Geld & Recht alle pijlers

Verhuizen

13-03-2024 18:37 20 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is verstandig. Ons huis is slecht onderhouden. Kozijnen moeten dit jaar echt vervangen worden. Dan ben je al gauw 20.000-30.000 euro kwijt heb ik mij laten vertellen.
Ik zou zelf liever willen verhuizen ook al is de markt daar nu niet naar, maar dat is al een paar jaar zo.
Ik heb echt nul verstand van verbouwen/verkopen/financiën etc. Wij hebben zelf in een gunstige tijd gekocht zo’n 10 jaar geleden. De verwachting is dus dat we wel wat winst maken op het huis. Maar hoe zit dat dan met de rest van je hypotheek? Ga je meer uit de woning halen als we nu eerst investeren in nieuwe kozijnen? Vind het een behoorlijk bedrag voor een huis waar ik niet wil blijven wonen en zou dat geld liever in een (kleine) verbouwing willen steken in een eventueel volgend huis.
Ik weet dat we met de huidige woningmarkt blij mogen zijn dat we überhaupt een huis hebben maar er blijf altijd wat te wensen.
Life is always rocky when you're a gem.
Alle reacties Link kopieren Quote
je kan via funda een gratis waarde check doen, ook op huispedia kun je een schatting zien van de waarde van je huis. Ik zou persoonlijk wel de kozijnen vervangen. Als ik bij een huis zou gaan kijken met rotte kozijnen zou ik me afvragen welk onderhoud nog meer niet gepleegd is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Meestal haal je een verbouwing er wel uit als je veel zelf kan doen en de kosten beperkt blijven. Niet als je alles voor de volle pot door een aannemer laat doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Opaque schreef:
13-03-2024 18:37
Kozijnen moeten dit jaar echt vervangen worden

Dan ben je al behoorlijk laat met dat regelen, zo niet: te laat. Kans dat je je investering eruit haalt bij verkoop is zeker aanwezig, maar dat komt nou juist omdat mensen helemaal geen zin hebben in al dat gedoe en alle tijd die er overheen gaat voordat zoiets dan opgeknapt is. Dat is dus ook meteen de overweging voor jou: wil jij dit zelf allemaal nog regelen én wachten totdat het klaar is voordat je je huis gaat verkopen en een ander huis gaat zoeken?

Je kunt ook tweesporenbeleid inzetten. Je gaat aan de slag met alles regelen voor die kozijnen én je gaat kijken naar een ander huis. En dan zie je wel wat het eerst is: dat andere huis (en wat minder opbrengst op je huidige huis) of toch die nieuwe kozijnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben onlangs een huis met achterstallig onderhoud verkocht (binnen een paar weken en ook. nog met behoorlijke winst). Daar moest heel wat aan gebeuren, o.a. een nieuwe fundering. Verkocht als klushuis en de nieuwe bewoners gaan het hele ding volledig verbouwen/uitbouwen en weetikveelwat. Ik zou het gewoon te koop zetten en zien wie er op af komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kozijnen zijn duur!
Ik laat er twee vervangen voor 4,5 duizend euro, wel twee hoge ramen dat wel.

In jouw geval zou ik het huis in de oude staat tekoop zetten, als er veel animo voor is en het brengt een leuke prijs op, dan is het fijn.

Zoniet, dan weet je genoeg.
Ik bloei op van een kop koffie!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb mijn kozijnen vorige maand laten vervangen.
2 grote beneden : kunstof en tripple glas met houtnerf in voorkeurskleur.
6 boven tripple glas en kunststof met houtnerf ongeveer 1.5 bij 1.9
Totale kosten inclusief afvoer en afwerking 7500.
Vond het echt niet zo duur
Alle reacties Link kopieren Quote
Als het geheel slecht onderhouden is, dan is het beter om het te laten zoals het is. Zet het zo te koop. De kans is groot dat er ook ander achterstallig onderhoud is en voor een koper is het voordeliger om alles in een keer aan te pakken.

Maar als je twijfelt: vraag drie makelaars om advies.
No one ever made a difference by being like everyone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
Funda waarde check en huispedia voor een woning met achterstallig onderhoud, really?
No one ever made a difference by being like everyone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar wil je er alleen niet blijven wonen door de slechte kozijnen of zijn er meer redenen?

Wij hadden ook veel potentiële overwaarde, getwijfeld tussen verbouwen of verkopen en uiteindelijk besloten bouwdepot te nemen om huidige huis helemaal naar onze wens te maken. Dus alle kozijnen kunststof, vloerverwarming, warmtepomp etc. Nu weer helemaal blij in hetzelfde huis!
Alle reacties Link kopieren Quote
TiumPerfectum schreef:
13-03-2024 18:44
je kan via funda een gratis waarde check doen, ook op huispedia kun je een schatting zien van de waarde van je huis. Ik zou persoonlijk wel de kozijnen vervangen. Als ik bij een huis zou gaan kijken met rotte kozijnen zou ik me afvragen welk onderhoud nog meer niet gepleegd is.
Waarde check kende ik niet. Dat lijkt id op de bedragen waar de huizen hier in de straat voor weg gaan. Bedankt voor de tip.
Life is always rocky when you're a gem.
Alle reacties Link kopieren Quote
diedietje schreef:
13-03-2024 22:13
Maar wil je er alleen niet blijven wonen door de slechte kozijnen of zijn er meer redenen?
Dit vroeg ik mij ook af.

Het ligt ook aan de rest van het huis, zijn alleen de kozijnen achterstallig of is er meer. Op dit moment is er zon krapte op de woningmarkt, dat je er ook voor kan kiezen om hem in deze staat te verkopen, dus zoals meerdere zeggen als klushuis. Echter dan zal je ook een andere prijs ontvangen dan woningen die meer af zijn. Dat is de afweging die je moet maken.

Als er meer achterstallig is, dan zou ik er eerder voor kiezen om het zo te verkopen, de koper zal toch alles moeten aanpakken.
Alle reacties Link kopieren Quote
S-Groot schreef:
13-03-2024 18:52
Dan ben je al behoorlijk laat met dat regelen, zo niet: te laat. Kans dat je je investering eruit haalt bij verkoop is zeker aanwezig, maar dat komt nou juist omdat mensen helemaal geen zin hebben in al dat gedoe en alle tijd die er overheen gaat voordat zoiets dan opgeknapt is. Dat is dus ook meteen de overweging voor jou: wil jij dit zelf allemaal nog regelen én wachten totdat het klaar is voordat je je huis gaat verkopen en een ander huis gaat zoeken?

Je kunt ook tweesporenbeleid inzetten. Je gaat aan de slag met alles regelen voor die kozijnen én je gaat kijken naar een ander huis. En dan zie je wel wat het eerst is: dat andere huis (en wat minder opbrengst op je huidige huis) of toch die nieuwe kozijnen.
Nu ja, ik zou willen dat er dit jaar stappen ondernomen worden om er aan te beginnen in ieder geval. Verhuizen is al langer een wens maar word voor mij nu iets serieuzer. Tweesporenbeleid is zo gek nog niet. Dankjewel voor je advies.
Life is always rocky when you're a gem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady_Day schreef:
13-03-2024 19:06
Wij hebben onlangs een huis met achterstallig onderhoud verkocht (binnen een paar weken en ook. nog met behoorlijke winst). Daar moest heel wat aan gebeuren, o.a. een nieuwe fundering. Verkocht als klushuis en de nieuwe bewoners gaan het hele ding volledig verbouwen/uitbouwen en weetikveelwat. Ik zou het gewoon te koop zetten en zien wie er op af komt.
Daar heb ik ook aan gedacht. Ik zie om mij heen dat de huizen die gekocht worden helemaal gestript worden en naar smaak verbouwd terwijl ze er mijn inziens prima uitzien.
Life is always rocky when you're a gem.
Alle reacties Link kopieren Quote
diedietje schreef:
13-03-2024 22:13
Maar wil je er alleen niet blijven wonen door de slechte kozijnen of zijn er meer redenen?

Wij hadden ook veel potentiële overwaarde, getwijfeld tussen verbouwen of verkopen en uiteindelijk besloten bouwdepot te nemen om huidige huis helemaal naar onze wens te maken. Dus alle kozijnen kunststof, vloerverwarming, warmtepomp etc. Nu weer helemaal blij in hetzelfde huis!
Nee de kozijnen zijn niet de reden dat ik weg wil!
Zo’n grote investering in een huis waar ik niet meer de komende 10 jaar wil wonen is waar de twijfel vandaan komt.
We willen weg omdat we beiden niet meer in deze omgeving werken en dichterbij familie en groen willen gaan wonen.
Life is always rocky when you're a gem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Naomir schreef:
14-03-2024 08:04
Dit vroeg ik mij ook af.

Het ligt ook aan de rest van het huis, zijn alleen de kozijnen achterstallig of is er meer. Op dit moment is er zon krapte op de woningmarkt, dat je er ook voor kan kiezen om hem in deze staat te verkopen, dus zoals meerdere zeggen als klushuis. Echter dan zal je ook een andere prijs ontvangen dan woningen die meer af zijn. Dat is de afweging die je moet maken.

Als er meer achterstallig is, dan zou ik er eerder voor kiezen om het zo te verkopen, de koper zal toch alles moeten aanpakken.
Nee, de kozijnen moeten gedaan worden en dat is prima. Dat is niet waarom we weg willen. Bij mij alleen de twijfel om dat nu te doen of als we toch willen verhuizen beter daar voor te kiezen. Verhuizen zag ik echter nu ook niet direct gebeuren, maar daar kan wel meer focus naar toe als we echt zouden willen.
Verder zouden nieuwe bewoners ongetwijfeld een andere keuken erin zetten terwijl dat voor ons niet eens directe wens zou zijn. Fundering is in orde.
Life is always rocky when you're a gem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het aan de kopers overlaten en de prijs daaraan aanpassen. Iedereen heeft andere wensen en dan kunnen kopers hun eigen keuze toepassen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Opaque schreef:
14-03-2024 08:12
Nee de kozijnen zijn niet de reden dat ik weg wil!
Zo’n grote investering in een huis waar ik niet meer de komende 10 jaar wil wonen is waar de twijfel vandaan komt.
We willen weg omdat we beiden niet meer in deze omgeving werken en dichterbij familie en groen willen gaan wonen.
Ik zie ook dat mensen die weg willen, hun huis voor een lagere prijs op de markt zetten.
Kopers weten dan ook dat er veel moet aan gebeuren voor die prijs.
Alle reacties Link kopieren Quote
intothewild schreef:
13-03-2024 21:10
Funda waarde check en huispedia voor een woning met achterstallig onderhoud, really?
Really :) je kunt de staat van je woning heel handig aangeven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je gaat verhuizen, kun je die kozijnen beter niet laten vervangen. Dit haal je er niet gelijk uit bij verkoop. Of anders gezegd: heel goed mogelijk dat je dezelfde biedingen binnenhaalt met slechte kozijnen. Dit gezien de grote woningnood.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven