ik nu eerst doen.
Hè wat vervelend. Vooral omdat ze er eerst wel prettig woonde?
Alle reacties Link kopieren
hannaa46 schreef:
07-08-2020 18:19
Logeren bij een van de kinderen?
Dat wil ze liever niet gezien mijn opa een paar straten verderop in een woon/zorg centrum woont en ze nu binnen 10 minuten daar naartoe loopt. Kinderen en kleinkinderen wonen allemaal buiten oma haar woonplaats en de dagen dat oma naar opa kan (mag momenteel maar 2x per week ivm corona) is er meestal niemand die haar kan brengen (ivm werk en een aantal zijn de komende weken op vakantie) en OV is in het weekend niet mogelijk, er rijdt geen bus.
Alle reacties Link kopieren
rozekoek1988 schreef:
07-08-2020 18:22
Oordoppen zou ik nu eerst doen.
Hè wat vervelend. Vooral omdat ze er eerst wel prettig woonde?
Ja ze woont er nu ruim 3 jaar en tot deze man er kwam wonen was het altijd rustig. Het is officieel een 55+ complex maar de laatste jaren plaatsen ze er ook jongere mensen in, zelfs twintigers.

Oordoppen tijdens het slapen zou kunnen maar het is toch niets om 24u per dag met doppen in te lopen, ze wil ook gewoon overdag normaal tv kunnen kijken of rustig op haar balkon kunnen zitten met mooi weer.
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
07-08-2020 18:19
Oordoppen?

Afspraak met woningbouw vervroegen omdat oma het geen maand trekt?
Dat ze maandag proberen, kantoor is op vaste tijden open dus hopen dat er iemand beschikbaar is waar ze mee in gesprek kan. Ze heeft met haar mobiele telefoon bewijs opgenomen van het lawaai van die kerel. Ze belt nu elke werkdag al naar het kantoor van de woningbouw maar helaas zonder succes dus dan maandag maar op hoge poten naar kantoor en hopen dat dat helpt.
Alle reacties Link kopieren
Vreemd idee misschien maar zit je in een plaatselijke facebookgroep? Misschien kun je daar vragen of iemand voor je kan tolken?
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
merelindesloot schreef:
07-08-2020 18:21
Heeft die man geen inburgeringscursus gehad waar ze Nederlands leren spreken en luisteren ?
Geen idee, zou ook kunnen dat hij doet alsof hij zijn buren niet verstaat.
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
07-08-2020 18:27
Vreemd idee misschien maar zit je in een plaatselijke facebookgroep? Misschien kun je daar vragen of iemand voor je kan tolken?
Ik niet maar woon ook niet in dezelfde plaats als mijn oma. Ze heeft zelf ook Facebook dus zal haar die tip even geven. Ze woont in een plaats waar mensen van heel veel verschillende nationaliteiten wonen.
Alle reacties Link kopieren
Blijven klagen bij de woningbouwvereniging, samen met alle andere buren die er last van hebben.
Wat d8e man doet mag geen eens, als je in een bovenwoning woont moet je een vloer hebben met voldoende dempende ondervloer. Als hij nog aan het klussen is dat kan, maar als het voor zoveel overlast zorgt moet de woningbouw eerder ingrijpen. Sommige zijn daar echt ontzettend lui in (zij hebben immers geen last en moeten “moeite” doen om iets te regelen) dus ik zou met alle bewoners flink op je strepen gaan staan.
Toch weer naar de woningbouwvereniging terug en blijven aandringen.
Alle reacties Link kopieren
Deze man heeft als het goed is een contactpersoon (sociaal werker of zo) die hem helpt met Papieren, formulieren en dat soort dingen. Vraag de woningbouw wie dat is en neem daar contact mee op.
Alle reacties Link kopieren
Maar met gebaren kun je die man toch wel duidelijk maken dat hij zich een beetje fatsoenlijk gedraagt.
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
07-08-2020 18:30
Blijven klagen bij de woningbouwvereniging, samen met alle andere buren die er last van hebben.
Wat d8e man doet mag geen eens, als je in een bovenwoning woont moet je een vloer hebben met voldoende dempende ondervloer. Als hij nog aan het klussen is dat kan, maar als het voor zoveel overlast zorgt moet de woningbouw eerder ingrijpen. Sommige zijn daar echt ontzettend lui in (zij hebben immers geen last en moeten “moeite” doen om iets te regelen) dus ik zou met alle bewoners flink op je strepen gaan staan.
Hij klust niet. Zodra hij de sleutels had ontvangen heeft hij door de kringloop meteen de inboedel laten bezorgen en is in de woning getrokken.
Nadiaah79 schreef:
07-08-2020 18:28
Geen idee, zou ook kunnen dat hij doet alsof hij zijn buren niet verstaat.
Bah, wat een nare suggestie.
Hij heeft er waarschijnlijk geen idee van dat hij overlast veroorzaakt met zijn lawaaiige levensstijl.
Valentijn101 schreef:
07-08-2020 18:31
Deze man heeft als het goed is een contactpersoon (sociaal werker of zo) die hem helpt met Papieren, formulieren en dat soort dingen. Vraag de woningbouw wie dat is en neem daar contact mee op.
Dat soort dingen weet de wbv niet en mogen ze al Helemaal niet doorgeven.
Alle reacties Link kopieren
Valentijn101 schreef:
07-08-2020 18:31
Deze man heeft als het goed is een contactpersoon (sociaal werker of zo) die hem helpt met Papieren, formulieren en dat soort dingen. Vraag de woningbouw wie dat is en neem daar contact mee op.
Dat is ook nog een idee ja, al zou de woningbouw dat niet aan ons mogen geven ivm de avg maar oma kan wel vragen of ze haar gegevens aan die contactpersoon willen geven zodat hij of zij even belt, mailt of appt.
koko67 schreef:
07-08-2020 18:31
Maar met gebaren kun je die man toch wel duidelijk maken dat hij zich een beetje fatsoenlijk gedraagt.


Wat is onfatsoenlijk aan veel stofzuigen en hard praten?
Alle reacties Link kopieren
hannaa46 schreef:
07-08-2020 18:32
Bah, wat een nare suggestie.
Hij heeft er waarschijnlijk geen idee van dat hij overlast veroorzaakt met zijn lawaaiige levensstijl.
Zal wel het cultuurverschil zijn.
Alle reacties Link kopieren
hannaa46 schreef:
07-08-2020 18:34
Wat is onfatsoenlijk aan veel stofzuigen en hard praten?
Snapt die ook niks van, proberen uit te leggen dat telefoneren ook zachtjes kan met gebaren snapt die niet. En stofzuigen is niet verboden, maar in een woning trekken zonder iets op de vloer is niet toegestaan.

Ook dat hij vaak wel 5x per dag stofzuigt snappen we niks van, maar misschien is het wel uit verveling.
nadiaah79 wijzigde dit bericht op 07-08-2020 18:38
0.34% gewijzigd
Nadiaah79 schreef:
07-08-2020 18:34
Zal wel het cultuurverschil zijn.
Welnee joh, gewoon kwaadaardig om te veronderstellen dat die man net doet alsof hij geen Nederlands verstaat.
Nadiaah79 schreef:
07-08-2020 18:36
Snapt die ook niks van, proberen uit te leggen dat telefoneren ook zachtjes kan met gebaren snapt die niet. En stofzuigen is niet verboden, maar in een woning trekken zonder iets op de vloer is niet toegestaan.

Ook dat hij vaak wel 5x per dag stofzuigt snappen we niks van, maar misschien is te wel uit verveling.


Misschien kan je oma hem eens uitnodigen voor een kopje koffie.
Een betonnen vloer stofzuigen geeft ook veel lawaai. Maar verklaart misschien ook het vele stofzuigen, want beton is vies/geeft stof, en Het verklaart ook wel het harde praten want het zal lekker galmen daar in huis. Hangen er wel gordijnen of moet buurman nog de boel inrichten? Folders van Carpet right, Leen bakker, Roobol e.d. eens overhandigen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven