Geld & Recht alle pijlers

Teveel op kassabon Lidl

20-09-2020 19:37 117 berichten
Ik doe altijd boodschappen bij de Lidl en het viel vandaag bij het afrekenen op dat de weekboodschappen hoger uitvielen dan verwacht (ong 100 euro). Controleer ik de kassabon, zag ik dat de tonijnsalade 28 keer was aangeslagen. Dat was dus een verschil van 27 euro.. dure typefout. Ik heb het geld terug gekregen maar ik vroeg me af of zoiets ook weleens bij jullie gebeurd? Ik ga voortaan beter mijn bonnetjes controleren :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
20-09-2020 22:30
Je kan toch prijsjes en bordjes lezen en beetje hoofdrekenen?
Bij benadering weet ik meestal wel of ik 20 euro of 30 euro ga mogen betalen.

Maar als die caissière dan zegt "het is 33 euro" geloof ik die met plezier.
En kijk niet eens naar de bon.

Kan dan best zijn dat ze 2 komkommers heeft aangeslagen ipv 1, dat de champignons ineens 10 euro kosten ipv 1 euro of dat er ergens een korting niet is meegekomen.


Als ik ineens een rekening van 50 euro krijg ga ik wel eens kijken. Op de parking of thuis.
Want aan de kassa staat de volgende al in mijn nek te hijgen en die wil ook zijn boodschappen inladen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ik check altijd a l l e s, te meer omdat ik altijd militaire operaties heb met geld-terug-acties of andere geld besparende voordeelacties en dat gaat super vaak fout. En ja, daar sta ik dan weer om mijn geld terug te vragen terwijl er een hele rij mensen op mij moet wachten. Ik ben toch echt niet de oorzaak. En ‘sorry’ van de caissière hoor ik hoogst zelden.

Mijn laatste toppunt?! Caissière bij de Aldi die 36 flessen cola aanslaat in plaats van één sixpack..... Hmz. Zes keer de code die bovenop een sixpack flessen staat dus.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik vond weleens een tray limonadeblikjes op mijn bon, en die koop ik nooit. Er is één colaliefhebber, maar niemand drinkt ooit Fanta.

Ik denk dan dat de caissiere gratis limo wou voor haar weekendje, maar misschien ben ik kwaaddenkend.

Ik heb ook, vrij recentelijk, vijf identieke pakjes Honig roerbakpasta gekocht die al veertien dagen waren verlopen. Ik snap niet dat de scanner niet waarschuwt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden zag ik pas thuis op de kassabon van Lidl dat alle fruit voor maar een paar cent was aangeslagen.
evaq schreef:
20-09-2020 21:17
*gebeurt

Jazeker. Ik lees altijd op monitor mee wat de bedragen zijn, en of de kortingen eraf gaan. 1 op de 4 keer klopt er iets niet, bijvoorbeeld met kortingen. Dat claim ik dan alsnog bij de servicebalie.

* de monitor

Als je dan zonodig de taalnazi wilt uithangen, doe het dan zelf wel goed.

On topic: ik check altijd of de bon klopt. Zowel ten gunste van mijzelf alsook voor de winkel.
Er gaat met regelmaat wat fout.
KamilleT schreef:
20-09-2020 22:04
De mooiste vergissing was bij de Nuon. Ik kreeg mijn termijnbedrag voor mijn nieuwe huis, € 748. Toen ik daarover belde (hallo, ik bel over mijn termijnbedrag), vroeg die dame ‘en wat is uw vraag?’. Dus ik zei: ‘Kijk nog eens goed naar het bedrag, wat denk je?’ Vond ze eerst nog dat ik het gewoon moest overmaken, en de wijziging zou ca 2 maanden duren, maar aan het eind van het jaar zou ik het teveel gewoon terug krijgen. Grapjas.

Ik heb dit ook ooit bij Nuon gehad. Wel al jaren geleden. Misschien een bug in het systeem toen. Of was het bij jou redelijk recent.
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
21-09-2020 05:20
Ik heb dit ook ooit bij Nuon gehad. Wel al jaren geleden. Misschien een bug in het systeem toen. Of was het bij jou redelijk recent.
.
Mijn ouders ook ooit zoiets met de energierekening. De inspecteur had de waterstand opgeschreven in plaats van de gasstand. :facepalm:

Belachelijk hoge rekeningen op de deurmat. Het duurde maanden voordat dat hersteld kon worden.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
retrostar schreef:
20-09-2020 23:03

Ik heb ook, vrij recentelijk, vijf identieke pakjes Honig roerbakpasta gekocht die al veertien dagen waren verlopen. Ik snap niet dat de scanner niet waarschuwt.
De vervaldatum staat niet in de barcode dus de scanner pikt dat niet op.
gianna schreef:
20-09-2020 23:03
Mijn laatste toppunt?! Caissière bij de Aldi die 36 flessen cola aanslaat in plaats van één sixpack..... Hmz. Zes keer de code die bovenop een sixpack flessen staat dus.
Die snap ik dan weer wel. Niet weten dat het een code voor het sixpack is, maar denken dat je de code voor een flesje scant en er zitten 6 flesjes in het pak.
Ja ook eens bij de Lidl maar dan met pistache nootjes die je zelf moest afwegen.
Had ik netjes gedaan, dus ik wist ook hoeveel het ongeveer moest kosten. Zag ik na afloop op de bon dat het bedrag en gewicht veel hoger was.

Ze zeiden dat hun weegding bij de kassa verkeerd was afgesteld en kreeg toen geld terug.
Bedacht me toen wel van, bij al dat groente en fruit zal het dus ook fout zijn. Dat tikt wel lekker aan dan
Ik check bij Lidl hier altijd de bon want het gaat echt heel vaak fout. Ik onthou het ja, als ik iets koop omdat het in de aanbieding is en dan gaat de korting er niet af.
Gaat wellicht iedere keer maar om kleine bedragen, maar ik had jaren geleden een behoorlijk arme periode waarin ik echt moest rekenen om rond te komen en die gewoontes zijn er toen ingeslopen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, echt nog een paar weken terug! Ik vond het bedrag wel heel bovengemiddeld voor mijn weekboodschappen, was het broodbeleg iets van 70+ keer aangeslagen. Vond het ook een opmerkelijke (typ)fout...

Ook bij de Lidl trouwens...
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
20-09-2020 21:57
Ik doe altijd boodschappen met de zelfscan, dus dit gebeurt me niet meer.
ik ben ook verbaasd, hoeveel mensen blijkbaar nog bij de kassajuffrouw staan
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-09-2020 08:54
ik ben ook verbaasd, hoeveel mensen blijkbaar nog bij de kassajuffrouw staan
Bij de Lidl (hier) heb je geen handscanners en dan vind ik een kar vol met weekboodschappen zelf scannen en meteen weer inpakken meer moeite dan het bij een kassa laten doen waar er wel ruimte voor is
lilalinda schreef:
21-09-2020 08:54
ik ben ook verbaasd, hoeveel mensen blijkbaar nog bij de kassajuffrouw staan
Ik doe het vooral omdat ik het jammer zou vinden als de kassa-mevrouw of meneer zou verdwijnen. Om die reden check ik voor een consultatie in het ziekenhuis ook altijd in aan de balie en niet aan de automaat.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
20-09-2020 21:55
Maar kennen jullie alle bedragen én alle promoties dan van buiten?

Ik weet wel ongeveer wat een komkommer kost, maar niet tot op de cent.
Zelfde met mijn pot choco, het brood, ...

En de helft van de promo's heb ik nooit gezien, laat staan dus dat ik ze zou missen.


99 euro voor een sla zou me wel opvallen, want de rekening is zelden hoger dan 30 euro.
Dan gaan mijn alarm-bellen af.

Maar als ze 9.90 euro hadden ingetikt ... veel kans dat ik het tussen een hoopje andere boodschappen mis.
Bepaalde zaken koop ik om de aanbieding en dan schrijf ik op mijn briefje wat de aanbieding is en check of alles er wel vanaf is ja.
Van veel producten weet ik gewoon wat het bedrag is of ongeveer is. Vriend komt ook wel eens thuis met de melding: de melk is duurder geworden. Misschien weet ik het eindbedrag niet exact als ik de zelfscanner niet gebruik, maar wel de individuele prijzen. Scheelt ook dat ik per keer hoogstens een rugzak + kleine shopper met spullen heb. Dus niet een kar vol met 100 verschillende artikelen.
flipje2 schreef:
20-09-2020 22:51
Ik kocht laatst in een delicatessen speciaalzaakje twee soortgelijke artikelen (zelfde product, verschillende smaak), die op gewicht gaan.

Bleek de man de beide smaken te hebben afgewogen en aangeslagen terwijl beide keren de bakjes samen op de weegschaal stonden (dus de artikelen stonden elk voor het dubbele gewicht op de bon). Was een verschil van €8 op een bedrag van tegen de €60, dus dat had ik niet direct in de gaten.

Thuis wel even de bon bekeken en toen zag ik het alsnog. Binnenkort nog maar eens terug naar die winkel met de bon en de verpakkingen (daar stond het juiste gewicht ook op met een sticker) om voor die €8 weer iets lekkers te halen.
:koffie:

De vraag is of je dat nog terug gaat krijgen... meestal moet je vrij snel reclameren.
retrostar schreef:
20-09-2020 23:03
Ja, ik vond weleens een tray limonadeblikjes op mijn bon, en die koop ik nooit. Er is één colaliefhebber, maar niemand drinkt ooit Fanta.

Ik denk dan dat de caissiere gratis limo wou voor haar weekendje, maar misschien ben ik kwaaddenkend.

Ik heb ook, vrij recentelijk, vijf identieke pakjes Honig roerbakpasta gekocht die al veertien dagen waren verlopen. Ik snap niet dat de scanner niet waarschuwt.

In de barcode zitten geen houdbaarheidsdata verwerkt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Wissewis schreef:
20-09-2020 21:55
Maar kennen jullie alle bedragen én alle promoties dan van buiten?

Ja, daar let ik speciaal op.
prada schreef:
21-09-2020 10:04
Ik doe het vooral omdat ik het jammer zou vinden als de kassa-mevrouw of meneer zou verdwijnen. Om die reden check ik voor een consultatie in het ziekenhuis ook altijd in aan de balie en niet aan de automaat.
Waarom wil je niet dat die taken verdwijnen?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe alles met de zelfscan en het handige bij de Appie vind ik dat je dan dat geldgerinkel hoort als je een product in de bonus scant. Plus dat je goed in de gaten kan houden hoeveel geld je al bij elkaar aan het shoppen bent.

Kwam er alleen laatst achter dat ik zelf 2x melk had gescand ipv 1x en dat ik een door mezelf teruggelegd artikel niet had verwijderd :bonk: .
captain_hindsight schreef:
21-09-2020 13:11
Waarom wil je niet dat die taken verdwijnen?

Misschien omdat dan de betreffende medewerker/ster werkloos wordt?
Ik had dat ook een keer bij de Lidl.
11 keer de sperziebonen aangeslagen, werd gelijk gecorrigeerd dus geeb probleem verder.

Waarschijnlijk gevoelige kassa toetsen ofzo.
Ik ga ook bewust niet naar de scankassa. Ik heb geen haast als ik boodschappen doe en ik vind het ook niet erg. Daarnaast heb ik Years and Years gekeken en daar waren ze duidelijk: scankassa's zijn het begin van het einde.
Alle reacties Link kopieren
Lang geleden had een kassamevrouw de bananen voor 13.50 aangeslagen i.p.v. 1,35. Ik vond het bedrag al zo hoog.
Gewoon terug gekregen.
Betty_Slocombe schreef:
21-09-2020 15:51
Ik ga ook bewust niet naar de scankassa. Ik heb geen haast als ik boodschappen doe en ik vind het ook niet erg. Daarnaast heb ik Years and Years gekeken en daar waren ze duidelijk: scankassa's zijn het begin van het einde.

Die serie heb ik ook gezien! Een angstaanjagend toekomstbeeld o_o :-D
herfstappeltaart schreef:
21-09-2020 13:59
Misschien omdat dan de betreffende medewerker/ster werkloos wordt?
Dan kan die toch wat anders gaan doen?
Sommige banen verdwijnen nou eenmaal op een gegeven moment.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven