Geld & Recht alle pijlers

Sleutel vakantiehuis verloren. Vervolgschade?

20-02-2020 19:19 100 berichten
Een van mijn kinderen is de sleutel van ons vakantieverblijf verloren. De sloten moeten nu dus vervangen worden en wij gaan er vanuit dat dit een dure kwestie wordt. Dit valt helaas niet onder de dekking van de reisverzekering. Helaas kan ik pas morgen contact opnemen met onze aansprakelijkheidverzekering. Heeft iemand enig idee of dit onder de aansprakelijkheidsverzekering zou kunnen vallen? Ik ben bang van niet, maar misschien heeft iemand ervaring hiermee.
anoniem_380947 wijzigde dit bericht op 20-02-2020 19:56
0.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welk land zitten jullie?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Vlaginvaas schreef:
20-02-2020 20:16
Uit nieuwsgierigheid maar wat deed Je kind met die sleutel dan of had je meerdere? Is het echt een fysieke sleutel?
Fysieke sleutels, we hebben/hadden 2 sets. 1 set is nu zoek.
himalaya schreef:
20-02-2020 20:20
Welk land zitten jullie?
Frankrijk
Grappig dat mensen hier allemaal 'logische' oplossingen gaan aandragen. De meeste vakantiehuisjesmelkertjes gaan niet voor de goedkoopste oplossing als een ander het kan gaan betalen hoor.

TO gaat vrees ik echt voor al de sloten betalen en de kans dat de verhuurder dan minder in rekening gaat brengen omdat ze sloten misschien wel kunnen rouleren is heel erg klein.
Luci_Morgenster schreef:
20-02-2020 20:22
Grappig dat mensen hier allemaal 'logische' oplossingen gaan aandragen. De meeste vakantiehuisjesmelkertjes gaan niet voor de goedkoopste oplossing als een ander het kan gaan betalen hoor.

TO gaat vrees ik echt voor al de sloten betalen en de kans dat de verhuurder dan minder in rekening gaat brengen omdat ze sloten misschien wel kunnen rouleren is heel erg klein.
Dat denk ik ook als ik al lees dat het geen Nederlanders zijn, niet op een vakantiepark enz. TO gaat morgen weg, dus controleren kan je het toch niet qua prijs enz. God weet wat ze allemaal nog meer laten fixen op kosten van TO dan.
Ik ben ook weleens een sleutel van een vakantiehuisje kwijtgeraakt. Ik heb het gewoon gemeld en ben naar huis gegaan. Totaal geen stress over gehad. Ook niets meer over gehoord trouwens.

Maar sowieso is mijn reactie op dingen die ik niet in de hand heb juist geen stress. Wat gebeurt, gebeurt, kun je toch niets aan veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je kind en waarom had zij sleutels.
Moest ze zelf naar binnen kunnen if is ze nog klein en heeft ze ermee gespeeld.

Zou alles nog een keer overhoop halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het een keer in Portugal gehad en toen was het geen probleem. Zelfs niets hoeven te betalen maar dat was wel via een particulier en niet via een keten. Dat maakt misschien uit?
En ze noemen geen bedrag omdat degene die je sprak dat natuurlijk oprecht niet wist.

Ze gaan toch niet alle sloten vervangen. Denk gewoon een sleutel bijmaken.

Mijn ouders waren vroeger ook altijd zo vreselijk in de stress als ik mijn huissleutel kwijt was!
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 20-02-2020 20:35
51.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is het niet zo dat je juist borg betaald voor dit soort dingen?
rumforviva schreef:
20-02-2020 20:32
Ik ben ook weleens een sleutel van een vakantiehuisje kwijtgeraakt. Ik heb het gewoon gemeld en ben naar huis gegaan. Totaal geen stress over gehad. Ook niets meer over gehoord trouwens.

Maar sowieso is mijn reactie op dingen die ik niet in de hand heb juist geen stress. Wat gebeurt, gebeurt, kun je toch niets aan veranderen.
TO geeft aan dat de slotenvervangen gaan worden. Dus hopen dat ze er niks meer over hoort is niet aan de orde toch?
Luci_Morgenster schreef:
20-02-2020 20:34
TO geeft aan dat de slotenvervangen gaan worden. Dus hopen dat ze er niks meer over hoort is niet aan de orde toch?
Wie zegt dat ze het op haar verhalen dan?

En sowieso, pas druk om maken als de eventuele rekening er is.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 20-02-2020 20:36
11.81% gewijzigd
Subnautica schreef:
20-02-2020 20:32
Hoe oud is je kind en waarom had zij sleutels.
Moest ze zelf naar binnen kunnen if is ze nog klein en heeft ze ermee gespeeld.

Zou alles nog een keer overhoop halen.
Kind heeft de leeftijd om verantwoordelijk te kunnen zijn voor een sleutel. Het was gewoon een dom (en mogelijk duur) foutje.
rumforviva schreef:
20-02-2020 20:35
Wie zegt dat ze het op haar verhalen dan?
Ik neem toch aan dat die verhuurder aan TO. Of denk je dat ze zomaar dingen aan het verzinnen is?
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
20-02-2020 20:36
Kind heeft de leeftijd om verantwoordelijk te kunnen zijn voor een sleutel. Het was gewoon een dom (en mogelijk duur) foutje.
Dus hij is echt weg.

Dan zou ik stoppen met stressen en het accepteren. Meer kun je toch niet doen.
rumforviva schreef:
20-02-2020 20:32
Ik ben ook weleens een sleutel van een vakantiehuisje kwijtgeraakt. Ik heb het gewoon gemeld en ben naar huis gegaan. Totaal geen stress over gehad. Ook niets meer over gehoord trouwens.

Maar sowieso is mijn reactie op dingen die ik niet in de hand heb juist geen stress. Wat gebeurt, gebeurt, kun je toch niets aan veranderen.
Dat heb ik vaak ook. Maar hier word ik mogelijk enorm genaaid en dat houdt mij wel bezig.
Luci_Morgenster schreef:
20-02-2020 20:37
Ik neem toch aan dat die verhuurder aan TO. Of denk je dat ze zomaar dingen aan het verzinnen is?
Nou, misschien valt het onder bedrijfsrisico bedoel ik.

Verzinnen niet, veronderstellen wel.
Alecta schreef:
20-02-2020 20:37
Dat heb ik vaak ook. Maar hier word ik mogelijk enorm genaaid en dat houdt mij wel bezig.
Hoezo genaaid? Vraag dan gewoon een kopie factuur. Bel je de slotenmaker in kwestie even na.
Als er een sleutel weg is met een complexnaam en nummer erop moeten inderdaad de sloten vervangen worden en er 2/3 setjes sleutels bij geleverd worden.
Als TO dat moet betalen kan dat inderdaad een paar honderd euro kosten. Dat kost het hier ook als je dat laat doen.

Wat minder als je dat zelf kan doen.

Ik zou als ik TO was morgen toch even haar verzekering bellen. Nee heb je en ja kan je krijgen en dan uitgaan van een rekening van paar honderd euro.

Of gaat het van je borg? Heb je op papier waar de borg voor is?
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 20-02-2020 20:45
6.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hebben ze iets van je ingehouden waar ze het vanaf kunnen trekken (creditcard of borg)?
Als het echt belachelijk hoog is dan trek je toch gewoon de deur achter je dicht. Zal iedereen wel aso vinden maar als ik het netjes meld en genaaid word (wat jij denkt dat gaat gebeuren) dan ben ik weg en zoeken ze het maar uit.
Wellicht valt het onder je borg? Of heb je geen borg moeten betalen?

Als het een particuliere airbnb is dan kan ik me voorstellen dat de eigenaar de kosten geheel vergoed wil hebben, is het bij een keten dan denk ik dat je er makkelijker vanaf komt. Maar dat is puur gevoelsmatig. Ook niet handig trouwens dat er meerdere sloten met 1 sleutel gaan in vakantiehuisjes. Want ben je er de sleutel van de voordeur kwijt kun je idd de andere sloten ook mee vervangen.
dolfje schreef:
20-02-2020 20:34
Is het niet zo dat je juist borg betaald voor dit soort dingen?
Ja inderdaad. Ik vrees dat ik de borg niet meer terug ga zien.
En valt het niet onder je wettelijke aansprakelijkheidsverzekering als de reisverzekering niet dekt?
Alle reacties Link kopieren
Ze kunnen rekeningen sturen wat ze willen, maar dat wil dan nog niet zeggen dat jij die ook moet betalen.
Vraag een specificatie en controleer bij een plaatselijke slotenmaker of het een reeel bedrag is. Is dat niet zo, doe dan een tegenbod.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
rumforviva schreef:
20-02-2020 20:39
Hoezo genaaid? Vraag dan gewoon een kopie factuur. Bel je de slotenmaker in kwestie even na.
In het ongunstigste geval laten ze een 24-uurs sleutelmaker komen en van die kosten word ik niet echt heel vrolijk.

Hoeft niet natuurlijk, maar ik kan er niets tegenin brengen als ze het wel doen.

Ik kan morgen moeilijk zeggen dat ik niet weg ga voordat ik geen kostenraming heb gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven