Geld & Recht alle pijlers

Wat heb je jezelf gegund?

27-10-2019 08:31 3040 berichten
In navolging van het topic wat je jezelf ontzegd hebt: wat heb je jezelf gegund?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijzelf een weekje naar de zon gegund in december :heart: even een weekje genieten van de warmte. Wel spannend, voor het eerst echt alleen en all inclusive (om sneller aanspraak te hebben). :sun:
Een vijfdaagse trip Edinburgh in december.
En twee dagen geleden een hele mooie lamp gekocht. Zo blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste en ik hebben net besloten dat we in een stad verderop gaan ontbijten in een nieuw soort van Grand Café-achtig restaurant dat in een verbouwd groot monumentaal pand zit. Zag er heel mooi uit op hun website. Veel authentieke details zijn behouden gebleven, beetje retro gezellig maar toch strak (niet rommelig) ingericht en ziet er heel gezellig uit met enorme kast met kranten en tijdschriften en zelfs gezelschapsspellen erbij. Jongste leest graag en alles wat ze te pakken krijgt, onbekend is extra interessant. En we gaan dan voor het ontbijt dat de naam van de zaak draagt. Een heel groot bord met broodjes, beleg, gekookt eitje, beetje yoghurt met muesli en fruit.

Jongste probeert haar zus nu over te halen ook mee te gaan. Maar dat is een puber die wil uitslapen dus geef haar weinig kans. Ze krijgt een half uur van me, dan gaan we. Grote kans dat ik daar wel een paar uur zit. Met hier en daar nog wat te drinken en misschien ook nog weleens wat lekkers bij de koffie. Gelukkig is jongste net als ik gek op dit soort uitjes. Echt een kind van haar moeder. :-D

Ik gun jullie allemaal vandaag een heel fijne en relaxte zaterdag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mezelf een etentje gegund. Vanavond samen met een vriendin die ik al heel lang niet meer heb gezien. En ik heb er super veel zin in, maar ik vind het ergens ook heel lastig om geld uit te geven aan dit soort dingen. Omdat er een vervelend stemmetje is dat me wijsmaakt dat 't niet nodig is, en dat ik dat geld beter aan nuttige en noodzakelijke dingen kan besteden. Maar ik wil me daar nu niet schuldig over voelen en gewoon gaan genieten vanavond. Van lekker eten en fijn gezelschap.
Alle reacties Link kopieren
ik heb hello fresh besteld, voor het eerst en met korting, heb het drukker dan druk door een sterfgeval in de familie en had al dagen niet gekookt. ben benieuwd.
Een wortelkanaalbehandeling.
Alle reacties Link kopieren
Oei, nou ja daarna heb je weer een blij lijkje tand in je mond die weer even voorruit kan.

Bonbons! Hele goedkope maar ze zijn wel heel lekker.
Heb wel wat napijn nu (hoe lang duurt dat eigenlijk gemiddeld?), maar da's minder pijnlijk dan de ontsteking die er onder zat en door m'n hele kaak trok.
Maar wel weer 240 euro armer... In Nederland schijnt het het dubbele te kosten, dus al met al heb ik met mijn Belgische tandarts toch nog een goeie deal zo.
Alle reacties Link kopieren
Min acryl nagels. en ondanks alle ellende toch van kleine dingen kunnen genieten.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-11-2019 06:59
Heb wel wat napijn nu (hoe lang duurt dat eigenlijk gemiddeld?), maar da's minder pijnlijk dan de ontsteking die er onder zat en door m'n hele kaak trok.
Maar wel weer 240 euro armer... In Nederland schijnt het het dubbele te kosten, dus al met al heb ik met mijn Belgische tandarts toch nog een goeie deal zo.
Ik ben er een keer 650 euro voor kwijt geweest... eerste behandeling bij de noodtandarts in het weekend, die rekent ook gewoon bijna 200 euro voor het openmaken van de kanalen. Je eigen tandarts rekent dat vervolgens nog een keer om diezelfde behandeling op te starten. Was een duur grapje... maar van de zenuwpijn verlost zijn is een godsgeschenk!
Echt pijn hoor je trouwens na een zenuwbehandeling niet meer te hebben (de zenuwen horen helemaal weggehaald te zijn), een beurs gevoel in je mond is wel normaal.
Eendje_ schreef:
13-11-2019 08:20
Ik ben er een keer 650 euro voor kwijt geweest... eerste behandeling bij de noodtandarts in het weekend, die rekent ook gewoon bijna 200 euro voor het openmaken van de kanalen. Je eigen tandarts rekent dat vervolgens nog een keer om diezelfde behandeling op te starten. Was een duur grapje... maar van de zenuwpijn verlost zijn is een godsgeschenk!
Echt pijn hoor je trouwens na een zenuwbehandeling niet meer te hebben (de zenuwen horen helemaal weggehaald te zijn), een beurs gevoel in je mond is wel normaal.
Wow, da's idd een heftig bedrag!
Ik kan nu koud water drinken of hete thee zonder dat 't pijn doet, maar als ik m'n kiezen op elkaar doe voelt het pijnlijk, alsof je tegen een verse blauwe plek aan stoot zeg maar. Dus dat is gewoon normaal en niet dat er toch nog een stukje ontsteking in kan zitten?
Alle reacties Link kopieren
Alles kan, gewoon in de gaten houden en als de pijn niet meer te houden is de tandarts bellen. Moet je nog terug? Normaal heb je 2 of 3 behandelingen nodig, kies moet eerst genezen voordat er een definitieve vulling in gaat.
Maar een beurs gevoel is wel normaal, je hebt je mond meer dan een uur open moeten houden terwijl ze er flink in wroeten, dat voel je wel een paar dagen.
Ik ben al maanden bezig met een enorm project maar met een beetje mazzel is het volgende week klaar en trakteer ik mezelf op een dagje wellness met alle massages en behandelingen die er te krijgen zijn met een grote fles wijn onder mijn arm. De kosten kunnen me niet schelen en man brengt en haalt me heeft ie beloofd. :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Eendje_ schreef:
09-11-2019 05:23
Ik heb mijzelf een weekje naar de zon gegund in december :heart: even een weekje genieten van de warmte. Wel spannend, voor het eerst echt alleen en all inclusive (om sneller aanspraak te hebben). :sun:
Leuk veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn net terug van vakantie en hebben alle excursies gedaan die we wilden en lekker uit eten geweest elke dag. Heerlijk was het.
Morgen weer aan het werk en ik wil deze week mezelf eens wat nieuwe kleren gunnen dus ik ga zo eens online shoppen want heb een hekel aan echt winkelen.
Ik heb net een mid-weekje in een mooi huisje in het bos geboekt. In de paasvakantie 5 dagen rust, natuur en een inrichting waar ik helemaal :heart: op ben.

Deze week een knarsbitje op laten meten en morgen lekker uit eten met man voor onze trouwdag (is vandaag :heart: ).
Alle reacties Link kopieren
laatbloeiertje schreef:
14-11-2019 08:10
Ik heb net een mid-weekje in een mooi huisje in het bos geboekt. In de paasvakantie 5 dagen rust, natuur en een inrichting waar ik helemaal :heart: op ben.

Deze week een knarsbitje op laten meten en morgen lekker uit eten met man voor onze trouwdag (is vandaag :heart: ).

Wat klinkt dat huisje in het bos fantastisch!❤️
Ik heb mezelf een prachtige set steakmessen gegund en een set zwarte borden.
Ik heb gemerkt dat ik niet voldoende in huis heb om de vaatwasser mee te vullen en dan toch te kunnen blijven eten, dus er moest aangevuld.

Ik ben blij met mijn keuzes, ik heb een goede smaak. :D
Tegen mijn gewoonte in heb ik voor de verandering... :-D eens 2 kussens voor de bank besteld, in oranje/terra.
Het zal me benieuwen hoe lang het zal duren... maar voor nu vind ik het heel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Een veel te dure, maar o zo fijne crème.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
26-11-2019 22:50
Tegen mijn gewoonte in heb ik voor de verandering... :-D eens 2 kussens voor de bank besteld, in oranje/terra.
Het zal me benieuwen hoe lang het zal duren... maar voor nu vind ik het heel leuk.
Ik heb mezelf vandaag ook twee nieuwe kussentjes voor op de bank gegund. Kerstkussentjes trouwens. :proud:
Drackie schreef:
27-11-2019 01:10
Ik heb mezelf vandaag ook twee nieuwe kussentjes voor op de bank gegund. Kerstkussentjes trouwens. :proud:
:high5:
Door verhuizing en verbouwing kan ik dit jaar voor het eerst sinds 3 jaar weer eens een boom opzetten, ik ben daarom helemaal los gegaan op nieuwe kerstballen!
Een veel te dure koptelefoon die ik door black Friday online in de aanbieding zag voor een super schappelijke prijs nu.
Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat huisje in het bos klinkt goed! En die reis met het gezin naar NY ook!

Hier zonnepanelen gekocht, dus de spaarrekening moet weer flink aangevuld worden. Had me bedacht om dan maar geen kerstcadeau’s voor mezelf te halen (single en de familie doet niet veel met kerst).
Vanmorgen toch een uitbreidingsset voor mijn keukenmachine besteld, die was nu met 30% korting. Kan dat mooi onder de boom :)
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven