Geld & Recht alle pijlers

Post pakket maar zonder naam of adres op te geven

19-11-2019 22:33 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi is het mogelijk dat iemand een pakket vanuit buitenland naar je toestuurt zonder je naam en gegevens te hebben. Kan iemand het vanuit buitenland opsturen naar postbus adres of zoiets en dat ik het dan ophaal? Het is niet iets illegaals maar wil niet dat persoon mijn naam en adres heeft
Alle reacties Link kopieren
Pakketpunt
Waarom zou je iets willen vanuit het buitenland van iemand die je niet vertrouwd?

En google zegt dat je als particulier een postbus kan huren.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
19-11-2019 22:35
Pakketpunt

Je moet een pakket toch met een afhaalbewijs (en legitimatiebewijs) afhalen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
19-11-2019 22:37
Je moet een pakket toch met een afhaalbewijs (en legitimatiebewijs) afhalen?
Je moet een legitimatiebewijs tonen, maar gek genoeg hoeft je naam niet overeen te komen. Mijn vriend heeft ook wel eens iets voor mij opgehaald.

Ik zou een naam opgeven die net wat afwijkt van je eigen naam (Evi Jansen ipv Eva Janssen bijv.), kun je altijd nog beweren dat de zender je naam niet goed heeft gespeld, kan gebeuren.
Afhaalbewijs heb ik nooit nodig. Ik laat alles naar pakketpunten sturen, we zijn te weinig thuis.
Alle reacties Link kopieren
Zit alleen te denken dat je misschien een e-mailadres moet hebben. Moet voor verzendingen via een site wel vaak. Desnoods maak je snel even een nieuw emailadres aan voor dit pakket.
Alle reacties Link kopieren
Top bedankt voor de info
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
19-11-2019 22:41
Je moet een legitimatiebewijs tonen, maar gek genoeg hoeft je naam niet overeen te komen. Mijn vriend heeft ook wel eens iets voor mij opgehaald.

Ik zou een naam opgeven die net wat afwijkt van je eigen naam (Evi Jansen ipv Eva Janssen bijv.), kun je altijd nog beweren dat de zender je naam niet goed heeft gespeld, kan gebeuren.
Afhaalbewijs heb ik nooit nodig. Ik laat alles naar pakketpunten sturen, we zijn te weinig thuis.

Ja dus wel!! Ik kreeg een keer een pakket bij PostNL bijna niet mee omdat ik een fictieve achternaam had gebruikt. Doe ik dus nooit meer.

TO, kan je het niet gewoon naar vrienden/ familie/ werk laten sturen?
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
19-11-2019 22:49
Ja dus wel!! Ik kreeg een keer een pakket bij PostNL bijna niet mee omdat ik een fictieve achternaam had gebruikt. Doe ik dus nooit meer.

TO, kan je het niet gewoon naar vrienden/ familie/ werk laten sturen?
Ik had een keer een cadeautje voor zoon (8 jaar) op zijn naam besteld, leek me wel leuk voor hem om ook eens post te krijgen. Helaas was er een nalevering nodig en waren we toen niet thuis. Uiteindelijk stond ik dus op een pakketpunt (DHL in dit geval) met míjn legitimatie en zelfs ook nog een ID-kaart van zoon, maar zonder zoon zelf. Eigenlijk mochten ze me het pakje niet meegeven. Gelukkig deden ze dat wel.
Voor een pakketpunt willen ze alsnog je naam en adres weten. Als je het ophaalt moet je vaak ook je huisnummer opgeven, zo organiseren ze het in hun schappen.

Kun je het niet op je werk laten bezorgen?
Alle reacties Link kopieren
Ik bedenk me wel dat ik een keer een pakket heb laten bezorgen (door een bedrijf) bij zo’n afhaalwand. Die kon ik met een code/qr code openmaken. Daar kwam geen mens aan te pas.

Maar of je daar als particulier iets kunt heensturen weet ik niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer bijna iets niet meegekregen omdat op het pakket mijn achternaam stond die ik heb sinds ik getrouwd ben (dus in mijn geval achternaam partner) en op mijn legitimatie mijn meisjesnaam. Sindsdien laat ik pakketten altijd op dubbele achternaam bezorgen, dan heb ik dat gedoe niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven