Geld & Recht alle pijlers

Scheve verdeling financiën relatie man en vrouw

12-07-2019 16:05 496 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Er komen regelmatig topics voorbij waarbij er een zeer scheve verdeling is van de financiën of huishouden binnen een relatie. 10 van de 10 keer springt de man er het meest gunstig uit.

Voorbeelden:
De man betaalt weinig en spaart rustig voor de kosten koper van ZIJN toekomstige huis (zegt dat ook gewoon) . Of de man doet weinig in het huishouden, niet minder werken voor de kinderen. Want “hij ziet echt niet wat er gedaan moet worden”, “hij kan echt, echt niet minder gaan werken”. Hele discussies en topic verder en TO’s zijn blij als hun partner beloofd heeft om voortaan de vuilnisbak buiten te zetten of gaat “onderzoeken” hoe het nu zit met de financiën. En dan maar “hopen” dat hij wil bijdragen.

Een paar jaar gelden was hier een topic van een gezin met kinderen, waarbij vrouw toegaf dat er niets geregeld was. Ja, voor haar dan. Huis stond op zijn naam, geen testament of samenlevingscontract.

Kortom, waarom komen vrouwen zo slecht voor zichzelf op? Vrouwen zijn steeds hoger opgeleid, ook al jaren actief op de arbeidsmarkt. Of is het toch nog naweeën van de verdeling tussen hun ouders. Waarom zijn mannen wel in staat om zo goed voor zichzelf te zorgen?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
15-07-2019 20:09
Vet moeilijk om te lezen wat je tekent he?
En blijkbaar is zelf nadenken en dingen wel of niet doen echt te moeilijk voor de mannetjes.

Ik kan echt niet tegen dit afschuiven. Neem je verantwoording.
Jij weet net zo goed als ik dat je er bij het ja-zeggen geen contract bij krijgt, dus onthou je even van je op-de-man commentaar wil je? Je zet jezelf er zo ontzettend mee voor lul.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Vanzai schreef:
15-07-2019 20:19
Jij weet net zo goed als ik dat je er bij het ja-zeggen geen contract bij krijgt, dus onthou je even van je op-de-man commentaar wil je? Je zet jezelf er zo ontzettend mee voor lul.
Dat is niet op de man? Practice what you preach.

En wat dacht je van het wetboek? Daar staan gewoon je rechten en plichten in hoor.
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
15-07-2019 18:38
Ik krijg altijd de kriebels van dit soort uitspraken. Vrouwen moeten financieel onafhankelijk zijn, want anders hebben ze een probleem bij een scheiding. Mannen mogen daarentegen rustig besluiten om voor de zorg voor hun kinderen volkomen afhankelijk te zijn van hun vrouw. Dat levert ze bij een scheiding zelfs geld óp. Ontzettend krom.
Dit maak je er helemaal zelf van, ik noem het woord 'man' en 'vrouw' namelijk niet eens.
Ik heb het over onafhankelijkheid, daar hoort dus ook bij dat je niet volledig afhankelijk moet zijn van je partner als het gaat om de zorg voor de kinderen. Dus deze uitleg zit echt helemaal in je eigen hoofd en vastgeroeste man/vrouw patronen.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
@Pandax; hou je het bij een hit-and-run of ga je je stelling nog fundament geven?
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Lucifer2018 schreef:
15-07-2019 20:09
Vet moeilijk om te lezen wat je tekent he?
En blijkbaar is zelf nadenken en dingen wel of niet doen echt te moeilijk voor de mannetjes.

Ik kan echt niet tegen dit afschuiven. Neem je verantwoording.
Echt hè. En maar afgeven op de vrouw, maar ondertussen..
feniks02 schreef:
15-07-2019 19:29
tsja, ik durf nog wel ene stap verder te gaan.....

ik ken legio goed opgeleide vrouwen die veel in hun mars hebben( vakkennis, zelf reflectie, implementatievermogen, echt samenwerken, etc etc ) maar hun plek niet opeisen en het bijbehorende loon dus ook niet, omdat ze denken dat het onverenigbaar is met zorgtaken thuis.,
aan de andere kant wemelt het op mijn werk van de omhoog gevallen mannen die bij een buitenlandtrip amper in staat zijn hun koffer in te pakken en de vlucht voor te bereiden. ......
eens, ik zie hetzelfde
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
15-07-2019 20:24
Dat is niet op de man? Practice what you preach.

En wat dacht je van het wetboek? Daar staan gewoon je rechten en plichten in hoor.
Toon me 100 vrouwen die vóór hun huwelijk met een voldoende hun universitair examen Burgerlijk Wetboek met goed gevolg hebben afgelegd en ik bied je mijn excuses aan. Tot die tijd: wat een gelul gebruik je als argumentatie.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Vanzai schreef:
15-07-2019 20:52
Toon me 100 vrouwen die vóór hun huwelijk met een voldoende hun universitair examen Burgerlijk Wetboek met goed gevolg hebben afgelegd en ik bied je mijn excuses aan. Tot die tijd: wat een gelul gebruik je als argumentatie.
Je wilde toch dat men ophield met op de man spelen? Begin zelf dan eens en ga niet verbaal om je heen slaan als het je niet bevalt.

En het is geen argumentatie, maar een feit.
Alle reacties Link kopieren
Niet iedereen heeft het vermogen om mee te te kunnen doen in een discussie, dat snap ik echt wel.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Vanzai schreef:
15-07-2019 21:00
Niet iedereen heeft het vermogen om mee te te kunnen doen in een discussie, dat snap ik echt wel.
Nee precies, en dan doe je maar dit soort uitspraken.
Alle reacties Link kopieren
Haasjehop schreef:
15-07-2019 21:06
Nee precies, en dan doe je maar dit soort uitspraken.
Mensen wijzen op hun onderbouwing (of beter:het volstrekte gebrek eraan)?
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Vanzai schreef:
15-07-2019 21:09
Mensen wijzen op hun onderbouwing (of beter:het volstrekte gebrek eraan)?
Ik denk dat dat vooral je eigen projectie is :)
Vanzai schreef:
15-07-2019 20:19
Jij weet net zo goed als ik dat je er bij het ja-zeggen geen contract bij krijgt, dus onthou je even van je op-de-man commentaar wil je? Je zet jezelf er zo ontzettend mee voor lul.
Ja, ik sta voor lul.
Pandax schreef:
15-07-2019 18:51
Dat is hoe je vindt dat het zou moeten zijn, en dat ben ik helemaal met je eens. Maar zo is het momenteel niet. De vrouw is gelijk genoeg om te moeten werken, maar de man is nog niet gelijk genoeg om de helft van de zorg te doen.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
15-07-2019 21:09
Mensen wijzen op hun onderbouwing (of beter:het volstrekte gebrek eraan)?
Newsflash: dat kan ook zonder op de man te spelen, wat ik je telkens zie doen terwijl ik alleen even vluchtig de laatste twee pagina's heb gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Het maakt mij niets uit hoor; je mag er zelf voor kiezen om bij de mensen te horen die zomaar iets roepen zonder onderbouwing te (kunnen) geven en zich vervolgens in stilzwijgen met de rest van de zwijgers en vuilspuiters (dat gaat om de een of andere reden vaak samen) in een cirkel van huifkarren te verschansen.

Op een forum kom je daarmee weg.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Je bent zelf net zo min inhoudelijk bezig de laatste paar posts. Ik denk dat het grootste pareltje nog wel de zin "Niet iedereen heeft het vermogen om mee te te kunnen doen in een discussie, dat snap ik echt wel." is. Heerlijk passive agressive (alhoewel.. passive?) ik vind dat je jezelf daarmee tekort doet. Hou het toch lekker inhoudelijk, met deze stijl van discussiëren eindig je enkel in een neerwaartse spiraal. Wat je overigens verder helemaal zelf mag weten hoor, daar mag jij tenslotte zelf voor kiezen.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
Op een forum mag je gewoon roepen wat je wilt. Zonder onderbouwing. Iedereen die aan het zoeken is naar een stok kan zich zonder gevolgen (en zonder argumenten) gewoon aansluiten.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Vanzai schreef:
15-07-2019 22:23
Op een forum mag je gewoon roepen wat je wilt. Zonder onderbouwing. Iedereen die aan het zoeken is naar een stok kan zich zonder gevolgen (en zonder argumenten) gewoon aansluiten.
Ja dat is dus exact wat je doet :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Je vergist je. Ik kan echt niets anders zeggen om je gemoedsrust te ondersteunen. Ik wil daar ook mijn best niet voor doen; je bent een volwassene dus je zou aanspreekbaar moeten zijn op je uitspraken.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Vanzai schreef:
15-07-2019 22:39
Je vergist je. Ik kan echt niets anders zeggen om je gemoedsrust te ondersteunen. Ik wil daar ook mijn best niet voor doen; je bent een volwassene dus je zou aanspreekbaar moeten zijn op je uitspraken.
:rofl:

Ach... ik geef het op hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven