Geld & Recht alle pijlers

Overlast nieuwe buurman van oma

07-08-2020 18:15 293 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oma heeft sinds 3 weken een nieuwe bovenbuurman. Deze man heeft sinds de dag dat hij er kwam wonen ontzettend veel lawaai.

Hij heeft geen tapijt/laminaat o.i.d. op de vloer dus wanneer hij aan het stofzuigen is (doet hij zo'n 5 keer per dag) hoort mijn oma het geschraap van de stofzuigervoet over de betonnen vloer gaan.

Verder schreeuwt hij keihard, wanneer hij aan het bellen is (doet hij ook zo'n 10x per dag) moet mijn oma haar tv harder zetten omdat zijn geschreeuw er bovenuit komt, ook 's nachts belt hij regelmatig en dan ligt mijn oma dus wakker in bed.

De man erop aanspreken helpt niet want hij spreekt en verstaat geen woord Nederlands of Engels, het is een Somalische man.

Oma is inmiddels al in contact geweest met de woningbouwvereniging om te vragen of zij iemand kunnen sturen (met tolk erbij) om met hem in gesprek te gaan maar dat zal pas na de zomervakantie gebeuren.

Ze heeft afgelopen weekend de politie gebeld (evenals de naaste buren van de man) en die zijn geweest maar vanwege het feit dat de man geen woord Nederlands of Engels spreekt kon de politie niets doen. En gezien het feit dat de woningbouwvereniging al een afspraak heeft staan voor een afspraak met hem moet ze maar afwachten.

Wie weet of er iets is wat ze nog wel kan doen? Een bepaalde instantie inschakelen o.i.d.? Mijn oma is bijna 82 en om op deze manier nog een maand doorgaan is geen doen, ze is constant moe en heeft last van erge hoofdpijnen door het slaapgebrek.
Alle reacties Link kopieren
Nadiaah79 schreef:
11-08-2020 18:01
Er is een buurt niet veel verderop waar flats zijn die vol zitten met mensen die veel lawaai hebben, dus ze zouden hem daar kunnen plaatsen.
Een asoflat?
Alle reacties Link kopieren
Nadiaah79 schreef:
11-08-2020 15:39
Ja gewoon zo'n lelijke betonnen vloer met nog de lijmresten van het tapijt van de vorige bewoner erop. Er lag overigens tapijt in toen hij er kwam wonen, nog bijna nieuw ook want vorige bewoner woonde er maar 2 maanden en is toen plots overleden. Hij had dat tapijt dus kunnen laten liggen maar heeft alles eruit getrokken, in stukken gesneden en in de ondergrondse container gedumpt omdat die blijkbaar liever een geverfde betonnen vloer heeft.
Jeetje, wat zonde zeg!
En alsof je zo'n betonnen ruwe vloer fatsoenlijk kunt schilderen :nope:

Bij mijn vorige baan had ik veel contact met o.a. woningbouwverenigingen. Sommige cliënten van ons veroorzaakten ook overlast. Bij de meeste woningbouwverenigingen werd daar echt wel op toegezien. Ze maakten afspraken (in dit geval bijvoorbeeld vloerbedekking leggen), zagen erop toe en als iemand het niet nakwam waren er consequenties aan verbonden. Sommigen zijn ook hun huis uitgezet.
Je oma moet dus volhouden.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
11-08-2020 23:35
Een asoflat?
Ja, is een flat waar ze veel van dat soort types plaatsen, ook wonen er veel mensen die bijvoorbeeld een andere woning uit zijn gezet ivm geluidsoverlast.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
12-08-2020 09:27
Jeetje, wat zonde zeg!
En alsof je zo'n betonnen ruwe vloer fatsoenlijk kunt schilderen :nope:

Bij mijn vorige baan had ik veel contact met o.a. woningbouwverenigingen. Sommige cliënten van ons veroorzaakten ook overlast. Bij de meeste woningbouwverenigingen werd daar echt wel op toegezien. Ze maakten afspraken (in dit geval bijvoorbeeld vloerbedekking leggen), zagen erop toe en als iemand het niet nakwam waren er consequenties aan verbonden. Sommigen zijn ook hun huis uitgezet.
Je oma moet dus volhouden.
Snap ook niet waarom hij zo goed als nieuw tapijt eruit heeft gehaald. Ik zit ook in een woning waar de vorige bewoner plots was overleden (verongelukt) en die woonde er ook maar een paar maanden, lag beneden overal zo goed als nieuwe laminaat, nieuw tapijt op de trap en nieuwe tapijttegels boven in de slaapkamers. Het tapijt niet helemaal mijn kleur maar heb het mooi laten liggen, scheelde me een hoop geld :D
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop echt voor jullie dat er een oplossing kan komen met medewerking van de woningbouwvereniging. Gelukkig nog nooit meegemaakt, maar buren-overlast lijkt me verschrikkelijk. Hier hebben we vorige week het maandblad van de woningvereniging gekregen, geheel in het onderwerp van overlast. Zij sporen de mensen echt aan om er eerst zelf mee aan de slag te gaan (geven ook tips daarvoor) maar als er niets veranderd vooral contact met hun op te nemen. Ze hebben zelfs ervaringsdeskundigen in 'dienst' die kunnen helpen en die contact onderhouden met overlastgevende mensen om eventuele onderliggende problemen te signaleren en daarvoor de nodige hulp in te schakelen. Voorlopig is mijn enige buur een lieve vrouw van 81 die hoogstens een keer de tv wat hard heeft staan als ze zonder hoorapparaat kijkt, maar ik heb goede hoop dat mocht het ooit nodig zijn ik bij de wbv terecht kan.
"Kump ut vandaag neet, dan kump ut murrege"
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
07-08-2020 19:23
Wel bijzonder dat hij een huis kan regelen, maar verder niets verstaat of begrijpt.

Vervelend dat de woningbouw nu niets kan vanwege vakantie. Hebben ze ook een datum genoemd? Want na de vakantie is een breed begrip. Schoolvakantie, bouwvakvakantie, hun vakantie etc.

Kan je nog iets met Google translate proberen?
Zelf geregeld? Dat denk ik niet, statushouders krijgen een woning op basis van urgentie of directe bemiddeling. Die hoeven niet jaren te wachten op een woning.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Mutsje78 schreef:
13-08-2020 13:13
Zelf geregeld? Dat denk ik niet, statushouders krijgen een woning op basis van urgentie of directe bemiddeling. Die hoeven niet jaren te wachten op een woning.
hmm ik sta al 7 jaar op de wachtlijst...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat die kerel psychisch niet in orde is als ik dit alles zo lees. Je oma zit er maar mooi mee opgescheept zeg. Kijk wel uit voor dat soort portretten.

Ze moeten die vent maar overplaatsen naar die genoemde asoflat en boven oma een fatsoenlijke 55 plusser laten wonen. Het was immers een 55 plusflat.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
13-08-2020 13:15
hmm ik sta al 7 jaar op de wachtlijst...
Zolang je een dak boven je hoofd hebt ben je geen prioriteit bij een wbv.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk voor je oma dat ze haar dagen nu moet slijten met zo’n enorme aso als buur :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Buurman is vandaag vertrokken inclusief inboedel. Werd opgehaald door een paar andere Somaliërs met een grote bestelbus.

Vreemd want over 2 weken stond er een afspraak met de buurtconcierge met een tolk erbij.
Alle reacties Link kopieren
Nadiaah79 schreef:
06-09-2020 22:44
Buurman is vandaag vertrokken inclusief inboedel. Werd opgehaald door een paar andere Somaliërs met een grote bestelbus.

Vreemd want over 2 weken stond er een afspraak met de buurtconcierge met een tolk erbij.
Arme buren die straks met dat figuur opgescheept zitten, maar wel fijn voor je oma!
Alle reacties Link kopieren
Ben blij dat het voor je oma iig opgelost is!
Was de overlast nog een beetje te hanteren laatste tijd?
Mooi Nadiaah. HIer is er alvast eentje opgeladen. Nu de anderen nog eruit.
Alle reacties Link kopieren
Nadiaah79 schreef:
06-09-2020 22:44
Buurman is vandaag vertrokken inclusief inboedel. Werd opgehaald door een paar andere Somaliërs met een grote bestelbus.

Vreemd want over 2 weken stond er een afspraak met de buurtconcierge met een tolk erbij.
Vreemd, maar fijn voor je oma.
Nu duimen voor een rustige huurder.
De toekomst is niet meer wat het was
Nadiaah79 schreef:
06-09-2020 22:44
Buurman is vandaag vertrokken inclusief inboedel. Werd opgehaald door een paar andere Somaliërs met een grote bestelbus.

Vreemd want over 2 weken stond er een afspraak met de buurtconcierge met een tolk erbij.
hoe is dat gebeurt
Alle reacties Link kopieren
clivia52 schreef:
07-09-2020 11:22
hoe is dat gebeurt
Geen idee, volgens woningbouw is de huur (nog) niet opgezegd maar misschien moet hij dat nog doen. Misschien is die wel bij familie/vrienden in getrokken.
of is hij weg gepest ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven