Geld & Recht alle pijlers

Scheve verdeling financiën relatie man en vrouw

12-07-2019 16:05 496 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Er komen regelmatig topics voorbij waarbij er een zeer scheve verdeling is van de financiën of huishouden binnen een relatie. 10 van de 10 keer springt de man er het meest gunstig uit.

Voorbeelden:
De man betaalt weinig en spaart rustig voor de kosten koper van ZIJN toekomstige huis (zegt dat ook gewoon) . Of de man doet weinig in het huishouden, niet minder werken voor de kinderen. Want “hij ziet echt niet wat er gedaan moet worden”, “hij kan echt, echt niet minder gaan werken”. Hele discussies en topic verder en TO’s zijn blij als hun partner beloofd heeft om voortaan de vuilnisbak buiten te zetten of gaat “onderzoeken” hoe het nu zit met de financiën. En dan maar “hopen” dat hij wil bijdragen.

Een paar jaar gelden was hier een topic van een gezin met kinderen, waarbij vrouw toegaf dat er niets geregeld was. Ja, voor haar dan. Huis stond op zijn naam, geen testament of samenlevingscontract.

Kortom, waarom komen vrouwen zo slecht voor zichzelf op? Vrouwen zijn steeds hoger opgeleid, ook al jaren actief op de arbeidsmarkt. Of is het toch nog naweeën van de verdeling tussen hun ouders. Waarom zijn mannen wel in staat om zo goed voor zichzelf te zorgen?
-jolijn- schreef:
12-07-2019 16:16
Volwassen vrouwen van nu zijn door de vorige generatie opgevoed. Waar onze broers 'leidinggevende capaciteiten' hadden, waren wij bij gelijk gedrag 'bazig' of 'krengerig'. De typische jongensactiviteiten hadden een hoger aanzien dan de typische meisjesactiviteiten. Meisjes leerden om vooral geen 'nee' te zeggen maar gewoon te doen wat hen gevraagd werd. En natuurlijk schuldgevoel en bescheidenheid: twee zaken die er bij dames van jongs af aan wordt ingeramd. Zoals een standup comedian al zei: vrouwen leren om zich afhankelijk op te stellen, een kinderstemmetje op te zetten, zich wat onhandiger voor te doen dan ze zijn en vooral om zoveel mogelijk te krimpen (=diëten), want anders nemen ze te veel ruimte in - en wat als een man die ruimte nodig heeft om te golfen? Doen ze dat niet, zijn ze kennelijk niet aantrekkelijk voor mannen.
Dit.
Gelukkig zijn er ook vele mannen die wel logisch kunnen nadenken en het beste voor hun hele gezin of hun partner willen.
Tia.Dalma schreef:
12-07-2019 16:44
maar o o o als ze dat hardop zeggen: het zijn de vrouwen onderling met hun betweterigheid en het willen opleggen van hun normen die elkaar kapot maken hierin. Je opent een topic over een leuke vakantiebestemming voor een weekje met je vent weg zonder kinderen en je krijgt gewoon een 'zou je dat wel doen, met je kinderen??'. Geen vent die zo denkt hoor. En dat is het verschil.

Ga elkaar toch alsjeblieft niet opnieuw hier de maat zitten nemen zeg, doe me een lol. En laat iedereen in zijn waarde, dát helpt pas bij de emancipatie.

Non-topic dit. :@ Doe geen moeite, dank je, ik laat mezelf wel uit.
Yup.
Alle reacties Link kopieren
ldp schreef:
12-07-2019 17:23
Maar toch is het gebeurt dat jouw vriend meer ging verdienen en jij kennelijk niet.

En dan krijg je als er kinderen komen al snel wat je dan hoort dat 'de minst verdienende' ging minder werken. En toevallig was dat de vrouw. Heus niet omdat die man niet geëmancipeerd was maar in hun geval was het nou eenmaal toevallig zo gelopen.

Alleen loopt het in 99% Van de gevallen toevallig zo. Dus dat is geen toeval. Kun je er over discussiëren of dat erg is.
De man is vaak ouder en dus verder met carrière is het vaak de vrouw die minder gaat werken. Wat ook niet helpt is dan in NL 4 dagen opvang als veel wordt beschouwd. Ik ben nu pril zwanger en wij overwegen om 4 dagen opvang te doen, dat vinden veel vriendinnen in mijn omgeving te veel. Krijg daar niet malse opmerkingen over dat het “zielig” is.

Wat ik veel in mijn omgeving zie (ook bij mijn man) is dat mannen geen 4 dagen durven te gaan werken omdat ze dan denken een promotie mis te lopen. Tsja en dan gaan veel vrouwen “maar” 3 dagen werken omdat 4 dagen opvang teveel is. Je kunt er ook voor kiezen om dan 4 dagen opvang te doen.

Qua sociaal is hier de afspraak: man doet zijn familie/vrienden en ik mijne. Werkt ideaal, als hij iets vergeet wordt hij inmiddels er ook op aangesproken, in begin van onze relatie was ik dat, maar heb iedereen heel duidelijk gemaakt dat ik niet zijn secretaresse ben. Als hij geen cadeau voor zijn neefje koopt en mij het niet vraagt en we hebben niks is dat zijn verantwoordelijkheid.
leeuw32 wijzigde dit bericht op 12-07-2019 17:46
22.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 32 uur. Niet heel bewust. Altijd 40 uur gewerkt maar in deze baan kon dat niet. Moet eerlijk zeggen dat het me prima bevalt!
Man werkt wel 40 + uur, wij hebben geen kinderen.

Mensen vinden er ook van alles van: maar ik doe het grootste gedeelte van het huishouden. Ik werk minder en dus vind ik het logisch om meer te doen, bovendien heb ik er geen hekel aan. De financien gaan bij ons op de grote hoop. Ik kan mijn eigen broek ophouden, maar leef een luxer leven door het salaris van mijn man en hij hoeft zich geen zorgen te maken om het huishouden.

Wat mij betreft mooi geregeld.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
12-07-2019 17:01
Klopt Marana. Onze dochter net afgestudeerd zegt nu al (ze heeft nog niets eens een baan), dat ze liever 4 ipv 5 dagen gaat werken.
Maar als dat kan, waarom dan niet?
Ik leef ook niet om te werken hoor.
Ik werk om te leven.
Ik hoef ook geen kast van een huis of een dure auto, ik vind vrije tijd wel heel erg belangrijk.
Ik snap haar wel.
Maar ik ben dan ook een stuk ouder dan je dochter, aan het begin van de loopbaan werkte ik wel fulltime.

Inderdaad, cliché, toen er kinderen kwamen ging ik minder werken.
Het-groepje schreef:
12-07-2019 17:33
Dit.
Gelukkig zijn er ook vele mannen die wel logisch kunnen nadenken en het beste voor hun hele gezin of hun partner willen.

Vele mannen? Ik vind ze anders nog steeds flink in de minderheid. En dan woon ik nog wel in een zeer stadse omgeving waar ze zogenaamd heel vooruitstrevend zijn. Not.

Veel roepen wel dat ze echt zo zijn maar in bepaalde uitingen en gedrag mbt verdeling huishouden, werk en zorg blijkt dat toch wel een moeilijk dingetje. Soms overduidelijk en soms wat minder duidelijk. Voorbeelden zat van overduidelijk gedrag van mannen die echt nog denken dat de vrouw een andere rol binnen het gezin heeft en dat dat zo hoort.. en vrouwen die dat pikken of zelf graag willen...

Dus iets minder duidelijks:

Ik heb echt een hele lieve vriend die al 20 jaar een relatie heeft met mijn beste vriendin. Ook een man die zegt dat hij zijn deel doet, werkt ook een paar uur minder. Maar heeft nog nooit het eten bedacht en gehaald en gemaakt.

Wel eens een van die dingen maar nooit alle drie. Zijn vrouw zorgt voor 2/3 van wat hij zegt te doen.

Nog nooit met de kinderen alleen wezen shoppen voor schoenen/schoolspullen of kadootjes voor wie dan ook. Hij brengt ze wel eens naar een van die dingen. School, sport en kinderfeestjes maar heeft nog nooit alles zelf gedaan. Er is altijd 2/3 voor hem geregeld/bedacht en klaargezet.

Hij denkt echt dat hij eerlijk zijn deel doet. Vind dat als zijn vrouw daar soms iets van zegt dat ze zeurt. Hij wil gewoon niet zien dat het nog steeds niet eerlijk verdeeld is. De taken niet en de verantwoording niet.

Dus soms is het ook wat kleiner of niet zo duidelijk en ziet de rest een man die minder is gaan werken en zijn kinderen helpt en ondersteund en wat in huis doet. Maar toch ligt de gehele uitvoering en verantwoording nooit alleen bij hem.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 12-07-2019 17:47
10.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
12-07-2019 17:41
Ik werk 32 uur. Niet heel bewust. Altijd 40 uur gewerkt maar in deze baan kon dat niet. Moet eerlijk zeggen dat het me prima bevalt!
Man werkt wel 40 + uur, wij hebben geen kinderen.

Mensen vinden er ook van alles van: maar ik doe het grootste gedeelte van het huishouden. Ik werk minder en dus vind ik het logisch om meer te doen, bovendien heb ik er geen hekel aan. De financien gaan bij ons op de grote hoop. Ik kan mijn eigen broek ophouden, maar leef een luxer leven door het salaris van mijn man en hij hoeft zich geen zorgen te maken om het huishouden.

Wat mij betreft mooi geregeld.
Dat is dan toch helemaal prima zo?
Meinonaaa schreef:
12-07-2019 17:26
Maar wat is er nou precies mis met parttime werken dan? Als je met 4 dagen werken genoeg verdient is het toch prima? Zou je dan alleen voor de emancipatie fulltime moeten gaan werken om 'maar niet onder te doen voor de mannen'? Ik denk dat het echt de toekomst is dat zowel mannen en vrouwen parttime gaan werken. Je werkt toch om te leven, en niet andersom? Emancipatie gaat toch om de vrije keus? Dan moeten zowél mannen als vrouwen ook de keus kunnen hebben om 'thuis te blijven' of juist fulltime te werken. Zolang het maar een eigen/gezamenlijke keus is en niet door 'de samenleving' opgelegd.


Ik vind niks mis met 4 dagen werken. Maar waarom kiezen veel stellen er voor dat de één 3 dagen gaat werken en de ander 5? Waarom niet allebei 4?

Overigens gaat emancipatie niet om de vrije keus. Dat is een hardnekkig misverstand in dit soort topics. Emancipatie gaat om gelijke rechten, gelijkstelling voor de wet en geen sociale, politieke of morele achterstelling.
Als het toevallig zo is dat toevallig heel vaak de vrouw de minst verdienende is en net zo toevallig de vrouw degene is die er voor kiest om minder te werken, dan is het duidelijk dat in de sociale samenleving gezien de emancipatie nog niet af is.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
12-07-2019 17:45
Vele mannen? Ik vind ze anders nog steeds flink in de minderheid. En dan woon ik nog wel in een zeer stadse omgeving waar ze zogenaamd heel vooruitstrevend zijn.

Veel roepen wel dat ze echt zo zijn maar in bepaalde uitingen en gedrag mbt verdeling huishouden, werk en zorg blijkt dat toch wel een moeilijk dingetje. Soms overduidelijk en soms wat minder duidelijk.

Ik heb een hele lieve vriend die al 20 jaar een relatie heeft met mijn beste vriendin. Ook een man die zegt dat hij zijn deel doet, werkt ook een paar uur minder. Maar heeft nog nooit het eten bedacht en gehaald en gemaakt. Wel eens een van die dingen maar nooit alle drie. Zijn vrouw zorgt voor 2/3 van wat hij zegt te doen.

Nog nooit met de kinderen alleen wezen shoppen voor schoenen/schoolspullen of kadootjes voor wie dan ook. Hij brengt ze wel eens naar een van die dingen. School, sport en kinderfeestjes maar heeft nog nooit alles zelf gedaan. Er is altijd 2/3 voor hem geregeld/bedacht en klaargezet.

Hij denkt echt dat hij eerlijk zijn deel doet. Vind dat als zijn vrouw ddaar soms iets van zegt dat ze zeurt.. Dus soms is het ook wat kleiner of niet zo duidelijk en ziet de rest een man die minder is gaan werken en zijn kinderen helpt en ondersteund en wat in huis doet. Maar toch ligt de gehele verantwoording nooit alleen bij hem.
Eens, ik woon de Randstad en heb voornamelijk hoogopgeleide en vooruitstrevend vrienden, maar in de praktijk blijft het toch verrekt lastig. In de vriendenkring van man stoppen de meeste vrouwen met werken nadat er 2 kinderen zijn omdat ze het niet rondkrijgen met alles. Merk je ook in de weekenden met vrijetijdsbesteding, de meeste vrouwen hebben geen sport met wedstrijden in het weekend, gaan met vriendinnen een week skieeen of op stedentrip.
leeuw32 wijzigde dit bericht op 12-07-2019 17:49
5.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Saartje70 schreef:
12-07-2019 17:25
Mensen mensen, het gaat er toch om bij welke verdeling vrouwen/mannen zich het meest prettig bij voelen? Dat is voor iedereen anders. Iedereen heeft andere kwaliteiten en behoeftes. Het gaat erom dat er in een gezin een balans wordt gevonden tussen wensen en mogelijkheden van ieder individu. Daar is geen betere of slechtere vorm in...
Eens.
MAAR!!
Het is volgens mij nog steeds een feit dat mannen méér verdienen in dezelfde functie.
En als je dan samen beslist dat de minst verdienende beter maar wat minder gaat werken, ivm kinderen ofzo, is dat dus op deze basis ALTIJD de vrouw.

Not fair at all.
Wij werken beide 4 dagen, doen evenveel aan het huishouden en zorgtaken. Toen de kinderen klein waren werkte wij ook 4 dagen en de kinderen gingen 3 dagen naar het kdv en later bso.

Beide kunnen wij met ons inkomen alleen in het huis wonen waar we nu wonen. Bij wegvallen van de een is het voor ander goed geregeld.
Mijn moeder werkte vroeger ook en samen met mijn vader deden ze het huishouden.
justagirly schreef:
12-07-2019 17:43
Maar ik ben dan ook een stuk ouder dan je dochter, aan het begin van de loopbaan werkte ik wel fulltime.


Dat is het moment waarop het belangrijk is dat je fulltime werkt. Als jonge vrouwen in hun eerste baan al massaal voor minder dan fulltime kiezen lopen ze voor de rest van hun leven een achterstand op in loon en carrièrekansen.
Niet iedereen hoeft carrière te maken, maar als je de gehele samenleving bekijkt is dit wel de reden waarom vrouwen nog steeds gemiddeld genomen minder per uur verdienen.
Bezie je het los van de individu, maar als geheel als samenleving, dan besef je dat we sociaal gezien niet handig bezig zijn met dit soort keuzes, en met de vooroordelen over teveel opvang (en dat verwijten aan de moeder!).
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018,
Je hebt groot gelijk.
Het zit echt nog hartstikke scheef.
Ik wil niet eens een man met wie ik ‘de verdeling bespreekbaar’ moet maken. Ik wil een man die gewoon voor zichzelf zorgt zoals ik ook voor mijzelf zorg. En als we samen komen dan zorgen we allebei voor elkaar.
Als een man er vanuit gaat dat ik wel ga huishouden en hij wel gaat financiën dan is het dus geen man voor mij. Ik ben behoorlijk feminist (ja eigenlijk heel erg) en ik date alleen maar geëmancipeerde mannen.

Met mijn huidige geliefde heb ik dus nog nooit een gesprek gehad over ‘wie is waar verantwoordelijk voor’. Het is gewoon gelijkwaardig en we kunnen allebei koken en de wasmachine aanzetten en bedenken welke boodschappen gekocht moeten worden.

De emancipatie lijkt achteruit te lopen en ik kan me daar best druk om maken.
justagirly schreef:
12-07-2019 17:49
Eens.
MAAR!!
Het is volgens mij nog steeds een feit dat mannen méér verdienen in dezelfde functie.
En als je dan samen beslist dat de minst verdienende beter maar wat minder gaat werken, ivm kinderen ofzo, is dat dus op deze basis ALTIJD de vrouw.

Not fair at all.


Dat mannen meer verdienen komt dus omdat ze van begin af aan meer werken.

Overigens is het totaal onlogisch dat de minst verdienende minder gaat werken. Daarmee vergroot je het verschil alleen maar. En dat geldt tot aan de dood (pensioenopbouw).
ClumsyNinja schreef:
12-07-2019 17:53
Ik wil niet eens een man met wie ik ‘de verdeling bespreekbaar’ moet maken. Ik wil een man die gewoon voor zichzelf zorgt zoals ik ook voor mijzelf zorg. En als we samen komen dan zorgen we allebei voor elkaar.
Als een man er vanuit gaat dat ik wel ga huishouden en hij wel gaat financiën dan is het dus geen man voor mij. Ik ben behoorlijk feminist (ja eigenlijk heel erg) en ik date alleen maar geëmancipeerde mannen.

Met mijn huidige geliefde heb ik dus nog nooit een gesprek gehad over ‘wie is waar verantwoordelijk voor’. Het is gewoon gelijkwaardig en we kunnen allebei koken en de wasmachine aanzetten en bedenken welke boodschappen gekocht moeten worden.

De emancipatie lijkt achteruit te lopen en ik kan me daar best druk om maken.

Precies dit. Geldt ook allemaal voor mij en erg eens met je laatste zin.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Marana.

Maar ik bedoel ik eigenlijk méér, dat vrouwen gewoon letterlijk minder uurloon krijgen.
Als ze dezelfde functie vervullen als een man. Dus als man en vrouw met zelfde functie evenveel werken heeft de vrouw minder salaris.

Dit is jarenlang zo geweest, als dit inmiddels veranderd is hoor ik het graag
Zo'n ding waar ik me al jaren kwaad over maak.
Maar ja, wat doe je eraan?
justagirly wijzigde dit bericht op 12-07-2019 18:00
24.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
12-07-2019 17:53
Ik wil niet eens een man met wie ik ‘de verdeling bespreekbaar’ moet maken. Ik wil een man die gewoon voor zichzelf zorgt zoals ik ook voor mijzelf zorg. En als we samen komen dan zorgen we allebei voor elkaar.
Als een man er vanuit gaat dat ik wel ga huishouden en hij wel gaat financiën dan is het dus geen man voor mij. Ik ben behoorlijk feminist (ja eigenlijk heel erg) en ik date alleen maar geëmancipeerde mannen.

Met mijn huidige geliefde heb ik dus nog nooit een gesprek gehad over ‘wie is waar verantwoordelijk voor’. Het is gewoon gelijkwaardig en we kunnen allebei koken en de wasmachine aanzetten en bedenken welke boodschappen gekocht moeten worden.

De emancipatie lijkt achteruit te lopen en ik kan me daar best druk om maken.

Amen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
12-07-2019 17:54
Precies dit. Geldt ook allemaal voor mij en erg eens met je laatste zin.
Ik ook, vreselijk. Wij vrouwen zouden juist nu door moeten stomen naar de top e.d.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is het omgekeerd. Ik verdien wat meer en heb een hogere functie dan mijn vriend. Echter houd hij meer over doordat ik meer vaste lasten heb. Daar staat weer tegenover dat ik bijvoorbeeld meer opbouw door koophuis. Uiteindelijk vind ik niet dat één van de twee slechter moet worden van een relatie.
justagirly schreef:
12-07-2019 17:56
Inderdaad Marana.

Maar ik bedoel ik eigenlijk méér, dat vrouwen gewoon letterlijk minder uurloon krijgen.
Als ze dezelfde functie vervullen als een man. Dus als man en vrouw met zelfde functie evenveel werken heeft de vrouw minder salaris.


Gemiddeld genomen, maatschappelijk gezien, ja. Omdat vrouwen vanaf het begin zichzelf op achterstand zetten, gemiddeld gezien. Met minder uren werken en daardoor minder ervaring opdoen in hetzelfde aantal werkjaren. En omdat ze minder goed onderhandelen, dat ook.
Het is dus aan ons zelf om ervoor te zorgen dat we hetzelfde gaan verdienen. Wat overigens in mijn branche wel zo is, want gewoon een CAO waar iedereen zich aan houdt.
Pandax schreef:
12-07-2019 16:51
En wat denk je van die weggavaders dan? Die zijn totaal afhankelijk van hun vrouw voor het huishouden en de zorg voor hun kinderen!
Oh want jij denkt dat ze het echt niet kunnen, in plaats van dat ze er gewoon geen zin in hebben? Dat mannen die een verantwoordelijke baan hebben waarbij ze misschien wel leiding geven, projecten overzien of zware machines bedienen er echt niet uitkomen als ze moeten dealen met zwemlesroosters, recepten of wasmachines?
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
12-07-2019 16:59
Waarom geldt dat voor jou wel voor kleine kinderen tot 8 jaar en niet voor (pre)-pubers?
Waarom vonden jullie een paar dagen opvang, dus samen eten en spelen met andere kinderen, leren delen, etc, minder goed dan het idee dat 1 ouder bij de kinderen is?
We vinden het raar dat je een kind krijgt om het vervolgens door anderen te laten verzorgen. Stel nou dat ze dan daar haar eerste woordje zegt of stapje doet? Ik veroordeel niemand die daar anders over denkt of die luxe niet heeft om te kiezen. Waarom moet ik mij dan verdedigen over besluiten die wij nemen? Maar goed... Het voelde verkeerd na jaren proberen een kindje te krijgen en we konden het ons veroorloven het te doen, dus waarom niet. Doordat ik werkloos was en mijn partner een goede baan heeft, liep het zo dat ik dus thuis was. Ze is vanaf 2 jaar wel naar de peuterspeelzaal (2 ochtenden) geweest, heeft aan peuterdans gedaan etc. we hebben haar niet achter slot en grendel gezet tot ze naar school moest. Voor een enigkind, wat ze helaas is gebleven, krijg ik alleen maar complimenten over dat ze kan delen, samen spelen, maar ook zichzelf prima kan amuseren etc. Daar zit het dus niet in. Maar nu ze groter wordt, alleen naar school gaat, werd mijn wereldje wel heel klein. En natuurlijk hebben oudere kinderen en pubers zorg nodig, maar dat is minder direct verzorgend, meer coachend. Het passend onderwijs dat ze nodig heeft loopt. En zo kan ze er ook aan wennen dat moeders er niet altijd voor haar is. Op de middelbare school moet ze het ook meer zelf gaan doen. Dus we vonden het nu beter voor mij, financieel en voor haar om weer te gaan werken. Zo moet je blijven bijstellen in wat werkt en wat nodig is. Ik heb nu een baan gevonden waar ik ook in de late avonden, hele vroege ochtend en weekenden moet werken. De opvang zal daardoor beperkt zijn tot overblijven, 1 hooguit 2 keer na school (soms ook een week niet en ik werk standaard niet op woensdagmiddag) en in vakanties. Mijn man heeft gewoon kantoortijden en kan bij ziekte/nood ook thuiswerken. Dus ik denk dat het wel goed zal gaan.
-jolijn- schreef:
12-07-2019 16:16
Volwassen vrouwen van nu zijn door de vorige generatie opgevoed. Waar onze broers 'leidinggevende capaciteiten' hadden, waren wij bij gelijk gedrag 'bazig' of 'krengerig'. De typische jongensactiviteiten hadden een hoger aanzien dan de typische meisjesactiviteiten. Meisjes leerden om vooral geen 'nee' te zeggen maar gewoon te doen wat hen gevraagd werd. En natuurlijk schuldgevoel en bescheidenheid: twee zaken die er bij dames van jongs af aan wordt ingeramd. Zoals een standup comedian al zei: vrouwen leren om zich afhankelijk op te stellen, een kinderstemmetje op te zetten, zich wat onhandiger voor te doen dan ze zijn en vooral om zoveel mogelijk te krimpen (=diëten), want anders nemen ze te veel ruimte in - en wat als een man die ruimte nodig heeft om te golfen? Doen ze dat niet, zijn ze kennelijk niet aantrekkelijk voor mannen.

Ik ben toch al lange tijd volwassen, maar herken ik totaal niet.
Star² schreef:
12-07-2019 18:13
Ik ben toch al lange tijd volwassen, maar herken ik totaal niet.
Ik ben halverwege 30 en herken het soms wel. Ik heb alleen maar broers, geen zussen, en ik zie grote overeenkomsten tussen hoe mijn broers zijn en leiding geven en hoe ik dat doe. Nog nooit hebben zij van een leidinggevende gehoord dat er van ze verwacht wordt om zachter of 'ronder' (ja dit heb ik echt wel eens te horen gekregen in een functioneringsgesprek) te zijn. Zij zijn 'duidelijk en direct' en dat is prima. Maar bij een vrouw ben je dan toch meteen een bitch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven