Geld & Recht alle pijlers

Salaris van collega en mijn salaris....

12-09-2019 01:32 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
dionne36 wijzigde dit bericht op 23-01-2020 06:01
Reden: Privacy
99.90% gewijzigd
Dit verhaal doet me echt denken aan die mevrouw die schadevergoeding aan de Postcodeloterij ging eisen, omdat haar buren een prijs hadden gewonnen en zij niet. Dat zij ook geen lot had voor die loterij en dus ook geen recht had op een prijs, vond ze minder relevant en ze wilde op z'n minst gecompenseerd worden voor haar psychisch leed dat hierdoor ontstaan was.

TO, je vriendin heeft mazzel gehad. Daar kan jij geen rechten aan ontlenen. Door te vragen of jij hetzelfde mazzeltje kan krijgen, terwijl zij al een gesprek met HR heeft gehad waaruit blijkt dat zij zich bewust zijn dat ze een fout gemaakt hebben bij haar inschaling, maak je jezelf alleen maar belachelijk binnen je school.
Binnen dit topic is je dat al heel goed gelukt.
Alle reacties Link kopieren
Het zou eventueel kunnen dat HR gewoon met een smoes probeerde het salaris van de vriendin naar beneden te praten.

Waarschijnlijk kan TO in de CAO of zoiets opzoeken welke schaal bij haar functie hoort.

(ik denk dat de vriendin inderdaad mazzel had, maar een salaris is nog niet fout omdat HR iets een fout noemt)
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Ze boden je een salaris aan, dat je met tevredenheid accepteerde. Wat is er veranderd? Niets, je bent alleen jaloers geworden.

Als je echt meer geld wilt verdienen kun je sowieso beter gaan job hoppen, naar verschillende banen en werkgevers. Dan kun je wat nieuws onderhandelen...
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
12-09-2019 08:27
Dit is dus precies de reden waarom je vriendrn niet in je geld zaken moeten laten neuzen.
Yup.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
12-09-2019 07:27
Op zoek naar een andere baan dan maar, en onderhandelen over een hoger salaris.
Precies dit.
Alle reacties Link kopieren
klavertje-vier2019 schreef:
14-09-2019 13:50
Dit verhaal doet me echt denken aan die mevrouw die schadevergoeding aan de Postcodeloterij ging eisen, omdat haar buren een prijs hadden gewonnen en zij niet. Dat zij ook geen lot had voor die loterij en dus ook geen recht had op een prijs, vond ze minder relevant en ze wilde op z'n minst gecompenseerd worden voor haar psychisch leed dat hierdoor ontstaan was.

TO, je vriendin heeft mazzel gehad. Daar kan jij geen rechten aan ontlenen. Door te vragen of jij hetzelfde mazzeltje kan krijgen, terwijl zij al een gesprek met HR heeft gehad waaruit blijkt dat zij zich bewust zijn dat ze een fout gemaakt hebben bij haar inschaling, maak je jezelf alleen maar belachelijk binnen je school.
Binnen dit topic is je dat al heel goed gelukt.
Slecht voorbeeld. Salaris is niet openbaar, bij de postcodeloterij is dit wel openbaar. En niet alleen in het plaatselijk sufferdje, maar op nationale tv.
Dat die vriendin verteld heeft wat haar salaris is en dat dit dus hoger is als van TO, is zuur voor TO. Maar niets aan te doen.
Mevrouw van de Postcodeloterij had een lot moeten hebben. Ik doe ook mee met de Postcodeloterij, puur vanwege de psychologische druk. Ik weet van mezelf dat ik ook zou veranderen in een zuur wijf als iedereen continu zou vragen wat ik met mijn gewonnen geld ging doen en dan iedere keer zou moeten zeggen: Ik had geen lot(en).
Staatsloterij/ bank-giro loterij zijn gewoon eerlijk, je zal nooit weten of je gewonnen hebt als je een lot had gekocht.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Ach TO, ik heb ruim twee jaar geleden precies hetzelfde meegemaakt met mijn man. Ik denk dat je ervaringsdeskundige moet zijn om de wanhoop en onmacht achter dat ene zinnetje in je openingspost te zien. De rest is eigenlijk ruis, inclusief je vraagstelling.

Het is machteloos makend om te zien dat iemand die zo ziek is zich zo in de schulden kan steken en daarbij een heel gezin in de financiële afgrond kan slepen. En frustrerend om te merken dat instanties, bedrijven en banken daar vaak geen boodschap aan hebben.

Mensen die roepen dat ze in elk geval hun eigen geld veilig zouden stellen, hebben geen idee van de impact op hun eigen leven als zoiets gebeurt.

Ik wens je vooral veel sterkte. Heb je contact met een organisatie die de naastbetrokkenen van mensen met een psychiatrisch ziektebeeld steunen? Wellicht hebben zij ook nog tips voor je.
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
17-09-2019 06:18
Slecht voorbeeld. Salaris is niet openbaar, bij de postcodeloterij is dit wel openbaar. En niet alleen in het plaatselijk sufferdje, maar op nationale tv.
Dat die vriendin verteld heeft wat haar salaris is en dat dit dus hoger is als van TO, is zuur voor TO. Maar niets aan te doen.
Mevrouw van de Postcodeloterij had een lot moeten hebben. Ik doe ook mee met de Postcodeloterij, puur vanwege de psychologische druk. Ik weet van mezelf dat ik ook zou veranderen in een zuur wijf als iedereen continu zou vragen wat ik met mijn gewonnen geld ging doen en dan iedere keer zou moeten zeggen: Ik had geen lot(en).
Staatsloterij/ bank-giro loterij zijn gewoon eerlijk, je zal nooit weten of je gewonnen hebt als je een lot had gekocht.
Ik zeg ook nergens dat het een voorbeeld is. Ik zeg dat het verhaal van TO me hieraan doet denken, omdat zij ook rechten denkt te kunnen ontlenen aan het feit dat een ander mazzel heeft gehad.
Je hele loterij-verhaal vind ik verder niet zo interessant, doe je ding en ik hoop dat je een keer een leuk prijsje mag winnen.
Alle reacties Link kopieren
klavertje-vier2019 schreef:
18-09-2019 00:01
Ik zeg ook nergens dat het een voorbeeld is. Ik zeg dat het verhaal van TO me hieraan doet denken, omdat zij ook rechten denkt te kunnen ontlenen aan het feit dat een ander mazzel heeft gehad.
Je hele loterij-verhaal vind ik verder niet zo interessant, doe je ding en ik hoop dat je een keer een leuk prijsje mag winnen.
Je vergelïjkt die mevrouw met de situatie van TO, terwijl dit verschillende situaties zijn.
Jouw idee doet mij denken dat het heeft geregend tijdens de zonvakantie van mijn buren. Ook teleurstellend, maar op een totaal ander gebied.

En dank je wel. Fijn dat ik mijn ding mag doen...is weer een teleurstelling minder. Ook weer van een andere orde.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Heb je daar vaker last van, dat je geen idee hebt waar het over gaat?
Geeft niet hoor...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven