Geld & Recht alle pijlers

Voor wie is dit? Schade

30-06-2020 23:59 30 berichten
Door fout van de huurbaas is er schade ontstaan aan de parketvloer. (Niet direct maar gevolg schade). Niet op alle plekken is er schade. Het is echt minimaal. Ik vind het persoonlijk NIET storend. Alleen ben ik bang dat dit een probleem word wanneer we uit het appartement gaan.

-Nu betalen we bij de huur stoffering kosten.
-De parketvloer lag er al toen wij er kwamen wonen.
-Parketvloer is op een plek zichtbaar vast geboord aan de keuken doormiddel van een metalen deurdrempel
-In contract staat dat het gestoffeerd opgeleverd is
- Voor ons onduidelijk of het gelijmd of zwevend gelegd is

Verzekering bied geen duidelijkheid, ik heb geen geld om de vloer voor hem te vervangen wanneer we er uit gaan.
anoniem_636406528baf6 wijzigde dit bericht op 01-07-2020 00:25
3.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als het de schuld is van de huurbaas is de schade voor hem. Heeft hij zelf ook toegeven dat het zijn eigen schuld was?
Alle reacties Link kopieren
Is de huurbaas zich bewust van het feit dat hij zelf de schade heeft veroorzaakt? Is het in dat geval ook een optie om met de huurbaas om tafel gaan en zwart op wit laten zetten dat, wat jou betreft, de vloer nu niet gerepareerd/vervangen hoeft te worden, maar dat bij oplevering van de woning dit niet op jou verhaald kan worden?
Op welke verzekering doel je?
Tijgerprintje2 schreef:
01-07-2020 00:05
Als het de schuld is van de huurbaas is de schade voor hem. Heeft hij zelf ook toegeven dat het zijn eigen schuld was?
Nee, hij zou x fiksen vorig jaar al en bijhouden. Door niet te doen is het ontstaan. We hebben zwart op wit dat hij beloofde het te doen.
anoniem_636406528baf6 wijzigde dit bericht op 01-07-2020 00:09
42.19% gewijzigd
Female_40plus schreef:
01-07-2020 00:07
Is de huurbaas zich bewust van het feit dat hij zelf de schade heeft veroorzaakt? Is het in dat geval ook een optie om met de huurbaas om tafel gaan en zwart op wit laten zetten dat, wat jou betreft, de vloer nu niet gerepareerd/vervangen hoeft te worden, maar dat bij oplevering van de woning dit niet op jou verhaald kan worden?
Op welke verzekering doel je?
Ik doel op mijn verzekering. Mijn verzekering weet niet voor wie het is. Hij wil dit niet voorleggen aan zijn verzekering want vloer is voor ons volgens hem.
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
01-07-2020 00:08
Ik doel op mijn verzekering. Mijn verzekering weet niet voor wie het is. Hij wil dit niet voorleggen aan zijn verzekering want vloer is voor ons volgens hem.
Ik begrijp het niet helemaal. Heeft hij gezegd dat hij vindt dat jullie de schade moeten betalen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel zorgen dat je ook ergens op schrift hebt staan dat dit nu als gevolgschade is ontstaan. Al is het een mail van jou ‘beste Henk. Zoals bekend lekte de kraan, en heeft het helaas lange tijd geduurd voor die gerepareerd was. Door langdurige lekkage langs de aanvoer buis, is de parketvloer voor de gootsteen beschadigd. Wat mij betreft hoeft dit niet gefixt te worden, maar bij deze ben je in elk geval op de hoogte van deze gevolgschade’. Evt met foto of zo.
Dan staat er in elk geval érgens wanneer deze schade al ontstaan was. Als hij over een jaar moeilijk gaat doen, kun jij anders meer bewijzen dat de schade niet over 6 maanden ontstaan is omdat jij iets doms deed.

Is vast niet waterdicht, maar dan heb je in elk geval íets vastgelegd.
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
01-07-2020 00:08
Ik doel op mijn verzekering. Mijn verzekering weet niet voor wie het is. Hij wil dit niet voorleggen aan zijn verzekering want vloer is voor ons volgens hem.
Als ik het goed begrijp begint de huurbaas nu lastig te doen? Want wat wil jij? Wil je de de vloer laten herstellen of wil je bij vertrek er geen problemen om krijgen? Probeer duidelijk te krijgen wat huurbaas wil, of wil hij nu dat het op jullie kosten hersteld wordt? In dat geval zou ik namelijk eens juridisch advies gaan inwinnen.
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
01-07-2020 00:08
Ik doel op mijn verzekering. Mijn verzekering weet niet voor wie het is. Hij wil dit niet voorleggen aan zijn verzekering want vloer is voor ons volgens hem.
Ja, maar het gaat hier niet om gebruikersschade, toch? De schade is een gevolg van een fout die hij gemaakt heeft (aan de constructie van het huis?), dan ligt de schuld toch bij hem denk ik.

Om wat voor schade gaat het hier eigenlijk? Waterschade?
leeg
whitewolves schreef:
01-07-2020 00:08
Ik doel op mijn verzekering. Mijn verzekering weet niet voor wie het is. Hij wil dit niet voorleggen aan zijn verzekering want vloer is voor ons volgens hem.
Nogmaals: op welke verzekering?
Alle reacties Link kopieren
Raar dat je verzekeraar niet meer weet te vertellen..
leeg
Tijgerprintje2 schreef:
01-07-2020 00:12
Ik begrijp het niet helemaal. Heeft hij gezegd dat hij vindt dat jullie de schade moeten betalen?
We hebben eerst verteld over een andere schade die ook kwam door zijn nalatigheid. Dit gaf hij op bij zijn opstalverzekering. Daarna ontdekte we dat er ook bij het parket schade was.
We hebben hem meegedeeld en dat hij het ook mee kon nemen in zijn schade claim bij zijn opstalverzekering. Toen zei hij dat het voor onze inboedelverzekering is.
anoniem_636406528baf6 wijzigde dit bericht op 01-07-2020 00:21
2.34% gewijzigd
whitewolves schreef:
01-07-2020 00:18
We hebben eerst verteld over een andere schade die ook kwam door zijn nalatigheid. Dit gaf hij op zijn verzekering. Daarna ontdekte we dat er ook bij het parket schade was.
We hebben hem meegedeeld en dat hij het ook mee kon nemen in zijn schade claim bij zijn verzekering. Toen zei hij dat het voor onze verzekering is.
Welke??? (6) het enige wat jij zou kunnen hebben wat hier betrekking op heeft is een inboedelverzekering, maar dan moet de vloer niet vastliggen.
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 01-07-2020 00:21
13.67% gewijzigd
eva-luna schreef:
01-07-2020 00:16
Nogmaals: op welke verzekering?
Mijn inboedelverzekering. En zijn opstalverzekering.
eva-luna schreef:
01-07-2020 00:19
Welke??? (6)
Ik zag je bericht nog niet en ik type sloom op mijn mobiel :cry:
whitewolves schreef:
01-07-2020 00:20
Ik zag je bericht nog niet en ik type sloom op mijn mobiel :cry:
Ik nu ook :P
Maar je weet dus niet of de vloer vast zit?
Alle reacties Link kopieren
Wellicht heb je hier iets aan:
https://www.woonbond.nl/vraagbaak/wie-m ... -vergoeden

In dit geval gaat het om een vloer die van de huurder is, in jullie geval is de vloer ook nog eens van hemzelf. Het komt er op neer dat bij iets onvoorziens jij wel verantwoordelijk kunt zijn. Maar bij bewust achterstallig onderhoud de verantwoordelijkheid steeds meer bij hem komt te liggen. En of zijn verzekering dat dan dekt is een tweede, die houden namelijk ook niet zo van achterstallig onderhoud. Maar dat is niet jouw probleem.
eva-luna schreef:
01-07-2020 00:22
Ik nu ook :P
Maar je weet dus niet of de vloer vast zit?
Alleen bij het ene punt bij de keuken weet ik zeker dat het vast zit.
Hoe kan je zien of het gelijmd is?
anoniem_636406528baf6 wijzigde dit bericht op 01-07-2020 00:44
18.45% gewijzigd
nausicaa schreef:
01-07-2020 00:23
Wellicht heb je hier iets aan:
https://www.woonbond.nl/vraagbaak/wie-m ... -vergoeden

In dit geval gaat het om een vloer die van de huurder is, in jullie geval is de vloer ook nog eens van hemzelf. Het komt er op neer dat bij iets onvoorziens jij wel verantwoordelijk kunt zijn. Maar bij bewust achterstallig onderhoud de verantwoordelijkheid steeds meer bij hem komt te liggen. En of zijn verzekering dat dan dekt is een tweede, die houden namelijk ook niet zo van achterstallig onderhoud. Maar dat is niet jouw probleem.
Ik mag niet niet te vroeg juichen maar :cheer:
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
01-07-2020 00:07
Nee, hij zou x fiksen vorig jaar al en bijhouden. Door niet te doen is het ontstaan. We hebben zwart op wit dat hij beloofde het te doen.
top, komt wel goed, maar niet fijn
Alle reacties Link kopieren
Dus er is schade ontstaan doordat de vloer oog op 1 punt zodanig vast zit dat op een andere plek de vloer beschadigd is? Als: de vloer is gaan werken en ergens op een zwakker punt gaan bollen?

Het is goed als er dingen zwart op wit staan maar dan nog doet ie dan misschien moeilijk bij borgterugbetaling.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
01-07-2020 08:07
Dus er is schade ontstaan doordat de vloer oog op 1 punt zodanig vast zit dat op een andere plek de vloer beschadigd is? Als: de vloer is gaan werken en ergens op een zwakker punt gaan bollen?

Het is goed als er dingen zwart op wit staan maar dan nog doet ie dan misschien moeilijk bij borgterugbetaling.
Nee, het is echt gevolg schade van iets wat hij niet heeft gedaan. Had hij het wel gedaan, dan was er nooit schade ontstaan.

Ik ben inderdaad bang dat hij moeilijk gaat doen en het ons niet terug geeft.
anoniem_636406528baf6 wijzigde dit bericht op 02-07-2020 17:44
3.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De inboedelverzekering biedt dekking voor schade aan inboedel die door jou is aangeschaft. Deze vloer is niet door jou aangeschaft en dus is er ook geen dekking onder jou inboedelverzekering. Wat nog wel eens gebeurd is dat de nieuwe bewoner een vloer overneemt van de vorige bewoner. In dat geval wordt de vloer jou inboedel als het los ligt of huurdersbelang als het gaat om een vast liggende vloer. Als ik het goed heb begrepen dan heb jij niks voor de vloer betaald. De vloer is dan eigendom van de verhuurder. In je mail geef je niet precies aan wat de oorzaak is van de schade. Bij heel veel gebouwenverzekeringen is er alleen dekking als het gaat om een verzekerde oorzaak. Ik heb een beetje het gevoel dat hier geen sprake is van een verzekerde oorzaak en dus ook geen dekking. Ik ben zelf schadebehandelaar en ik zie het heel vaak gebeuren dat een verhuurder het dan afschijft op de huurder. Trap hier niet in. Het is zijn eigendom en dus ook zijn probleem. Of je moet in het huurcontract hebben staan dat jij in geval van schade moet betalen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Zo ja, dan zou ik die alvast inschakelen. Daar alles al neerleggen voor het geval hij wel moeilijk gaat doen. Dan heb je alvast een dossier opgebouwd.
Alle reacties Link kopieren
Mocht je geen rechtsbijstandsverzekering hebben neem dan contact op met het juridisch loket.

Je geeft aan dat je de woning gestoffeerd huurt. Dus ook de bank is eigendom van de verhuurder en niet door jou aangeschaft? De bank is absoluut inboedel maar niet jou eigendom. Ook die is officieel niet gedekt onder jou inboedelverzekering (of je moet iets geregeld hebben met je verzekeraar). Daarvoor moet de verhuurder een verzekering afsluiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven