Geld & Recht alle pijlers

Vakantiegeld

30-04-2020 10:49 124 berichten
Gewoon benieuwd: wat gaan jullie dit jaar doen met het vakantiegeld? Aangezien op vakantie gaan er waarschijnlijk niet in zit dit jaar....

Wij zetten het voorlopig op de spaarrekening. Wellicht dat we dan volgend jaar een wat grotere vakantie boeken.
Ik moet eerlijk zeggen dat het vakantiegeld nooit gebruikt wordt voor vakantie. Daar sparen we door het jaar heen voor. Dus ik leef er nooit zo naartoe of zo.
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken het vakantiegeld ook niet per se voor de vakantie. Waarschijnlijk dit jaar niet weg (lange reis naar Azië), dus wellicht gaan we het gebruiken om een nieuwe eettafel en stoelen te kopen.
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden wel een vakantie geboekt en vooralsnog moeten we dit ook gewoon betalen.

Niet dat we daar perse het vakantiegeld voor gebruiken.
We gaan ook verhuizen volgende week dus daar heb ik ook nog wel wat euro’s voor nodig.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Lekker sparen.
Ik heb een opblaasbaar zwembad gekocht, maar die heb ik vanuit mijn lopende rekening gefinancierd. Verder mag/ kun je toch niets, en iets huren met eigen sanitair is te duur voor mij.
Volgend jaar dan maar weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop nog steeds op vakantie te kunnen :)


en verder gaat het vakantiegeld op de spaarrekening, we zien wel
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken het vakantiegeld ook nooit voor de vakantie. Nou ja, indirect wel, maar het gaat gewoon op de grote spaarhoop, waar dan een vakantie van betaald wordt. Soms zet ik wel geld echt apart voor de vakantie, maar dat is dan meer als ik, na een aanbetaling, de andere helft over zoveel maanden moet betalen. Dan sprokkel ik dat in die paar maanden bij elkaar in zo'n spaarpotje van m'n bank. Maar dat komt dus niet specifiek van het vakantiegeld. Geld is geld.
Ik heb de helft al gehad van mijn werk toen ik mijn baan verloor afgelopen maand, dat is dus naar de spaar gegaan ( bijna helemaal ). De overige helft van de aanvullende bijstand krijg ik in juni en ook die gaat op de spaar. Ik mag vanaf morgen gaan zoeken naar een nieuwe woning ( met urgentie ) dus ik wil zoveel mogelijk sparen voor een eventuele verhuizing.

Ik wil alleen een nieuwe jas hebben, maar die is maar 40 euro. Helaas is de C&A dicht en kan ik hem online niet kopen.
Verder koop ik niets van mijn vakantiegeld.
Ik zet het elk jaar op de spaarrekening. Wat er dan uiteindelijk mee gedaan word hangt van meerder factoren af. Vorige jaar zijn we ook niet op vakantie geweest. Dit jaar is de planning om gewoon lekker in de tuin te gaan zitten en een zandbak en een badje neer te zetten voor onze dochter.
Alle reacties Link kopieren
De vakanties hebben we al helemaal betaald. Het vakantiegeld gaat naar de spaarrekening.
Geen vakantiegeld hier. Man krijgt een klein beetje omdat hij grotendeels als ZZP'er werkt. Maar we gaan ook niet op vakantie dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten keihard in een verbouwing en man verdient als zzp-er nu minder dan normaal, dus dat geld verdwijnt dit jaar in een nieuwe dakgoot ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet eerst nog maar afwachten of mijn vakantie wel geannuleerd word.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg het altijd pas eind juni, meestal rond de tijd dat ik ongeveer terug kom van vakantie :proud:
Gaat verder gewoon altijd naar de spaarrekening.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is de vakantie geannuleerd maar we krijgen niet alles terug. Dus daar gaat het geld heen.
Alle reacties Link kopieren
Grootste deel gaat op de spaarrekening.
Verder nieuwe gordijnen boven en beneden van vakantiegeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg elke maand een beetje vakantiegeld, dat gaat gewoon op de spaarrekening.

Nu niet, want nu wil ik een airco en een telefoon kopen. Ik heb 1 van mijn vakanties al geboekt, dus dat geld is al pleitos (en gaat ook pleitos blijven denk ik of ik nu daadwerkelijk mag of niet door die stomme voucherregeling), maar mijn reisje naar de zon gaat niet meer gebeuren door Corona, dus dan maak ik het maar comfortabel thuis.
potjes
hypotheek
cadeau voor trouwen/verjaardagen
zakgeld voor beide
etentje voor combi van jubileums
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan de tuin opnieuw doen van het vakantiegeld. Alles eruit, alles nieuw erin. Wat er overblijft gaat in de spaarpot. Ik hoop dat we daar aan in het winterseizoen van op wintersport kunnen (als dat toerisme weer op gang is dan...)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga later dit jaar m'n slaapkamer vernieuwen (hoognodig), dus ik steek het vakantiegeld in een goed matras. Dan kan ik lekker slapen op m'n geld :proud:
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze zomervakantie (half augustus) betaald met de voucher van de geannuleerde meivakantie. Anders hadden we de zomervakantie betaald van (een deel van) het vakantiegeld.

Nu gaat het op de spaarrekening, want man heeft helaas na zijn proeftijd in plaats van een vast contract, een halfjaarcontract gekregen bij z’n net nieuwe baan (1 maart begonnen). We willen dus graag voor de zekerheid onze buffer op de spaarrekening nog flink wat vergroten.
ExodusRedux schreef:
30-04-2020 11:10
Bij mij is de vakantie geannuleerd maar we krijgen niet alles terug. Dus daar gaat het geld heen.
Da's balen zeg. Krijg je geen voucher?
Alle reacties Link kopieren
Naar de spaar.... heb nieuwe tuinmeubels gekocht, en een nieuwe keuken..... dus nu weer even tijd om de rekening te vullen
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het ook op de spaarrekening. Ik ben de enige die vakantiegeld ontvangt, mijn man is zelfstandige en die heeft het zwaar. We gaan het redden, gelukkig, maar hij heeft beduidend minder inkomsten.....ik denk dat het handig is om mijn vakantiegeld te bewaren voor het geval dat het nog heel lang gaat duren.
Alle reacties Link kopieren
Ben van baan verwisseld met een gat van een maand. Mijn vakantiegeld van toen was even mijn loon. Wat ik krijg van mijn nieuwe werkgever zal paar tientjes extra zijn. Zomervakantie slaan we nu zeker over, hadden ook niet geboekt. En we hadden weekje centerparcs staan in november.
Mijn partner vakantie geld gaat op spaar rekening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven