Geld & Recht alle pijlers

Verhuizing voor sleuteloverdracht

22-08-2019 08:20 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mag ik de verhuizing naar mijn nieuwe woning al doorgeven voordat de sleuteloverdracht (en dus het passeren van de woning) heeft plaatsgevonden? De verkopende partij staat overigens niet op dit adres ingeschreven, mocht dit relevant zijn.

Het voorbehoud financiering verloopt op 9 september, de sleuteloverdracht is op 10 oktober. I.v.m. toeslagen e.d. is het voordeliger om z.s.m. op dit adres in te schrijven. Het liefst doe ik dit dus direct na 9 september al.

Ik kan het verder online niet vinden, misschien iemand hier die dit weet?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Gemeentes bepalen wat de voorwaarden zijn voor kwijtschelding of mindering van gemeentelijke belastingen. Zoals iemand zei: norm is vaak Bijstand + iets daarboven.
Moment van toetsing is vaak bepalend, als geen automatische kwijtschelding verleend wordt, worden bewijzen gevraagd bijv 3 maand voorafgaand aan datum aanslag.
Als je je in laat schrijven bij ouders ( zonder dat jij bewijst dat je daar woont - hoe zou je dat moeten bewijzen), zullen je ouders bericht vd gemeente krijgen dat er iemand op hun adres is ingeschreven en of dat klopt.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties en hulp! Ik heb me net ingeschreven op mijn ouders' adres. Waar bij de informatiepagina staat dat een inschrijfformulier verplicht is, met handtekening van de hoofdbewoner, incl. download van het formulier. Dus geprint, laten tekenen, ingescand, hoef ik het niet te uploaden bij het inschrijven :facepalm:
Maar goed, geregeld dus.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
23-08-2019 08:23
Je zegt echt hele rare dingen en ik weet niet wie je nou 'aan het helpen bent' met het verspreiden van onzin.

Als je een mening hebt prima, maar op basis van de wet stellen dat als je ergens gaat wonen het huis ook jouw eigendom wordt, is gewoon de grootst mogelijke lulkoek.

Zeg dan niks.
Dat zeg ik nergens dat maak jij ervan.

Je bent pas eigenaar conform de wet als de akte bij de notaris is getekend EN ingeschreven, dan pas ben je juridisch eigenaar. Ik heb het over economisch eigendom, heel iets anders.

Ik waarschuw to dat ie niet ver van te voren de overdrachtsbelasting al kan aftikken bij de notaris.

Beetje pot verwijt de ketel hier
SHIFTY schreef:
23-08-2019 08:23
Je zegt echt hele rare dingen en ik weet niet wie je nou 'aan het helpen bent' met het verspreiden van onzin.

Als je een mening hebt prima, maar op basis van de wet stellen dat als je ergens gaat wonen het huis ook jouw eigendom wordt, is gewoon de grootst mogelijke lulkoek.

Zeg dan niks.
Stel je voor dat je luistert naar iemand die er wel verstand van heeft. Ze zegt niet dat je eigenaar wordt, ze zegt dat het voor de fiscus wordt gezien als overdracht (net als bij bv een sleutelverklaring voor levering). En bij overdracht is formeel gezien de belasting verschuldigd. Katrien heeft gewoon gelijk.
Je kan me nog meer vertellen maar het is gewoon echt heel erg onzin dat de belastingdienst je inschrijving koppelt aan juridisch of economisch eigendom. Juist bij huizen niet aangezien er legio voorbeelden en mogelijkheden zijn waarbij je er wel kan wonen maar maar niet eigenaar bent.

De overdrachtsbelasting is gewoon heel helder en duidelijk gekoppeld aan de overdracht. En bij een huis is die overdracht standaard het moment waarop het eigendom over gaat van de ene eigenaar op de andere en dat heeft helemaal niks met je inschrijving bij de gemeente te maken. Niks.

Hoe zie je dat dan voor je? Dat je ergens gaat huren maar dat je wel even een briefje moet sturen aan de fiscus dat je je wel de sleutel hebt gekregen maar niet het huis hebt gekregen? Of als je je een paar maanden later pas inschrijft dat je ook pas een paar maanden later de overdrachtsbelasting hoeft te betalen? Of dat als je je sleutel kwijt raakt ook je economische eigendom kwijt bent?

Ongeveer de enige uitzondering waarmee je misschien in verwarring bent, is inderdaad een sleutelverklaring. Dus in het geval dat er een koopovereenkomst is EN er is een eerdere formele overdracht van de woning, voorafgaand een de juridische overdracht bij de notaris. Dus als je koop is vastgelegd EN je krijgt de woning al eerder tot je beschikking. En dan moet je dit ook nog zelf melden.

Dat is in dit geval allemaal niet aan de orde want hij heeft niet eerder de beschikking over de woning EN het heeft niks te maken met je inschrijving bij de gemeente.

En ook raar om te stellen dat hij niet de overdrachtsbelasting ver van te voren kan aftikken, alsof de belastingdienst er moeite mee heeft dat hij alvast betaald? Het gaat er juist om dat hij niet te laat betaald.

Dus volgens mij moeten we het hier niet hebben over een pot en een ketel, maar een klok en een klepel.

Maar leg mij het gerust nog eens uit, want ik heb er duidelijk geen verstand van.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hoeven we het hier überhaupt niet over te hebben, want het is al geregeld :lol:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
SHIFTY schreef:
23-08-2019 15:54
Dus volgens mij moeten we het hier niet hebben over een pot en een ketel, maar een klok en een klepel.

Maar leg mij het gerust nog eens uit, want ik heb er duidelijk geen verstand van.
Inderdaad klok en klepel en je hebt er geen verstand van. Katrien wel. Die heeft er dagelijks mee te maken namelijk. Je leest niet goed wat zij schrijft of je begrijpt het niet.

Het gaat niet om huur of sleutels kwijt. Het gaat om wat de belastingdienst aanmerkt als economische overdracht (niet juridische). Wat Katrien schrijft klopt.

Gelukkig voor TO is alles al geregeld :)
ShaunTheSheep schreef:
23-08-2019 17:06
Inderdaad klok en klepel en je hebt er geen verstand van. Katrien wel. Die heeft er dagelijks mee te maken namelijk. Je leest niet goed wat zij schrijft of je begrijpt het niet.

Het gaat niet om huur of sleutels kwijt. Het gaat om wat de belastingdienst aanmerkt als economische overdracht (niet juridische). Wat Katrien schrijft klopt.

Gelukkig voor TO is alles al geregeld :)

Fijn dat jij zo blind op Katrien vertrouwt. Ik normaal gesproken ook, als het gaat om notariele zaken. Maar in deze heeft ze het mis. Mcsteamy wilde zich alleen inschrijven bij de gemeente op dat adres (of op het adres van de ouders), er was nog geen sprake van een economische overdracht.

Lees even hier:
Betekenis Economische eigendom
Het economische eigendom is een vorm van eigendom waarbij de zaak niet juridisch in eigendom overgedragen aan de koper. Zo blijft bij onroerende zaken de zaak dus op naam van de verkoper staan (in het kadaster).
Een koper heeft het economische eigendom als hij of zij de zaak heeft gekocht, maar wanneer de verkoper de zaak nog niet heeft geleverd. De koper en verkoper spreken dan af dat de koper alle rechten en plichten overneemt. Daardoor kan de koper al wel gebruik maken van de zaak.
Het nut van economisch eigendom is dat deze vorm van eigendomsoverdracht niet in het kadaster staat en dat anderen dat dus niet kunnen zien.
Tot 1995 was economische eigendomsverkrijging van onroerende zaken (bijvoorbeeld woningen) niet belast met overdrachtsbelasting. Nu is er ook voor deze eigendomsoverdracht overdrachtsbelasting verschuldigd.

Bron: https://www.doehetzelfnotaris.nl/uitleg ... -eigendom/

In dit geval is er van echte koop nog geen sprake, want er is geen geld overgemaakt. Pas als het geld overgemaakt is, is er sprake van economische overdracht en moet je dus overdrachtsbelasting betalen.


Waar Shifty op aanslaat is, volgens mij, dat Katrien dit schreef: Weet ook dat als je je inschrijft op het nieuwe adres de fiscus dat ziet als economische eigendomoverdracht en je de overdrachtsbelasting ook in de notaris moet storten. en daarbij geen uitzondering maakt voor een nieuwe adres dat je niet gaat kopen. Alsof je ook bij een nieuw huur-adres, waarbij je je immers ook inschrijft op het nieuwe adres, door de fiscus wordt gezien als de economische eigenaar.



McSteamy, officieel moet je je inschrijven waar je woont, dus prima dat je je hebt ingeschreven op het adres van je ouders. Succes met de overdracht straks!
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
22-08-2019 08:54
Klopt niet

Je moet stukken oploaden mbt je woning
Dat zal dan van de stad afhangen. Bij mijn laatste verhuizing (2 jaar geleden) was een adreswijziging doorgeven via de website van de gemeente voldoende.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
23-08-2019 17:21
Fijn dat jij zo blind op Katrien vertrouwt. Ik normaal gesproken ook, als het gaat om notariele zaken. Maar in deze heeft ze het mis. Mcsteamy wilde zich alleen inschrijven bij de gemeente op dat adres (of op het adres van de ouders), er was nog geen sprake van een economische overdracht.

Lees even hier:
Betekenis Economische eigendom
Het economische eigendom is een vorm van eigendom waarbij de zaak niet juridisch in eigendom overgedragen aan de koper. Zo blijft bij onroerende zaken de zaak dus op naam van de verkoper staan (in het kadaster).
Een koper heeft het economische eigendom als hij of zij de zaak heeft gekocht, maar wanneer de verkoper de zaak nog niet heeft geleverd. De koper en verkoper spreken dan af dat de koper alle rechten en plichten overneemt. Daardoor kan de koper al wel gebruik maken van de zaak.
Het nut van economisch eigendom is dat deze vorm van eigendomsoverdracht niet in het kadaster staat en dat anderen dat dus niet kunnen zien.
Tot 1995 was economische eigendomsverkrijging van onroerende zaken (bijvoorbeeld woningen) niet belast met overdrachtsbelasting. Nu is er ook voor deze eigendomsoverdracht overdrachtsbelasting verschuldigd.

Bron: https://www.doehetzelfnotaris.nl/uitleg ... -eigendom/

In dit geval is er van echte koop nog geen sprake, want er is geen geld overgemaakt. Pas als het geld overgemaakt is, is er sprake van economische overdracht en moet je dus overdrachtsbelasting betalen.


Waar Shifty op aanslaat is, volgens mij, dat Katrien dit schreef: Weet ook dat als je je inschrijft op het nieuwe adres de fiscus dat ziet als economische eigendomoverdracht en je de overdrachtsbelasting ook in de notaris moet storten. en daarbij geen uitzondering maakt voor een nieuwe adres dat je niet gaat kopen. Alsof je ook bij een nieuw huur-adres, waarbij je je immers ook inschrijft op het nieuwe adres, door de fiscus wordt gezien als de economische eigenaar.



McSteamy, officieel moet je je inschrijven waar je woont, dus prima dat je je hebt ingeschreven op het adres van je ouders. Succes met de overdracht straks!
Meerdere malen mee gemaakt en absoluut geen onzin. Zelfs in diverse gelijke situaties overlegd met fiscus en de overdrachtbelasting moest afgedragen worden vanwege economisch eigendom want waar jij je inschrijft word je geacht te wonen en als je dat huis gekocht hebt maar nog niet geleverd tja dan overdrachtsbelasting.

Prima dat jullie het allemaal anders zien maar ik zal even de vijf kantoren waar ik gewerkt heb laten weten dat alle notarissen het volgens het viva forum fout hebben en even de notarislijn van de fiscus bellen dat ze voortaan even het forum moeten lezen voordat ze een advies geven.

Ik probeer to alleen te waarschuwen dat als er ingeschreven wordt op het huis voor de juridische overdracht de notaris overdrachtsbelasting kan eisen.

Overigens waar iedereen overheen stapt, inschrijven waar je niet woont vanwege toeslagen is keiharde fraude.

Allen goedenavond en ik reageer niet meer. Fijn om te horen dat ik mijn werk wat ik toch al ruim 25 jaar doe en deze situatie toch zeker al 3x letterlijk heb meegemaakt in de praktijk nu als onzin wordt bestempeld
Katrien, iets is pas economisch overgedragen als er betaald is. TO heeft nog niet betaald. Je moet overdrachtsbelasting betalen als je al wel betaald hebt, ook al woon je er nog niet en is het nog niet fysiek geleverd.
Die gevallen waar jij het over hebt zijn ongetwijfeld al wel voor de levering betaald (of er is overeengekomen dat er nooit geld voor hoeft te worden betaald), en dan is overdrachtsbelasting betalen heel erg logisch.


Als je huurt maak je ook gebruik van het pand, maar het wordt nooit je eigendom, dus is er ook geen economische overdracht. Ook al schrijf je je daar in, je hoeft dan geen overdrachtsbelasting te betalen. Dat deel van Shifty negeer je iedere keer.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
23-08-2019 19:01
Katrien, iets is pas economisch overgedragen als er betaald is. TO heeft nog niet betaald. Je moet overdrachtsbelasting betalen als je al wel betaald hebt, ook al woon je er nog niet en is het nog niet fysiek geleverd.
Die gevallen waar jij het over hebt zijn ongetwijfeld al wel voor de levering betaald (of er is overeengekomen dat er nooit geld voor hoeft te worden betaald), en dan is overdrachtsbelasting betalen heel erg logisch.


Als je huurt maak je ook gebruik van het pand, maar het wordt nooit je eigendom, dus is er ook geen economische overdracht. Ook al schrijf je je daar in, je hoeft dan geen overdrachtsbelasting te betalen. Dat deel van Shifty negeer je iedere keer.
Nope, exact dezelfde casussen 3x. Je hoeft het mij echt niet uit te leggen, het is mijn vak.

Bij een sleutelovereenkomst is er ook niet al betaald en is er ook overdrachtsbelasting verschuldigd. Daar to zich daar wil inschrijven gaat men er vanuit dat er een sleuteloverdracht is geweest omdat je je niet mag inschrijven waar je niet woont en ga jij maar verklaren aan de notaris waarom je ingeschreven staat op het te verkrijgen adres zonder dat je de sleutel hebt.
zie bijvoorbeeld de site van de nvm.

Wat ik nu al continue duidelijk probeer te maken maar niemand wil lezen is dat inschrijven op het adres voordat de overdracht heeft plaatsgevonden WORDT GEZIEN ALS EEN SLEUTELOVERDRACHT EN DUS ECONOMISCHE VERKRIJGING. Puur om het feit dat je je nergens mag inschrijven als je er niet woont en als dus de notaris tussentijds brp checkt en ziet dat koper er ineens ingeschreven staat de notaris uitgaat van een sleuteloverdracht en dus overdrachtsbelasting zal vragen.

Maar goed, jullie blijven anders beweren, prima.
Nee Marana, ook eerder inschrijven bij je gekochte woning of een sleuteloverdracht voor de levering kan (!) door de belastingdienst worden aangemerkt als economische levering. Dat staat los van of er daadwerkelijk betaald is aan de verkoper.

Dat geldt voor gekochte nog niet geleverde woningen. Daarom wordt er ook niet op die rare vergelijking met huurwoningen gereageerd.
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
23-08-2019 19:20
Nee Marana, ook eerder inschrijven bij je gekochte woning of een sleuteloverdracht voor de levering kan (!) door de belastingdienst worden aangemerkt als economische levering. Dat staat los van of er daadwerkelijk betaald is aan de verkoper.

Dat geldt voor gekochte nog niet geleverde woningen. Daarom wordt er ook niet op die rare vergelijking met huurwoningen gereageerd.
Dank voor je reactie maar het heeft geen zin, laat maar. Jij begrijpt me en snapt hoe het zit. Ben er even klaar mee. Dit is precies waarom ik altijd zeg, ga naar de notaris en vraag dit niet op een forum waar iedereen iets denkt te weten door google.

Ik ga wat nuttigs doen met mijn avond nu 😂. Werkmodus uit
Het is geen vergelijking met huren. Het is iets wat je erbij moet vermelden, dat economische overdracht alleen geldt bij woningen die gekocht worden. Nogmaals de eerste post van Katrien:
katrien1974 schreef:
22-08-2019 21:57
Ik zou het als verkoper niet willen. Eerst zorgen dat de 10% bij de notaris staat. Weet ook dat als je je inschrijft op het nieuwe adres de fiscus dat ziet als economische eigendomoverdracht en je de overdrachtsbelasting ook in de notaris moet storten.

Verder dien je je in nederland in te schrijven waar je woont. Als je er niet woont en je schrijft je er wel in, is dat fraude


Shifty leest letterlijk wat daar staat: dat je bij iedere inschrijving op een nieuw adres overdrachtsbelasting moet betalen. Ook als je gat huren. Terwijl Katrien bedoelt 'als je de woning koopt/gaat kopen' maar dat er niet bij zet. Daar slaat hij op aan. Het is geen vergelijking, het is een uitzondering op de regel 'je moet overdrachtsbelasting betalen bij inschrijving op een nieuw adres'.
Je kan nog 25 jaar bij nog 25 notarissenkantoren gaan werken, maar de fiscus ziet je inschrijving gewoon niet als eigendomsoverdracht en controleert daar vanzelfsprekend ook helemaal niet op. Er is niemand die een briefje krijgt van de belastingdienst over overdrachtsbelasting bij het inschijven op je nieuwe adres.

Jullie hebben het over hele bijzondere uitzonderlijke en specifieke gevallen waarbij inschrijving onderdeel is van een samenhangende bewijslast waarbij EN een koopovereenkomst is gesloten EN er een formele beschikking is over het pand EN waarbij er een substantieel verschil is met de juridische overdracht EN er dus aanleiding was om een verschil te maken. Dat kan je dan niet even fijn omdraaien en zeggen dat DUS de fiscus een inschrijving ziet als eigendomsoverdracht. Dat is gewoon niet zo en dat kan je fijn aan alle notarsissen EN alle advocaten en de fiscus zelf vragen als je wil.

En het is daarnaast hier gewoon helemaal niet van toepassing. TO zou een paar weken verschil gaan maken ten opzichte van de overdracht met zijn inschrijving. Daarom heeft hij nog niet de beschikking over de woning.

En zelfs als ie dat wel zou hebben dan zou hij een economisch delict plegen van 3 euro (het renteverlies van 3 weken over de overdrachtsbelasting).

Maar goed, bij deze is hij gewaarschuwd, mocht ik het mis hebben dus. :wtf:
Marana, maar het gáát hier ook over een door TO gekochte woning. Waarom moet Katrien dan specifiek melden dat het van toepassing is op gekochte woningen? De reactie over huurwoningen komt door slecht begrijpelijk lezen.

Shifty, prima als je het niet wil begrijpen wat fraude is en kost en hoe de wet in elkaar zit. Je hebt gelijk hoor.
ShaunTheSheep schreef:
23-08-2019 20:40
Marana, maar het gáát hier ook over een door TO gekochte woning. Waarom moet Katrien dan specifiek melden dat het van toepassing is op gekochte woningen? De reactie over huurwoningen komt door slecht begrijpelijk lezen.

Shifty, prima als je het niet wil begrijpen wat fraude is en kost en hoe de wet in elkaar zit. Je hebt gelijk hoor.

Het gaat er gewoon om dat de fiscus niet 'aanslaat' op inschrijvingen en zelf die koppeling helemaal niet maakt als dit een zelfstandig gegeven is. Het kan een onderdeel zijn van iets fiscaal-technisch als er allerlei andere zaken meespelen die hier helemaal niet van toepassing zijn. Het is alsof je aan waarschuwen bent voor een mes in huis omdat je dan voor moord veroordeeld kan worden. En in dit geval een moord van 3 euro, dus waar ben ja dan voor aan het waarschuwen?

Maar leg het mij dan uit hoe het zit in plaats van alleen maar te zeggen dat Katrien gelijk heeft.
En 'fraude' is ook al zo'n lekker zwaar woord. Ik snap ook wel dat je je hoort in te schrijven waar je woont op het moment dat je er woont. Maar om 3 weken verschil nou meteen fraude te noemen .. phoe nou.
SHIFTY schreef:
23-08-2019 20:48
Het gaat er gewoon om dat de fiscus niet 'aanslaat' op inschrijvingen en zelf die koppeling helemaal niet maakt als dit een zelfstandig gegeven is.

Maar leg het mij dan uit hoe het zit in plaats van alleen maar te zeggen dat Katrien gelijk heeft.
Misschien even (goed) terug lezen. Daar staat het uitgelegd. Meermaals zelfs.

En dan kun je ook nog even teruglezen dat de notaris signaleert, niet de belastingdienst. Dus je hebt gelijk dat de fiscus niet aanslaat; de notaris signaleert.

En ja drie weekjes is een erg klein en incalculeerbaar risico. Maar het is en blijft een risico(otje).
ShaunTheSheep schreef:
23-08-2019 21:39
Misschien even (goed) terug lezen. Daar staat het uitgelegd. Meermaals zelfs.

En dan kun je ook nog even teruglezen dat de notaris signaleert, niet de belastingdienst. Dus je hebt gelijk dat de fiscus niet aanslaat; de notaris signaleert.

En ja drie weekjes is een erg klein en incalculeerbaar risico. Maar het is en blijft een risico(otje).

Ik vind het erg interessant dus ik lees het graag nog een keer.

Katrien zegt duidelijk in de post waar ik op reageer dat de fiscus inschrijven ziet als overdracht. Maar dat is gewoon niet zo. Zoals Marana al heeft uitgelegd KAN er sprake zijn van een economische overdracht die niet gelijk is aan de juridische overdracht. Dat is in de gevallen dat je de beschikking hebt over het pand voorafgaand aan de juridische overdracht bij de notaris. Je inschrijving KAN één van de onderbouwingen zijn die dat onderschrijven in het geval daar discussie over is.

Maar een fiscus signaleert niet op inschrijving en een notaris ook niet. Die zijn daar gewoon niet mee bezig en ze krijgen er ook geen melding van en er wordt ook niet verwacht dat ze daar naar kijken of alert op zijn. Standaard ga je uit van de overdracht bij de notaris waar je wel melding van krijgt. Tenzij je aanleiding hebt om iets anders aan te nemen. En alleen een inschrijving is ook op zichzelf daarvoor niet voldoende aanleiding.

Een notaris zal je er op attenderen in het geval dat er wel aanleiding is voor een substantieel verschil is tussen de ter beschikking stelling en de juridische overdracht. En hooguit kan in een rechtszaak over een substantieel verschil als ondersteunende bewijslast een inschrijving worden aangevoerd. Maar dan nog kan je dat niet omdraaien en stellen dat een inschrijving als overdracht wordt gezien. Dat is gewoon niet zo. En dat is om hele duidelijk redenen niet zo omdat bijvoorbeeld een inschrijving ook heel vaak los staat van een eigendomsoverdracht. En omdat bijvoorbeeld een inschrijving een administratieve formaliteit is die je binnen een paar seconden kan regelen via de website van de gemeente. En omdat een gemeente een inschrijving niet controleert en niet kan weigeren. Dat maakt de inhoudelijke waarde van een inschrijving erg klein en dus kan het ook niet verantwoordelijk zijn voor zo iets groots als een waardeoverdracht.

In dit geval is er gewoon geen sprake van een overdracht of een ter beschikking stelling, maar is uitsluitend sprake van een inschrijving, 3 weken eerder dan de notaris-overdracht.

Katrien draait het om; ze maakt van de inschrijving het bepalende feit. Maar de essentie draait om waarde-overdracht niet om de inschrijving. De inschrijving op zichzelf heeft hierin geen betekenis als er duidelijk geen sprake is van waarde overdracht.

En dat staat dus nog los van de 3 euro risico waar we het hier over hebben :biggrin:

Wat ook al weer niet in verhouding staat tot mijn hele verhaal (excuus daarvoor). Mijn eerste reactie was wellicht wat kort door de bocht Dat komt omdat ik een beetje allergisch ben voor verzekeraars, notarissen, ambtenaren, die van een mug een olifant maken.
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
23-08-2019 22:28

Dat komt omdat ik een beetje allergisch ben voor verzekeraars, notarissen, ambtenaren, die van een mug een olifant maken.


o_o :-o :-? Nou zeg...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven