Geld & Recht alle pijlers

skikleding betalen

06-01-2020 13:30 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een vraag wat jullie ervan vinden: Ex wil met kind op wintersport. Zelf ga ik niet. Vader vindt dat ik de skikleding voor het kind van de alimentatie moet betalen. Eigenlijk vind ik dat een beetje raar, zeker omdat wij niet gaan. Hoe zien jullie dat?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
felice71 schreef:
06-01-2020 14:45
Nb, hij wilde dat ik kinderopvang betaalde in zijn vakantieweken bij een andere bso dan waar ze nu zit.

Natuurlijk ben ik blij dat ze lekker op vakantie kan, ze krijgt ook van mij die kleding, heb ik net besloten.
Ik zie het alleen in een ander licht, hij heeft me het vel over de oren gehaald destijds en ik heb dat laten gebeuren. Dus ik ben wellicht wat defensief
"Pats wederpats" dus.
Sorry, maar dat vind ik heel erg kinderachtig.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar waar ligt de grens dan? Een skibroek? Jas? Bril? Thermo ondergoed voor eronder? Ski schoenen? Ski Latten? Zakgeld meegeven? Gaat hij ook voor dat weekje alimentatie inhouden omdat kind een week bij hem is?
Alle reacties Link kopieren
felice71 schreef:
06-01-2020 14:45
Nb, hij wilde dat ik kinderopvang betaalde in zijn vakantieweken bij een andere bso dan waar ze nu zit.

Natuurlijk ben ik blij dat ze lekker op vakantie kan, ze krijgt ook van mij die kleding, heb ik net besloten.
Ik zie het alleen in een ander licht, hij heeft me het vel over de oren gehaald destijds en ik heb dat laten gebeuren. Dus ik ben wellicht wat defensief
Dat snap ik helemaal. Ik zou dit alleen zien als een gevalletje pick your battles. Dit gewoon betalen, dan ziet hij ook dat je de beroerdste niet bent. En als hij weer met iets totaal belachelijks komt, dán voor jezelf opkomen.
pamelacourson schreef:
06-01-2020 14:45
Ik ken het trouwens ook andersom, een moeder die haar kind op zonvakantie in februari allemaal te kleine en verwassen kleding en een te kleine en half kapotte bikini meegaf, zodat vader wel even nieuwe kleren zou kopen met haar. In dat geval vind ik ook dat moeder die van de alimentatie had moeten betalen, dus waarom kleding voor de winter dan niet?
Dat is heel anders. Er is winterkleding beschikbaar voor het kind. Eisen dat er specifieke soort winterkleding voor een specifiek doel beschikbaar is valt niet onder standaard winterkleding.
Moeder in jouw verhaal had standaard zomer en winter kleding moeten kopen.
Theamuts schreef:
06-01-2020 14:46
Dan stort je hem 50 euro van de alimentatie terug en zeg je dat hij het zelf maar haalt.
Dat vind ik een goeie.
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
06-01-2020 14:49
Dat is heel anders. Er is winterkleding beschikbaar voor het kind. Eisen dat er specifieke soort winterkleding voor een specifiek doel beschikbaar is valt niet onder standaard winterkleding.
Moeder in jouw verhaal had standaard zomer en winter kleding moeten kopen.
Dat is ook wel waar, ja.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem zeker geen geld geven om het zelf te gaan kopen, dan komt hij straks terug met de duurste broek en jas die er te krijgen zijn met verzoek om de rest nog even bij te betalen. Als je toch al overstag wil gaan zou ik zelf een set gaan kopen op marktplaats oid en dat gewoon meegeven, klaar.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
06-01-2020 14:53
Ik zou hem zeker geen geld geven om het zelf te gaan kopen, dan komt hij straks terug met de duurste broek en jas die er te krijgen zijn met verzoek om de rest nog even bij te betalen. Als je toch al overstag wil gaan zou ik zelf een set gaan kopen op marktplaats oid en dat gewoon meegeven, klaar.
Nee hoor, dat is dan zijn eigen keuze.
Wat wordt er trouwens veel ingevuld mbt de ex van TO. We moeten ons houden aan het script hè . Hij vroeg alleen om ski kleding .

Zou TO een hongerige geldwolf zijn als ex een topic opende met als titel ;” met dochter op vakantie.ex wil niet meebetalen aan kleding, ondanks ruime alimentatie “. ?
Calypso- schreef:
06-01-2020 15:05
Zou TO een hongerige geldwolf zijn als ex een topic opende met als titel ;” met dochter op vakantie.ex wil niet meebetalen aan kleding, ondanks ruime alimentatie “. ?
Ik zou mij afvragen waarom die ex persé mee zou moeten betalen. Vakantie regel je toch zelf?
anoniem_636406528baf6 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:12
Reden: foutje
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
06-01-2020 15:00
Nee hoor, dat is dan zijn eigen keuze.
Als ik zo hoor wat voor ex TO heeft zie ik dit best als een mogelijkheid eigenlijk
whitewolves schreef:
06-01-2020 15:08
Ik zou mijn afvragen waarom die ex persé mee zou moeten betalen. Vakantie regel je toch zelf?
Ik kan me ook voorstellen dat je in geval van dit soort vakanties overlegd of de ander een bijdrage kan leveren .
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
06-01-2020 14:48
Dat snap ik helemaal. Ik zou dit alleen zien als een gevalletje pick your battles. Dit gewoon betalen, dan ziet hij ook dat je de beroerdste niet bent. En als hij weer met iets totaal belachelijks komt, dán voor jezelf opkomen.
Inderdaad. Als dit soort kosten niet duidelijk zijn vastgelegd zou ik m wel meteen zeggen dat dit eenmalig is, en als hij nog eens een leuk idee heeft, je verwacht dat hij de benodidgde spullen zelf regelt.
felice71 schreef:
06-01-2020 14:33
Volgens het ouderschapsplan is de ouder waar het kind op dat moment is verantwoordelijk voor de kosten.

Het gaat mij niet om die paar tientjes, ik wil dat ze fijne skikleding heeft.
Maar wetende dat hij reiskostenvergoeding eiste voor halen/brengen met zijn leaseauto, de opvangkosten daar op mij wilde verhalen, na 5 dagen zonder werk gelijk de alimentatie wilde korten, maakt dat ik toch wat voorzichtiger ben geworden in zo maar ok en amen zeggen.
Maar het gaat om jouw kinderen.

Ik heb een ex from hell (inmiddels), maar ik laat het allemaal van mij afglijden, want de kinderen staan gewoon voorop.

En dan hoop ik maar dat het in de toekomst toch weer beter gaat.
Alle reacties Link kopieren
Vakanties zijn in principe verdeeld en de kosten zijn voor degene waar kind is.
Dus dit jaar bv in mijn vakantie betaalde ik de auto/tolkosten, overnachtingskosten, pretpark, waterpark, nieuwe badkleding enz.
Vader ging niet met ze weg en gaf daardoor minder uit.
Ieder zijn keuze.

Ik vind in principe dat kleding welke speciaal aangeschaft wordt voor een vakantie voor rekening komen voor degene die deze vakantie bedenkt.
Om gedoe te voorkomen zou ik hier wellicht vanaf zien.

Alimentatie wordt berekend uit de behoefte van kind. Totaalbedrag wordt na rato berekend.
Uiteindelijk komen hier 2 bedragen uit, zowel voor de alimentatie ontvanger en de alimentatie verstrekker. Over 't bedrag van de allimentatie verstrekker komt een korting voor de dagen dat kind bij degene verblijft.
Het bedrag wat overblijft moet betaald worden aan allimentatie ontvanger.
Maar beide betalen dus hun deel aan de behoefte van de kinderen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Skikleding moet je niet teveel “ op de groei” kopen, want te grote kleding houdt je kind minder goed warm. Tenzij je natuurlijk wilt dat je kind het de hele vakantie ijskoud heeft zodat ze volgend jaar niet meer wil.

Kijk op de site van Lidl en bij decathlon voor goedkope skikleding die kwalitatief goed is.
DS1971 schreef:
06-01-2020 15:21
Maar het gaat om jouw kinderen.

Ik heb een ex from hell (inmiddels), maar ik laat het allemaal van mij afglijden, want de kinderen staan gewoon voorop.

En dan hoop ik maar dat het in de toekomst toch weer beter gaat.
Wat een goeie moeder ❤️
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
06-01-2020 15:10
Als ik zo hoor wat voor ex TO heeft zie ik dit best als een mogelijkheid eigenlijk
Ja dus????
Dan stuurt ze hem toch een linkje naar marktplaats?!
Calypso- schreef:
06-01-2020 15:50
Wat een goeie moeder ❤️
Helaas liggen haar prioriteiten ergens anders. Maar goed, ik hoop dat ze snel beter in haar vel komt en ze gewoon ook de kinderen weer op 1 kan zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel de voorwaarde houden dat jij het koopt of dat je een vast bedrag beschikbaar stelt (obv wat jij zou uitgeven) om inderdaad te voorkomen dat je een rekening krijgt voor een gloednieuwe merk set.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
06-01-2020 16:02
Helaas liggen haar prioriteiten ergens anders. Maar goed, ik hoop dat ze snel beter in haar vel komt en ze gewoon ook de kinderen weer op 1 kan zetten.

Verkeerd begrepen
gatti wijzigde dit bericht op 06-01-2020 18:24
21.61% gewijzigd
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
06-01-2020 16:02
Helaas liggen haar prioriteiten ergens anders. Maar goed, ik hoop dat ze snel beter in haar vel komt en ze gewoon ook de kinderen weer op 1 kan zetten.
Verkeerd begrepen.
felice71 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 16:32
29.57% gewijzigd
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Gatti schreef:
06-01-2020 16:22
gadver.
T,.o. stelt een vraag omdat ze even niet weet hoe ze hierin staat en dan heeft ze meteen haar prioriteiten ergens anders.
DS schrijft over zijn ex. Jullie lezen het verkeerd.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
06-01-2020 16:30
DS schrijft over zijn ex. Jullie lezen het verkeerd.
Oh dat wist ik niet, dan trek ik mijn keutel weer in :-)
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
felice71 schreef:
06-01-2020 16:27
Bedankt, ik zit overigens prima in mijn vel. Geen onverwerkte trauma's enzo, vroeg alleen hoe anderen het zien.
Enne, bij alles wat ik doe staat mijn kind op één.

Ik vind het eigenlijk een kutopmerking.
Eens. Vond ik ook.

Ik denk dat ik zou proberen om m'n hoofd maar hoog te houden in zo'n situatie. Hoe idioot het eigenlijk ook is, dat hij een dure eenmalige hobby bedenkt (want dat is wintersport, een hobby) en dat jij die dan moet financieren. Aan de andere kant.... als je het geld hebt...
Koop een goeie broek waarin ze ook in de sneeuw kan spelen (geen idee hoe oud ze is?) of leen er een bij familie / vrienden. Ik had amper zelfgekochte kleding aan op wintersport. Alles werd geleend. Een goeie waterdichte jas heeft ze sowieso plezier van rest van deze winter. Ik zou er ook wat thermo-ondergoed bij doen, dan heeft ze het sowieso warm en kan de jas wellicht een beetje op de groei gekocht worden. Of dus ook gewoon geleend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven