Geld & Recht alle pijlers

Particulieren rekening zakelijk gebruiken?

12-02-2020 21:56 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij welke banken is dit nog toegestaan?

Zo niet, welke banken hebben een minder grote scheidingslijn en toloreren zakelijk gebruik op een particuliere rekening sneller?

Ik ben op zoek naar bank die hierom soepel is en het beste beleid heeft over dit gebruik.

Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je dat willen?
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-02-2020 22:35
Reden: dubbelnicken
97.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
12-02-2020 22:11
Waarom zou je dat willen?
Particulier is anoniemer dan zakelijk.
Alle reacties Link kopieren
Bij geen enkele bank mag je een particuliere rekening gebruiken voor zakelijke transacties.

Waarom wil je dit?
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
12-02-2020 22:14
Particulier is anoniemer dan zakelijk.
Hoe bedoel je dat het anoniemer is?
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
12-02-2020 22:14
Particulier is anoniemer dan zakelijk.
Huh? Hoe dan?
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
12-02-2020 22:14
Particulier is anoniemer dan zakelijk.

En waarom is dat belangrijk dan?
Alle reacties Link kopieren
Wat vindt jouw boekhouder daarvan? Het kan heel vervelend zijn om privé en zakelijk te moeten scheiden, en hoe anoniem ben je als je boekhouder al jouw zakelijke én je privé-betalingen ziet?

En de belastingdienst controleert ook bankrekeningen, als je controle krijgt...
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Mag dat niet? Je mag een zakelijke rekening wel privé gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
disfunctional schreef:
12-02-2020 22:12
[...]
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-02-2020 08:47
Reden: quote verwijderd/nickhunt
31.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-02-2020 22:35
Reden: dubbelnicken
97.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
12-02-2020 22:14
Particulier is anoniemer dan zakelijk.
Hoezo dan? Anoniemer voor wie? En waarom zou je dat willen?
Alle reacties Link kopieren
disfunctional schreef:
12-02-2020 22:33
[...]

Vraag het gewoon bij de bank.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-02-2020 08:47
Reden: quote verwijderd
26.97% gewijzigd
Als ik zou willen zou ik m’n facturen via mijn privérekening kunnen laten betalen. Dat boeit de bank niet. En de boekhouder ook niet als je een eenmanszaak hebt zoals ik.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
12-02-2020 22:43
Als ik zou willen zou ik m’n facturen via mijn privérekening kunnen laten betalen. Dat boeit de bank niet. En de boekhouder ook niet als je een eenmanszaak hebt zoals ik.
Wel hoor, pak de voorwaarden van je particuliere betaalrekening er maar eens bij. Daarin staat 100% zeker dat je die rekening enkel voor privé transacties mag gebruiken en niet voor zakelijke transacties.
kindrebel schreef:
12-02-2020 22:43
Als ik zou willen zou ik m’n facturen via mijn privérekening kunnen laten betalen. Dat boeit de bank niet. En de boekhouder ook niet als je een eenmanszaak hebt zoals ik.
Mijn vriend heeft maar 1 rekening. Hij zorgt maandelijks dat alles aansluit met de boekhouding, dus dat gaat gewoon goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil niet dat als je een rekening nummer of random naam intypt er je bedrijfs naam komt te staan. Abn geeft dit namelijk weer.

Als dat je dan bij een banknummer een foutieve naam typt komt er te staan : “ dit rekening staat op naam van : “.........” ( met de KVK naam weergegeven)

Waardoor ze dus al je gegevens (adres etc) makkelijk kunnen achterhalen.:

Dus hoe kan ik bij een zakelijke rekening anoniem blijven ?
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
12-02-2020 22:52
Ik wil niet dat als je een rekening nummer of random naam intypt er je bedrijfs naam komt te staan. Abn geeft dit namelijk weer.

Als dat je dan bij een banknummer een foutieve naam typt komt er te staan : “ dit rekening staat op naam van : “.........” ( met de KVK naam weergegeven)

Waardoor ze dus al je gegevens (adres etc) makkelijk kunnen achterhalen.:

Dus hoe kan ik bij een zakelijke rekening anoniem blijven ?

Wat is daar het probleem van dan? Jij wil dus rekeningen sturen aan zakelijke klanten en dan mogen ze niet je bedrijfsnaam ontdekken?
Alle reacties Link kopieren
Wie zijn 'ze'? En waarom is dat erg?
Als je een KvK inschrijving/eenmanszaak hebt is je privacy toch al weg. Optie is wellicht nog om een andere rechtsvorm te nemen of een postbus of een zakelijk adres?
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
12-02-2020 22:52
Ik wil niet dat als je een rekening nummer of random naam intypt er je bedrijfs naam komt te staan. Abn geeft dit namelijk weer.

Als dat je dan bij een banknummer een foutieve naam typt komt er te staan : “ dit rekening staat op naam van : “.........” ( met de KVK naam weergegeven)

Waardoor ze dus al je gegevens (adres etc) makkelijk kunnen achterhalen.:

Dus hoe kan ik bij een zakelijke rekening anoniem blijven ?
Als je ingeschreven staat bij de KvK zijn al die gegevens sowieso openbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een (extra) privé rekening die ik zakelijk gebruik. Je moet allen wel je eigen naam gebruiken voor de rekening. Er kan geen bedrijfsnaam op komen te staan.
Ik stuur een paar facturen per jaar.

Als je een winkel/webshop hebt met veel transacties dan is het een ander verhaal.

Ik heb het vooral gedaan vanwege de kosten. Een zakelijke rekening kost +/- 120 per jaar en een privé rekening 36 euro per jaar.
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
12-02-2020 22:52
Ik wil niet dat als je een rekening nummer of random naam intypt er je bedrijfs naam komt te staan. Abn geeft dit namelijk weer.

Als dat je dan bij een banknummer een foutieve naam typt komt er te staan : “ dit rekening staat op naam van : “.........” ( met de KVK naam weergegeven)

Waardoor ze dus al je gegevens (adres etc) makkelijk kunnen achterhalen.:

Dus hoe kan ik bij een zakelijke rekening anoniem blijven ?
Maar als jij staat ingeschreven bij de KvK dan vind ik je gegevens sneller via de site van de KvK dan via je bankrekeningnr hoor. En ik zou geen zaken doen met iemand die er alles aan doet om niet gevonden te worden. Ik check eigenlijk altijd of ik een adres kan vinden voordat ik zaken doe met een zzp-er.
Alle reacties Link kopieren
NorthCape schreef:
12-02-2020 23:09
Ik heb een (extra) privé rekening die ik zakelijk gebruik. Je moet allen wel je eigen naam gebruiken voor de rekening. Er kan geen bedrijfsnaam op komen te staan.
Ik stuur een paar facturen per jaar.

Als je een winkel/webshop hebt met veel transacties dan is het een ander verhaal.

Ik heb het vooral gedaan vanwege de kosten. Een zakelijke rekening kost +/- 120 per jaar en een privé rekening 36 euro per jaar.
Ehm, nee. Bij zowel KNAB als ING betaal ik privé 5 euro per maand voor mijn rekening en bij KNAB ook voor mijn zakelijke. Zakelijk en privé is even duur, maar wel lekker gescheiden.
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Is dit dezelfde TO als van dat topic over het afdragen van btw en inkomstenbelasting? In dat geval is ze sekswerker. Als je je schaamt voor wat je doet en je je daardoor niet aan de regels wilt houden/fraude wilt plegen kun je beter op zoek naar een andere baan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven