Geld & Recht alle pijlers

Vinted of Marktplaats voor kleding verkoop.

26-02-2021 19:20 3555 berichten
Ik ben begonnen met kleding uitzoeken en ik heb al een stapeltje kringloop apart liggen maar ook een stapeltje met dingen die ik eerst zelf wil proberen te verkopen voordat ik ze uiteindelijk ook naar de kringloop breng. Van dat geld kan ik dan weer zomer kleding aanschaffen.

Maar ik weet niet zo goed waar ik het zal aanbieden. Ik lees van Vinted veel negatieve reviews maar ook een hoop positieve. En bij marktplaats hoor ik vooral dat het zo'n gedoe is met vragen beantwoorden en dan niks meer horen. Dus ik twijfel enorm. Het enige wat ik wel weet is dat ik geen mensen aan de deur wil die willen komen passen of spullen ophalen. Vind ik zowiezo niet prettig en nu met corona al helemaal niet.
Maar die zee aan negatieve Vinted reviews maakt me wel huiverig dat ik ook te maken krijg met buitenlandse verkopers die uiteindelijk niet betalen.

Iemand tips hoe ik dit het beste aan kan pakken? Natuurlijk ga ik duidelijke foto's maken, de maten vermelden en eventueel erbij zetten of iets oversized valt.
TsumTsum schreef:
26-02-2021 21:36
Ja daarom heb ik ook wat liggen maar wel beperkt. En niet echt een grote doos ofzo want die staan alleen maar in de weg,
Grotere dozen maak ik plat en zet ik indien nodig in elkaar, of ik gebruik het karton.
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
26-02-2021 19:50
Je kan in je profiel zelf aangeven met welke aanbieders je wilt verzenden als verkoper en de koper kiest dan waarmee hij/zij het wil ontvangen. Het meeste en goedkoopste is Homerrr, maar als je iets snel wilt hebben is PostNL bijv. ook een optie. Maar dan moet de verkoper die dus wel aan hebben staan.

Ik verkoop ook via Vinted, maar ik heb de optie PostNL er niet tussen staan. Best irritant eigenlijk, want het PostNL punt is het dichtstbijzijnd van alle pakketpunten haha.

Volgens mij had ik eerder wel de optie PostNL er tussen staan. Ik heb nu alleen DPD, DHL, Homerr en Mondial Relay. Jij hebt dus wel als verkoper PostNL als optie?
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
S0LEIL schreef:
26-02-2021 22:58
Weet iemand eigenlijk hoe ik postnl als verzendoptie kies (als verkoper)? Ik zie alleen DHL en wat dingen ver weg zoals DPD en Mondial Relay. Terwijl ik een postnl punt in de buurt heb.

Ik heb dus hetzelfde. Ik heb PostNL gewoon niet als optie er tussen staan, terwijl ik die het liefst zou gebruiken.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
RainyDays schreef:
27-02-2021 00:36
Ik heb dus hetzelfde. Ik heb PostNL gewoon niet als optie er tussen staan, terwijl ik die het liefst zou gebruiken.

Lijkt me dat ze niet meer samenwerken met postnl. Bij mij stond de optie er voorheen wel, maar nu niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ben trouwens heel positief over vinted. Meer dan 20 keer iets verkocht en een paar keer wat gekocht, en het is altijd helemaal goed gegaan.
Ik heb tot nu toe alleen nog maar kopers gehad met goede reviews, dus heb ook nooit voor een verkoop zorgen gehad.

Je kan bij de meeste verzendende partijen gewoon een code laten scannen vanaf je telefoon. Niet nodig om een label te printen.
Alle reacties Link kopieren
RainyDays schreef:
27-02-2021 00:32
Ik verkoop ook via Vinted, maar ik heb de optie PostNL er niet tussen staan. Best irritant eigenlijk, want het PostNL punt is het dichtstbijzijnd van alle pakketpunten haha.

Volgens mij had ik eerder wel de optie PostNL er tussen staan. Ik heb nu alleen DPD, DHL, Homerr en Mondial Relay. Jij hebt dus wel als verkoper PostNL als optie?
Niet meer idd, maar ik heb 'm deze week nog als keuze gehad (als koper). Vreemd.

Ik lees hier dat iemand pakketjes uit Frankrijk ontvangt met Mondial Relay. Hoe dan? Als ik een punt wil selecteren zijn er geen ontvang punten in NL zegt ie, alleen verzend.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is apart. Ik test het nu weer en nu kan het wel. Zou dat komen omdat ik inmiddels ook iets verzonden heb met MR?
Ik vond het al zo raar dat je alleen zou kunnen verzenden.
Alle reacties Link kopieren
Dopperfles schreef:
26-02-2021 20:23
Ik zoek tegenwoordig gewoon op mijn woonplaats. Dan kan ik het lekker op de fiets halen. Scheelt mij ook weer service kosten en verzendkosten.
Die optie kan ik niet vinden in de app. Bij filteren staat de optie om te kiezen voor land of plaats er nergens bij.
Alle reacties Link kopieren
tripsie schreef:
27-02-2021 03:18
Lijkt me dat ze niet meer samenwerken met postnl. Bij mij stond de optie er voorheen wel, maar nu niet meer.

Oh dat zal het wel zijn dan ja.
DHL zie ik wel. Dan moet die maar, want de rest is in een andere plaats of langs de snelweg (beetje onhandig zonder auto :proud: )
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
27-02-2021 06:06
Niet meer idd, maar ik heb 'm deze week nog als keuze gehad (als koper). Vreemd.

Ik lees hier dat iemand pakketjes uit Frankrijk ontvangt met Mondial Relay. Hoe dan? Als ik een punt wil selecteren zijn er geen ontvang punten in NL zegt ie, alleen verzend.
Ik had nog nooit van Mondial Relay gehoord voordat ik op Vinted ging kopen. Maar ik heb tocht echt 5 afhaalpunten binnen 5 minuten lopen hier. Het is een goedkope optie. Toen het nog United Wardrobe was vermeed ik vaak verkopers uit Belgie en Frankrijk vanwege de hoge verzendkosten. Het duurt vaak lang (soms wel 10 tot 14 dagen) voordat ik iets in handen heb maar alles is tot nu toe aangekomen.
Alle reacties Link kopieren
Heb laatst iets verzonden naar België en Nederland met DPD en dat duurde echt een dikke week voordat men het had ontvangen. De afstand maakt niet eens meer uit tegenwoordig; alles duurt lang.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Wat gek van dat Post NL. Ik heb afgelopen woensdag nog wat verkocht en afgegeven bij een Post NL punt. Zie nu wel dat UPS ook toegevoegd gaat worden aan de pakketdienst.

Hier spaar ik ook doosjes op, daarnaast heb ik van die plastic verzendzakjes gekocht bij Bol, waar ik babyschoentjes/broekjes en schoentjes in kan verzenden. Grotere kledingstukken gaan in een grote doos en soms in een shopper, met plastic omwikkeld en goed dichtgetapet.
Alle reacties Link kopieren
RainyDays schreef:
27-02-2021 08:35
Heb laatst iets verzonden naar België en Nederland met DPD en dat duurde echt een dikke week voordat men het had ontvangen. De afstand maakt niet eens meer uit tegenwoordig; alles duurt lang.
Ik had dat een paar weken geleden ook met een item via DPD. Ophalen was misschien 10 minuten met de auto geweest en het duurde ook een week voordat ik het in handen had. Maar andere dingen heb ik weer binnen een dag of 2.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
27-02-2021 07:52
Ik had nog nooit van Mondial Relay gehoord voordat ik op Vinted ging kopen. Maar ik heb tocht echt 5 afhaalpunten binnen 5 minuten lopen hier. Het is een goedkope optie. Toen het nog United Wardrobe was vermeed ik vaak verkopers uit Belgie en Frankrijk vanwege de hoge verzendkosten. Het duurt vaak lang (soms wel 10 tot 14 dagen) voordat ik iets in handen heb maar alles is tot nu toe aangekomen.
Ik heb er ook 1 en ik kon dus wel versturen met MR, maar als ik het als ophaalpunt wilde selecteren waren die er helemaal niet in Nederland volgens het kaartje. Dat vond ik al apart, maar kan het nu wel selecteren dus denk dat er toen storing was ofzo.

Het is iig ideaal ja! Bij ons punt parkeer je ook nog eens voor de deur.
Alle reacties Link kopieren
Dopperfles schreef:
26-02-2021 20:23
Ik zoek tegenwoordig gewoon op mijn woonplaats. Dan kan ik het lekker op de fiets halen. Scheelt mij ook weer service kosten en verzendkosten.
Kan dat met Vinted? Ben al langer op zoek naar die functie.

Zonder meer fan van Vinted!
Minder gedoe, vragen, opmeten maar gewoon verkopen en opsturen.

Ik heb 2x gehad dat een betaling mislukte en contact opgenomen met Vinted, binnen een paar dagen had ik het geld terug.
Ik vond dat nog best spannend gezien de negatieve ervaringen op internet maar ik dan daar gelukkig dus niet over meepraten.

Dat iets een week onderweg is, boeit mij echt niet, heb nog altijd wel even andere kleding om aan te trekken ;-)
Ik heb liever dat de pakketbezorgers onder goede omstandigheden hun werk kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Je kan letterlijk zoeken op je woonplaats. De naam van je woonplaats in het zoekveld typen.
Hoe gaat Vinted ermee om als je kleding zoek raakt in de post of ernstig vertraagd is? Ben je dan als verkoper je geld kwijt omdat de koper het geld terug krijgt of?

Dacht daar ineens aan want ik heb iets opgestuurd naar een vriendin (binnen Europa) en dat is al een maand onderweg. Of kun je verkopen in het buitenland uitzetten?
TsumTsum schreef:
01-03-2021 18:04
Hoe gaat Vinted ermee om als je kleding zoek raakt in de post of ernstig vertraagd is? Ben je dan als verkoper je geld kwijt omdat de koper het geld terug krijgt of?

Dacht daar ineens aan want ik heb iets opgestuurd naar een vriendin (binnen Europa) en dat is al een maand onderweg. Of kun je verkopen in het buitenland uitzetten?
Bij de verzendopties bij instellingen kun je zien wat je vergoed krijgt per verzender . Mondial relay bv maximaal 25 € weet ik uit ervaring .
DeeDee76 schreef:
27-02-2021 08:46
Kan dat met Vinted? Ben al langer op zoek naar die functie.
Ja, de plaatsnaam intypen in de zoekbalk en pas daarna de filters toepassen (soort kledingstuk, maat, prijs etc.). Klinkt beetje onlogisch maar het werkt wel. Ik vind het ideaal.

Ik had onlangs voor €4 (!) samen:
2 spijkerbroeken
1 blouse
1 jurk

Lekker opgehaald op de fiets dus ik was vóór die €4 ook echt klaar. Heel fijn.
Ik ben een vinted noob maar wil nu iets kopen uit Frankrijk. Ik vroeg of ze het op wilde sturen naar Nederland, zij wist niet hoe het werkt ik ook niet. Ik heb nav dit topic Mondial Relay genoemd. Dus ik hoop dat het doorgaat, ze gaat het uitzoeken zei ze. En betaal je via de website of moet ik een buitenlandse betaling doen. De enige keer dat ik iets opgestuurd heb naar buitenland nav een verkoop naar België was met post.nl en dat was schreeuwend duur dus op die manier hoeft het voor mij niet Maar zie veel leuke kleding op vinted dus wil het een kans geven
De koper kiest de verzendmethode bij afrekenen . Je betaalt via Vinted zodra het artikel gearriveerd is en aangegeven is dat alles oké is komt het in de Vinted portemonnee van de verkoper . Werkt erg makkelijk . Verzendlabels etc allemaal vinted .
TsumTsum schreef:
01-03-2021 18:04
Hoe gaat Vinted ermee om als je kleding zoek raakt in de post of ernstig vertraagd is? Ben je dan als verkoper je geld kwijt omdat de koper het geld terug krijgt of?

Dacht daar ineens aan want ik heb iets opgestuurd naar een vriendin (binnen Europa) en dat is al een maand onderweg. Of kun je verkopen in het buitenland uitzetten?
Hier laatst wat kledingstukken die zoekgeraakt waren en dat geld heb ik teruggekregen.

Ik ben heel tevreden over Vinted, voor verkopen van kleding en het kopen verkies ik Vinted absoluut boven marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
Blauw_bloempje schreef:
08-03-2021 07:18
Ik ben een vinted noob maar wil nu iets kopen uit Frankrijk. Ik vroeg of ze het op wilde sturen naar Nederland, zij wist niet hoe het werkt ik ook niet. Ik heb nav dit topic Mondial Relay genoemd. Dus ik hoop dat het doorgaat, ze gaat het uitzoeken zei ze. En betaal je via de website of moet ik een buitenlandse betaling doen. De enige keer dat ik iets opgestuurd heb naar buitenland nav een verkoop naar België was met post.nl en dat was schreeuwend duur dus op die manier hoeft het voor mij niet Maar zie veel leuke kleding op vinted dus wil het een kans geven
Er hoeft niet zoveel uitgezocht te worden. Als het goed is heeft de verkoper verzendopties staan. Jij kunt kijken of er een bij zit waar je heen kunt. Of dat het thuisbezorgd kan worden.
Zo ja, dan kun je het kopen. Je betaalt bijvoorbeeld via PayPal of Ideal. Verkoper krijgt een verzendetiket en stuurt het gewoon op. Jij krijgt een melding als het bij het afhaalpunt ligt, haalt het op en meldt in de app dat je het ontvangen hebt. De verkoper krijgt dan het geld.
Alle reacties Link kopieren
O ja, en je betaalt aan Vinted, niet aan de verkoper. Vinted parkeert je geld totdat jij meldt dat je het artikel hebt en alles ok is en betaalt dan uit aan de verkoper.
Alle reacties Link kopieren
Heb me er toch maar ene keer aan gewaagd. Eigenlijk meteen al 2 items verkocht, wel aan mensen in Frankrijk. Enige minpunt is dat het pakketpunt de labels niet print en ik nu een paar dagen vrij ben.

Het zal me heel erg benieuwen. Ben toch wel ene eentje huiverig met al die verhalen van kopers die dingen als nep aanmerken of wat dan ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven