Geld & Recht alle pijlers

Voor wie is dit? Schade

30-06-2020 23:59 30 berichten
Door fout van de huurbaas is er schade ontstaan aan de parketvloer. (Niet direct maar gevolg schade). Niet op alle plekken is er schade. Het is echt minimaal. Ik vind het persoonlijk NIET storend. Alleen ben ik bang dat dit een probleem word wanneer we uit het appartement gaan.

-Nu betalen we bij de huur stoffering kosten.
-De parketvloer lag er al toen wij er kwamen wonen.
-Parketvloer is op een plek zichtbaar vast geboord aan de keuken doormiddel van een metalen deurdrempel
-In contract staat dat het gestoffeerd opgeleverd is
- Voor ons onduidelijk of het gelijmd of zwevend gelegd is

Verzekering bied geen duidelijkheid, ik heb geen geld om de vloer voor hem te vervangen wanneer we er uit gaan.
anoniem_636406528baf6 wijzigde dit bericht op 01-07-2020 00:25
3.88% gewijzigd
Het maakt nu niet uit of de vloer vast zit of niet. De vloer is van de huurbaas en de schade is ontstaan door zijn schuld.

Dus TO's inboedel heeft daar niets van doen.
Als de schade door TO was het hun aansprakelijkheid, was het TO's vloer dan inboedel ( mits de vloer niet vast ligt). Maar nu is het op geen enkele wijze iets waar TO of TO's verzekeringen voor moet opdraaien.

Hij zal daar zelf voor moeten opdraaien. Zelf een verzekering voor hebben. Of zelf laten vervangen als nodig is.
Ik heb net mijn inboedelverzekering gesproken en helemaal uitgelegd. Het enige wat hun boeit is of het gelijmd is of niet. Ze raden aan het dus wél op te geven bij hun en dat we later ervoor kiezen om het wel of niet opnieuw te laten leggen. Ik laat het er bij. Blijkbaar had de verhuurder toch gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Je huurbaas heeft absoluut geen gelijk, maar als je inboedelverzekeraar er voor wil betalen en je hebt geen eigen risico dan helemaal prima. Probleem opgelost. Ik zou trouwens wel even vragen of de schadebehandelaar het allemaal op papier wil zetten. Voor het geval je het wil indienen en je treft een andere schadebehandelaar die er net iets anders over denkt.
Ik heb wel een eigen risico. Ze, mijn inboedelverzekering, bleef vol houden dat het écht voor ons was.
whitewolves schreef:
03-07-2020 12:17
Ik heb wel een eigen risico. Ze, mijn inboedelverzekering, bleef vol houden dat het écht voor ons was.
Dan zou ik het maar laten uitkeren.... offerte laten maken, uit laten keren en laten repareren als je weggaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven