Geld & Recht alle pijlers

Overspannen: ziekmelden of ontslag?

22-03-2020 08:39 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik voelde het al een tijdje aankomen en heb het weken verborgen weten te houden op het werk, maar afgelopen week ben ik toch ingestort en overspannen geraakt. Dit heeft voornamelijk te maken met 2 collega’s die mij kleineren en elke dag naar laten voelen, leidinggevende die niks doet en een te hoge werkdruk. Meerdere keren heb ik mijn grenzen aangegeven maar er veranderd niks. Ik heb daarom afgelopen vrijdag gezegd dat ik mijn contract wil opzeggen, omdat ik geen andere uitweg meer zag. Daarna werden mijn klachten alleen maar erger met als resultaat dat ik sinds vrijdagavond alleen nog maar in bed lig en kan huilen. Mijn man doet nu alles in huis en zorgt voor de kinderen. Ik kan niks meer aan.
Nu zeggen mensen om mij heen (via tel, want Corona) dat ik mij ziek moet melden en geen ontslag indienen (ik heb namelijk nog geen ontslag ingediend, alleen gezegd dat ik dat ging doen).
Morgen zouden we met het team bespreken wanneer mijn laatste werkdag zal zijn, maar ik ben te ziek om nog te komen werken.

Wat is wijsheid hierin om te doen? Wat zijn mijn rechten?
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
22-03-2020 16:24
Newsflash: overspannen mensen zijn niet immuun voor verkoudheid of corona. Als ik zo in de war zou zijn als to zou ik nu tijdens de corona gekte even gedeisd houden, elk nadeel heeft zijn voordeel en er functioneert nu toch nergens iets.
Over een paar weken kun je dan altijd nog aangeven dat je er ook echt doorheen zit. Maargoed, als je to wil adviseren om nu naar een bedrijfsarts te gaan, lekker realistisch maar be my guest.
Dan had je al mijn opmerkingen moeten lezen want ik heb TO nergens geadviseerd om naar een bedrijfsarts te gaan. Ook je opmerking dat er nu nergens iets functioneert raakt kant noch wal. Ikzelf bijvoorbeeld draai nu zo'n 14 uur per dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo een werkgever en collega die mijn leven nogal zuur hebben gemaakt ging alleen subtiel ik ben sinds februari ziekgemeld en ja ik wil.ook weg!! Maar ik spreek dat niet uit ik werk nu gewoon mee met de bedrijfs arts loop bij een psycholoog, en we zien wel wat er gebeurd na de corona.
Dus probeer het te redden en ziek te melden en naar de huisarts.
Sophia-90 schreef:
22-03-2020 09:11
Ontslag is bij ons inderdaad alleen rechtsgeldig wanneer ik dit zelf schriftelijk indien.
Any news?
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
22-03-2020 16:18
Dat hangt er maar vanaf of er passend werk is.
Doel je op de re-integratie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven