Geld & Recht alle pijlers

Ryanair biedt slechts gedeeltelijk refund aan...en nu?

03-12-2020 10:26 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Even getwijfeld op welke pijler dit topic thuishoort. Vriend en ik hadden via CheapTickets een vliegticket geboekt naar Malta op 15 mei jl. De vliegreis is natuurlijk vanwege corona geannuleerd, door Ryanair. Omdat we geen voucher willen hebben we een refund aangevraagd. Gisteren ontvingen we een e-mail van Ryanair met het volgende:
Our Ref: (ivm privacy even weggehaald)

Dear Customer,

Please note a cheque has been issued and sent to the address provided by you for full and final settlement of your refund claim.

This must be lodged to the account of the beneficiary and may take up to 10 days to clear.

Yours sincerely,

Ryanair Customer Services

Per post hebben ze nu een cheque toegestuurd, die geind zou moeten worden bij Citibank. Naast het feit dat de dichtsbijzijnde Citybank op Schiphol ligt en wij in Limburg wonen, is het bedrag van de cheque maar de helft van wat we betaald hebben voor de vlucht.

Ik zie in de correspondentie geen enkele manier om bezwaar te maken. Maar we willen natuurlijk het volledige bedrag terug.
Weet iemand wat we nu kunnen doen? De klantenservices van zowel Ryanair als Cheaptickets schijnen zeer slecht bereikbaar te zijn...
Alle reacties Link kopieren
Snoopy80 schreef:
11-12-2020 17:05
We hebben gewoon via de bank betaald, ABN Amro. Cheaptickets stuurt ons naar Ryanair en Ryanair zegt dat ze geen andere optie mogen aanbieden dan een cheque aan te bieden. Wij nemen daar geen genoegen mee. Maandag contact opnemen met het Juridisch Loket.
Je hebt gecontracteerd met Cheap Tickets en niet met Ryanair dus je zal bij CT verhaal moeten halen. En neen je hoeft in beginsel geen genoegen te nemen met een cheque, laat staan een cheque voor minder dan dat je betaald hebt. Zelfs al zou dat in de algemene voorwaarden van CT zijn opgenomen, dan zul je moeten betogen dat dit onredelijk bezwarend is voor jou als consument.

Als je met je credit card of paypal zou hebben betaald zou je overigens makkelijk een geschil kunnen openen, maar ik begrijp dat dit via overschrijving is gegaan.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk is het nog heel netjes van Ryanair dat ze je direct iets teruggeven. Dat hoeven ze helemaal niet te doen, want je hebt de tickets bij Cheaptickets gekocht. En dat verklaart waarschijnlijk ook meteen waarom je maar een deel terugkrijgt: de rest zit in de zakken van CT. Je krijgt het deel terug dat CT aan Ryanair heeft betaald.

Ik heb ook voor een aantal tickets van Ryanair geld terug gekregen en bij mij werd gewoon het gehele bedrag teruggeboekt op mijn creditcard. Wel direct bij Ryanair geboekt (ging trouwens een stuk makkelijker en sneller dan het geld dat ik van onze "nationale trots" en premiummaatschappij KLM terug moest krijgen).
Ryanair heeft niets te maken met bijv de annuleringsverzekering die je bij Cheaptickets hebt gekocht. Je kunt echt niet verwachten dat Ryanair alle kosten terugbetaalt, want een deel van je betaling was natuurlijk voor Cheaptickets en niet voor Ryanair.
Alle reacties Link kopieren
rustigemeid schreef:
05-12-2020 00:48
Je hoort het geld terug te krijgen op de manier dat je het hebt betaald en het voledige bedrag ook inclusief eventuele boekingskosten etc. Was laatst bij Radar geloof ik op tv geweest. Meer informatie kun je ook bij de consumentenbond terug vinden.
Maar moeten de dossierkosten en annuleringsverzekering worden teruggevraagd bij Ryanair of bij Cheaptickets?Ryanair heeft nu voor de vlucht terug 90 euro overgemaakt - nu kon het ineens wel via de bank- maar het totaalbedrag per vlucht lag rond 120 euro..

Voor de heenvlucht een klacht ingediend bij Ryanair, direct na de Kerst, die binnen 10 werkdagen zou worden beantwoord..Heb daarop nog steeds geen enkele reactie :(/
Cheaptickets natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag gemaild naar CheapTickets en kreeg de volgende reactie-mail:

Beste ,
​​
Hartelijk dank voor je email.

Tijdens het boekingsproces heb je de mogelijkheid gehad om extra producten zoals verzekeringen, bagagevrijdom of stoelreserveringen te kopen. In het geval van annuleringen (al dan niet vrijwillig) gelden er per product afwijkende voorwaarden voor annuleringen.

Het bedrag dat je betaald hebt voor je (extra) bagagevrijdom is in de basis niet restitueerbaar. Echter vanwege de bijzondere omstandigheden tijdens COVID19 zijn vele luchtvaartmaatschappijen flexibel en ontvangen wij in veel gevallen de betaalde bedragen retour.

De premie voor Vliegticketgarantie is niet resitueerbaar. Het risico voor onze partner start op het moment van boeken.

Met vriendelijke groet,
CheapTickets klantenservice
Syed

Ik vind het nogal een vaag en onduidelijk verhaal?
Alle reacties Link kopieren
Wat een gedoe voor drie tientjes.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
27-01-2021 14:04
Wat een gedoe voor drie tientjes.
Bijna 65 euro, want ik kan er nu dus wel op rekenen dat ze voor de andere vlucht dezelfde inhoudingen gaan doen....voor 2 mensen met een minimum-inkomen is het nog steeds veel geld. Voor mij is het een ruime week leefgeld...
Als je een annuleringsverzekering koopt en je annuleert, kan je toch niet verwachten dat je het geld dat die verzekering gekost heeft terug krijgt?
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
27-01-2021 20:00
Als je een annuleringsverzekering koopt en je annuleert, kan je toch niet verwachten dat je het geld dat die verzekering gekost heeft terug krijgt?
Dit geldt wanneer je zelf als reiziger annuleert. In dit geval heeft de vliegtuigmaatschappij geannuleerd,
Alle reacties Link kopieren
Wat staat er in de algemene voorwaarden van de annuleringsverzekering? Die zijn van toepassing en in beginsel bindend.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven