Geld & Recht alle pijlers

Tips voor plaatsvervangende toestemming verhuizing

14-06-2019 15:52 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

ik heb een hulpvraag.
Wil graag met mijn kinderen buiten de huidige gemeente verhuizen. En gaan samenwonen met mijn nieuwe partner met wie ik een duurzame relatie heb opgebouwd
Mijn ex-partner geeft hier geen toestemming voor.

Helaas zijn we nu in het traject gekomen dat ik vervangende toestemming moet gaan aanvragen bij de rechtbank.
Omdat ikzelf heel bang ben om fouten te maken vraag ik me af hoe bereid je zoiets voor?
Heeft iemand nog tips voor me?

Dit alles loopt via een advocaat, maar ik dien van alles voor te bereiden voor mijn advocaat.
Wil hierin niks over het hoofd zien, maar zie soms door de bomen het bos niet meer.

Als een van jullie iets weet hoor ik het graag, mag ook via PB.

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Laat maar zitten allemaal.

Geweldige hulp...
Alle reacties Link kopieren
TO, als je een standaard lijst hebt en de vragen van Patchouli doorneemt zou je voldoende moeten kunnen voorbereiden.

Het is lastig meekijken of meedenken zonder de situatie te kennen. Wij weten niet wat je reden is om te willen verhuizen? Of de basis daarvan in het belang van de kinderen ligt?

Want als je alleen wil verhuizen om zelf iets op te kunnen bouwen, vergeet dan niet dat je tegelijkertijd door de vervangende toestemming alleen al aan te vragen meer afbreekt in de communicatie en het ouderschap tussen jouw en je ex, dan dat je er mee gaat winnen. De communicatie (in ieder geval zo) goed (mogelijk) houden is gegarandeerd in het belang van jullie kinderen.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Alle reacties Link kopieren
Noa-t-zuuje schreef:
14-06-2019 19:42
Laat maar zitten allemaal.

Geweldige hulp...
Je informatie is te summier. Je advocaat wilde toch ook meer weten voordat hij kon adviseren?
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Noa-t-zuuje schreef:
14-06-2019 19:13
Ik weet even niet zo waarop ik moet reageren.

Ik vroeg om tips. Blijkbaar kunnen sommige een conclusie trekken dat de vader beter aan zijn kinderen denkt terwijl er verder niks over omschreven staat.

Ik heb idd een hele lijst gekregen met vragen. Over de noodzaak. Enz.
Maar zie ik naast die standaardlijst niet iets over het hoofd.

Wat de reden is voor mijn ex om nee te zeggen. Omdat ik getrouwd ben gewreest met een narcist welke zijn eigen belang voorop stelt. Waar ik heel blij ben dat iK niet meer in die relatie zit. Maar hij zal er ook alles aandoen om mij dwars te zitten. Hoe erg dit is.


Tuurlijk was de vader ooit de prins op het witte paard. En ik wilde ook totaal niet scheiden. Maarja als de vader die keuze maakt omdat hij er met je beste vriendin vandoor is gegaan dan kan ik er ook niet veel aan veranderen.

Hoe lullig ook, dat maakt voor de kinderen niets uit.
Die zijn gebaat bij goed contact met vader. Maar je geeft veel te weinig informatie om je goed te kunnen adviseren.
Hoeveel km ga je weg, kunnen ze op school blijven, hoe oud zijn ze? Is je allemaal al gevraagd maar daar geef je geen antwoord op. Die antwoorden zijn veel relevanter als het feit dat de man is vreemd gegaan.
Belangrijke dingen zijn bijvoorbeeld:
- hoe is de omgangsregeling nu (niet op papier maar in praktijk)
- hoe ver wil je gaan wonen?
- hoe borg je dat de omgangsregeling zoals nu doorgang kan blijven vinden?
- wat vinden de kinderen ervan?
- heb je alle belangen meegewogen? dus het belang van de kinderen, het belang van jou en het belang van hun vader? Kun je beredeneren dat het voor niemand schadelijk is?
- hoe oud zijn de kinderen en betekent dit een wisseling van school
etc.
Alle reacties Link kopieren
toffifee schreef:
14-06-2019 19:25
Ja joh, beide ouders in je buurt hebben is zoooo overgewaardeerd!
Hangt er dus maar helemaal vanaf wat je verstaat onder 'in de buurt', wat de eventuele gevolgen zijn van deze verhuizing, hoe de omgang nu is en of dat straks heel anders wordt, enz. enz.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Enige wat wij weten is dat je toch maar mooi 2 kinderen hebt gekregen met een narcistische klojo van een ex. Pest is alleen dat onze rechtsgang daar niets mee doet. Alleen als je aan kunt tonen dat ze mishandeld worden misschien. En wij weten ook niets van wat is afgesproken in het originele convenant. En filter waar je iets aan hebt maar last de veronderstellingen voor wat ze zijn. Succes.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Noa, je schrijft nergens hoe de omgangsregeling is en hoeveel kilometer je van je ex vandaan wil verhuizen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Noa-t-zuuje schreef:
14-06-2019 19:13
Ik weet even niet zo waarop ik moet reageren.

Ik vroeg om tips. Blijkbaar kunnen sommige een conclusie trekken dat de vader beter aan zijn kinderen denkt terwijl er verder niks over omschreven staat.

Ik heb idd een hele lijst gekregen met vragen. Over de noodzaak. Enz.
Maar zie ik naast die standaardlijst niet iets over het hoofd.

Wat de reden is voor mijn ex om nee te zeggen. Omdat ik getrouwd ben gewreest met een narcist welke zijn eigen belang voorop stelt. Waar ik heel blij ben dat iK niet meer in die relatie zit. Maar hij zal er ook alles aandoen om mij dwars te zitten. Hoe erg dit is.


Tuurlijk was de vader ooit de prins op het witte paard. En ik wilde ook totaal niet scheiden. Maarja als de vader die keuze maakt omdat hij er met je beste vriendin vandoor is gegaan dan kan ik er ook niet veel aan veranderen.

De je ex heeft gezegd: ik geef geen toestemming, want ik ben een narcist en zet mijn eigen belangen voorop?
Of gaf hij een andere reden waarom hij het geen goed idee vindt?

Eén goeie tip dan nog: rechters houden niet van moddergooien. Dan sta je direct met 10-0 achter.

Als jij met deze info en houding de rechtszaal in gaat geef ik je heel weinig kans. Want in dit hele relaas verwijs jij niet één keer naar het belang van je kinderen. Dit gaat alleen maar over jouw boosheid naar je ex. Niet over hun band met hun vader en het belang wat zij hebben bij contact met hem.
Jij stelt net zo goed je eigen belangen voorop, precies wat jij je ex verwijt.
Alle reacties Link kopieren
Noa-t-zuuje schreef:
14-06-2019 19:13
Wat de reden is voor mijn ex om nee te zeggen. Omdat ik getrouwd ben gewreest met een narcist welke zijn eigen belang voorop stelt. Waar ik heel blij ben dat iK niet meer in die relatie zit. Maar hij zal er ook alles aandoen om mij dwars te zitten. Hoe erg dit is.

Degenen die hier in jouw ogen misschien negatief reageren doen dit niet om jou dwars te zitten, maar houden het belang van je kinderen voor ogen. Als je (te) ver bij hun vader vandaan verhuist gaat dat namelijk ten koste van de omgang en de band met hun vader. Het lijkt er nu op of in dit geval jij degene bent die haar eigen belang voorop stelt, in plaats van dat van je kinderen.
Noa-t-zuuje schreef:
14-06-2019 19:42
Laat maar zitten allemaal.

Geweldige hulp...
Maar stel je vraag dan ook concreet. Wat kan iemand hier nou over zeggen? We kennen de stukken niet, we weten niet hoe ver je wil gaan wonen, hoe oud je kinderen zijn, hoe lang je met nieuwe partner bent. Dit is nou echt iets dat je met je advocaat in detail moet doornemen. Zonder te weten wat je nu al hebt verzameld kan niemand je adviseren.

Ja, de komende jaren niet samenwonen zou mijn advies zijn. Maar ik begrijp sowieso niet waarom mensen willen samenwonen. Maar dat is persoonlijk. Jij wil dat wel.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
14-06-2019 20:33
De je ex heeft gezegd: ik geef geen toestemming, want ik ben een narcist en zet mijn eigen belangen voorop?
Of gaf hij een andere reden waarom hij het geen goed idee vindt?

Eén goeie tip dan nog: rechters houden niet van moddergooien. Dan sta je direct met 10-0 achter.

Als jij met deze info en houding de rechtszaal in gaat geef ik je heel weinig kans. Want in dit hele relaas verwijs jij niet één keer naar het belang van je kinderen. Dit gaat alleen maar over jouw boosheid naar je ex. Niet over hun band met hun vader en het belang wat zij hebben bij contact met hem.
Jij stelt net zo goed je eigen belangen voorop, precies wat jij je ex verwijt.

Daar lijkt het in elk geval sterk op, het is namelijk meestal niet in het belang van de kinderen om bij een nieuwe partner in te trekken en daarbij naar een andere gemeente te verhuizen.

TO, waarom zouden jouw kinderen beter worden van deze verhuizing?
Alle reacties Link kopieren
Het is niet in het belang van het kind om op te groeien bij een narcistische ouder.
Hier heeft iedereen een mening over een situatie die alleen TS echt kent..
Misschien kan je hierover nog eens contact op nemen met je advocaat en je angst bespreken?
Sterkte en succes!
leya1987 schreef:
14-06-2019 22:19
Het is niet in het belang van het kind om op te groeien bij een narcistische ouder.
Hier heeft iedereen een mening over een situatie die alleen TS echt kent..
Misschien kan je hierover nog eens contact op nemen met je advocaat en je angst bespreken?
Sterkte en succes!
Maar die kinderen komen nu toch ook al bij de narcistische vader? Voorheen was dat blijkbaar ook geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
leya1987 schreef:
14-06-2019 22:19
Het is niet in het belang van het kind om op te groeien bij een narcistische ouder.

De kans is groot dat TO hem een narcist vindt, en dat hij niet officieel gediagnosticeerd is als narcist. En toen ze nog getrouwd waren vond ze deze 'narcist' wel goed genoeg om kinderen mee te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
De rechter heeft in ieder geval ook geen boodschap aan vaag gedoe.

Zolang jij geen leeftijden, afstanden en wel of niet van school moeten veranderen noemt kan niemand hier wat zinnigs over zeggen.

Met alleen het argument mijn ex is een narcistische lul die is vreemdgegaan ga je die rechtszaak niet winnen.
Alle reacties Link kopieren
leya1987 schreef:
14-06-2019 22:19
Het is niet in het belang van het kind om op te groeien bij een narcistische ouder.
Hier heeft iedereen een mening over een situatie die alleen TS echt kent..
Misschien kan je hierover nog eens contact op nemen met je advocaat en je angst bespreken?
Sterkte en succes!
Tegenwoordig wordt iedereen een narcist genoemd. TO wilde niet eens scheiden, dus hoe echt is dat narcisme dan eigenlijk?
Noa-t-zuuje schreef:
14-06-2019 19:42
Laat maar zitten allemaal.

Geweldige hulp...
Met deze houding ga je er niet komen.

Ik zou eerst bekijken hoe groot de kans is dat je de vervangende toestemming gaat krijgen voordat je er een rechtszaak voor aan gaat spannen.

De vragen die hier gesteld zijn, zijn belangrijke vragen om je hierbij goed te kunnen adviseren. Is er co ouderschap, hoever wil je weg? Zijn wel de belangrijkste vragen.
Ik denk dat niemand het rot bedoeld hier maar mensen je willen behoeden voor een groot probleem. Natuurlijk had je liever aders gewilt en word je nu boos omdat je ziet dat het heel lastig zal worden. Met deze rechtzaak zet je het contact met ex op scherp. De kans dat je de toestemming gaat krijgen (afhankelijk van de gestelde vragen) vrij klein.Ga je toch is de kans ook aanwezig dat je ex en nieuwe zaak zaak aanspannen om de hoofdverblijfplaats te wijzigen en ben je je kinderen"kwijt".

Ik wil je best advies geven maar dan heb ik echt meer informatie nodig.
Je geeft te weinig informatie om je te kunnen helpen.
Dus geef aantwoord op de vragen die je van je advocaat hebt gekregen, de advocaat kan dan kijken of dat genoeg is of dat er nog een aanvulling moet komen.
Laat maar zitten allemaal is ook wel weer erg kinderachtig. Hij is een narcist die jou wil dwarszitten. Dat kan. Vervelend.
Maar we hadden het over verhuizen. Jij wil verhuizen naar een andere gemeente om samen te wonen met je nieuwe man. Wat is daar dan goed aan voor je kinderen? Is dat wel goed voor je kinderen? Ik snap wel (al zou ik het zelf nooit doen) waarom je ex dat niet wil.
Mijn vriendin zat met hetzelfde. Is tot een rechtszaak gekomen. Zij mocht best verhuizen van de rechter.... alleen bleven de kinderen bij vader omdat daar de achterban beter was, ze hun leven hadden. Vriendin kreeg een weekendregeling. Is na dat haar toenmalige relatie over was (zij had een ander, maar hij zat blijkbaar toch niet op haar kinderen te wachten) weer teruggegaan naar de woonplaats van de kinderen.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 15-06-2019 08:56
0.72% gewijzigd
Dit kun je beter met je advocaat overleggen. Deze is beter in staat de emotie eruit te filteren en de vragen te stellen die wel relevant zijn in deze zaak.
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
14-06-2019 19:31
Zit er iets in t water of zo dat mannelijke exen tegenwoordig altijd een narcist zijn?
Ik werk in die wereld en je hoort heel vaak:

Man = narcist
Vrouw = borderliner

Over het algemeen is die diagnose door de toekomstig ex-partner gesteld, niet door een arts :rolling:
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
15-06-2019 08:55
Mijn vriendin zat met hetzelfde. Is tot een rechtszaak gekomen. Zij mocht best verhuizen van de rechter.... alleen bleven de kinderen bij vader omdat daar de achterban beter was, ze hun leven hadden. Vriendin kreeg een weekendregeling. Is na dat haar toenmalige relatie over was (zij had een ander, maar hij zat blijkbaar toch niet op haar kinderen te wachten) weer teruggegaan naar de woonplaats van de kinderen.

Wauw. Ze heeft dus haar kinderen achtergelaten om maar met haar nieuwe liefje te kunnen zijn? Om te kotsen :pukey: .
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
15-06-2019 11:27
Wauw. Ze heeft dus haar kinderen achtergelaten om maar met haar nieuwe liefje te kunnen zijn? Om te kotsen :pukey: .
Dat is toch inherent aan scheiden? Dat één van de ouders weggaat uit het ouderlijk huis en daarbij dus zijn of haar kinderen "achterlaat"? Scheiden is kut, zowel voor ouders als voor kinderen, maar meestal is het onverstandig (zeker voor kinderen) om in zo'n situatie maar verplicht bij elkaar te blijven wonen. En dan heb ik het niet perse over geestelijke of lichamelijk mishandeling, dat is voor iedereen wel duidelijk dat dat heel ongezond/gevaarlijk is. Maar als ouders simpelweg niet meer op de goede manier van elkaar (kunnen) houden, wat voor een voorbeeld geef je je kinderen dan? Dat het prima is om met iemand samen te leven waar je niet meer zodanig van houdt dat je daar liefdevol mee om kunt gaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven