Geld & Recht alle pijlers

PostNl bagger service

01-11-2017 15:06 154 berichten
Wie komt nog meer het stoom uit de oren van deze waardeloze niet bezorger? Ik heb al vaker een pakket moeten ontvangen en ben er dan voor thuis gebleven. Soms omdat het toch al zo uitkwam, maar goed.

Loop je toevallig langs de brievenbus in je voordeur, steekt daar een briefje doorheen dat je niet thuis bent. Euh, hallo, ik sta hier toch echt in mijn eigen huis hoor.

Nu weer een akkefietje: heb een nieuwe provider en krijg daarvoor vrijdagochtend de monteur (a 60 euro) om het ding te installeren. Zou vandaag (woensdag dus) de mediabox bezorgd worden, dus ik neem een vrije dag om het in ontvangst te nemen. Loop ik een uur geleden langs de voorkeur, jahoor, briefje, u bent niet thuis.

Na sorry hoor, maar ik sta hier! Mijn bel doet het en ik ben gewoon aan het rommelen. Maar ja, we (de bezorgers) krijgen per levering betaald en als we de indruk hebben dat er iemand niet thuis is, rennen we gauw door.

Net klantenservice gebeld (1 keer verbinding verbreken) en haal gerust het woord service er maar af. Wat een tuthola`s daar. Vooral getraind in het frustreren van klanten. Niks kunnen, niks willen, geen oplossing kunnen en willen bieden, niet meedenken en tja, dan is de 60 euro ook vooral je eigen probleem. Wat een bagger bedrijf. Ik hoop voor PostNL dat ze dit soort verhalen lezen, zodat ze beseffen dat hun service echt nergens meer over gaat. Tuurlijk, fouten maken gebeurt, maar los het dan ten minste netjes op. Door te kijken of je een nalevering kunt verzorgen oid.

Wie nog meer?
Star² schreef:
01-11-2017 15:27
Jij weet gewoon niet hoe een customer care center werkt, maar ga niet mensen uitmaken voor tuthola.
Ik heb in het verleden ook bij een klantenservice gewerkt (vakantiewerk tijdens studie) en ik zou me serieus te goed voelen om me voor dit soort werk te laten lenen. Ik denk persoonlijk dat je ergens afgestompt moet zijn om met een stalen gezicht zo'n riedel af te draaien en het niet onwijs vervelend te vinden (van je werkgever) dat je niet mee mag denken met de klant. Dus ja, misschien arrogant ofzo, maar dan vind ik je nog steeds een tuthola die het blijkbaar wel prima vindt om dit soort inzin de hele dag uit te kramen. Dat zou mijn eer te na zijn.
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
01-11-2017 15:32
Ga maar eens met dit verhaal (mijn verhaal) de klantenservice bellen en kijken hoe men reageert. Dan krijg je al snel hetzelfde tuthola gevoel als ik heb. Idem met de chat. Ik vind het vervelend voor u en helaas kan ik niks doen is eigenlijk gewoon het standaard riedeltje dat ze vast mee naar huis krijgen als huiswerk.

Wat zouden jullie (als je zelf een bezorgdienst had of bij de klantenservice zou werken) als mogelijke oplossingen aandragen? Zou je meedenken of denken, jammer dan, neem je nog maar een vrije dag op. Of zou je kijken of er iets voor de avondbezorging te regelen valt? Of dat het pakket ergens op te halen is?
Laat voortaan je pakketten bezorgen op een afhaalpunt. Ben je van de bezorgers af en hoef je de klantenservice ook niet lastig te vallen met zaken waar ze weinig aan kunnen doen.
Dat zal ik voortaan expliciet aangeven als ik ergens iets bestel. Ik heb het ditmaal niet zelf geregeld, maar Ziggo. Zij hebben een pakket via PostNL geregeld en ervoor gekozen om het thuis te laten aanbieden. Als ik daar meer over te zeggen heb bij het bedrijf waar mijn bestelling loopt, zal ik dat voortaan ook zeker doen.

Voor nu ga ik de monteur maar afzeggen en voor volgende week als ik weer thuis ben, inplannen. Dan maar een week langer geen tv en telefoon.
diyer schreef:
01-11-2017 15:32
Ga maar eens met dit verhaal (mijn verhaal) de klantenservice bellen en kijken hoe men reageert. Dan krijg je al snel hetzelfde tuthola gevoel als ik heb. Idem met de chat. Ik vind het vervelend voor u en helaas kan ik niks doen is eigenlijk gewoon het standaard riedeltje dat ze vast mee naar huis krijgen als huiswerk.

Wat zouden jullie (als je zelf een bezorgdienst had of bij de klantenservice zou werken) als mogelijke oplossingen aandragen? Zou je meedenken of denken, jammer dan, neem je nog maar een vrije dag op. Of zou je kijken of er iets voor de avondbezorging te regelen valt? Of dat het pakket ergens op te halen is?

Dat kunnen ze helemaal niet bij de klantenservice van PostNL. Kan je hoog en laag springen en beweren dat je zelf op een klantenservice hebt gewerkt, maar ze zijn er eigenlijk gewoon alleen op de telefoon aan te nemen. De opdrachtgever moet een herlevering regelen, contact met de bezorgers is er doorgaans niet.
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
01-11-2017 15:12
Als er twee keer iemand meldt dat je niet thuis bent terwijl je het wel bent, is er misschien toch wat aan de hand met je bel. Het duurde bij mij echt even voordat ik erachter kwam dat mijn bel het niet deed omdat de batterijen op waren. Ik kan me niet voorstellen dat een monteur voor zijn plezier een briefje bij jou in de bus doet.
Dit dus.
nina1966 schreef:
01-11-2017 15:44
Dit dus.
Ik ben thuis en mijn bel doet het! Zojuist nog mijn dochter binnengelaten. Waarom geloven jullie dit niet?
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
01-11-2017 15:19
Zeker wel. Mijn buurjongentje heeft vanochtend nog tot vervelends toe aangebeld en wij gebruiken hier de bel dagelijks. Mijn kinderen hebben gisteravond ook nog aangebeld.

Het punt is volgens mij (ik woon een beetje afgelegen) dat bezorgers weinig betaald krijgen of alleen betaald per levering oid. En dat het dan loont om alles te clusteren qua leveringen en die bij voorkeur bij 1 en dezelfde buurtbewoner in ontvangst te laten nemen. Dat neemt minder tijd in beslag dan bij elk huisje minstens 1 minuut te wachten totdat ze opendoen. Volgens mij wordt er al een scan gemaakt in de voortuin of ze verwachten dat iemand thuis is (brandt er licht, staat er een auto of fiets) en beginnen ze meteen al zo'n briefje uit de zak te trekken. Kunnen ze ten minste weer snel door.
Als je in zo'n negorij woont is een afhaalpunt dan niet handiger? hoef je niet thuis te blijven en kun je het ophalen wanneer het jou uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het verhaal wel herkenbaar. Hier is de bezorger wel vriendelijk, maar erg ongeduldig. Als hij me aan tafel ziet zitten, wordt er gelijk op het raam getikt en hij heeft amper geduld tot ik het nachtslot er af heb gehaald en het pakje kan aannemen. En dat hebben we het echt over direct reageren als ik hem gezien/gehoord heb.
Eigenlijk is per afgeleverd pakket betalen voor de bezorger een superslechte regeling!

De klantenservice van Postnl is dramatisch. Toen ik een keer aangaf dat de bezorger zelf getekend had voor het afleveren van een aangetekend pakket, werd me letterlijk verteld dat "onze bezorgers dat nooit doen" en in bedekte termen gezegd dat ik loog. Postnl had wel een pakket van rond de 400,00 euro laten verdwijnen. Het kwam gelukkig na een aantal uren boven water, omdat de buur die het had aangenomen het heel raar vond dat ik het niet kwam afhalen. Zij wist overigens niet de waarde van het pakket en had niet voor ontvangst getekend.

Het gaat heel vaak goed met het leveren van pakketen, maar het behandelen van klachten en niet gelijk de schuld in de schoenen van de verzender of de ontvanger schuiven vind ik wel een probleem bij Postnl.
dolfine wijzigde dit bericht op 01-11-2017 15:55
47.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
01-11-2017 15:24
En gelijk hebben ze. Ze kunnen echt niet wachten tot Truus klaar is met de was opvouwen op zolder en op haar dooie akkertje naar beneden komt om eens te kijken wie er aan de deur staat. Die bezorgers werken bizarre uren.
Dat is nog geen reden om helemaal niet aan te bellen. De bezorger hier belt meestal bij 1 huis aan, dropt daar alle pakketjes voor de hele buurt en flikkert verder overal briefjes naar binnen. Gaat inderdaad een stuk sneller op die manier, maar ik heb gewoon 5 euro bezorgkosten minimaal betaald. Het is natuurlijk niet mij schuld - of die van TO - dat Post NL z'n medewerkers zullen bizarre tarieven betaalt.
spuit_111 schreef:
01-11-2017 15:50
Dat is nog geen reden om helemaal niet aan te bellen. De bezorger hier belt meestal bij 1 huis aan, dropt daar alle pakketjes voor de hele buurt en flikkert verder overal briefjes naar binnen. Gaat inderdaad een stuk sneller op die manier, maar ik heb gewoon 5 euro bezorgkosten minimaal betaald. Het is natuurlijk niet mij schuld - of die van TO - dat Post NL z'n medewerkers zullen bizarre tarieven betaalt.

Tuurlijk niet jouw schuld, maar een beetje begrip voor je medemens kan geen kwaad in plaats van altijd maar meteen te klagen, te zeiken en te schelden.
Alle reacties Link kopieren
Dat bericht dat hij aan de deur geweest is en ik niet thuis was heb ik vaker meegemaakt.

Zit je naar de track & trace te kijken en ineens zie je het bericht dat morgen een nieuwe poging ondernomen zal worden. Zit je urenlang vergeefs te wachten; durfde al die tijd nieteens naar de wc te gaan. Hoe dat kan weet ik niet. Ik denk toch dat ie in zijn auto zat met nog tien pakketjes en toen trek kreeg in zijn avondeten. Maar ook is mogelijk dat hij de bel niet stevig genoeg heeft ingedrukt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
01-11-2017 15:42
Dat zal ik voortaan expliciet aangeven als ik ergens iets bestel. Ik heb het ditmaal niet zelf geregeld, maar Ziggo. Zij hebben een pakket via PostNL geregeld en ervoor gekozen om het thuis te laten aanbieden. Als ik daar meer over te zeggen heb bij het bedrijf waar mijn bestelling loopt, zal ik dat voortaan ook zeker doen.

Voor nu ga ik de monteur maar afzeggen en voor volgende week als ik weer thuis ben, inplannen. Dan maar een week langer geen tv en telefoon.
Als je de PostNL app download kun je dat tegenwoordig vaak aanpassen nadat het pakket in het sorteercentrum is ontvangen.
En waarschijnlijk nu ook?
Star² schreef:
01-11-2017 15:53
Tuurlijk niet jouw schuld, maar een beetje begrip voor je medemens kan geen kwaad in plaats van altijd maar meteen te klagen, te zeiken en te schelden.
Wat heeft begrip hebben te maken met mijn specifieke voorval? Ik begrijp best dat het voor veel bezorgers onaantrekkelijk is om te blijven wachten. Dat begrip kan ik best opbrengen. Maar ga dan staken als je zo slecht betaald krijgt of als de voorwaarden voor je werk zo slecht zijn. Ik steun ze met liefde en neem met plezier een week lang alle pakketten aan voor de buurt als tegenprestatie.

Maar aan de andere kant heb je wél een betalende klant. Die daarvoor een vrije dag inplant en vervolgens twee dagen later (ruime marge toch) de vervolgstappen inplant die op hun beurt ook weer betaald moeten worden. Als dan zoiets simpels als een niet thuis briefje de oorzaak van MIJN ellende is (want de bezorger zal het worst wezen), is mijn begrip ver te zoeken. En dan klaag ik, wat jij dan zeiken vindt. Maar goed, dat is jouw probleem. Ik héb al een probleem dankzij PostNL.
Alle reacties Link kopieren
spuit_111 schreef:
01-11-2017 15:50
Dat is nog geen reden om helemaal niet aan te bellen. De bezorger hier belt meestal bij 1 huis aan, dropt daar alle pakketjes voor de hele buurt en flikkert verder overal briefjes naar binnen. Gaat inderdaad een stuk sneller op die manier, maar ik heb gewoon 5 euro bezorgkosten minimaal betaald. Het is natuurlijk niet mij schuld - of die van TO - dat Post NL z'n medewerkers zullen bizarre tarieven betaalt.
Eigenlijk doen we er wel aan mee- misschien is het absurd om maar 5 euro voor thuisbezorgen te moeten betalen. Of in vele gevallen zelfs niets. Eigenlijk is heel dat systeem van pakketjes bezorgen en liefst nog zo snel mogelijk bedenkelijk.
We zijn met zijn allen op zoek naar zo goedkoop mogelijk, zo snel mogelijk...(en bedrijven naar zoveel mogelijk winst). De arbeidsomstandigheden en voorwaarden van deze mensen...daar kunnen wij toch niet aan doen.
En ja...als ze beter willen moeten deze mensen maar een andere job zoeken...tja.
Nee. Er ontbreken degelijke regels en afspraken over loon en andere loonsvoorwaarden.
Hier (België) heeft de regering het mogelijk gemaakt dat nachtwerk in de e-commerce mogelijk wordt zonder veel inbreng van vakbonden of werknemers. ....want ja in Nederland kan zoveel meer, "onze" werkgevers kunnen daarmee niet concurreren...
Terwijl in mijn ogen nachtwerk iets zou moeten zijn, wat alleen zou moeten mogen indien het voor het werk echt niet anders kan (BV. Ziekenhuis). Maar dat mijn pakketje echt 's nachts moet verwerkt worden....waarom... wat is daar de noodzaak van.
Als het je zo hard ergert, stop met dingen bestellen...misschien draag je bij tot een betere wereld!
Alle reacties Link kopieren
Zodra je een track en trace nummer hebt, kun je via post NL de bezorgplek en tijd wijzigen. Van de week nog gedaan bij een pakket wat tijdens mijn werkdag bezorgd zou worden. Dat heb ik gewijzigd naar bezorgen bij de supermarkt bij ons op de hoek waar ik het uit mijn werk op kon halen. Voorheen kon dit pas na de eerste keer aanbieden (en weer retour nemen), maar nu kan het dus al direct. Ideale oplossing voor jouw probleem.
Met post.nl wisselende ervaringen maar meestal gaat het goed.
Met de bezorgservive van Greetz daarentegen hele slechte ervaringen. Daar bestel ik nooit weer iets.
JapjapII schreef:
01-11-2017 16:21
Eigenlijk doen we er wel aan mee- misschien is het absurd om maar 5 euro voor thuisbezorgen te moeten betalen. Of in vele gevallen zelfs niets.
Van mij hoeft er niet 's nachts gewerkt te worden. En een pakketje bezorgen voor niks heb ik ook nog nooit meegemaakt. Want dan neemt de verkopende partij de verzendkosten voor zijn rekening. Betaald wordt er toch wel.

Ik weet niet of 5 euro zo bizar weinig is voor het bezorgen van een pakket (vergeet niet, bij PostNL is het 7 euro). Kiala is de goedkoopste die ik ken, maar daar moet je het dan inderdaad zelf voor ophalen.
Het bedrag van 7 euro voor 1 pakket is natuurlijk duur. Maar er gaan per dag legio pakketten voor dat bedrag (of meer als je het verzekerd wilt hebben) weg. Het gaat om de totale som van al die pakketten. Misschien (waarschijnlijk) blijft er gewoon teveel aan de strijkstok hangen van de managers. Meestal zit daar het probleem en zou dat opgelost zijn als de medewerkers in plaats van al die bonussen meer in hun salaris terugzien. Dus ben helemaal vóór het probleem bij de bron aan te pakken. Maar dan niet door het klakkeloos duurder te maken, want dan kun je je nog steeds afvragen wat de bezorger daar daadwerkelijk van terugziet. Blijft waarschijnlijk gewoon weer bij de hoge heren en de aandelenhouders hangen. Beter ontsla je die hele boel daar en zet dan een normaal management team neer die ook weet wat het woord klantenservice betekend.
De ene bezorger is de andere niet. Ik heb er eentje gehad die gewoon altijd vrolijk aan zijn baas meldde dat hij de pakketten voor de hele straat bij mij had bezorgd, zelfs toen ik bijna drie maanden niet thuis was geweest. Wat een feest toen ik terug kwam, al die klagende mensen op mijn stoep.

Maar goed, daar kon die mevrouw van de klantenservice waar ik mijn beklag kwam doen natuurlijk ook niks aan doen he.
diyer schreef:
01-11-2017 15:46
Ik ben thuis en mijn bel doet het! Zojuist nog mijn dochter binnengelaten. Waarom geloven jullie dit niet?
Ik geloof je wel, aangezien ik dit ook al een keer heb meegemaakt. PostNL bezorger liep terug naar de bus zonder aan te bellen. Toevallig zag ik hem en zei vriendelijk dat ik ook een bel had. Volgens hem deed die het niet en heb het toen gelijk maar even gedemonstreerd. Hij kon niet meer ontkennen dat hij gewoon niet had aangebeld. De service is wisselend. Meestal tref ik hele aardige bezorgers, maar er zitten er tussen.... DHL is ook wisselend is mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
01-11-2017 15:53
Tuurlijk niet jouw schuld, maar een beetje begrip voor je medemens kan geen kwaad in plaats van altijd maar meteen te klagen, te zeiken en te schelden.
Klopt, ik kan sowieso niet kwaad worden op de pakketbezorger, want die zie ik nooit omdat ie m'n pakketjes bij de buren verderop dumpt. :biggrin: En ik snap ook nog wel dat die drie kwartjes betaald krijgt, maar dat is natuurlijk niet mijn schuld. Zou prima iets meer dan 5 euro willen betalen voor bezorging, al vind ik dat bedrag persoonlijk ook weer niet zo heel laag. De bezorger rijdt natuurlijk niet alleen met mijn pakketje, maar met een auto vol. Maar goed, dus kan ik er zélf geen bal aan doen, maar zit wel met het resultaat. En zo'n bezorgpunt van Kiala oid is handig, maar ik bestel dingen als 10 kilo kattenvoer of verfspullen omdat ik geen auto heb. Dan schiet ik er verder niet direct mee op als ik het ergens anders moet ophalen.
Ik heb een paar keer contact gehad met de klantenservice van PostNL. Ze zijn daar altijd vriendelijk en doen daadwerkelijk iets met mijn klachten. Zo had ik een paar jaar geleden gemeld dat een bezorger heel erg onvriendelijk en zelfs een beetje agressief was. Hij werkt nog steeds voor het bedrijf, maar is nu meestal erg vriendelijk en ook oprecht. Daar heb ik ze ook voor bedankt.
LadyVoldemort huh? Hoe kan jij 3 maanden aan pakketten hebben verzameld als je niet eens thuis was? Dat vind ik reuze knap haha. Waar had de bezorger ze dan allemaal neergezet?

Ik heb een wisselend gevoel bij het achterlaten van pakketten. De vorige bezorger deed dit standaard als ik niet thuis was, maar met hem had ik een geheim plekje afgesproken. Dan vond ik het wel fijn, want hoefde er niet speciaal voor te rijden.
Maar 2 maanden geleden was ik niet blij toen een postbezorger een duur pakket (laptop) ergens in een hoek van de tuin in het zicht van iedereen in de regen had neergezet en ik ook nog eens 2 dagen niet thuis ben geweest. Heb toen ook overwogen om een klacht in te dienen. Maar ja, dan zou ik dus ook al eerder hebben moeten klagen.

Maar voor mij maakt het wel uit waar je het dan neerzet (uit het zicht). En zorg dat het niet nat kan worden! Je weet niet wanneer de bewoner weer thuiskomt.
diyer schreef:
01-11-2017 18:08
LadyVoldemort huh? Hoe kan jij 3 maanden aan pakketten hebben verzameld als je niet eens thuis was? Dat vind ik reuze knap haha. Waar had de bezorger ze dan allemaal neergezet?

Nou ja daarom.

Gelukkig geloofden alle buren mijn verhaal (dat was ook niet te missen want de reden van mijn afwezigheid was als een lopend vuurtje door de buurt gegaan), en ik vrees dat de klantenservice het er heel erg druk mee heeft gehad. Maar ik hoop wel dat iedereen zich een beetje gedragen heeft tegen de dames en heren, want uiteindelijk hebben ze keurig gedaan wat ze konden doen en is de bezorger in kwestie ontslagen.

Het hele gebeuren heeft trouwens wel tot gevolg gehad dat ik niets meer bestel wat door Post-NL wordt bezorgd.
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
01-11-2017 15:32
Ga maar eens met dit verhaal (mijn verhaal) de klantenservice bellen en kijken hoe men reageert. Dan krijg je al snel hetzelfde tuthola gevoel als ik heb. Idem met de chat. Ik vind het vervelend voor u en helaas kan ik niks doen is eigenlijk gewoon het standaard riedeltje dat ze vast mee naar huis krijgen als huiswerk.

Wat zouden jullie (als je zelf een bezorgdienst had of bij de klantenservice zou werken) als mogelijke oplossingen aandragen? Zou je meedenken of denken, jammer dan, neem je nog maar een vrije dag op. Of zou je kijken of er iets voor de avondbezorging te regelen valt? Of dat het pakket ergens op te halen is?
Joh, er valt voor klantenservicemedewerkers niks te regelen, die krijgen geen enkel intern telefoonnummer van de opdrachtgever, en als dank voor die onmogelijke positie noemen klanten je nog tuthola ook. Wake up, die mensen zien dezelfde info als jij in track & tracé, maar zijn geen verkeerstoren die andere afdelingen aanstuurt. Die zitten voor een habbekrats alle boze klanten te woord te staan en spons voor (jouw) rotopmerkingen te zijn.
Sorry hoor, maar dan moeten ze die baan niet aannemen. Ik zou me serieus niet lenen om voor een schandalig loon niet eens het woord in de praktijk te kunnen brengen. Als je spreekt namens een bedrijf en doet alsof je er voor de klant en de service bent, moet je niet verbaasd zijn als mensen pissig worden als je alleen maar holle reacties kunt geven. Ik heb ook bij een klantenservice gewerkt en ik zou deze baan aan me voorbij hebben laten gaan. En dat kun je ook merken aan de reacties. Die zijn zo afgestompt als wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven