Geld & Recht alle pijlers

Tips voor plaatsvervangende toestemming verhuizing

14-06-2019 15:52 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

ik heb een hulpvraag.
Wil graag met mijn kinderen buiten de huidige gemeente verhuizen. En gaan samenwonen met mijn nieuwe partner met wie ik een duurzame relatie heb opgebouwd
Mijn ex-partner geeft hier geen toestemming voor.

Helaas zijn we nu in het traject gekomen dat ik vervangende toestemming moet gaan aanvragen bij de rechtbank.
Omdat ikzelf heel bang ben om fouten te maken vraag ik me af hoe bereid je zoiets voor?
Heeft iemand nog tips voor me?

Dit alles loopt via een advocaat, maar ik dien van alles voor te bereiden voor mijn advocaat.
Wil hierin niks over het hoofd zien, maar zie soms door de bomen het bos niet meer.

Als een van jullie iets weet hoor ik het graag, mag ook via PB.

Alvast bedankt.
Irish_Wasser_Woman schreef:
15-06-2019 11:56
Dat is toch inherent aan scheiden? Dat één van de ouders weggaat uit het ouderlijk huis en daarbij dus zijn of haar kinderen "achterlaat"? Scheiden is kut, zowel voor ouders als voor kinderen, maar meestal is het onverstandig (zeker voor kinderen) om in zo'n situatie maar verplicht bij elkaar te blijven wonen. En dan heb ik het niet perse over geestelijke of lichamelijk mishandeling, dat is voor iedereen wel duidelijk dat dat heel ongezond/gevaarlijk is. Maar als ouders simpelweg niet meer op de goede manier van elkaar (kunnen) houden, wat voor een voorbeeld geef je je kinderen dan? Dat het prima is om met iemand samen te leven waar je niet meer zodanig van houdt dat je daar liefdevol mee om kunt gaan?
Ja maar het stukje waar S-Groot op reageert is wel een heel ander verhaal. Moeder mag van rechter een stuk verder verhuizen maar moet de kinderen in vertrouwde omgeving laten waardoor ze een weekendregeling krijgt.
Moeder kiest er dus voor verder weg te gaan wonen met haar nieuwe liefde en kinderen bij vader achter te laten. Snap dat echt niet.

Maar TO, die zou bij jou ook zomaar de uikomst kunnen zijn als er geen goede reden is te vertrekken.
Tess1981 schreef:
15-06-2019 13:02
Ja maar het stukje waar S-Groot op reageert is wel een heel ander verhaal. Moeder mag van rechter een stuk verder verhuizen maar moet de kinderen in vertrouwde omgeving laten waardoor ze een weekendregeling krijgt.
Moeder kiest er dus voor verder weg te gaan wonen met haar nieuwe liefde en kinderen bij vader achter te laten. Snap dat echt niet.
Je hoeft het ook niet te snappen, alleen voor kennisgeving aan te nemen.
Als het een vader was die dit deed zou er veel minder kritiek op komen.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
15-06-2019 11:27
Wauw. Ze heeft dus haar kinderen achtergelaten om maar met haar nieuwe liefje te kunnen zijn? Om te kotsen :pukey: .
.
Of er zijn nog andere omstandigheden, zoals een compleet overspannen woningmarkt waardoor je niet zomaar kunt wonen waar of zoals je wilt. Ik ken een situatie waarin moeder ook is ingetrokken bij nieuwe liefje. In de stad waar ex in de gezamenlijke woning bleef wonen had zij geen schijn van kans iets passends / redelijks te vinden voor de langere termijn. Nieuwe liefje zat zelf ook vast aan zijn woonplaats door een co-ouderschap. In overleg is gekozen dat de kinderen toch meeverhuisden met moeder, ook al had vader ze liever dichterbij gehad.
Overleg lijkt hier een gepasseerd station, anders zou de titel van dit topic zijn: “ hoe overtuiging mijn ex”.
Als ex geen officiële diagnose heeft en er nu co- ouderschap is, kan verder weg verhuizen dan 7 km hemelsbreed er inderdaad toe leiden dat het co- ouderschap wordt omgezet naar een weekendregeling. En dat kan ook zomaar betekenen dat TO de kinderen nog maar een weekend per 14 dagen heeft.

De maatschappij lijkt nog steeds te vinden dat die regeling voor vaders prima is, en dat moeders ontaarde moeders zijn als ze er dan toch voor kiezen om akkoord te gaan met zo’n regeling.
ava75 schreef:
15-06-2019 13:15
Je hoeft het ook niet te snappen, alleen voor kennisgeving aan te nemen.
Als het een vader was die dit deed zou er veel minder kritiek op komen.
Nee hoor.... een vader die er voor kiest ver weg te gaan wonen vind ik bijna net zo erg.
Maar idd..... een moeder die er na een zitting voor kiest toch te gaan en geen actieve rol meer in het leven van haar kinderen te spelen, vind ik net wat erger.
Tess1981 schreef:
15-06-2019 15:28
Nee hoor.... een vader die er voor kiest ver weg te gaan wonen vind ik bijna net zo erg.
Maar idd..... een moeder die er na een zitting voor kiest toch te gaan en geen actieve rol meer in het leven van haar kinderen te spelen, vind ik net wat erger.
Wat spijtig dat je er zo over denkt.
En ouders die hun kinderen alleen in het weekend zien kunnen prima een actieve rol spelen.
Alle reacties Link kopieren
Noa-t-zuuje schreef:
14-06-2019 19:13
Ik heb idd een hele lijst gekregen met vragen. Over de noodzaak. Enz.
Maar zie ik naast die standaardlijst niet iets over het hoofd.
.
Wanneer wij die standaardlijst ook hadden gekregen zou het een stuk gemakkelijker zijn om aan te geven welke aanvullingen er nog bij moeten.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef;
Maar die kinderen komen nu toch ook al bij de narcistische vader? Voorheen was dat blijkbaar ook geen probleem.

Waar haal jij vandaan dat dat voorheen ook geen probleem was? Heb je ooit in een situatie gezeten dat je een relatie had met een narcist? Weet je dan ook wat voor smerige spelletjes deze mensen kunnen spelen?

Trotter schreef;
De kans is groot dat TO hem een narcist vindt, en dat hij niet officieel gediagnosticeerd is als narcist. En toen ze nog getrouwd waren vond ze deze 'narcist' wel goed genoeg om kinderen mee te krijgen.

Dat zou kunnen. Maar wie ben jij om daarover te oordelen? Ook aan jou de vraag; heb je ooit wel eens een relatie met een narcist gehad? Ik denk het niet, anders kan je zulke dingen niet schrijven.
Vaak zodra je getrouwd ben of kinderen hebt met een narcist, komt de narcist naar boven. Dus ja, het kan zijn dat de ts haar ex eerst wel “goed genoeg” leek..
En nee, een narcist zal niet snel naar een psychiater gaan om zich te laten diagnosticeren, aangezien zij zelf vinden dat ze God zijn en er niks mis met ze is.

Maar oke, ik zie dat de ts al niet meer reageerd. Erg verstandig..
leya1987 schreef:
15-06-2019 17:00
Nitflex schreef;
Maar die kinderen komen nu toch ook al bij de narcistische vader? Voorheen was dat blijkbaar ook geen probleem.

Waar haal jij vandaan dat dat voorheen ook geen probleem was? Heb je ooit in een situatie gezeten dat je een relatie had met een narcist? Weet je dan ook wat voor smerige spelletjes deze mensen kunnen spelen?

Trotter schreef;
De kans is groot dat TO hem een narcist vindt, en dat hij niet officieel gediagnosticeerd is als narcist. En toen ze nog getrouwd waren vond ze deze 'narcist' wel goed genoeg om kinderen mee te krijgen.

Dat zou kunnen. Maar wie ben jij om daarover te oordelen? Ook aan jou de vraag; heb je ooit wel eens een relatie met een narcist gehad? Ik denk het niet, anders kan je zulke dingen niet schrijven.
Vaak zodra je getrouwd ben of kinderen hebt met een narcist, komt de narcist naar boven. Dus ja, het kan zijn dat de ts haar ex eerst wel “goed genoeg” leek..
En nee, een narcist zal niet snel naar een psychiater gaan om zich te laten diagnosticeren, aangezien zij zelf vinden dat ze God zijn en er niks mis met ze is.

Maar oke, ik zie dat de ts al niet meer reageerd. Erg verstandig..

Of de man al dan niet een narcist is heeft niets te maken met wat een rechter gaat besluiten met betrekking tot de verblijfplaats van de kinderen.
Er zijn TO een aantal praktische vragen gesteld en het enige wat ze daarna nog post is het relaas over de ex.

Tja, dan kun je ook weinig hulp verwachten want we hebben geen idee waarmee. En dat doet TO toch echt helemaal zelf hoor.
Alle reacties Link kopieren
leya1987 schreef:
15-06-2019 17:00
Vaak zodra je getrouwd ben of kinderen hebt met een narcist, komt de narcist naar boven. Dus ja, het kan zijn dat de ts haar ex eerst wel “goed genoeg” leek..

TO schrijft zelf dat ze helemaal niet wilde scheiden, dus viel dat (zelfgediagnosticeerde) 'narcisme' wel mee, lijkt me. Typisch dat mensen altijd pas ná hun scheiding vinden dat hun ex een narcist/borderliner is. Dat klinkt meer als gewoon maar iets lelijk roepen uit wrok of vanuit een gekwetst ego dan als een gefundeerde diagnose.
De ervaring op dit forum leert dat alle mannelijke exen “ narcist” zijn en alle vrouwelijke exen “ borderliner”.
Als iemand in een post schrijft dat de scheiding niet haar keuze was en haar ex een narcist, dan wordt doorgaans die opmerking niet Sl te serieus genomen. Niet omdat men denkt dat met een echte narcist getrouwd zijn geweest niet heel erg is, maar omdat het statistisch onwaarschijnlijk is dat alle to’s die zeggen dat hun ex een narcist is daadwerkelijk met een narcist getrouwd waren. Tenzij alle narcisten minimaal 4 huwelijken achter de rug hebben.

TO schrijft ook niet hoe de huidige omgangsregeling in elkaar zit. Als ex daadwerkelijk een narcist is, zou ik verwachten dat er sowieso geen co-ouderschap is. En voor zo ver ik weet zou de ex dan ook geen bezwaar kunnen maken tegen een verhuizing.
Het vermeende narcisme is voor dit topic helemaal niet relevant, tenminste, TO schrijft niet hoe dat tov de kinderen is. Ze schrijft überhaupt niet over haar kinderen, terwijl daar die hele rechtzaak om gaat. Of het goed is voor de kinderen.
Aan TO zelf en haar "duurzame" relatie heeft de rechter in deze echt geen boodschap. En over hoe duurzaam 2.5 jaar is valt natuurlijk ook te twisten.
Alle reacties Link kopieren
Jammer TO. :-[
Dat je niet meer uitleg wil geven enzo.
stellar schreef:
14-06-2019 19:31
Zit er iets in t water of zo dat mannelijke exen tegenwoordig altijd een narcist zijn?
Inderdaad, echt extreem veel narcisten hier. Alsof er een heel blik is open getrokken.
Miss-Pippilotta schreef:
15-06-2019 21:15
Inderdaad, echt extreem veel narcisten hier. Alsof er een heel blik is open getrokken.
Bescherm je man en doe ramen en deuren dicht!
Echt hoor, Google eens wat een narcist precies is en lees dan vooral aandachtig het stukje hoe vaak deze aandoening nou echt voorkomt.
Mijn ex is, naar mijn mening, ook een grote lul op pootjes maar dat maakt hem nog geen psychiatrisch patiënt. I.p.v. te kijken naar zijn gedrag zou je er veel meer aan hebben om te kijken naar jezelf en daar je les uit te leren.
leya1987 schreef:
15-06-2019 17:00
Nitflex schreef;
Maar die kinderen komen nu toch ook al bij de narcistische vader? Voorheen was dat blijkbaar ook geen probleem.

Waar haal jij vandaan dat dat voorheen ook geen probleem was? Heb je ooit in een situatie gezeten dat je een relatie had met een narcist? Weet je dan ook wat voor smerige spelletjes deze mensen kunnen spelen?

Dan zou haar zaak sterker staan als ze een aanpassing co-ouderschap eerder had aangevraagd, los van het ontmoeten van haar nieuwe vriend. Want nu lijkt het alsof ze alleen daarom de regeling wil wijzigen.
justagirly schreef:
15-06-2019 20:54
Jammer TO. :-[
Dat je niet meer uitleg wil geven enzo.
Zou ik ook niet doen. Iedereen staat hier met de hamer klaar onder het mom van goede adviezen geven.
Alle reacties Link kopieren
Kritisch meedenken noem ik dat maar goed, verschil van mening dan denk ik.
Noa, ik heb je een prive bericht gestuurd
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
14-06-2019 16:11
Ik krijg het idee dat je ex meer aan het belang van je kinderen denkt dan jij.
En dat maak je op uit?
Mater tua tam obesa est ut cum Romae est urbs habet octo colles!
Alle reacties Link kopieren
Jammer zo, ik was echt benieuwd naar de beweegredenen van TO en meer informatie.
Helaas.
Alle reacties Link kopieren
SPQR schreef:
17-06-2019 08:22
En dat maak je op uit?

Uit het feit dat zij hun kinderen mee wil nemen, bij hun vader vandaan. Het belang van de kinderen is een zo goed, makkelijk en frequent mogelijk contact met beide ouders. Het contact met vader wordt al gauw minder en/of moeilijker (niet meer zelf even heen en weer fietsen) als moeder ergens anders gaat wonen en de kinderen meeneemt.
Alle reacties Link kopieren
TO,

Zou je misschien een up date willen geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven