Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic VII

11-07-2012 10:25 3022 berichten
Alle reacties Link kopieren

Alweer deel VII waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Deel VI

Vrekwaardig eten

Baby vrekking

En op Overige is een weggeeftopic!
quote:mi-jo schreef op 14 juli 2012 @ 15:41:

kloesa: Heb je via Viva een berichtje gestuurd? Je mag me wel mailen. Ik weet niet zo goed hoe dat hier met die berichtjes werkt.Een vriendenverzoekje wil misschien nog wel lukken op Viva, maar elkaar een bericht sturen kun je wel vergeten. Dan kun je beter voor zulk soort dingen een apart e-mail adres aanmaken en dat hier (tijdelijk) vermelden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
ik kreeg vandaag bij de kruidvat een gratis sample van iets tegen vaginale droogheid, ik zal er wel uitzien alsof ik daar last van heb, haha.
quote:xJanna schreef op 13 juli 2012 @ 15:35:

Klinkt goed mountainbike!

Oh, balen zeg, quantumbabe. Heeft je partner wel een vaste baan?Voor de hypotheek hebben we al getekend, gelukkig, want zonder baan hadden we hem niet gekregen. Eind augustus nemen we bezit van het huis en beginnen we te betalen. Mijn vriend heeft een contract van 3 jaar waar nu nog 11 maand van te gaan zijn. We weten pas eind 2012 of hij verlening/vast contract krijgt. Heb voor onze citytrip volgende week al opgezocht wat de goedkoopste buskaartje, attractie enz zijn...en wanneer we terug komen zal ik me maar meteen gaan inschrijven in het interimkantoor. Ik kan immers geen uitkering trekken, hier in België kan dat pas na 310 dagen werkloos zijn/gewerkt te hebben en ik ben pas in september 2011 afgestudeerd.
Blokker heeft weer treinkaartjes in de aanbieding: NS dal vrij dagkaart voor 14,50.

Deze zomer voordelig op reis! 1 dag onbeperkt treinen met NS door héél Nederland!

De NS Dal Vrij Dagkaart + RET Dagkaart is geldig van 16 juli t/m 23 september 2012.

Eén dag geldig voor 1 persoon. Bij NS in de 2e klas. Bij de RET in alle bussen, trams en metro’s in regio Rotterdam m.u.v. traject Den Haag Centraal – Berkel Westpolder vice versa van metrolijn E en BOB-bus.

De NS Dal Vrij Dagkaart + RET Dagkaart is te koop van t/m 29 juli in de winkel en op blokker.nl en staat op een wegwerp OV-chipkaart. Na inchecken is het kaartje geldig.

Inchecken NS: ma t/m vr vóór 6.30, tussen 9.00-16.00 en ná 18.30, za en zo hele dag. Eenmaal ingecheckt in de daluren kun je wel reizen in de spitsuren. Uitchecken kan altijd.

Inchecken RET: ma t/m zo hele dag.

Alleen geldig bij NS en de RET, niet bij andere OV-vervoerders dus ook niet bij Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia.

Met toeslag geldig in Fyra en ICE International.

Niet geldig in Thalys.

Omruilen of geld terug is niet mogelijk.

Kinderen tot 4 jaar gratis! Voor het reizen met NS koop je voor kinderen van 4 t/m 11 jaar op het station een Railrunnerkaartje voor maar 2.50 euro!
quote:himalaya schreef op 14 juli 2012 @ 15:48:

[...]

Een vriendenverzoekje wil misschien nog wel lukken op Viva, maar elkaar een bericht sturen kun je wel vergeten. Dan kun je beter voor zulk soort dingen een apart e-mail adres aanmaken en dat hier (tijdelijk) vermelden.Ik weet sowieso niet hoe dat hier werkt, dus dat was ook de reden waarom ik mijn e-mailadres bij de post had gezet, maar ik had nog geen mailtje van kloesa gezien, dus ik dacht dat ze dat misschien via het forum had gedaan.
Vandaag vriend boodschappen laten doen, bij de COOP (let op het woord!). Echt, elke keer als hij boodschappen doet, komt ie thuis met iets wat we nooit gebruiken. Ovenfrietjes bijvoorbeeld (hij heeft het vandaag zelf gegeten en nee, niet echt lekker zei ie), of het verkeerde pakje (jachtschotel ipv hachee). Geen ramp hoor, maar het is altijd iets Was al heel blij dat ie wat wilde halen, want ik lig voor pampus op de bank. Buikgriep all over the place.

En toen kwam vriend thuis. Precies gehaald wat nodig was, brood en gezonde dingen voor mij, superlief!

En toen zag ik daar de zegels.

Dus ik vraag: wat zijn dat voor zegels.

Ja, die kreeg ik erbij, zei ie.

Ja, maar wat kun je ermee, vroeg ik.

Weet niet, zei ie.

Het zijn toch geen koopzegels, toch?

Jawel, het zijn COOP-zegels, antwoordde lief.

*ik kijk*

Het zijn koopzegels! Die heb je gekocht, maar die sparen we niet, ik weer.

Ja, maar dat kan ik toch niet weten, zei vriend. Ik verstond COOP-zegels.

Wat een scheet ook. Nu zit ik hier met een hele rits koop/COOPzegels te bedenken wat ik ermee ga doen. Zou je ze kunnen terugbrengen?
Hier trouwens Compeed in de bus gekregen. Adres klopt, maar naam niet. Op beide enveloppen staat een andere naam, maar niet de mijne Ene is voor ene Chantal en de andere is voor ene Marie Claire. Ze zijn daar een beetje in de war geloof ik
De spoordeelboekjes zijn weer uit. De mijne zat vandaag bij de post, inclusief 2x een 2de persoon gratis treinkaartjes.
quote:keetje_stippel schreef op 14 juli 2012 @ 19:18:

Was al heel blij dat ie wat wilde halen, want ik lig voor pampus op de bank. Buikgriep all over the place.

Heeft hij ook schoonmaakmiddel meegenomen?

Beterschap!
Geen schoonmaakmiddel Ik ben dikke vrienden met de wc, voor de rest is het huis ganz proper, Hima. Maar dank voor je bezorgheid
Hihi Coop/Koopzegels

Echt iets voor mannen volgens mij ;)

Ik heb kortingsbonnen gehad voor dagjes uit, o.a. voor Walibi, duinrell, madame tussaud, dungeon etc. Ik ga er zelf geen gebruik van maken, dus als iemand interesse heeft...
En óf ze bij Compeed in de war zijn, haha. Ik kreeg ze onder de naam Geert Veen. Géén idee wie Geert is, maar hij woont hier niet in de verre omtrek, laat staan bij mij in huis:):):)

Maar goed dat ik de post pakte, en niet mijn man;) ;).
Ik heb een brief van Liander gekregen dat ik onlangs te maken heb gehad met een onderbreking van de stroom- of gaslevering, en dat ze daarom 35.00 euro op mijn rekening willen storten. Of ik mijn rekeningnummer bekend wil maken.

Is het raar dat ik achterdochtig ben? Ik weet niks van een onderbreking.
Bel even op. Je krijgt inderdaad een vergoeding als er meer dan 6 uur aaneengesloten onderbreking was. Alleen merk je daar normaliter wel wat van, want bij zo'n storing is het ook wel in het nieuws.
Ik kijk niet zo vaak nieuws.

Maat ik het geval van elektriciteit zou ik het aan de klok kunnen hebben gezien. Maar stel het is oplichting, dan klopt het nummer wat er bij staat natuurlijk ook niet.

Ik kijk wat voor infonummer Liander op internet heeft staan.
Weet iemand van jullie of de page GTA een nieuwe is? Ik herinner me de ik een paar maanden geleden ook mee gedaan heb, maar ik weet dus niet ofzo nu weer mee kan doen.
Ik denk dat dat een oude is, die van Page groen bedoel je toch?

Nooit gehoord dat Liander dat doet. Maar wel netjes anders. Dan is het dus een schadevergoeding? Kunnen ze dat niet gewoon verrekenen met je gewone rekening dan?
Ik ontvang geen rekeningen van Liander Jan, Liander doet het beheer en onderhoud voor de gas- en elektriciteitsaanbieders. Ik ken dus Greenchoice.
Oh ja, zij zijn alleen de netwerkbeheerder. Nou ja, dan is het aardig van ze. Maar wel raar dat je het niet gemerkt hebt. Tenzij het alleen 't gas was, dan zouden meer mensen 't niet merken. Stroom valt idd wel op.
Ja het moet gas geweest zijn. En als dat niet in de tijd is dat ik mijn avondeten klaar maak merk ik daar natuurlijk niks van.
Zou Liander mij ook even 35 euro over kunnen maken denk je?
Maar dan vind ik het wel een grote compensatie voor een paar uur geen gas!
Volgens mij is dat het standaard bedrag voor 4-8 uur. Maar van mij mogen ze wel vaker wat problemen veroorzaken hoor.
Ja, precies! Ik maak wel een schema voor ze, wanneer ze mogen
Mij komt aanstaande maandag wel goed uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven