Geld & Recht alle pijlers

vertrouwde website of niet?

14-03-2024 20:59 33 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo, een van mijn (volwassen) kinderen heeft mij gevraagd om op een site schoenen te bestellen, om de reden dat er alleen met creditcard afgerekend kan worden. Ik weet niet of ik dit moet vertrouwen. Het gaat om de schoenenbeurs.com

Ik kan er maar 1 review van vinden van trustpilot, verder een hoop reviews op tiktok, maar heb geen tiktok en kan dat niet uitchecken. Ik wil niet dat een of andere louche internetwinkel mijn creditcard gegevens op deze manier zou kunnen krijgen. Hoop dat jullie ervaringen hebben of weten of het op tiktok een goede naam heeft en dus betrouwbaar is.

alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren Quote
Zou het niet doen (door Trustpilot en alleen creditcardbetalingen)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het niet doen. De prijs van de schoenem is zo laag dat het niet serieus te nemen is. Als je al schoenem krijgt zijn ze vast en zeker nep.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is ook mijn beperkte gedachtegoed. Maar hoop dat er hier meer zijn die het kennen of op tiktok willen kijken voor mij? Op google krijg je nl. wel enorm veel hits voor tiktok en misschien werken reviews tegenwoordig beter op tiktok? Geen idee hoor. Ik ben nog zo'n ouderwetse muts die niks met insta of tiktok kan en ook niet weet of dat de nieuwe manier van verkoop en reviewen is.
Alle reacties Link kopieren Quote
NomenNescio schreef:
14-03-2024 21:07
Dat is ook mijn beperkte gedachtegoed.
Denk niet dat we beperkt gedachtengoed hebben (dank trouwens), maar dat het meer logisch nadenken is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze zijn niet aangesloten bij Thuiswinkel waarborg of een ander goed keurmerk. Ik zou het niet doen.
nimue wijzigde dit bericht op 14-03-2024 21:18
15.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
haha, ja sorry, sloeg zeker niet op jou : )
Alle reacties Link kopieren Quote
Rare, slordige site waar je alleen met CC kunt betalen? Nah.
Alle reacties Link kopieren Quote
NomenNescio schreef:
14-03-2024 21:14
haha, ja sorry, sloeg zeker niet op jou : )
😁, snap ik hoor!
Maar nogmaals: zou het niet doen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het niet doen.

Hoge onwaarschijnlijke kortingen. En veel rare zinnen en spelfouten. Korting wordt 'redden' genoemd en winkelwagen 'kar'.

Verder is de persoon achter de site via google nauwelijks te vinden en staat ook een ander bedrijf geregistreerd op het adres wat de website vermeld.

Wat mij betreft onbetrouwbaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een Nederlandse site waar je alleen met creditcard kunt betalen? Mijn alarmbellen gaan af.

En die tiktok filmpjes kunnen betaalde samenwerkingen zijn om alles betrouwbaar te laten lijken.
graze wijzigde dit bericht op 14-03-2024 21:20
35.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
De kortingen zijn inderdaad idioot en alle schoenen zijn in alle maten beschikbaar. Dat is ook heel gek. Om van die bizarre vertalingen nog maar te zwijgen. Denk dat als je hier iets bestelt je helemaal niets ontvangt.
Alle reacties Link kopieren Quote
De website is nu onbereikbaar. Vast oplichters.
Alle reacties Link kopieren Quote
xiongmao schreef:
14-03-2024 21:19
De website is nu onbereikbaar. Vast oplichters.
Het gaat om deschoenenbeurs.com, niet schoenenbeurs.com. Ik moest ook even zoeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier meer informatie:

https://scamminder.com/websites/www.des ... beurs.com/
Alle reacties Link kopieren Quote
Naast alles wat hier boven al genoemd is staan er geen kamer van koophandel- en btw nummer vermeld op de site. Dit is verplicht. Het adres wat ergens in de voorwaarden genoemd wordt is zo'n pand waar je een kantoortje/opslagruimte en wat nog meer kan huren. Dit soort adressen worden veel gebruikt door dropshippers.
Deze site is absoluut onbetrouwbaar!
Alle reacties Link kopieren Quote
vonni schreef:
14-03-2024 21:24
Naast alles wat hier boven al genoemd is staan er geen kamer van koophandel- en btw nummer vermeld op de site. Dit is verplicht. Het adres wat ergens in de voorwaarden genoemd wordt is zo'n pand waar je een kantoortje/opslagruimte en wat nog meer kan huren. Dit soort adressen worden veel gebruikt door dropshippers.
Deze site is absoluut onbetrouwbaar!
Dit is genoeg om er niet mee in zee te gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
NomenNescio schreef:
14-03-2024 21:07
Dat is ook mijn beperkte gedachtegoed.
Als zulke schoenen die op betrouwbare sites snel uitverkocht zijn voor zon spotprijs worden aangeboden kan het niet anders dan oplichting zijn.

Niks beperkt gedachtengoed, gewoon logisch nadenken. Neem daar een slecht vertaalde site en alleen betalen met CC in mee en je weet zeker dat het je ellende gaat opleveren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat Nanouk al zegt: de schoenen zijn veel te goedkoop. Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het niet waar. Dat is een eerste goede aanwijzing.

En verder:
  • Geen iDeal, geen PayPal, geen Klarna; echt iedere, zichzelf respecterende Nederlandse webshop biedt iDeal als betalingsmogelijkheid aan.
  • De teksten op de website zijn overduidelijk vertaald uit een andere taal, waarschijnlijk met Google Translate of zoiets. De site staat vol rare, kromme zinnen.
  • Nergens op de website staat een Kamer van Koophandel nummer of Btw nummer vermeld. Bij de Kamer van Koophandel staat ook geen bedrijf geregistreerd met de naam 'De Schoenenbeurs' of 'Deschoenenbeurs.com'
  • Wil je schoenen retourneren (grote kans dat je überhaupt nooit schoenen ontvangt) dan moet je contact opnemen via een emailadres dat eindigt op @outlook.sg. Lekker professioneel: een gratis Outlook-adres. En SG verwijst naar Singapore, dat wekt ook veel vertrouwen.
  • In de retourvoorwaarden worden ''CD's, dvd's, VHS-cassettes, software, videogames, audiocassettes'' en ''vinylplaten'' genoemd. Maar geen schoenen.
  • En vergeet niet die ene, enkele recensie op Trustpilot van ene 'Delilah': ''Mooi & Stevig''. Wat is dat nou weer voor wonderlijke recensie?
Je kan in plaats van schoenen bestellen ook de vuilnisbak openen en daar je geld in gooien; ben je óók je geld kwijt zonder dat je schoenen krijgt.
Alle reacties Link kopieren Quote
BrightLights schreef:
14-03-2024 21:30
Je kan in plaats van schoenen bestellen ook de vuilnisbak openen en daar je geld in gooien; ben je óók je geld kwijt zonder dat je schoenen krijgt.
Haha, je bent duidelijk waar ik waarschijnlijk een betere deal kan krijgen. De vuilnisbak kan ik altijd nog omkiepen om het terug te graven :hihi:
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjulliewel allemaal, het is mij meer dan duidelijk dat ik geen schoenen ga bestellen. Fijn dat jullie mij op weg hebben geholpen met de checks en scamminder site. Goed om te weten dat die bestaat. Hoop ook dat mijn jongste iets heeft aan jullie uitleg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alles behalve betrouwbaar lijkt me.
Alle reacties Link kopieren Quote
BrightLights schreef:
14-03-2024 21:30
Wat Nanouk al zegt: de schoenen zijn veel te goedkoop. Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het niet waar. Dat is een eerste goede aanwijzing.

En
Je kan in plaats van schoenen bestellen ook de vuilnisbak openen en daar je geld in gooien; ben je óók je geld kwijt zonder dat je schoenen krijgt.
:lol: maar dan kun je het geld weer terugpakken… beter door de wc spoelen ;)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Vond kind de website zelf wel betrouwbaar?
Alle reacties Link kopieren Quote
En ter toevoeging: de lovende reacties die je op tiktok of instagram onder dit soort advertenties ziet staan zijn ook gewoon nep. Zelfs al lijken het echte accounts, het is hartstikke nep. Hoe lovender, hoe nepper.
Sowieso nooit wat kopen bij een site die je op social media voorbij ziet komen.
Dus.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven