Geld & Recht alle pijlers

Prijzen koffie-tentjes

10-09-2017 10:35 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
De koffietentjes groeien als paddenstoelen uit de grond.
Ik vind de meeste er heel erg gezellig uitzien.
De menukaart wordt ook steeds uitgebreider.
Lunchen, salades, kleine hapjes het is nu allemaal mogelijk.
Het zijn verleidelijke opties. Ik schrik altijd van de prijzen.
Voor een belegd broodje betaal je al 8 a 10 euro.
Met 2 drankjes erbij dan zit je al op 15 euro.
Ik woon zelf in Utrecht, echt een studentenstad.
Hype of niet, het zijn vooral jonge en waarschijnlijk studentes die ik in koffietentjes zie zitten.
Ik vraag mij echt af, ben ik de enige die van de prijzen in de horeca schrikt.
zoekend......
Alle reacties Link kopieren
Wat ik te duur vind, of me niet kan veroorloven, koop ik niet.


Horeca is natuurlijk wel een dingetje. Ik vind het vaak te duur voor wat je krijgt. Terwijl er tegelijkertijd ook héél goede gelegenheden zijn. En die hoeven niet perse duur te zijn.

Voel me wel bekocht als het duur is én niet goed. Maar dan ga ik gewoon niet meer.
Mevrouw75 schreef:
10-09-2017 11:33
Hier zitten die hippe koffietenten ook bomvol en in Utrecht vast ook.

Ik vraag me wel al jaren af wanneer de markt verzadigd is en ik denk dat dat hier zo ongeveer nu is.
Dat denk ik ook. We hebben nu in een kort winkelstraatje vier tentjes naast elkaar zitten en de vijfde opent binnenkort haar deuren. Om de hoek zitten ook vier hippe tentjes en nog een belevingswinkel. En dat op een paar honderd meter!
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn man zijn werk hebben ze tegenwoordig een soort Starbucks-achtig gebeuren. Betaal je 1,50 voor een koffie. Op je werk! Dure hobby op die manier.

We hebben op marktplaats een Nespresso-apparaat voor slechts 15 euro gevonden (hebben er thuis ook 1) en nu zet ie lekker zijn espresso op zijn werk met cupjes van Lidl.
Ik vind het veel geld en eet dan ook net zo lief thuis. Als ik een keer uit wil pakken, haal ik wel bolletjes bij de bakker.
Alle reacties Link kopieren
mienbillekesjeuken schreef:
10-09-2017 11:50
Bij mijn man zijn werk hebben ze tegenwoordig een soort Starbucks-achtig gebeuren. Betaal je 1,50 voor een koffie. Op je werk! Dure hobby op die manier.

We hebben op marktplaats een Nespresso-apparaat voor slechts 15 euro gevonden (hebben er thuis ook 1) en nu zet ie lekker zijn espresso op zijn werk met cupjes van Lidl.
Hebben wij ook. Op een middelbare school notabene. Naast een prima apparaat in de docentenkamer trouwens voor de caffeineshots. Om de hoek zit een koffietent met hele goede afhaalkoffie, dus het is de keus tussen shot, lekker en makkelijk of extra lekker en even frisse lucht. Naast de school zit ook nog een tent met een superpatio dus we kunnen ook nog even luxe en duur overleggen.
Alle reacties Link kopieren
Serieus? Op je werk betalen voor koffie? Dat vind ik echt heel gierig van de werkgever, heb dat zelf nog nooit meegemaakt.
Bij ons is het aanbod precies goed vind ik. Alleen vind ik de prijzen inderdaad aan de hoge kant, ga eigenlijk ook niet zoveel op terras zitten. Vind belachelijk om voor broodje 7 euro af te rekenen. Ik woon in de stad dus eet meestal zelf thuis dan.
mienbillekesjeuken schreef:
10-09-2017 11:50
Bij mijn man zijn werk hebben ze tegenwoordig een soort Starbucks-achtig gebeuren. Betaal je 1,50 voor een koffie. Op je werk! Dure hobby op die manier.

We hebben op marktplaats een Nespresso-apparaat voor slechts 15 euro gevonden (hebben er thuis ook 1) en nu zet ie lekker zijn espresso op zijn werk met cupjes van Lidl.
Dat hebben wij ook, maar daarnaast ook gewone koffie-automaten. Bij het 'Grand Café' kun je ook ontbijten en er zijn best veel collega's die daar gebruik van maken.
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
10-09-2017 12:04
Serieus? Op je werk betalen voor koffie? Dat vind ik echt heel gierig van de werkgever, heb dat zelf nog nooit meegemaakt.
Bij ons is het aanbod precies goed vind ik. Alleen vind ik de prijzen inderdaad aan de hoge kant, ga eigenlijk ook niet zoveel op terras zitten. Vind belachelijk om voor broodje 7 euro af te rekenen. Ik woon in de stad dus eet meestal zelf thuis dan.
Ja, dat is dan naast zo'n hele oude machine met van die gore siroopkoffie, he, die is wel gratis. De betaalde koffie is wel beter. Dus de Nespresso is een mooie tussenoplossing, niet duur en wel goed.


Bij mijn oude werkgever werd er verplicht 10 euro per maand van je salaris afgetrokken voor koffie (en nog vieze ook). Dronk ik daar niet eens, ik nam mijn eigen kruidentheezakjes mee. Dan vond ik 10 euro per maand nogal duur voor opgewarmd water (uit mijn eigen waterkoker)
Wij hebben gelukkig wel prima automaten, met koffiebonen, dus daar geen klachten over.
Ik was laatst nog ergens een broodje gaan eten met wat drinken en ik verbaasde me erover hoe goedkoop het was in vergelijking met andere broodjes zaken waar ik wel eens kom als ik aan het shoppen ben. Was een broodjes zaak met zelf bediening, je pakte gewoon je broodje/muffin/taartje uit de vitrine en je drinken uit de koelkast of koffie/thee machine en rekent af. Was nog geen 8 euro kwijt voor 2 personen. Waren gewoon lekkere luxe belegde broodjes, ja mij zien ze daar vaker terug.

Voor mij hoeft dat hele hippe niet hoor met al die aparte broodjes en drankjes. Voor een keer leuk maar over het algemeen zoek ik gewoon wat simpels met wat extra.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
10-09-2017 11:39
Ja, het is duur. Ik krijg als lunchvergoeding ca 13 euro en dat is ook nog deels belast. Daar kom je dus al snel aan als je alleen een broodje en een drankje neemt.
Lunchvergoeding? Goed geregeld hoor! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
10-09-2017 11:32
Dan hebben studenten het blijkbaar nog te goed. Ik verbaas me in Groningen altijd over de vele studentengroepjes op een terras, maar misschien sparen ze ervoor. Maar hier zijn gelukkig ook nog heel veel betaalbare restaurants.

De koffietentjes vind ik meestal niet veel aan. Vage koffiemengsels en teveel hipsters met enge baarden. Ikea koffie is niet lekker, maar als je goedkoop wilt, dan kun je daar prima terecht.
want ze moeten op water en brood en spaghetti met ketchup leven? Veel werken naast hun studie om dit soort dingen te kunnen doen he
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
mienbillekesjeuken schreef:
10-09-2017 11:50
Bij mijn man zijn werk hebben ze tegenwoordig een soort Starbucks-achtig gebeuren. Betaal je 1,50 voor een koffie. Op je werk! Dure hobby op die manier.

We hebben op marktplaats een Nespresso-apparaat voor slechts 15 euro gevonden (hebben er thuis ook 1) en nu zet ie lekker zijn espresso op zijn werk met cupjes van Lidl.
Dat is toch helemaal niet duur voor een lekkere/speciale koffie. Bij Starbucks betaal ik €4,30 voor een bak koffie. Dat vind ik persoonlijk wel wat overdreven want thuis maak ik hem minstens zo lekker, maar ik laat het er niet om. Als ik iets lekker/goed vind, vind ik het geen probleem om er (extra) voor te betalen.
Ja, ik vind het vaak ook wel duur, maar ben er inmiddels aan gewend.
En ik hou wel van lunchen en koffie drinken!

Van de prijs van een glas wijn schrik ik nog wel vaak.
anoniem_342341 wijzigde dit bericht op 10-09-2017 12:28
15.54% gewijzigd
Misschien eten diezelfde studentes 's avonds een broodje gebakken ei thuis. Wat een gezeur.
Elle1976 schreef:
10-09-2017 12:15
Lunchvergoeding? Goed geregeld hoor! :thumbsup:
Alleen als ik onderweg ben. Helaas niet dagelijks :-)
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
10-09-2017 12:04
Serieus? Op je werk betalen voor koffie? Dat vind ik echt heel gierig van de werkgever, heb dat zelf nog nooit meegemaakt.
Bij ons is het aanbod precies goed vind ik. Alleen vind ik de prijzen inderdaad aan de hoge kant, ga eigenlijk ook niet zoveel op terras zitten. Vind belachelijk om voor broodje 7 euro af te rekenen. Ik woon in de stad dus eet meestal zelf thuis dan.
Vroeger, toen alles beter was enzo, moesten we juist betalen voor de enige koffie die er was, van die grote ketels waar de koffie al de hele dag in zat. Dan is het nu toch echt stukken beter.
Lucylucille schreef:
10-09-2017 11:24
Je betaalt nu eenmaal ook voor de ambiance. Zo bizar is dat niet.
Je kan ook een saucijzenbroodje en een bak slootwater koffie bij de Hema gaan drinken, maar dan zit je in een sfeerloze kantine.
Geloof het of niet, ik vind de Hema-koffie heerlijk! Ze verkopen de "gewone" kop en de grote mok. Ik kies dan voor de grote mok!
En gezelligheid creeer je zelf. Als ik ergensga zitten, zelfs op een parkbankje midden op de hei.....gaat de zon schijnen en zingen de vogels vrolijk. ;)
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje schreef:
10-09-2017 12:29
Geloof het of niet, ik vind de Hema-koffie heerlijk! Ze verkopen de "gewone" kop en de grote mok. Ik kies dan voor de grote mok!
En gezelligheid creeer je zelf. Als ik ergensga zitten, zelfs op een parkbankje midden op de hei.....gaat de zon schijnen en zingen de vogels vrolijk. ;)
Een parkbankje op de hei met zon en vrolijk zingende vogels, dan heb je het wel over een ambiance waar je u tegen zegt.
Waar ik me ook wel eens aan stoor bij festivals, de kermis etc is dat bier best vaak een stukje goedkoper is dan een glas cola of spa blauw. Zag en tijdje terug een prijslijst bord bij zo'n mobiele bar. Bier 1,50 euro, frisdrank zoals cola 2,50, spa blauw 2,50 en de koffie was 2,95. Vond het echt belachelijk dat zoiets als bier goedkoper is dan een simpel glas water of cola. Hoe spoor je mensen aan om vooral aan e bier te gaan en wellicht nog zoveel zuipen totdat ze dronken zijn.
Trouwens, op een terras of in een zaak.....kun je het ook houden bij 1 drankje. Mensen zitten daar niet zondermeer uitgebreid te eten en te drinken. Soms gaan mensen voor de gezelligheid 1 drankje doen, kan ook een thee of spa zijn, zijn er zo uit in een
Elke tent en houden enigszins de knip op de beurs.

Dus zitten in dergelijke tent wil niet zeggen dat je budget drastisch verlaagd wordt door een grote uitgave.
Closednote......psychologische bedrijfsvoering noemen ze dat.
rosanna08 schreef:
10-09-2017 12:16
want ze moeten op water en brood en spaghetti met ketchup leven? Veel werken naast hun studie om dit soort dingen te kunnen doen he
Je kunt strippenkaarten kopen, geven ze elkaar kado. Bij start schooljaar hier een gewild kadootje ook voor middelbare scholieren
(mijn bijna 9 jarige wilde er ook een. Zag zichzelf al helemaal aan de chocomel met haar vriendinnetje :roll:).
Trouwens...die Duitse tentjes...idd netjes, vriendelijk, gastvrij en vaak een fractie betaalbaarder. Ze bieden ook vaak voor een paar euro ontbijtjes aan.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
10-09-2017 12:37
Je kunt strippenkaarten kopen, geven ze elkaar kado. Bij start schooljaar hier een gewild kadootje ook voor middelbare scholieren
(mijn bijna 9 jarige wilde er ook een. Zag zichzelf al helemaal aan de chocomel met haar vriendinnetje :roll:).
;-D :flirting:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven