Geld & Recht alle pijlers

Prijzen koffie-tentjes

10-09-2017 10:35 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
De koffietentjes groeien als paddenstoelen uit de grond.
Ik vind de meeste er heel erg gezellig uitzien.
De menukaart wordt ook steeds uitgebreider.
Lunchen, salades, kleine hapjes het is nu allemaal mogelijk.
Het zijn verleidelijke opties. Ik schrik altijd van de prijzen.
Voor een belegd broodje betaal je al 8 a 10 euro.
Met 2 drankjes erbij dan zit je al op 15 euro.
Ik woon zelf in Utrecht, echt een studentenstad.
Hype of niet, het zijn vooral jonge en waarschijnlijk studentes die ik in koffietentjes zie zitten.
Ik vraag mij echt af, ben ik de enige die van de prijzen in de horeca schrikt.
zoekend......
Alle reacties Link kopieren
Ja.
Nee
Misschien.
Wat was de vraag ook maar weer?
Alle reacties Link kopieren
D!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wellicht.
Alle reacties Link kopieren
Ojee, zie ik eruit als een jonge studente.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Dit is toch al jaren zo?
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me niet he dat jij de enige bent die schrikt van die prijzen.
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk komt het hierop neer : je gaat zitten en betaalt of je loopt door en gaat thuis eten en drinken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nee hoor, ik schrik er ook van. Eerst vond ik het wel leuk: al die hippige koffietentjes gebaseerd op Friends. Nu de zoveelste bij ons in de stad komt ben ik er klaar mee. Het is allemaal hetzelfde: dure koffie in wilde smaken, dure snacks die je zelf ook kunt maken en dure broodjes met ingedrienten waar ik nog nooit van heb gehoord.

Of ik word oud (kan), of ik ga terug naar het gewone cafe waar ze gehaktballen, tosti's, doodgewone koffie en thee serveren en als je echt heel veel trek hebt een kom tomatensoep bestelt.
Toevallig zit dat gewone cafe hier in de stad altijd bomvol met van alles en nog wat. Studenten, werkenden, tieners, huisvrouwen, hippe mensen, van jong tot oud: alles komt er. (er is dan ook bijna nooit plek) Al die hippe koffietentjes hebben hier niet zo veel klandizie.

Ik denk dat het is: hoe meer keus, hoe moeilijker het wordt Als je dan ook nog eens hele dure koffie (vanwege de hippe entourage?) kan krijgen of je gaat voor de betaalbare bak pleur, dan is voor mij de keus snel gemaakt.
Ik mis de v&d.
Alle reacties Link kopieren
Is dit een school onderzoek?

Ga anders koffie drinken bij de hema of de dekamarkt dan ben je voor 3 euro incl broodje klaar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ga eens een weekje naar Noorwegen of Zwitserland en vervolgens naar een koffietentje in Nederland. Dan lijkt het hier opeens gratis.

De vraag is of je het ervoor over hebt of niet. Schrik je ervan, dan ga je niet of zet je jezelf over de schrik heen en koop je een tijdschrift minder. Die laatste zijn overigens ook schrikbarend duur geworden, er was een tijd dat je de Flair soms voor een euro kreeg..
Life's a bitch and you can't win.
M. Python
Alle reacties Link kopieren
Het is nog steeds een vrije keuze toch, of je wel of geen broodje en twee consumpties neemt?
Prijzen stijgen nou eenmaal vaker dan dat ze dalen.
Je betaalt nu eenmaal ook voor de ambiance. Zo bizar is dat niet.
Je kan ook een saucijzenbroodje en een bak slootwater koffie bij de Hema gaan drinken, maar dan zit je in een sfeerloze kantine.
Mejuffrouwmuis schreef:
10-09-2017 11:00
Nee hoor, ik schrik er ook van. Eerst vond ik het wel leuk: al die hippige koffietentjes gebaseerd op Friends. Nu de zoveelste bij ons in de stad komt ben ik er klaar mee. Het is allemaal hetzelfde: dure koffie in wilde smaken, dure snacks die je zelf ook kunt maken en dure broodjes met ingedrienten waar ik nog nooit van heb gehoord.

Of ik word oud (kan), of ik ga terug naar het gewone cafe waar ze gehaktballen, tosti's, doodgewone koffie en thee serveren en als je echt heel veel trek hebt een kom tomatensoep bestelt.
Toevallig zit dat gewone cafe hier in de stad altijd bomvol met van alles en nog wat. Studenten, werkenden, tieners, huisvrouwen, hippe mensen, van jong tot oud: alles komt er. (er is dan ook bijna nooit plek) Al die hippe koffietentjes hebben hier niet zo veel klandizie.

Ik denk dat het is: hoe meer keus, hoe moeilijker het wordt Als je dan ook nog eens hele dure koffie (vanwege de hippe entourage?) kan krijgen of je gaat voor de betaalbare bak pleur, dan is voor mij de keus snel gemaakt.
Kan je überhaupt van een "hippie" koffietent spreken als er geen hond komt en het halve dorp in de buurtkantine zit? Dan is de buurtkantine toch juist hip?
Alle reacties Link kopieren
Dan hebben studenten het blijkbaar nog te goed. Ik verbaas me in Groningen altijd over de vele studentengroepjes op een terras, maar misschien sparen ze ervoor. Maar hier zijn gelukkig ook nog heel veel betaalbare restaurants.

De koffietentjes vind ik meestal niet veel aan. Vage koffiemengsels en teveel hipsters met enge baarden. Ikea koffie is niet lekker, maar als je goedkoop wilt, dan kun je daar prima terecht.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Lucylucille schreef:
10-09-2017 11:26
Kan je überhaupt van een "hippie" koffietent spreken als er geen hond komt en het halve dorp in de buurtkantine zit? Dan is de buurtkantine toch juist hip?
Hier zitten die hippe koffietenten ook bomvol en in Utrecht vast ook.

Ik vraag me wel al jaren af wanneer de markt verzadigd is en ik denk dat dat hier zo ongeveer nu is.
Maar als ik koffie ga drinken, ga ik meestal naar DE-café. Puur voor de locatie.
En als ik goedkoop koffie wil drinken, drink ik het thuis of bij een tentje dat regelmatig koffie voor 1 euro aanbiedt (alle varianten).

Ik neem er niks bij, want brood smeer ik zelf en eet zo min mogelijk suikers dus gebak hoeft ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in Groningen het liefst naar Konditorei Novo. Prima koffie, zalig zelfgemaakt gebak, prima tosti's en gemotiveerd enthousiast personeel. Dat zie je tegenwoordig niet veel meer, die servicegerichtheid.

Lunchen in De Rode Loper vind ik ook prettig. Gevarieerd en betaalbaar.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 10-09-2017 13:42
18.57% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Veel van die koffietentjes sluiten trouwens alweer voordat ik door heb dat ze geopend zijn. De meesten overleven volgens mij niet.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ja, het is duur. Ik krijg als lunchvergoeding ca 13 euro en dat is ook nog deels belast. Daar kom je dus al snel aan als je alleen een broodje en een drankje neemt.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
10-09-2017 11:37
Veel van die koffietentjes sluiten trouwens alweer voordat ik door heb dat ze geopend zijn. De meesten overleven volgens mij niet.
Hier dus wel, maar heb het idee dat de mensen hier van koffietent naar koffietent hoppen. Genoeg geld ook allemaal en heel veel toeristen, ook met zat geld allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven