Geld & Recht alle pijlers

Tikkieleed: wat is de vreemdste Tikkie die jij kreeg?

29-06-2020 10:54 281 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren had ik een grappig gesprek met vriendinnen over Tikkies. Het is nu een paar jaar dat je Tikkies kan sturen en ontvangen, en over het algemeen is het ontzettend handig en daarmee ook heel snel ingeburgerd. Maar inmiddels hadden we ook allemaal al een paar keer vreemde/ongepaste tikkies ontvangen, of per ongeluk naar de verkeerde persoon gestuurd.

Wat zijn jullie gekste Tikkies?

Ik zal aftrappen:

Ik was een keer op date met een man die graag de gedronken drankjes wilde beten achteraf, ook al bood ik aan om te splitten. Hij dronk 2 cocktails en ik 2 colaatjes. Na de date kreeg ik een appje dat hij het heel leuk had gevonden en voor herhaling vatbaar. Ik liet hem weten het ook gezellig te hebben gevonden, maar dat er wat mij betreft geen vervolg zou worden. Hierop volgde na 5 minuten een Tikkie voor de helft van de rekening! :-D . Ik moest eigenlijk alleen maar lachen. Heb de Tikkie betaald en de man geblokt. Heel blij dat ik daar niet verder mee gedatet heb.


Jullie ook zulke dingen meegemaakt?
fridaynight2020 wijzigde dit bericht op 02-07-2020 10:28
21.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
29-06-2020 12:43
Ja echt. Stond ook zo omschreven: ‘kaassoufflé (naam zoon): niet in standaard feestpakket’.

Het is nu een grap geworden als man wat haalt bij het lokale frietkot. “En jij een luxe kaassoufflé? Doe maar duur”
:rofl:
Haha zo zou dat hier ook gaan ja.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
29-06-2020 13:17
Toch snap ik dat steeds beter. Mijn zus rijdt geen auto, en als ze (op haar verzoek) meerijdt zal ze nooit iets aanbieden voor benzine of parkeerkosten. Zelfs niet als we op haar verzoek gaan winkelen en ik echt voor haar ga omdat ik zelf niets nodig heb. Ze biedt dan zelfs niet aan om de koffie of de lunch te betalen. Volgende keer stuur ik ook een Tikkie denk ik.

Ik zou het eerst gewoon eens aankaarten, dat je het reuze gezellig vindt dat shoppen, maar dat het jou altijd wel net iets meer geld kost, omdat jij de reis betaalt. Als je met het OV gaat, betaal je tenslotte ook haar kaartje niet.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
29-06-2020 13:39
Ik heb een “ vriendin” die vaak heel krap zit. En ze heeft geen auto. Nu belt ze mij regelmatig om ergens heen te gaan. “Zullen we ff gezellig afspreken bij mij thuis”. Als ik dan ja zeg is het “ ik moet nog wel ff naar de winkel voor wat lekkers bij de koffie”. Voor een keer prima maar ze woont in een dorp waar geen winkel is te bekennen dus moeten we in de auto. En dan doet ze gelijk maar ff grote boodschappen. Nu waren we laatst in de stad, ff sneupen. En ze stelde voor om een broodje te eten. Ik zat net die maand wat krap bij kas want had dure uitgaven gehad. Maar dan niet van haar kant ff zeggen “ oh ik betaal wel hoor”. Ik heb nu meerdere keren voor haar gereden met boodschappen ed en al een keer ijsjes gehaald voor haar kinderen op het strand omdat zij ff geen geld had. Maar niet ff aanbieden om ook een keer mee te betalen aan benzine. Dus ik heb haar een tikkie gestuurd van tien euro voor benzine ( gaat mij om het idee hè, ze heeft niet veel te besteden maar ik ook niet zoveel).Was ze nog verbolgen ook. Waarom moest zij dat betalen? Nou omdat mijn auto ook niet op water rijd misschien! Ik wil best wat voor een vriendin doen, ook wel meerdere keren maar de van zelf sprekend heid bij haar....Dwarrel betaalt alles wel.

Vriendschap is daarna ook aardig bekoeld.

Toch vind ik ineens zo'n tikkie dan raar. Waarom niet eerst zoiets bespreken?
Later is nu
Metallover schreef:
29-06-2020 14:20
Dit snap ik ook niet. Dat betaal je toch niet?
Ik zou gierige date ook hebben betaald. Dan ben ik er ook helemaal vanaf. Sneu figuur, zo'n gast.
..
anoniem_365114 wijzigde dit bericht op 29-06-2020 17:05
96.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
29-06-2020 14:26
Toch vind ik ineens zo'n tikkie dan raar. Waarom niet eerst zoiets bespreken?
Omdat ik meerdere keren bij haar heb aangegeven dat ik ook niet altijd veel heb te besteden, dus dat weet ze echt wel. Maar dan toch niet van haar kant ff aanbieden om iets mee te betalen. Dat zou ik nl wel uit mijzelf doen. Ja en ik weet iedereen is hierin verschillend maar ik voelde mij een soort van veredelde taxi ofzo.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
29-06-2020 14:29
Ik zou gierige date ook hebben betaald. Dan ben ik er ook helemaal vanaf. Sneu figuur, zo'n gast.
Ik zou ook de eer aan mezelf houden en gewoon betalen
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
29-06-2020 14:40
Omdat ik meerdere keren bij haar heb aangegeven dat ik ook niet altijd veel heb te besteden, dus dat weet ze echt wel. Maar dan toch niet van haar kant ff aanbieden om iets mee te betalen. Dat zou ik nl wel uit mijzelf doen. Ja en ik weet iedereen is hierin verschillend maar ik voelde mij een soort van veredelde taxi ofzo.

Oké, dus je had het al een keer besproken.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Fridaynight2020 schreef:
29-06-2020 11:30
Wat aso zeg! Heb je betaald? Zou ik niet doen, geloof ik..
Ja heb wel betaald maar de liefde was wel acuut over ook ;-)
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
29-06-2020 14:40
Omdat ik meerdere keren bij haar heb aangegeven dat ik ook niet altijd veel heb te besteden, dus dat weet ze echt wel. Maar dan toch niet van haar kant ff aanbieden om iets mee te betalen. Dat zou ik nl wel uit mijzelf doen. Ja en ik weet iedereen is hierin verschillend maar ik voelde mij een soort van veredelde taxi ofzo.
Oh ja, dan is het helemaal logisch.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind betaalverzoeken stom (het woord 'tikkie' wil ik niet eens zeggen)

Ik hou van contant geld.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Zo'n 'meerij' vriendin heb ik ook (gehad). Vriendin heeft pas sinds kort een eigen auto, dus reed voorheen altijd met mij mee. We wonen in dezelfde stad dus voor mij geen probleem om haar even op te pikken. Altijd als we iets gingen doen gingen we dus met mijn auto (+/- 5 jaar).
Stelde ze voor mij eens op te halen, want ik reed normaal altijd. Kreeg ik daarna wel een tikkie voor benzine + parkeerkosten. Heb ik toch wel even uitgelegd dat ik dat dat niet correct vind. Appje is gelezen maar geen reactie ;-D
Alle reacties Link kopieren
Elegantic schreef:
29-06-2020 14:51
Zo'n 'meerij' vriendin heb ik ook (gehad). Vriendin heeft pas sinds kort een eigen auto, dus reed voorheen altijd met mij mee. We wonen in dezelfde stad dus voor mij geen probleem om haar even op te pikken. Altijd als we iets gingen doen gingen we dus met mijn auto (+/- 5 jaar).
Stelde ze voor mij eens op te halen, want ik reed normaal altijd. Kreeg ik daarna wel een tikkie voor benzine + parkeerkosten. Heb ik toch wel even uitgelegd dat ik dat dat niet correct vind. Appje is gelezen maar geen reactie ;-D

Jeetje, wat heb je toch aparte mensen @(
Later is nu
lemoos2 schreef:
29-06-2020 11:41
Een tikkie voor 1,25 omdat mijn zoon tijdens een kinderfeestje geen frikandel at, de moeder van de jarige een kaassoufflé aanbood en zoon daarop inging. Die kaassoufflé zat niet in het afgenomen pakket. Of zoiets. Dat vond ik heel vreemd. Maar goed, wel betaald. Zou niet willen dat ze een Tesla minder erom moeten rijden.
OMG, wat ontzettend zielig. En stom genoeg zijn het naar mijn idee dus echt vaak mensen met een dik salaris die dit gedrag vertonen.
Alle reacties Link kopieren
Elegantic schreef:
29-06-2020 14:51
Zo'n 'meerij' vriendin heb ik ook (gehad). Vriendin heeft pas sinds kort een eigen auto, dus reed voorheen altijd met mij mee. We wonen in dezelfde stad dus voor mij geen probleem om haar even op te pikken. Altijd als we iets gingen doen gingen we dus met mijn auto (+/- 5 jaar).
Stelde ze voor mij eens op te halen, want ik reed normaal altijd. Kreeg ik daarna wel een tikkie voor benzine + parkeerkosten. Heb ik toch wel even uitgelegd dat ik dat dat niet correct vind. Appje is gelezen maar geen reactie ;-D
Oh jee, of ze schaamt zich nu diep of ze is boos .
Alle reacties Link kopieren
Elegantic schreef:
29-06-2020 14:51
Zo'n 'meerij' vriendin heb ik ook (gehad). Vriendin heeft pas sinds kort een eigen auto, dus reed voorheen altijd met mij mee. We wonen in dezelfde stad dus voor mij geen probleem om haar even op te pikken. Altijd als we iets gingen doen gingen we dus met mijn auto (+/- 5 jaar).
Stelde ze voor mij eens op te halen, want ik reed normaal altijd. Kreeg ik daarna wel een tikkie voor benzine + parkeerkosten. Heb ik toch wel even uitgelegd dat ik dat dat niet correct vind. Appje is gelezen maar geen reactie ;-D
Nou wij wonen ook nog niet eens in het zelfde dorp. Ik heb haar meerdere keren opgepikt (ong 15 km bij mij vandaan) . Daarna door naar de stad (nog eens 10 km) Echt, voor een vriendin heb ik veel over maar het moet niet als vanzelfsprekend worden beschouwt.
PatatasBravas schreef:
29-06-2020 11:55
50 cent voor een door collega meegenomen banaan (uit de supermarkt).
Nu nam ik regelmatig op verzoek iets kleins voor hem mee (broodje, croissantje oid), maar nooit ook maar enig aanstalten tot terugbetalen. Kon ik ook niet over inzitten en zou er zeker geen tikkie voor sturen.
Neem sinds de banaan alleen niets mee mee voor collega in kwestie.
Ongelooflijk dat iemand zo kan zijn..
lemoos2 schreef:
29-06-2020 12:43
Ja echt. Stond ook zo omschreven: ‘kaassoufflé (naam zoon): niet in standaard feestpakket’.

Het is nu een grap geworden als man wat haalt bij het lokale frietkot. “En jij een luxe kaassoufflé? Doe maar duur”
:hihi:
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
29-06-2020 14:40
Omdat ik meerdere keren bij haar heb aangegeven dat ik ook niet altijd veel heb te besteden, dus dat weet ze echt wel. Maar dan toch niet van haar kant ff aanbieden om iets mee te betalen. Dat zou ik nl wel uit mijzelf doen. Ja en ik weet iedereen is hierin verschillend maar ik voelde mij een soort van veredelde taxi ofzo.
Je hebt gelijk. Het gaat om de wederkerigheid. Iemand die elke keer er vanuit gaat dat jij wel van alles betaalt zou ik ook niet hoeven.
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
29-06-2020 14:41
Ik zou ook de eer aan mezelf houden en gewoon betalen
Dat dus inderdaad. Was geloof ik een tientje ofzo. Ik hoop dat ie er veel plezier van gehad heeft :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
29-06-2020 11:24
Iedere Tikkie onder de 3 euro vind ik aanstelleritis.
Zo dacht ik ook, maar sinds kort heb ik een vriendin die echt alles terug kan betalen wat ik voorschiet. Regelmatig kleine boodschapjes meegenomen en liet het altijd zitten, want idd die 2 euro boeit niet. Vorige maand een tikkie verstuurd van een tientje, nog geen minuut later een pissig bericht dat het maar €9,80 was. Dus oké nieuwe verstuurd van€9,80. Die is keurig betaald. Vervolgens wel verbaasd zijn dat ze nu voor alle kleine boodschapjes een tikkie krijgt een mopperen dat ze zoveel geld kwijt is met boodschappen doen. Ja ik betaal geen cent meer voor haar boodschappen.
Alle reacties Link kopieren
beetjevaag007 schreef:
29-06-2020 16:40
Zo dacht ik ook, maar sinds kort heb ik een vriendin die echt alles terug kan betalen wat ik voorschiet. Regelmatig kleine boodschapjes meegenomen en liet het altijd zitten, want idd die 2 euro boeit niet. Vorige maand een tikkie verstuurd van een tientje, nog geen minuut later een pissig bericht dat het maar €9,80 was. Dus oké nieuwe verstuurd van€9,80. Die is keurig betaald. Vervolgens wel verbaasd zijn dat ze nu voor alle kleine boodschapjes een tikkie krijgt een mopperen dat ze zoveel geld kwijt is met boodschappen doen. Ja ik betaal geen cent meer voor haar boodschappen.

Wat een triest figuur joh. Denk niet dat dat een vriendin van me zou kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
29-06-2020 16:52
Wat een triest figuur joh. Denk niet dat dat een vriendin van me zou kunnen zijn.
Van mij ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
29-06-2020 14:26
Toch vind ik ineens zo'n tikkie dan raar. Waarom niet eerst zoiets bespreken?

Ben ik mee eens. Gewoon als er iets besteld / meegereden / whatever wordt, terplekke zeggen: ik stuur je hier later even een tikkie voor.
Nu wordt een tikkie vaak besmuikt achteraf gestuurd door mensen die op het moment zelf niet durven te zeggen dat ze er geld voor willen, zie de vele sneue voorbeelden in dit topic.
Waarom niet gewoon communiceren??
Alle reacties Link kopieren
De mijne hoort meer in het "gierig" topic maar goed. Een collega nam afscheid en wilde graag met een groepje naaste collega's uit eten. Super leuk en wij hadden al afgesproken om haar vrij te houden als afscheidscadeau. Collega regelde daarna een tikkie wat vrij hoog uitviel. Een andere collega heeft vervolgens om de bon gevraagd omdat het bedrag absoluut niet kon kloppen en dacht dat ze bij het restaurant een fout hadden gemaakt. Bleek dat de collega, van het tikkie, zichzelf ook vrij had gehouden want hij had immers het restaurant gereserveerd en het tikkie geregeld. Deze collega klokte ook toevallig een fles rode wijn à 25 euro in zijn eentje weg die avond. Uiteraard is het bedrag aangepast en heeft hij uiteindelijk alleen zijn eigen eten en drinken betaald en ook niet meebetaald voor die collega. Hij vond het nog altijd redelijk dat wij hem voor zijn moeite zouden vergoeden.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven