Geld & Recht alle pijlers

PostNL bezorger heeft getekend maar niet bezorgd!

18-10-2018 16:04 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zou vandaag tussen 14u en 16u een pakketje krijgen. Ik ben tot 17u thuis. Ik krijg net een melding van de PostNL app dat mijn pakket om 15:43 is bezorgd. Ik klik er op en zie zelfs dat er is getekend. Hoe kunnen ze dit nou doen?! Dit is toch belachelijk! Ik heb helemaal niks ontvangen. Ik heb gelijk een klacht ingediend bij PostNL en wacht op hun reactie. Ik hoop echt van harte dat de bezorger straks toch wel komt en puur uit gemakszucht heeft getekend zodat hij straks sneller klaar is.

Zijn er mensen hier die dit ook weleens hebben meegemaakt? En is het uiteindelijk toch wel goed gekomen?
Alle reacties Link kopieren
Mooi !
Maar het blijft wel een raar verhaal, dat ervoor getekend was.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het weleens meegemaakt met een cliënt op het werk.
De telefoonmaatschappij (ging om een mobiele telefoon) heeft toen contact gezocht met Post NL en ze zijn dat verder uit gaan zoeken. Cliënt kreeg een nieuwe telefoon en kreeg daarna het verzoek een verklaringsformulier in te vullen vanuit de telefoonmaatschappij.
Alle reacties Link kopieren
Een paar maanden geleden een pakketje uit Amerika besteld met een code. Goed in de gaten gehouden en ja hoor het was geleverd zonder dat ik iets ontvangen had. Postnl gebeld die konden gelukkig zien dat het bij een Bruna hier in de buurt lag. Toen ik het pakketje op ging halen was het super druk bij de Bruna. Bleek dat de postbode geen zin had gehad om zijn r ronde te rijden en hij had alles in een keer bij de Bruna afgeleverd. :nut:
Alle reacties Link kopieren
bureaulampjes schreef:
18-10-2018 19:30
Een paar maanden geleden een pakketje uit Amerika besteld met een code. Goed in de gaten gehouden en ja hoor het was geleverd zonder dat ik iets ontvangen had. Postnl gebeld die konden gelukkig zien dat het bij een Bruna hier in de buurt lag. Toen ik het pakketje op ging halen was het super druk bij de Bruna. Bleek dat de postbode geen zin had gehad om zijn r ronde te rijden en hij had alles in een keer bij de Bruna afgeleverd. :nut:
Oh dat gebeurde hier ook! Ik zat thuis met verlof. Woonde nog in een flat toen. Elke keer briefjes in de brievenbus dat ik niet thuis was. Klantenservice gebeld: u zult de bel wel niet gehoord hebben. Net als alle andere flatbewoners zeker :-(
anoniem_365027 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 19:37
9.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Laatst kreeg ik een briefje in de bus met de mededeling 'uw pakje ligt buiten naast de vuilniszak'. Onnodig te zeggen dat het pakje inmiddels naar onbekende verten was vertrokken, dus ik bellen met het betreffende postbedrijf. Waarop ik de volgende dag een boze bezorger op de stoep kreeg, die me op min of meer dreigende toon verzocht zijn werkgever te bellen dat het allemaal een misverstand was, want anders zou hij zijn baan kwijtraken en dan zou ik het nog wel merken, of zoiets.

Pakje nooit meer gezien en ondanks herhaaldelijk contact met de leverancier het geld ook niet. Maar ik ben niet doodgeschoten door een werkloze ex-bezorger, dus mij hoor je verder niet klagen.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
18-10-2018 20:30
Laatst kreeg ik een briefje in de bus met de mededeling 'uw pakje ligt buiten naast de vuilniszak'. Onnodig te zeggen dat het pakje inmiddels naar onbekende verten was vertrokken, dus ik bellen met het betreffende postbedrijf. Waarop ik de volgende dag een boze bezorger op de stoep kreeg, die me op min of meer dreigende toon verzocht zijn werkgever te bellen dat het allemaal een misverstand was, want anders zou hij zijn baan kwijtraken en dan zou ik het nog wel merken, of zoiets.

Pakje nooit meer gezien en ondanks herhaaldelijk contact met de leverancier het geld ook niet. Maar ik ben niet doodgeschoten door een werkloze ex-bezorger, dus mij hoor je verder niet klagen.

:rofl:
Je legt de lat wel héél hoog :biggrin: .
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
18-10-2018 20:30
Maar ik ben niet doodgeschoten door een werkloze ex-bezorger, dus mij hoor je verder niet klagen.
:rofl:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ja, dit is schering en inslag bij mij. Om helemaal lijp van te worden. Daarom laat ik zoveel mogelijk bij afhaalpunten bezorgen. Ik hoef dat tuig niet eens meer aan mijn deur.
Lady*Voldemort schreef:
18-10-2018 20:30
Laatst kreeg ik een briefje in de bus met de mededeling 'uw pakje ligt buiten naast de vuilniszak'. Onnodig te zeggen dat het pakje inmiddels naar onbekende verten was vertrokken, dus ik bellen met het betreffende postbedrijf. Waarop ik de volgende dag een boze bezorger op de stoep kreeg, die me op min of meer dreigende toon verzocht zijn werkgever te bellen dat het allemaal een misverstand was, want anders zou hij zijn baan kwijtraken en dan zou ik het nog wel merken, of zoiets.

Pakje nooit meer gezien en ondanks herhaaldelijk contact met de leverancier het geld ook niet. Maar ik ben niet doodgeschoten door een werkloze ex-bezorger, dus mij hoor je verder niet klagen.
Jezus. Daarom kies ik altijd voor achteraf betalen. Ik ga dus echt niet opdraaien voor het wangedrag van dat gajes.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 18-10-2018 23:51
0.40% gewijzigd
Ik kreeg via de intercom laatst nog een grote bek van mevrouw de postbode. Want ik moest naar beneden komen om mijn pakket op te halen. Nou, dat moet ik helemaal niet. Dus ik heb ook gezegd dat ik dat niet ging doen. Ik was ook nog eens ziek en ik had mijn pyjama aan. Ze was helemaal boos, want ze wilde al die trappen niet op (het zijn 4 trappen). Uhm. Het is je baan. O_o
ava75 schreef:
18-10-2018 16:17
Weleens meegemaakt.Kwam helaas niet goed.Was mijn woord tegen dat van de bezorger.
Dit snap ik echt niet. Het is mij ook (veel te) vaak overkomen, maar ik neem dan direct contact op met de verzendende partij. Telefonisch en schriftelijk. Het is inderdaad mijn woord tegen dat van de bezorger, dat klopt. Maar dat win ik. De postbezorger kan niet bewijzen dat ie heeft geleverd (ja hij of zij kan inderdaad doodleuk een valse handtekening zetten, maar dat is gewoon strafbaar, so try me) en ik kan helaas ook niet bewijzen dat ie níet heeft geleverd. Er is echter nog nooit aan mijn woord getwijfeld en dat is maar goed ook. Ik laat me echt niet bedonderen door een of andere achterlijke asociale postbezorger.

Het heeft denk ik te maken met de werkdruk. Ze hebben heel weinig tijd. Dus rijden ze veel liever verder met je pakket. En als het nodig is vervalsen ze inderdaad gewoon je handtekening. Wat ze vooral ook vaak doen is snel een briefje door de bus dat je zogenaamd niet thuis was. Terwijl je er de hele dag voor thuis bent gebleven. Ik woon op 2 hoog zonder lift dus bij mij zetten ze de pakketten ook regelmatig beneden in de openbare hal. Zodat ze niet omhoog hoeven. Ook daar ga ik niet langer mee akkoord. Maar goed.

Ik betaal echt ALTIJD achteraf. Zodat ik nooit hoef te stressen. Uiteraard betaal ik alleen als er ook echt geleverd is. Ik krijg dan altijd een tweede levering aangeboden. Of ik kies ervoor om de bestelling te annuleren. Ik dien overigens ook altijd een klacht in bij Post NL/DHL. Totaal zinloos heb ik het idee, maar toch doe ik het. Die postbezorgers komen er helaas gewoon mee weg. De verzendende partijen moeten namelijk opdraaien voor de kosten, niet Post NL en DHL etc.

Maar even voor de goede orde: degene die de goederen verzend is verantwoordelijk/aansprakelijk voor de levering. Niet de ontvanger (jij dus, de klant). Dan heb ik het overigens wel over webwinkels. En je moet dan voor de standaard levering gekozen hebben. Laat je niet oplichten: betaal nooit voor iets wat je niet ontvangen hebt.
Laatst was ik thuis, en er zou een pakket bezorgd worden. Toevallig zie ik het busje vanuit mijn raam verderop staan, met de koerier erin een sigaretje aan het roken en druk bezig op een apparaat. Tegelijkertijd krijg ik een melding dat ik gemist ben, zonder dat iemand langs is geweest en er lag geen briefje. Dit is trouwens hier meer regel dan uitzondering. Er is gelukkig nooit in mijn plaats ergens voor getekend. Dat is inderdaad nog een stap erger.

Ik heb toen, toen ik die koerier letterlijk kon zien, voor de zoveelste keer een klacht ingediend. Maar ik richt mijn klacht altijd tot post nl zelf. De druk op de koeriers is enorm, en blijkbaar zijn zij dit genoodzaakt te doen. Post nl moet iets gaan veranderen.
Lotus90 schreef:
18-10-2018 23:50
Ik kreeg via de intercom laatst nog een grote bek van mevrouw de postbode. Want ik moest naar beneden komen om mijn pakket op te halen. Nou, dat moet ik helemaal niet. Dus ik heb ook gezegd dat ik dat niet ging doen. Ik was ook nog eens ziek en ik had mijn pyjama aan. Ze was helemaal boos, want ze wilde al die trappen niet op (het zijn 4 trappen). Uhm. Het is je baan. O_o
Dat is toch logisch dat je naar beneden moet komen om te tekenen voor het pakketje?
Denk je nu serieus dat al die postbodes bijv. in Amsterdam de hele dag omhoog lopen bij iedereen die op een etage woont?
Taralina schreef:
19-10-2018 05:52
Dat is toch logisch dat je naar beneden moet komen om te tekenen voor het pakketje?
Denk je nu serieus dat al die postbodes bijv. in Amsterdam de hele dag omhoog lopen bij iedereen die op een etage woont?
Nee hoor; de pakketbezorger van PostNL is altijd verplicht de pakketten bij de voordeur af te leveren, ook in flats.
Slechts in overleg (denk aan gesprek via intercom, telefoontje o.d.) mag de bezorger de bewoner vragen het pakketje beneden op te halen als er geen lift in het gebouw is. Maar ook dan geldt dat als de bewoner aangeeft dat hij wil dat het pakketje bij de voordeur wordt afgeleverd, de pakketbezorger daartoe verplicht is.
Havermout: fijn dat je je pakketje alsnog ontvangen hebt.
Hier ook vaak drama met PostNL-bezorgers. Met klachten doet PostNL helaas helemaal niets. Je mag al blij zijn wanneer ze het fatsoen hebben een mail terug te sturen met excuses. Maar verwacht dus geen enkele verandering; dan kom je bedrogen uit.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 19-10-2018 20:27
12.85% gewijzigd
Fijn dat je het alsnog, op dezelfde dag, hebt ontvangen.

Ik heb dit meerdere keren gehad. Zie je via internet, als je eens gaat kijken of je je soms vergist hebt in de tijd, het pakket op afgeleverd staan. Wtf. Ik ben gewoon thuis, in de buurt van de deur, en kan geen bel gemist hebben! Uiteindelijk komt het wel weer goed, al is het een paar keer gebeurd dat het pakket afgeleverd was, maar in een ander dorp. Die mensen waren ze vriendelijk om het pakket te brengen.

Ik probeer me er maar niet te druk over te maken, maar ergerlijk is het wel.
Maloochem schreef:
19-10-2018 04:57
Laatst was ik thuis, en er zou een pakket bezorgd worden. Toevallig zie ik het busje vanuit mijn raam verderop staan, met de koerier erin een sigaretje aan het roken en druk bezig op een apparaat. Tegelijkertijd krijg ik een melding dat ik gemist ben, zonder dat iemand langs is geweest en er lag geen briefje. Dit is trouwens hier meer regel dan uitzondering. Er is gelukkig nooit in mijn plaats ergens voor getekend. Dat is inderdaad nog een stap erger.

Ik heb toen, toen ik die koerier letterlijk kon zien, voor de zoveelste keer een klacht ingediend. Maar ik richt mijn klacht altijd tot post nl zelf. De druk op de koeriers is enorm, en blijkbaar zijn zij dit genoodzaakt te doen. Post nl moet iets gaan veranderen.

Deels eens, deels oneens. Gelukkig doen niet alle bezorgers dit, er zijn nog goede. ;-) Het is net zo goed de mentaliteit van de bezorger. Maar het wordt wel hand over hand erger.
Aan de andere kant, als je onder het minimumloon moet werken moet we niet gek opkijken dat bezorgers het niet zo nauw nemen.
Alle reacties Link kopieren
Als je onder het minimumloon MOET werken?

Is er dan iemand die een pistool op ze richt, en eist dat ze postbezorgertje gaan spelen?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
19-10-2018 05:52
Dat is toch logisch dat je naar beneden moet komen om te tekenen voor het pakketje?
Denk je nu serieus dat al die postbodes bijv. in Amsterdam de hele dag omhoog lopen bij iedereen die op een etage woont?
Krijgen ze mooie benen en billen van, én ze sparen het geld voor de sportschool uit.

Win-winsituatie.

En anders ga je toch lekker op het platteland bezorgen? Daar heeft iedereen een brievenbus aan de straat (maar kunnen de huisnummers 3 t/m 11 een paar kilometer uit elkaar liggen).
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
19-10-2018 05:52
Dat is toch logisch dat je naar beneden moet komen om te tekenen voor het pakketje?
Denk je nu serieus dat al die postbodes bijv. in Amsterdam de hele dag omhoog lopen bij iedereen die op een etage woont?
Zou je denken.
Toen ik in een appartement woonde kwamen pakketbezorgers altijd naar boven (4 hoog zonder lift). Ook maaltijdbezorgers kwamen altijd naar boven.
Ik woon ook in Amsterdam en het is echt niet gebruikelijk om bezorgers van pakket danwel eten naar boven te laten komen. Ik wil die mensen trouwens sowieso niet in mijn trappenhuis.

Bezorging PostNL en andere koeriers hier trouwens ook niet optimaal. Dus lekker op werk laten bezorgen, of anders een afhaalpunt, bij voorkeur één die tot 22:00u open is.

Ook niet bij buren, want PostNL heeft hier een breed begrip van wat buren zijn en dan moet je bij wildvreemden aan het andere eind van de straat langs en die liggen dan altijd net lekker te slapen als ik een keer thuis kom, of ze zijn lekker 4 weken op vakantie gegaan na aanname van mijn pakket. Als je al kunt lezen welk nummer er op het briefje stond.
Alle reacties Link kopieren
Als jij iets koopt bij partij X en X levert niet, dan is dat een fout van X. Of X dat vervolgens met UPS, DHL of PostNL moet oplossen doet er niet toe. Als koper heb je een overeenkomst met X en X moet die nakomen. Met de bezorger heb jij geen overeenkomst en dus heb je daar niks mee te maken.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
19-10-2018 09:03
Als jij iets koopt bij partij X en X levert niet, dan is dat een fout van X. Of X dat vervolgens met UPS, DHL of PostNL moet oplossen doet er niet toe. Als koper heb je een overeenkomst met X en X moet die nakomen. Met de bezorger heb jij geen overeenkomst en dus heb je daar niks mee te maken.
Precies! Dat is ook waarom koeriers (PostNL) alleen in gesprek gaan met de verzender, zij hebben een overeenkomst.

Zelf moet je dus gewoon terug naar je leverancier en die moeten dan een onderzoek in laten stellen.
Nitflex schreef:
19-10-2018 08:57
Ik woon ook in Amsterdam en het is echt niet gebruikelijk om bezorgers van pakket danwel eten naar boven te laten komen. Ik wil die mensen trouwens sowieso niet in mijn trappenhuis.

Bezorging PostNL en andere koeriers hier trouwens ook niet optimaal. Dus lekker op werk laten bezorgen, of anders een afhaalpunt, bij voorkeur één die tot 22:00u open is.

Ook niet bij buren, want PostNL heeft hier een breed begrip van wat buren zijn en dan moet je bij wildvreemden aan het andere eind van de straat langs en die liggen dan altijd net lekker te slapen als ik een keer thuis kom, of ze zijn lekker 4 weken op vakantie gegaan na aanname van mijn pakket. Als je al kunt lezen welk nummer er op het briefje stond.

Ik woon ook in Amsterdam en voor mij is dat zeker wel gebruikelijk. Bovendien zijn ze het verplicht.

Bestel je met je brakke hoofd een pizza op zondag omdat je deur niet uit wil en dan moet je je alsnog in het openbaar vertonen omdat de bezorger niet omhoog komt? Dág.

Hij krijgt wel altijd een eurootje of 2 fooi. Voor de moeite.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven