Geld & Recht alle pijlers

Rente betalen over spaargeld

23-04-2021 12:00 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, een nieuw dieptepunt in de Nederlandse financiële wereld: ik moet rente gaan betalen over mijn spaargeld.

Ik vind dit echt waanzin maar ik heb er geen verstand van dus roep dat geheel onbeargumenteerd (vast geen woord :-D ) .

Kan iemand me uitleggen waar dat goed voor is?
Chocolade, altijd goed!
Je vind het een dieptepunt? Het zegt meer over je vermogen.
Is dat zo?

Welke bank en precentage? En vanaf elk bedrag?
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -spaargeld
Ik wil best wel gaan betalen.
Heb jij zoveel spaargeld? Dan moet je misschien eens kijken hoe je daar rendement uit kan halen.
Luci_Mster2 schreef:
23-04-2021 12:04
Is dat zo?

Welke bank en precentage? En vanaf elk bedrag?


bij sommige banken vanaf een ton, bij andere vanaf anderhalve of tweeënhalve ton.
https://www.businessinsider.nl/ing-gaat ... spaargeld/
Alle reacties Link kopieren
Het is vanaf 100.000€ geloof ik bij ING, tot dat bedrag krijg je een heeeel klein beetje rente, daarboven betaal je 0,5 % dacht ik.
Ik denk dat omdat te omzeilen je geld bij meerdere banken onder moet brengen.
Bij ING krijg je gewoon rente (al is het héél weinig) 0,01% tot spaarsaldo €100.000
Alles boven de €100.000 wordt vanaf 1 juli 0,5% rente berekend.


Als je in de enorme luxe positie zit met meer dan €100.000 op een spaarrekening kun je ook elders een rekening openen toch?
Of bedenken dat je misschien beter kunt gaan beleggen?
Wat Dolfje zegt dus :proud:
Alle reacties Link kopieren
Daar tegenover staat dat de hypotheek rente nu ook enorm laag staat dus voor mij zou het weinig effect hebben. En ik heb geen 100.000 EUR spaargeld. :)
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
23-04-2021 12:12
Wat Dolfje zegt dus :proud:
Great minds :P
Marana schreef:
23-04-2021 12:07
bij sommige banken vanaf een ton, bij andere vanaf anderhalve of tweeënhalve ton.