Geld & Recht alle pijlers

Waar onderhandse lening vinden? Advies gevraagd

21-07-2018 13:55 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim. Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium. Integer tincidunt. Cras dapibus. Vivamus elementum semper nisi. Aenean vulputate eleifend tellus. Aenean leo ligula, porttitor eu, consequat vitae, eleifend ac, enim. Aliquam lorem ante, dapibus in, viverra quis, feugiat a, tellus. Phasellus viverra nulla ut metus varius laoreet. Quisque rutrum. Aen
anoniem_373217 wijzigde dit bericht op 02-04-2020 15:50
Reden: Verwijderen
87.84% gewijzigd
Bij familie of vrienden, waar anders? Bij mij?
Alle reacties Link kopieren
De bank?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je vrienden en familie er niet mee belasten? Of heb je geen goede relatie met ze?
Als je niet via vrienden of familie wil, dan is het geen onderhandse lening, want je enige andere optie is via de bank.
Je kan verhuizen net zo goedkoop of duur maken als je zelf wil. je kan een bedrijf inhuren of je doet het met een paar aanhangers van 15 euro per dag en met bananendozen uit de supermarkt. Kratje bier en een grote zak friet en alle helpers zijn tevreden. Nieuwe meubels nodig? Kringloop. Daar heb je geen 7000 euro voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
21-07-2018 13:58
De bank?
Ik ben ZZP'er, dus helaas geen optie voor zover ik weet. Toch bedankt :-)
Alle reacties Link kopieren
Tijdspaarder schreef:
21-07-2018 14:03
Als je niet via vrienden of familie wil, dan is het geen onderhandse lening, want je enige andere optie is via de bank.
Je kan verhuizen net zo goedkoop of duur maken als je zelf wil. je kan een bedrijf inhuren of je doet het met een paar aanhangers van 15 euro per dag en met bananendozen uit de supermarkt. Kratje bier en een grote zak friet en alle helpers zijn tevreden. Nieuwe meubels nodig? Kringloop. Daar heb je geen 7000 euro voor nodig.
Er staat ook €4.000. Ik ben het niet met je eens, er zitten nu eenmaal kosten verboden aan verhuizen en een nieuw huis, moet ik je dat echt gaan vertellen? Daarnaast kan een onderhandse lening ook via private kredietverstrekkers, en is de enige optie dus niet de bank. De vraag is of iemand hiermee bekend is en niet hoe ik bekenden nagenoeg gratis in kan zetten om te helpen mijn meubels te verslepen.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, geen ervaring met leningen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
nomine schreef:
21-07-2018 14:03
Ik ben ZZP'er, dus helaas geen optie voor zover ik weet. Toch bedankt :-)
Als je 3 jaar omzet hebt gedraaid, kun je het proberen.

Je kunt ook proberen om je kredietlimiet op de privérekening op te krikken. Bijv. bij de ING kun je dat zelf via de App regelen.

Ga in elk geval niet in zee met allerlei prive-kredietverstrekkers, want met dat soort types wil je echt niet in contact komen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Nomine,
Lastig een benarde situatie en gebrek aan geld, snap dat je creatief wil denken en blijkbaar hou je vast aan je keuze er familie of vrienden er niet mee te willen belasten. Vrienden zou ik niet zo snel doen, familie...hmmm heb het zelf ooit gedaan, je moet met de billen bloot en dat voelt kut maar schijn ophouden had voor mij uiteindelijk ook niet gewerkt en ergere gevolgen gehad.
Ik heb het zakelijk gehouden, alles netjes terugbetaald en als dank nog een etentje.

Waar ik ik dit soort situaties een beetje bang voor ben is dat je doordat je je op een schopstoel waant, uiteindelijk bij de verkeerde (louche) types terecht komt die misbruik van je kwetsbaarheid maken en waarvan je dan wenste: had ik het maar nooooooit gedaan.
Dat wilde ik je meegeven, verder helaas geen tips
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Feitelijk vraag je om een onderhandse lening van iemand die je niet kent. Dat gaat niet lukken vrees ik. Wat misschien wel gaat lukken is een lening aanvragen bij de kredietbank:
https://www.kredietbanknederland.nl/lenen
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Geef mij eens een goede reden waarom ik jou € 4000,- zou lenen tegen 7% met alle risico's van dien, als ik op de bank ( Rabo ledencertificaten ) 6 of 6,5% kan krijgen.
Nagenoeg geen risico.

Met andere woorden, ik denk dat je een hogere rente kwijt bent, om het risico voor de verstrekker af te dekken.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Bij de Rabobank kan je rood staan op je zakelijke rekening, afhankelijk van je gemiddelde saldo de afgelopen maanden. Andere banken doen dat ongetwijfeld vergelijkbaar.

Je moet deze maand BTW betalen, dus je zal nu een redelijk saldo moeten hebben. Informeer toch eens bij de bank, die lenen je meer dan je denkt, en 4K is echt heel erg weinig.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
elfjetwaalfje schreef:
21-07-2018 14:33
Feitelijk vraag je om een onderhandse lening van iemand die je niet kent. Dat gaat niet lukken vrees ik. Wat misschien wel gaat lukken is een lening aanvragen bij de kredietbank:
https://www.kredietbanknederland.nl/lenen
Helaas verstrekken zij geen leningen aan ZZP'ers. Bedankt voor de suggestie!
Rabobank verstrekt leningen aan ZZP'ers. Moet je wel de boekhouding van de laatste drie jaar meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
21-07-2018 14:40
Geef mij eens een goede reden waarom ik jou € 4000,- zou lenen tegen 7% met alle risico's van dien, als ik op de bank ( Rabo ledencertificaten ) 6 of 6,5% kan krijgen.
Nagenoeg geen risico.

Met andere woorden, ik denk dat je een hogere rente kwijt bent, om het risico voor de verstrekker af te dekken.
Hier heb je een punt, de genoemde 7% is een voorstel. Ik sta open voor onderhandelingen om het voor de verstrekker aantrekkelijker te maken, mits het binnen mijn mogelijkheden blijft natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
21-07-2018 14:10
Hoi Nomine,
Lastig een benarde situatie en gebrek aan geld, snap dat je creatief wil denken en blijkbaar hou je vast aan je keuze er familie of vrienden er niet mee te willen belasten. Vrienden zou ik niet zo snel doen, familie...hmmm heb het zelf ooit gedaan, je moet met de billen bloot en dat voelt kut maar schijn ophouden had voor mij uiteindelijk ook niet gewerkt en ergere gevolgen gehad.
Ik heb het zakelijk gehouden, alles netjes terugbetaald en als dank nog een etentje.

Waar ik ik dit soort situaties een beetje bang voor ben is dat je doordat je je op een schopstoel waant, uiteindelijk bij de verkeerde (louche) types terecht komt die misbruik van je kwetsbaarheid maken en waarvan je dan wenste: had ik het maar nooooooit gedaan.
Dat wilde ik je meegeven, verder helaas geen tips
Fijn dat je meedenkt! Ik neem het mee in mijn overwegingen.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
21-07-2018 15:06
Bij de Rabobank kan je rood staan op je zakelijke rekening, afhankelijk van je gemiddelde saldo de afgelopen maanden. Andere banken doen dat ongetwijfeld vergelijkbaar.

Je moet deze maand BTW betalen, dus je zal nu een redelijk saldo moeten hebben. Informeer toch eens bij de bank, die lenen je meer dan je denkt, en 4K is echt heel erg weinig.
Ik heb geen rekening bij de Rabobank (of een andere bank waar ik rood kan staan of die leningen verstrekken). Het lijkt me dan niet zinvol om een rekening te openen om direct een lening aan te (moeten) vragen? Bedankt voor het meedenken.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij was familie inschakelen meer een drempel op emotioneel vlak: ze zouden me kunnen afwijzen en wat zou dat met mij doen?? Het zou hun goed recht zijn etc...

Vandaar dat ik het heeeeeel goed heb voorbereid, alles gewikt en gewogen zo ook hun eventuele "nee" de familiebanden niet in de weg zouden staan (zaken zijn zaken) en dit middels een mail gedaan, zodat ik hun niet onaangekondigd zou confronteren met iets waardoor ze zich misschien wel opgelaten zouden voelen en daarom geneigd waren "ja" te zeggen.
Dit allemaal omschreven...en tot mijn verrassing zeiden ze "ja".
Van daaruit heb ik een voorstel op papier gezet (aflossingscapaciteit etc..)
Zelfs nog het voorstel gedaan dit vast te laten leggen bij een notaris (uiteraard voor mijn kosten) maar dat hoefde niet.

Bij mij heeft het wonderwel goed uitgepakt...dit is inmiddels alweer een jaar of wat geleden en ik ben nog steeds blij dat ik het heb gedaan.
Rente wilden ze niet (al had ik daar uiteraard ook voor open gestaan) als ik mij maar aan mijn afspraken zou houden.
Van tevoren ook nagedacht of ik mij ook aan mijn afspraken KON houden...dit ook in een gesprek uiteengezet.

Ik wens je succes xxx
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
21-07-2018 14:10
Als je 3 jaar omzet hebt gedraaid, kun je het proberen.

Je kunt ook proberen om je kredietlimiet op de privérekening op te krikken. Bijv. bij de ING kun je dat zelf via de App regelen.

Ga in elk geval niet in zee met allerlei prive-kredietverstrekkers, want met dat soort types wil je echt niet in contact komen!
2.5, zal je net zien.

De prive-kredietverstrekkers waar je het over hebt, heb je hier ervaring mee? Heb inderdaad slechte verhalen gelezen.
nomine schreef:
21-07-2018 15:20
Fijn dat je meedenkt! Ik neem het mee in mijn overwegingen.
Waarom niet? Een collega van mij heeft een rekening geopend bij de ABN amro om vervolgens een hypotheek aan te vragen daar.
Nomine, je bent ZZP ‘er schrijf je, maar heb je dan helemaal geen buffer voor het geval je zonder opdracht komt en tijd moet overbruggen? €4000 is niet een bepaald hoog bedrag, maanden zonder opdracht zitten gaat je veel meer geld kosten! Kun je dan nog wel rondkomen, incl. de evt lening die je nu wil gaan afsluiten?
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
21-07-2018 15:28
Nomine, je bent ZZP ‘er schrijf je, maar heb je dan helemaal geen buffer voor het geval je zonder opdracht komt en tijd moet overbruggen? €4000 is niet een bepaald hoog bedrag, maanden zonder opdracht zitten gaat je veel meer geld kosten! Kun je dan nog wel rondkomen, incl. de evt lening die je nu wil gaan afsluiten?
.
Dat is een goede vraag inderdaad (ben zelf ook ZZP'er).
Ik heb een grote hekel aan schulden, vooral als mijn inkomsten er niet naar zijn. Dus ik zou echt kiezen voor de bananendozen en kringloopwinkel.
Gaat het je inderdaad alleen om een verhuizing?
Hoe heerlijk zou het zijn als je straks je scheiding goed door bent gekomen, je weer je eigen plek hebt en je schuldenvrij op je tijdelijke habbekrats-bank zit. Kan je weer beginnen met dromen over wat je als eerste in je nieuwe huis gaat aanpakken als je weer een factuur de deur uit hebt gedaan. :)
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
nomine schreef:
21-07-2018 15:27
2.5, zal je net zien.

De prive-kredietverstrekkers waar je het over hebt, heb je hier ervaring mee? Heb inderdaad slechte verhalen gelezen.
Nee, ik heb er zelf geen ervaring mee (godzijdank!), maar houd rekening met woekerrentes, extra kosten die nergens op slaan, en zeer agressieve methodes zodra er een keer te laat betaald wordt. En als je dan vertelt dat je ZZPer bent met na 2,5 jaar onvoldoende buffer om 4000 euro aan onverwachte uitgaven te bekostigen, dan is het echt heel verstandig om met dit soort aanbieders in zee te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Kun je het bedrag niet in stukjes hakken en toch bij vrienden/ familie lenen?
En waar baseer je de 4000 op, je verhuiskosten, borg voor huur en huisraad ed.?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven