Geld & Recht alle pijlers

Rare actie kerstpakket

17-12-2018 09:19 1276 berichten
Geen wereldprobleem maar wel iets wat, me bezighoud.

In mijn woonplaats is elk jaar een kerstpakketten actie. Ze maken een 600 pakketten met etenswaren en bonnen van uitgaan gelegenheden. Als zwembad, bios,
Passend bij de samenstelling van gezin die het pakket ontvangt. Erg leuk pakket.

Je moet hiervoor opgegeven worden door een instantie of bv familie, vrienden of buren.
Je moet op of onder bijstand leven.

Ik ben opgegeven door een vriendin/ goede kennis Super lief en het pakket was zeker zeer welkom geweest.

Vriendin heeft pakket bekeken en toen besloten het zelf te houden.
Ik vind het een rare actie. Je vraagt het aan voor iemand en dan vind je het zelf heel leuk en heb ik pech.

Ik weet niet wat ik hier nou mee wil of moet.
Het is niet iets waar ik recht op heb. Maar dit is ook niet de bedoeling van de organisatie die dit hebben opgezet.
( zij leeft stuk boven bijstand, zeker niet rijk, maar wel ruim boven bijstand)

Ik ben verbaasd, ook wel beetje zuur want was best heel leuk geweest.

Mijn vraag..
Wat zouden jullie doen / zeggen tegen vriendin?
Zouden jullie dit melden bij organisatie?

Ik vind het een vervelende situatie. Het is maar een kerstpakket. Mij ook geen ruzie waard. Maar het stoort me wel. Ook met het idee, stel dat meer mensen dit zo doen.. Dan gaat het ten koste van mensen waar het voor bedoeld is.
anoniem_8114 wijzigde dit bericht op 17-12-2018 09:20
Reden: Geen close vriendin..
0.56% gewijzigd
Dank voor reacties. Ik ga organisatie inlichten.

En kerstpakket voor mij organiseren.. Dat hoeft echt niet!
Ik vind het een lief idee maar dat was niet de insteek. En die indruk wil ik ook niet geven.

Dus hoe lief ook... Niet nodig!
Het zal och geen flauw grapje van die vriendin zijn geweest? :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Wat een aso zeg! Wat iedereen hier zegt: melden aan de organisatie. Dit soort vrijwilligers ben je liever kwijt dan rijk, zeg maar... En maar hopen dat ze aangifte doen van diefstal. Wat een gotspe zeg!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Jij denkt misschien als zij mij niet had opgegeven dan had ik ook geen pakket gehad.

Maar ze heeft je wel opgegeven. Het pakket is voor jou bestemd. Dat zij dat nu achterover drukt is gewoon diefstal.

Zij weet dat jij van een MI imum leeft. Zij weet dat jij dat pakket harder nodig heeft dan zijzelf en toch geeft ze het niet aan jou.

Deze 'vriendin'"is echt geen vriendin. Ze gunt jou gewoon niet wat jou toekomt. En bovendien zijn jaar normen en waarden ook niet al te best.

Melden bij de organisatie dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als donateur aan deze organisatie dit ook heel hoog opnemen als dit mij ter ore zou komen. Daarvoor geven ze de bonnen en spulletjes niet. Ik zou verwachten dat de organisatie hier zeker wat mee zou gaan doen.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
Nou zeg, wat een lef! Natuurlijk moet je dit melden en ik hoop dat de organisatie hier verder mee gaat. Dit is toch stelen?
Life is short. Eat dessert first.
Madeliefjees schreef:
17-12-2018 10:10
Hopelijk heb je dat appje nog. Doorsturen naar de organisatie. Bah, wat een lage gemene streek. Ik zou zeggen: stik maar in je kerstpakket.
Appje heb ik nog.
En Idd dat gevoel overheerst.. Wees er maar gelukkig mee.
Het valt me enorm van haar tegen.
Dit soort mensen wil ik niks mee.
TanteBedelia schreef:
17-12-2018 10:19
Vraag eerst eens of de kerstpakketten allemaal zijn uitgedeeld, dan zeg je dat je bent opgegeven door vriendin maar dat je nog niets heb ontvangen. Mochten ze zeggen dat je het al wel had moeten hebben dán pas over de whatsapp beginnen.
Ik zou dit hele 'spel' lekker overslaan, heeft geen enkele meerwaarde.
De feiten liggen gewoon op tafel.
Ik zou ff appen: hihi, goede grap! Wees maar blij dat je inkomen hoog genoeg is en je er niet voor in aanmerking komt. Of wilde je het soms van me stelen, hihi! Zal ik het pakket vanmiddag komen ophalen?
Alle reacties Link kopieren
benmamma schreef:
17-12-2018 10:20
Dank voor reacties. Ik ga organisatie inlichten.

En kerstpakket voor mij organiseren.. Dat hoeft echt niet!
Ik vind het een lief idee maar dat was niet de insteek. En die indruk wil ik ook niet geven.

Dus hoe lief ook... Niet nodig!
Ik denk dat iedereen wel weet dat dat niet de insteek was hoor.
Maar ik vind het leuk om zoiets voor je te doen, en genoeg leden die dat ook leuk zouden vinden :heart:
_Inkie_ schreef:
17-12-2018 10:20
Het zal och geen flauw grapje van die vriendin zijn geweest? :facepalm:
Dat pakket nog wel komt?
Of dat ze mij niet opgegeven heeft?

Beide zou ik nogal bijzonder vinden. En ook ongepast.
Niet mijn humor iig.
Alle reacties Link kopieren
RogerPriddy schreef:
17-12-2018 10:24
Ik zou ff appen: hihi, goede grap! Wees maar blij dat je inkomen hoog genoeg is en je er niet voor in aanmerking komt. Of wilde je het soms van me stelen, hihi! Zal ik het pakket vanmiddag komen ophalen?
De laatste zin zou ik doen;
Ik kom om 14 uur het pakket ophalen. Bedankt voor het bewaren!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Ik vind het een vervelende situatie. Het is maar een kerstpakket. Mij ook geen ruzie waard.
Dit is nou typisch iets dat misschien geen ruzie waard is, maar ik zou het ook niet koste wat kost voorkomen.

Ze heeft ongevraagd jóuw naam gebruikt voor haar eigen gewin. Dat je het pakket niet hebt gekregen, soit. Dat ze onterecht een pakket heeft ontvangen dat naar een gezin in de bijstand had kunnen gaan is ook echt fout en oneerlijk.

Maar waar je bezwaar tegen kunt maken is dat ze jou ongewild in haar complotje heeft betrokken. Ik zou zeker bij de organisatie melden dat jij hier verder niets mee van doen hebt en het pakket verder ook niet hebt ontvangen. Straks denkt men dat jij je naam hebt geleend voor dit soort praktijken.

Ik zou haar daar ook op aanspreken. “Prima dat je graag een pakket wilde hebben, maar hou mij erbuiten.”
benmamma schreef:
17-12-2018 10:25
Dat pakket nog wel komt?
Of dat ze mij niet opgegeven heeft?

Beide zou ik nogal bijzonder vinden. En ook ongepast.
Niet mijn humor iig.
Ja dat het nog komt, nou ja ik kan het me niet voorstellen eigenlijk.
Maar sommige mensen hebben een heel raar idee van wat grappig is.
PatatasBravas schreef:
17-12-2018 10:23
Ik zou dit hele 'spel' lekker overslaan, heeft geen enkele meerwaarde.
De feiten liggen gewoon op tafel.
Ik ga het eerst wel checken.
En dan vragen of ik op de lijst sta.
Zo ja, dan vertel ik van de app.
En dat ik dit alleen meldt omdat ik wil voorkomen dat ze dit vaker doet.
Alle reacties Link kopieren
De kaak valt me bijna letterlijk op de grond :woa: en dat durft zich ‘vriendin’ en ‘vrijwilliger’ te noemen. Ik doe mee met de meute hier en zeg ook dat je het echt moet melden. Als het mijn organisatie was, had zij een dikke aangifte van diefstal gekregen! Moet niet idioter worden zeg! Wat een malloot :puh:
sue-heck wijzigde dit bericht op 17-12-2018 10:29
0.47% gewijzigd
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Doreia* schreef:
17-12-2018 10:27
De laatste zin zou ik doen;
Ik kom om 14 uur het pakket ophalen. Bedankt voor het bewaren!
Ja dit! Als het dan geen grapje was dan weet je dat ook.
sugarmiss schreef:
17-12-2018 10:20
Jij denkt misschien als zij mij niet had opgegeven dan had ik ook geen pakket gehad.

Maar ze heeft je wel opgegeven. Het pakket is voor jou bestemd. Dat zij dat nu achterover drukt is gewoon diefstal.

Zij weet dat jij van een MI imum leeft. Zij weet dat jij dat pakket harder nodig heeft dan zijzelf en toch geeft ze het niet aan jou.

Deze 'vriendin'"is echt geen vriendin. Ze gunt jou gewoon niet wat jou toekomt. En bovendien zijn jaar normen en waarden ook niet al te best.

Melden bij de organisatie dus.
Dat is wel wat in mijn hoofd speelt. Het voelt niet als diefstal van mij persoonlijk. Wel als kuststreek.

Maar het is wel diefstal. Van de organisatie.
Alle reacties Link kopieren
Maak een screenshot van het bericht en sla dat ergens op.

En idd: de organisatie melden dat jij door haar bent opgegeven maar dat zij heeft aangegeven het zelf te willen houden.

TO, je voldoet gewoon aan de eisen, je bent opgegeven dus je hebt recht op dat pakket.

O, enne... net als Doreia wil ik best even mee om dat pakket op te halen. :vechten:
Alle reacties Link kopieren
benmamma schreef:
17-12-2018 10:28
Ik ga het eerst wel checken.
En dan vragen of ik op de lijst sta.
Zo ja, dan vertel ik van de app.
En dat ik dit alleen meldt omdat ik wil voorkomen dat ze dit vaker doet.
Ik ben bang dat zij elk adres moeten gaan controleren die zij zou bezorgen. Ik zou er geen vertrouwen in hebben
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Doreia* schreef:
17-12-2018 10:27
De laatste zin zou ik doen;
Ik kom om 14 uur het pakket ophalen. Bedankt voor het bewaren!
Ik zit hier te lachen want zie de humor er wel van in.
Maar durven.. Nee. Veel te bang voor een scène. :-O$
Als je denkt dat mensen je niet meer kunnen verbazen lees je zo’n verhaal....
Alle reacties Link kopieren
benmamma schreef:
17-12-2018 10:32
Ik zit hier te lachen want zie de humor er wel van in.
Maar durven.. Nee. Veel te bang voor een scène. :-O$
Je beseft wel dat zij het heeft veroorzaakt met haar hersenloze actie? Jij schopt geen scène, als er een scène van komt, is dat aan haar te danken, maar ik zou het zelf wel buiten haar om via de organisatie regelen. Zij heeft te kennen gegeven dat zij het zelf houdt, daarmee is voor haar de kous af. Dan zou het mij die discussie ook niet meer waard zijn met haar.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Is er een officiele instantie bij de organisatie betrokken TO? dan zou ik het daar ook melden. Als er zo gemakkelijk gefraudeerd kan worden dan heeft de organisatie het ook bar slecht geregeld.
anoniem_327069 wijzigde dit bericht op 17-12-2018 10:36
0.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
benmamma schreef:
17-12-2018 10:32
Ik zit hier te lachen want zie de humor er wel van in.
Maar durven.. Nee. Veel te bang voor een scène. :-O$
Laat die organisatie lekker scène maken!

Gewoon daar melden dus. Met screenshot en app. Met een beetje mazzel heeft zij een aangifte aan dr broek en met nog iets meer mazzel krijg jij een nieuw pakket.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven