Geld & Recht alle pijlers

Waarom laat de sociale dienst mij niet gaan?

17-02-2019 14:42 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er niks misschien dat jullie tips voor mij hebben.

Vorig jaar heb ik door omstandigheden beroep moeten doen op aanvullende bijstand. Dit heeft zn 4 maanden geduurd. Daarna genoeg uren gevonden waardoor ik geen aanvulling meer nodig had.
Dit heb in toen der tijd gelijk gemeld aan mijn klantmanager werk en klantmanager inkomen. Afspraak was 1 salarisstrook afwachten en dan zou de procedure in werking worden gezet om mij uit te schrijven.

Afgelopen december de nieuwe salarisstroken aangeleverd en kreeg toen bericht dat ik een officiële verzoek in moest dienen om mij te laten uitschrijven. Dit direct gedaan en toen werd het stil. Nog wel ontvangst bevestiging gehad.
In januari kwam de oproep om nieuwe gegevens aan te leveren o.a salaristroken. Dit netjes gedaan met kopie er bij dat ik de uitkering heb opgezegd.
Weer niks gehoord. Ondertussen krijg ik allemaal oproepen voor verplichte trainingen en aanleveren van bewijzen van sollicitatie etc...
Iedere keer neem ik per telefoon contact met ze op en zou dan worden terug gebeld wat nooit gebeurd. Daarom mail ik er ook achter aan maar krijg amper een reactie.

Gisteren weer brief gehad dat ik niet zou mee werken aan mijn reïntegratie naar betaald werk en dat ik a.s dinsdag op gesprek moet komen met ja wel alle bewijs stukken van mijn sollicitatie activiteiten, rekening overzichten ect..
Alle gegevens die ze ook willen hebben bij aanmelding of her onderzoek.
En wederom de dreiging van korting of stop zetten van mijn uitkering.

Ik krijg geen bijstand meer maar krijg alleen nog mijn vakantie geld van hun.

Ik ga maandag weer bellen en mailen. Maar vraag mij af of het zin heeft.

Hoe kom ik op een nette mannier van ze af.
Welke stappen kan ik nog onder nemen om mijn vakantie geld te krijgen en de uitschrijving definitief te maken?

Groetjes derooiekater
Stuur ze nog 1 mail waarin je aangeeft dat je sinds die en die datum werkt met een jaarcontract en x euro bruto salaris. Dat je er vanuit gaat, omdat jouw salaris per die en die datum boven jouw bijstandsnorm is, je per diezelfde datum geen uitkering meer nodig hebt. Dat je op die en die datum je contract hebt doorgestuurd en je al vaker hebt afgemeld en ook niet op de afspraak komt om die reden.
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
17-02-2019 15:06

En dan gelijk in de brief een aantal datums met tijden dat ik wel beschikbaar ben zetten. Kunnen ze kiezen.
Nee niet doen. Ze kunnen daar blijkbaar niet lezen en door een aantal datums en tijden te noemen waarop je wel beschikbaar bent geef je de indruk dat je nog wat van ze wil.

Alleen vermelden dat je al werk hebt en dat je dus niet meer hoeft te re
Als het goed is heeft je Sociale Dienst een wijzigingsformulier (of een formulier met een vergelijkbare naam). Geef op het wijzigingsformulier aan dat je per datum x geen uitkering meer wil vanwege inkomsten boven de norm. Zet op het formulier de datum en je handtekening en stuur het op naar de dienst.
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
17-02-2019 14:53
Zou ik evt mijn vader dinsdag naar dat gesprek kunnen sturen met alle bewijst stukken of is dat niet handig? Ik kan zelf echt niet.
Nee niet doen. Zo mogen sowieso niet met een derde over jouw situatie praten dus dat kan echt niet. Je laat niet zomaar iemand anders opdagen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
_Branwen_ schreef:
17-02-2019 16:00
Als het goed is heeft je Sociale Dienst een wijzigingsformulier (of een formulier met een vergelijkbare naam). Geef op het wijzigingsformulier aan dat je per datum x geen uitkering meer wil vanwege inkomsten boven de norm. Zet op het formulier de datum en je handtekening en stuur het op naar de dienst.
Stuur het aangetekend!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Lou- schreef:
17-02-2019 15:34
Dan staat er in je contract ook dat je voldoende inkomsten hebt om geen bijstand meer nodig te hebben neem ik aan?

Ben je alleen of heb je een partner?

Als je alleen bent hebben ze niets te zeuren. Je belemmert geen re-integratie want je bent al gereïntegreerd en dat staat zwart op wit. Mits je alles netjes hebt aangeleverd qua info bij hen.
Ik ben alleen in dat contract staat ook mijn salaris.
Ik heb alles netjes aangeleverd. Meerdere keren zelfs.
Zelfs werk roosters aangeleverd.
Ik las je OP nog een keer en zie het volgende staan:

Gisteren weer brief gehad dat ik niet zou mee werken aan mijn reïntegratie naar betaald werk en dat ik a.s dinsdag op gesprek moet komen met ja wel alle bewijs stukken van mijn sollicitatie activiteiten, rekening overzichten ect..
Alle gegevens die ze ook willen hebben bij aanmelding of her onderzoek.


Ze zijn nu een procedure van heronderzoek en opschorting in gegaan. Ik zou wat zwaarder geschut inzetten en - naast het wijzigingsformulier - officieel een klacht in gaan dienen. Als ze de procedure namelijk voortzetten kan het zijn dat je een boete moet gaan betalen. Ook al is dat waarschijnlijk (zoals ik je verhaal nu begrijp) onterecht kun je dat beter voor zijn. Ik ga er nu vanuit dat je wel alle benodigde loonstroken al hebt ingeleverd. Die hebben ze namelijk nodig om je uitkering te kunnen beëindigen (‘uitschrijven’ bestaat niet).
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 17-02-2019 16:38
5.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat formulier heb ik al 2 keer ingevuld en persoonlijk overhandigd. Met kopie contract er bij waar ook mijn salaris in staat.
derooiekater schreef:
17-02-2019 16:12
Dat formulier heb ik al 2 keer ingevuld en persoonlijk overhandigd. Met kopie contract er bij waar ook mijn salaris in staat.
Bel morgen eerst eens hierover.
Alle reacties Link kopieren
Klacht indienen is een goed idee.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wel heel apart (en slechte dienstverlening) dat ze je telkens aan niemand willen doorverbinden, je niet terugbellen en je mails niet beantwoorden.

Is het een grote of een kleine gemeente? Als het een kleine is wil het nog wel eens helpen om met de betreffende wethouder te bellen / mailen.
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 17-02-2019 16:18
3.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bellen ga ik zeker doen morgen
Alle reacties Link kopieren
_Branwen_ schreef:
17-02-2019 16:18
Wel heel apart (en slechte dienstverlening) dat ze je telkens aan niemand willen doorverbinden, je niet terugbellen en je mails niet beantwoorden.

Is het een grote of een kleine gemeente? Als het een kleine is wil het nog wel eens helpen om met de betreffende wethouder te bellen / mailen.
Het is een grote gemeente.

Contact zoeken met de wethouder is ook wel een goed idee. Bedankt!
Je kan ook nog kijken of de gemeente een Sociaal Team (of een wijkteam) heeft, of dat er een welzijnsorganisatie is waar de gemeente mee samen werkt.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
17-02-2019 16:13
Klacht indienen is een goed idee.
Ja dan gaat het waarschijnlijk naar een andere afdeling, waar wat meer ervaren behandelaars zitten.

Aangetekend versturen zou ik dan weer niet doen. Dat gebeurt niet zoveel en dan komt het via een 'abnormale weg' het gebouw binnen. De receptionist tekent ervoor, maar kan er niks mee, dus legt het op iemands bureau, die net vrij is die dag, waardoor iemand anders vanwege de einddatum het dossier afhandelt en dat poststuk mist. Echt. Ik heb bij zo'n instantie gewerkt.
Alle reacties Link kopieren
_Branwen_ schreef:
17-02-2019 16:34
Je kan ook nog kijken of de gemeente een Sociaal Team (of een wijkteam) heeft, of dat er een welzijnsorganisatie is waar de gemeente mee werkt.
Bedankt ga ik ook nog maar kijken of ze die hebben
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
17-02-2019 16:13
Klacht indienen is een goed idee.
Ja, inderdaad een goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Wel aangetekend opsturen en een kopie bewaren. Niet langs brengen, mailen of via de gewone post, Aantekenen!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Zeker ex-GAK medewerkers.
Hopelijk heb je alles digitaal zodat je aan de lopende band kopieën kunt blijven leveren. Van alles.
Alle reacties Link kopieren
Een tweet plaatsen, de wethouder, het plaatselijk suffertje en AD versie jouw woonplaats of een ander lokaal dagblad erin taggen doet vaak wonderen.
parbleumondieu schreef:
17-02-2019 16:46
Zeker ex-GAK medewerkers.
Slash ex-CWI ;-)

TO, als nou al het bovenstaande niet werkt heb je ook nog de nationale ombudsman.
Alle reacties Link kopieren
Sociale media wil ik liever nog even mee wachten maar overweeg het wel. Vrees alleen dat het weinig zal uithalen gezien de vele klachten die ik regelmatig in locale Facebook groepen lees.

Klacht indienen aangetekend ga ik achteraan en regelen.

Wat voor medewerkers er zitten geen idee heb er ooit 1 gezien maar die is er al weer weg daarna alles per mail of telefoon gedaan.

Heb er ook wel eens 1 aan de telefoon gehad die mij niet wilde door verbinden met mijn klantmanager want ik zou volgens haar weigeren om te zeggen wie mijn wettelijk vertegenwoordiger is. Die heb ik niet maar dat kon ze maar niet snappen :facepalm:
Uiteindelijk toch door verbonden.
Succes! Ben benieuwd naar het vervolg.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt hoop dat ik het hoofdstuk snel kan afsluiten
Wat een lastige situatie.
Ik had ooit zoiets met UWV en toen ik daar ook een klacht indiende, werd ik ineens wel serieus genomen, en kreeg ik een vaste contactpersoon aangewezen op mijn zaak. Die man was echt fantastisch, toen alles geregeld was heeft hij naderhand nog gebeld om te vragen hoe het met me ging, en of hij nog iets voor me kon doen. Hij zei dat ik hem altijd mocht bellen (of in ieder geval vragen naar hem) mochten er ooit weer problemen met UWV zijn. Dat is tot op heden niet meer gebeurd gelukkig, maar ik vond het wel netjes.

Hopelijk is het snel opgelost TO. Nooit fijn zulke dingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven