Geld & Recht alle pijlers

Tips voor aanpak vraag bijdragen

12-12-2018 09:03 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Een trouwe meelezer hier, die nu zelf een vraag heeft!

Ik en mijn vriend zijn nu bijna 1,5 jaar samen.
Hij en mijn 2 zonen uit een eerdere relatie gaan super goed met elkaar, waardoor hij vaak hier is. Eigenlijk is hij er bijna iedere dag, mits hij moet werken en daarvoor in het buitenland zit.
Hij is maximaal 10 dagen per maand weg.

Maar omdat hij hier best vaak is, worden mijn kosten ook duurder. Hij heeft de mogelijkheid om vanuit huis te werken, dus overdag ook thuis.

Verwarming/licht/stroom staat de hele dag aan, extra boodschappen e.d.

Nu wil ik toch eigenlijk wel een bijdragen vragen, maar hoe vraag je dat en hoeveel is reëel?

Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Hey lieve schat, ik merk dat mijn vaste lasten stijgen omdat je hier regelmatig bent, hoe kunnen we dit regelen?
Wat eten we vanavond?
Hij haalt nooit de boodschappen als hij bij jou is? Neemt je nooit mee uit eten? Zou ik best 'n profiteur vinden.
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij nog een eigen huis?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Bijzonder dat hij zelf niet kan bedenken dat hij moet bijdragen?
Alle reacties Link kopieren
‘Ik kreeg een mail dat mijn energierekening per maand met bedrag X gaat stijgen. Dat komt deels doordat de verwarming/het licht vaker aan staat doordat jij overdag hier werkt. Zou je een bijdrage willen leveren in de kosten?’

En hoe doen jullie het verder met boodschappen enzo? Doet hij ook wat in het huishouden als hij zo vaak bij je is?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
*tenzij
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Ben je bang dat hij er vandoor gaat als je vraagt om een bijdrage?
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder dat je zegt een goede relatie te hebben, maar voor zoiets normaals eerst het viva forum raadpleegt. Het is toch logisch dat de kosten stijgen als hij er vaak is? Dus toch ook normaal om dit te regelen onderling? Of ben je bang voor zijn reactie?
Alle reacties Link kopieren
Relatie zit goed en ook niet bang om m daarmee te confronteren. Vraag me af wat een reëel bedrag is wat ik dan lan vragen.

Hij betaald af en toe de boodschappen en als we uit eten gaan of iets betaald hij 9 van de 10 keer.

Hij heeft een eigen huis met hypotheek. Ik heb geen hypotheek op mijn huis, dus geen hypotheek die gesplitst moet worden.
Wil ook zeker dat hij nog zijn eigen huis aanhoudt!
Alle reacties Link kopieren
Hey lieverd, je bent bijna altijd hier, vind ik super gezellig, maar zou je ook wat kunnen bijdragen in de kosten?
ik geef mn bek ook maar een douw
Waarom ga je niet wat vaker naar hem? In de weken/weekends dat je kids bij je ex zijn bijv
Alle reacties Link kopieren
Welk bedrag reeël is, is geheel afhankelijk van je eigen situatie. Daar kom jullie vast samen wel uit.
Alle reacties Link kopieren
Als het kan, dan ga ik daar graag heen. T jammere is dat ik dan heen en weer moet rijden s'avonds en smorgens vroeg voor mijn dieren.
Plus dat mijn zonen maar 1 weekend om de week bij hun vader zijn.

Maar wat is een reëel bedrag per maand?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou 300 euro zeggen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Vind het lastig te bepalen, ik en mijn zonen zijn met zn 3en.
Alle reacties Link kopieren
300 vind ik opzich wel een mooi bedrag. Ga vanavond eens met m er over hebben.
Alle reacties Link kopieren
Gas is niet zo duur en als je led lampjes gebruikt is de stroom ook te verwaarlozen. Als je echt gaat rekenen is hij, mits hij idd regelmatig boodschappen betaald, duurder uit dan jij. Denk niet dat een beetje gas en stroom opweegt tegen de eetlust van twee jongens.
Het ligt er maar net aan hoe vaak hij boodschappen betaald. Hij heeft natuurlijk ook de reiskosten die jij niet maakt.
nina1966 schreef:
12-12-2018 10:40
Gas is niet zo duur en als je led lampjes gebruikt is de stroom ook te verwaarlozen. Als je echt gaat rekenen is hij, mits hij idd regelmatig boodschappen betaald, duurder uit dan jij. Denk niet dat een beetje gas en stroom opweegt tegen de eetlust van twee jongens.
Het ligt er maar net aan hoe vaak hij boodschappen betaald. Hij heeft natuurlijk ook de reiskosten die jij niet maakt.
Dat denk ik ook! En hij maakt de reiskosten en neemt TO mee uit eten.
Ik vind zo maar 300 euro vragen een beetje raar. Ik zou daar echt samen over praten. Wat zijn jouw kosten, wat de zijne, wat kost hij in jouw huis extra en wat bespaart hij in zijn huis. Dan kun je samen tot een goed bedrag komen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een koophuis zonder hypotheek of betaal je huur?
Hoe vaak haalt hij boodschappen?
Hoe vaak ga je uit eten en betaald hij?
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Ga er gewoon een open gesprek over aan, daar komen jullie vast wel uit. Denk niet nu al aan een bedrag, maak samen een overzicht.
nina1966 schreef:
12-12-2018 10:40
Gas is niet zo duur en als je led lampjes gebruikt is de stroom ook te verwaarlozen. Als je echt gaat rekenen is hij, mits hij idd regelmatig boodschappen betaald, duurder uit dan jij. Denk niet dat een beetje gas en stroom opweegt tegen de eetlust van twee jongens.
Het ligt er maar net aan hoe vaak hij boodschappen betaald. Hij heeft natuurlijk ook de reiskosten die jij niet maakt.
Idd, dat wilde ik ook al aangeven.....
+ TS, hoe moeilijk kun je het maken, je geeft 'm aan dat er meerkosten zijn omdat hij door de dag in jouw huis zit, die meerkosten is het bedrag dat je zoekt lijkt me logischerwijs
Alle reacties Link kopieren
Hij woont dus 20 van de 30 dagen van de maand gratis bij jou??
daar moet je echt even samen voor gaan zitten. Met hem bespreken wat jullie redelijk vinden. Het heeft geen enkele zin, dat wij hier bedragen noemen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
12-12-2018 10:55
Hij woont dus 20 van de 30 dagen van de maand gratis bij jou??
daar moet je echt even samen voor gaan zitten. Met hem bespreken wat jullie redelijk vinden. Het heeft geen enkele zin, dat wij hier bedragen noemen.
Eens.
En alles op tafel leggen.
Hij betaalt ook de uitjes, dat moet je ook meenemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven