Geld & Recht alle pijlers

Tikkieleed: wat is de vreemdste Tikkie die jij kreeg?

29-06-2020 10:54 281 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren had ik een grappig gesprek met vriendinnen over Tikkies. Het is nu een paar jaar dat je Tikkies kan sturen en ontvangen, en over het algemeen is het ontzettend handig en daarmee ook heel snel ingeburgerd. Maar inmiddels hadden we ook allemaal al een paar keer vreemde/ongepaste tikkies ontvangen, of per ongeluk naar de verkeerde persoon gestuurd.

Wat zijn jullie gekste Tikkies?

Ik zal aftrappen:

Ik was een keer op date met een man die graag de gedronken drankjes wilde beten achteraf, ook al bood ik aan om te splitten. Hij dronk 2 cocktails en ik 2 colaatjes. Na de date kreeg ik een appje dat hij het heel leuk had gevonden en voor herhaling vatbaar. Ik liet hem weten het ook gezellig te hebben gevonden, maar dat er wat mij betreft geen vervolg zou worden. Hierop volgde na 5 minuten een Tikkie voor de helft van de rekening! :-D . Ik moest eigenlijk alleen maar lachen. Heb de Tikkie betaald en de man geblokt. Heel blij dat ik daar niet verder mee gedatet heb.


Jullie ook zulke dingen meegemaakt?
fridaynight2020 wijzigde dit bericht op 02-07-2020 10:28
21.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Born2Travel schreef:
01-07-2020 11:41
Haha wat een heerlijk topic! Net even alles bijgelezen :)

Ik had een tijd terug een eetafspraak met een vriendinnetje die zo'n 60 km rijden bij mij vandaan woont. Ik had voorgesteld om uit eten te gaan maar zij gaf aan al boodschappen te hebben gedaan en het net zo gezellig zou vinden als we bij haar thuis zouden eten. Ook prima.

We hebben een hapje bij haar gegeten, een simpele pasta, ik dronk er water bij want moest ook nog weer terug rijden 's avonds. Ik schat de totale kosten op nog geen €10 voor ons samen.

Bij thuiskomst had ik een tikkie voor €20 voor de boodschappen. Ook ik heb zonder commentaar betaald hoewel ik natuurlijk ook gewoon kosten heb gemaakt voor brandstof en parkeren. Was ik toch liever uit eten gegaan ;)
Schaamteloos zeg.
Als ik jou uitnodig dan betaal ik. Zeker als het gewoon bij mij thuis is en jij al 60km hebt gereden om bij mij te komen.
Ik snap zoiets echt niet. Ook niet dat je zomaar betaalt.
Alle reacties Link kopieren
Born2Travel schreef:
01-07-2020 11:41
Haha wat een heerlijk topic! Net even alles bijgelezen :)

Ik had een tijd terug een eetafspraak met een vriendinnetje die zo'n 60 km rijden bij mij vandaan woont. Ik had voorgesteld om uit eten te gaan maar zij gaf aan al boodschappen te hebben gedaan en het net zo gezellig zou vinden als we bij haar thuis zouden eten. Ook prima.

We hebben een hapje bij haar gegeten, een simpele pasta, ik dronk er water bij want moest ook nog weer terug rijden 's avonds. Ik schat de totale kosten op nog geen €10 voor ons samen.

Bij thuiskomst had ik een tikkie voor €20 voor de boodschappen. Ook ik heb zonder commentaar betaald hoewel ik natuurlijk ook gewoon kosten heb gemaakt voor brandstof en parkeren. Was ik toch liever uit eten gegaan ;)
Waarom heb je zonder commentaar betaald? Hebben jullie echt samen voor €40 gegeten? Een simpele pasta?
Ik had haar gevraagd of we die €20 konden verrekenen met de benzine- en parkeerkosten.
She was brave and strong and broken, all at once.
Woez schreef:
01-07-2020 12:27
Waarom heb je zonder commentaar betaald? Hebben jullie echt samen voor €40 gegeten? Een simpele pasta?
Ik had haar gevraagd of we die €20 konden verrekenen met de benzine- en parkeerkosten.
Nee zeker niet voor €40. Ik was op dat moment eigenlijk vooral verbaasd en dacht in eerste instantie dat ik wellicht iets over het hoofd zag (dure ingrediënten, dure fles wijn oid..) maar nee.

Vond het heen en weer rijden niet erg en ook geen punt om voor mijn rekening te nemen. Het is verder een hele lieve meid maar met geld is ze wat gekkig af en toe. Mocht er weer zoiets gebeuren zal ik het gesprek zeker niet uit de weg gaan, of zorgen dat ik zelf de controle heb over wat er uitgegeven (en verrekend ;)) wordt! :)
Alle reacties Link kopieren
Als iemand mij uitnodigt bij diegene te blijven ga ik er ook van uit dat ik daar niet voor hoef te betalen. Andere keer komt diegene bij mij eten,.
Wel, toen ik nog niet zo lang op mijzelf woonde en vrienden ook niet, als we bijv bij elkaar waren en we gingen eten laten bezorgen dan werd dat gesplit.
Alle reacties Link kopieren
We hadden een etentje bij een vriendin met een aantal mensen. Zij deed boodschappen en gezamenlijk hebben we 2 maaltijden gekookt (1 vega 1 vlees). Het waren 2 verschillende gerechten.

In plaats van de boodschappen door 10 te delen, heeft die vriendin per persoon uitgerekend wat de kosten waren die bijgedragen moesten worden, met verschillen van minder dan een euro. We kregen ook een excelsheet, met het prijsverschil van 0,15 cent meegerekend tussen de vastkokende en kruimige aardappelen :-D

Nu kan ik hier echt hard om lachen met haar. Ze is accountant en heeft een tikje autistische inslag. Het kwam ook niet uit gierigheid, maar juist omdat ze het eerlijk wilde doen mbt de kosten.
Alle reacties Link kopieren
Een tikkie voor twee drankjes van mij en mn toenmalige vriend, omdat een vriendin, die ons had uitgenodigd om mee te gaan stappen naar de kroeg waar haar vriend werkte, een rondje meer had betaald.
Wij waren speciaal voor haar erheen gegaan en hadden hogere benzinekosten en parkeerkosten dan die twee drankjes bij elkaar (ov/fiets was geen optie). Ze kreeg ook korting en gratis drankjes daar btw...
Alle reacties Link kopieren
Protocol schreef:
01-07-2020 13:56
We hadden een etentje bij een vriendin met een aantal mensen. Zij deed boodschappen en gezamenlijk hebben we 2 maaltijden gekookt (1 vega 1 vlees). Het waren 2 verschillende gerechten.

In plaats van de boodschappen door 10 te delen, heeft die vriendin per persoon uitgerekend wat de kosten waren die bijgedragen moesten worden, met verschillen van minder dan een euro. We kregen ook een excelsheet, met het prijsverschil van 0,15 cent meegerekend tussen de vastkokende en kruimige aardappelen :-D

Nu kan ik hier echt hard om lachen met haar. Ze is accountant en heeft een tikje autistische inslag. Het kwam ook niet uit gierigheid, maar juist omdat ze het eerlijk wilde doen mbt de kosten.

On-ge-lo-fe-lijk.... daar is ze misschien wel een uur mee bezig geweest.
Dan is er toch wel echt iets mis met je lijkt me.
Hahahaha een echte excelfetisjist. Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
01-07-2020 12:20
Schaamteloos zeg.
Als ik jou uitnodig dan betaal ik. Zeker als het gewoon bij mij thuis is en jij al 60km hebt gereden om bij mij te komen.
Ik snap zoiets echt niet. Ook niet dat je zomaar betaalt.
Ik snap dat ook weer niet. Waarom is iedereen zo mak en gewillig om maar te betalen?
Och, wat leuk. TO is een Vivaredacteur.
Alle reacties Link kopieren
Dit was nog in het pre-Tikkie-tijdperk, maar ik had ooit een vriendje dat in een jaarclub zat en daar werden werkelijk alle kosten verdeeld. Iedere maand kwam er een compleet overzicht. Als er een feestje doordeweeks was en er gingen leden van de jaarclub heen met een weekend-OV dan werden de kosten van het treinkaartje over de hele jaarclub verdeeld. Als er een activiteit was en er was een auto gehuurd, gewoon voor de luxe, dan moest iedereen in de jaarclub meebetalen, ook mensen die met het OV waren gekomen. Ik denk dat als er toen Tikkies hadden bestaan, ze zich echt flink uitgeleefd zouden hebben.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat krap bij kas en had daarom van te voren aangegeven dat ik het bij het stappen op de goedkoopste drank zou houden. Mijn vriendinnen daarentegen waren flink aan het tanken met wodka-redbulls. Wilde een van die vriendinnen vervolgens het totaalbedrag splitten. Toen ik zei dat ik, zoals van te voren aangegeven, alleen mijn eigen (goedkope) drankjes wilde betalen, noemde die vriendin MIJ een gier. Terwijl ik €14 extra kwijt zou zijn als ik aan hun drank zou meebetalen :").
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
01-07-2020 19:32
Och, wat leuk. TO is een Vivaredacteur.
Kunnen we binnen een paar weken weer een artikel verwachten.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Staat alweer op Viva Facebook. Inclusief in de reacties screenshots van enkele posts met gebruikersnamen erbij. Leuk.
SteunEndeToeverlaet schreef:
01-07-2020 20:58
Kunnen we binnen een paar weken weer een artikel verwachten.
Nee, nu al. Zie lees ook.
Alle reacties Link kopieren
https://www.viva.nl/eten-drinken/tikkie ... ucen-hema/
O jee, wat een gezellige vrienden hebben sommige mensen hier.
Ik voel me echt gezegend met mijn (weinige echte) vrienden. Maar ook mijn kennissen en familieleden zijn eigenlijk altijd gul en gastvrij.
Ik kan ook gewoon niet met dat soort mensen.

Vrienden hebben zo vaak een etentje voor mij betaald en als ik kom eten halen ze lekker eten in huis en vaak de drankjes waarvan ze weten dat ik die lekker vind (dat hoeft overigens helemaal niet van mij). En nee, dan hoef ik achteraf niet te betalen.
En andersom doe ik hetzelfde.
Miss-Pippilotta schreef:
02-07-2020 08:46
O jee, wat een gezellige vrienden hebben sommige mensen hier.
Ik voel me echt gezegend met mijn (weinige echte) vrienden. Maar ook mijn kennissen en familieleden zijn eigenlijk altijd gul en gastvrij.
Ik kan ook gewoon niet met dat soort mensen.

Vrienden hebben zo vaak een etentje voor mij betaald en als ik kom eten halen ze lekker eten in huis en vaak de drankjes waarvan ze weten dat ik die lekker vind (dat hoeft overigens helemaal niet van mij). En nee, dan hoef ik achteraf niet te betalen.
En andersom doe ik hetzelfde.

Hier gaat het gelukkig in 99% van de gevallen hetzelfde! Maar die verhalen zijn voor dit topic natuurlijk niet zo interessant :)
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
01-07-2020 19:32
Och, wat leuk. TO is een Vivaredacteur.
Nee! Totaal niet. Zag net ook het artikeltje van Tikkie terug. Heel stom!

Je durft hier amper meer een topic te openen, want het kan overal verschijnen blijkbaar :-?

Ik baal hier ook van, wat mijn voorbeelden zijn best herkenbaar, en hoef niet zo nodig herkend te worden ivm mijn andere topics..
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik denk dat ze te weinig content momenteel hebben, want het gebeurd echt veel de laatste tijd...
Is temptation island en zo gestopt?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Treurniet12 schreef:
01-07-2020 22:12
Staat alweer op Viva Facebook. Inclusief in de reacties screenshots van enkele posts met gebruikersnamen erbij. Leuk.
Meen je dat? Jeetje
Tijd voor een tikkie naar de Viva redactie om onze gage als freelance tekstschrijver voor hun feestboek te eisen.
Alle reacties Link kopieren
Treurniet12 schreef:
01-07-2020 22:12
Staat alweer op Viva Facebook. Inclusief in de reacties screenshots van enkele posts met gebruikersnamen erbij. Leuk.
Nou Inderdaad, hoe laten ze een topic stilvallen, zeg. :facepalm:
Zonde hoor.
forumfossiel schreef:
03-07-2020 22:35
Tijd voor een tikkie naar de Viva redactie om onze gage als freelance tekstschrijver voor hun feestboek te eisen.
:rofl:
Totaal offtopic. Ik las mee in dit topic en heb nu eens dat stukje van Lise gelezen.
Wat is dat voor totaal kinderachtige introductie? Hoe oud is die Lise, dertien ofzo?

"VIVA's Lise gelooft in een poederroze planeet ergens hier ver, ver vandaan, waar Justin Bieber en Idris Elba samen president zijn en het altijd glitter giet. Zolang die planeet nog niet gevonden is, houdt Lise zich bezig met millennial perikelen en entertainment."

Tenenkrommend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven