Geld & Recht alle pijlers

Sleutel vakantiehuis verloren. Vervolgschade?

20-02-2020 19:19 100 berichten
Een van mijn kinderen is de sleutel van ons vakantieverblijf verloren. De sloten moeten nu dus vervangen worden en wij gaan er vanuit dat dit een dure kwestie wordt. Dit valt helaas niet onder de dekking van de reisverzekering. Helaas kan ik pas morgen contact opnemen met onze aansprakelijkheidverzekering. Heeft iemand enig idee of dit onder de aansprakelijkheidsverzekering zou kunnen vallen? Ik ben bang van niet, maar misschien heeft iemand ervaring hiermee.
anoniem_380947 wijzigde dit bericht op 20-02-2020 19:56
0.65% gewijzigd
Rosalind schreef:
21-02-2020 10:22
Ik ook. Uiteindelijk is het jullie fout en ik denk dat de verhuurder er meer gedoe mee heeft dan jullie.
De verhuurder is een groot bedrijf, daar maak ik mij weinig zorgen over.
Alle reacties Link kopieren
Dan is het toch net zo goed vervelend om dit te regelen? Als hij op de dag van jullie vertrek bijvoorbeeld nieuwe huurders heeft, zal het best nog een gedoe zijn alles tijdig te regelen. Dus ja, misschien moet hij om die reden wel gebruik maken van een duurdere 24 uursservice.
meisje85 schreef:
21-02-2020 08:50
Eigenlijk best lullig dat je er op voorhand van uit gaat dat je genaaid gaat worden, het is ook nog eens nergens op gebaseerd. Dat de eigenaar niet gelijk een prijs kan noemen, vind ik niet verdacht. Zou jij dat wel kunnen? En zeker voor zoiets als sloten vervangen, is de prijs heel afhankelijk van het soort slot en misschien wil hij meer slotenmakers bellen.
Hoezo is dit lullig? Of schreef ik dAt ik het verhuurbedrijf gezegd heb dat ik vermoed dat ze mij gaan naaien?
Alle reacties Link kopieren
Nee, maar waarom ga je er op voorhand van uit dat ze dat gaan doen zonder dat je daar een aanwijzing voor hebt? Ik vind dat lullig en bovendien een onnodig belastende gedachte voor jezelf. Of is bij jou iets pas lullig als je dat ook zo naar die ander uitspreekt?
meisje85 schreef:
21-02-2020 10:38
Dan is het toch net zo goed vervelend om dit te regelen? Als hij op de dag van jullie vertrek bijvoorbeeld nieuwe huurders heeft, zal het best nog een gedoe zijn alles tijdig te regelen. Dus ja, misschien moet hij om die reden wel gebruik maken van een duurdere 24 uursservice.
Dat het vooral lullig voor hen was (groot bedrijf) lieten ze mij iets té duidelijk merken gisteren. Nu vind ik het niet meer lullig voor hen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar van een AirBnB-appartement de deur achter me dicht getrokken terwijl de sleutel nog aan de binnenkant zat. God wat voel je je dan stom. Daar moest ook een sleutelmaker aan te pas komen, op zaterdagavond.
Maar shit happens hoor en reken maar dat dit soort dingen regelmatig voorkomen.
Accepteren en er het beste van hopen, laat dit nou niet je vakantie verpesten.
Alle reacties Link kopieren
Dochter is 16, laat haar het terugbetalen. Bijbaantje. Of de helft ofzo...
Alecta schreef:
21-02-2020 10:45
Dat het vooral lullig voor hen was (groot bedrijf) lieten ze mij iets té duidelijk merken gisteren. Nu vind ik het niet meer lullig voor hen.
Rare reactie van je. Of het nu een groot bedrijf is of niet. Je hoort zuinig te zijn op de spullen van een ander. Er kan altijd iets gebeuren maar dat mag voor de verhuurder best vervelend zijn.
Tess1981 schreef:
21-02-2020 14:01
Rare reactie van je. Of het nu een groot bedrijf is of niet. Je hoort zuinig te zijn op de spullen van een ander. Er kan altijd iets gebeuren maar dat mag voor de verhuurder best vervelend zijn.
Waar lees je dat ik het niet vervelend vind dat mijn dochter iets van een ander kwijt raakt?

Ik vind het buitengewoon vervelend, heb dat ook aan de receptie gemeld en ik heb mijn uiterste best gedaan om datgene terug te vinden.

Dat geeft een bedrijf niet het recht ronduit horkerig te reageren, met een hoop dreigementen (“dit gaat je veel geld kosten”). Dat vind ik geen professionele reactie. Van een particulier kun je nog zoiets verwachten, maar niet van een bedrijf, dat hier waarschijnlijk gewoon procedures voor heeft.
Alecta schreef:
21-02-2020 16:09
Waar lees je dat ik het niet vervelend vind dat mijn dochter iets van een ander kwijt raakt?
Alecta schreef:
21-02-2020 10:45
Dat het vooral lullig voor hen was (groot bedrijf) lieten ze mij iets té duidelijk merken gisteren. Nu vind ik het niet meer lullig voor hen.
Je schrijft het hier zelf. Een nogal kinderachtige reactie in mijn ogen. Jij bent de klant en jij bent wat verloren. Hoe vervelend ook, jij zal die kosten moeten vergoeden.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
21-02-2020 10:28
Schade aan je vakantieverblijf is toch ook gewoon gedekt op je reisverzekering?
Ik heb het even nagezocht en mijn verzekeraar noemt dat zelfs als voorbeeld (je breekt glaswerk in de vakantiewoning of verliest de sleutel van je accommodatie).
Dan heb jij denk ik een heel uitgebreid pakket. Onze (doorlopende) reisverzekering dekt alleen schade aan eigendommen, niet aan gehuurde spullen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
21-02-2020 17:19
Dan heb jij denk ik een heel uitgebreid pakket. Onze (doorlopende) reisverzekering dekt alleen schade aan eigendommen, niet aan gehuurde spullen.
Gewoon die van de ANWB, en het zit in de basisdekking.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een van Interpolis en dan valt dat niet onder de dekking.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Heb even bij de mijne van FBTO gekeken. Die vergoeden wel de sleutels maar niet de sloten.
Alle reacties Link kopieren
jezus TO wat stress jij toch veel. Hoe oud is dat kind van je"? Misschien dat hij/zij het zelf kan betalen, is gelijk een goede les.
Tess1981 schreef:
21-02-2020 16:53
Je schrijft het hier zelf. Een nogal kinderachtige reactie in mijn ogen. Jij bent de klant en jij bent wat verloren. Hoe vervelend ook, jij zal die kosten moeten vergoeden.
Waar lees je dat ik de kosten niet wil vergoeden? Ik heb het gevoel dat je nogal wat invult.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat zeiden ze er nu van dan?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alecta schreef:
21-02-2020 18:54
Waar lees je dat ik de kosten niet wil vergoeden? Ik heb het gevoel dat je nogal wat invult.
Ik zeg nergens dat ik denk dat jij die kosten niet wil vergoeden.
Het einde van het topic nadert!

Net een stevige discussie met telefonisch overleg met de leidinggevende, veel gedoe, mitsen en maren gehad.

Uiteindelijk na veel doorvragen bleek er gewoon een standaardbedrag te bestaan voor dit soort akkefietjes.

We moeten nu 200 euro betalen en daar kan ik prima mee leven en dat ga ik ook niet bij de verzekering melden. Wel jammer dat er eerst weer veel hogere bedragen door de receptie genoemd werden.

Met de leidinggevende was overigens prima te praten, dus toen ik haar aan de telefoon had was het snel opgelost.

Dochter hoeft het bedrag overigens niet terug te betalen. Het was een foutje en had mij of man ook kunnen overkomen. Het voordeel van minderjarig zijn is nu net dat je dan nog niet voor de kosten opdraait. Had ze bewust iets kapot gemaakt of iets heel stoms gedaan, dan was het een ander verhaal geweest. Ik denk dat ze hier wel van geleerd heeft.

Eind goed, al goed dus en heerlijk om hier even van mij af te schrijven. Iedereen bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 200 euro best nog een flink bedrag.
Maar je weet nu waar je aan toe bent, dat is wel zo prettig.
Alle reacties Link kopieren
Merel7 schreef:
21-02-2020 19:50
Ik vind 200 euro best nog een flink bedrag.
Maar je weet nu waar je aan toe bent, dat is wel zo prettig.
Eens
Fijn dat er toch standaardbedrag bleek te zijn. Dat is het voordeel van een groot verhuurbedrijf ;-D
Alle reacties Link kopieren
Nou al doet dochter maar 10% , het is voor haar ook een wijze les. Met 26 moet je toch op spullen kunnen letten.
Alle reacties Link kopieren
26=16
Alle reacties Link kopieren
Hè gelukkig Alecta! Blijft jammer van je geld natuurlijk, maar ja, helaas pindakaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven