Geld & Recht alle pijlers

Wat heb JIJ gedaan voor het contact vader-kind

18-09-2018 06:48 990 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat heb JIJ gedaan om het contact tussen vader en kinderen te herstellen en om contact met hem te houden? Wat heb JIJ gedaan om toch steeds met hem in contact te blijven?

Dit waren de vragen die mijn advocate me gisteren stelde ikv onze rechtszaak tegen mijn ex mbt exlusief ouderlijk gezag.
Korte samenvatting:
(ex ziet onze twee kinderen al jaren niet meer, ondanks dat hij hier nog steeds recht op heeft. Ik vraag nu exclusief ouderlijk gezag, ex verzet zich hiertegen)
hanaa wijzigde dit bericht op 02-03-2019 15:11
Reden: Privacy
82.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Offtopic, maar omdat ik zo verdrietig wordt om de posts te lezen; Wauw, wat bezielt mannen (en ongetwijfeld ook vrouwen) om bewust hun kinderen niet meer te zien, te willen 'vergeten'. Hun bestaan als het ware te ontkennen. Bizar. Egoisme ten top.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Bovenstaand verhaal zou ik in ieder geval niet vertellen aan de rechtbank. Dat pleit eerder tegen je.

Jij hebt de crèche zover gekregen dat vader zijn kind daar niet mag zien. Dan kan je dat eenhoofdige gezag wel vergeten.

Vertel gewoon alle punten die je in de openings post hebt gezet. Dat jij ze niet kan bewijzen doet er niet toe.

Jij weet dat het waar is.

Zoals uit je chtecheverhaal blijkt kan hij heel overtuigend hele mooie verhalen ophangen. Die de rechter ook niet op waarheid kan toetsen. Dus zorg dat jij jouw verhaal ook klaar hebt.

Ik hoop voor jou dat de directie van de crèche hem de toegang niet schriftelijk heeft ontzegt en dat hij daarvan het bewijs heeft bewaard.
MonicaG schreef:
18-09-2018 09:14
Het waarom vraag ik me ook af.

Rechters ontzetten niet snel ouders uit ouderlijke macht.

Hebben je kinderen en jij in praktijk zelf veel last van het feit dat je ex ouderlijke macht heeft?

Of is het eerder dat jij het voor je kinderen en jezelf definitief wil afronden? Of wil je de kinderen laten adopteren door je eventuele nieuwe partner?

Dat laatste is overigens geen beschuldiging, ik probeer alleen te snappen waarom je jezelf dit op de hals haalt.

Hier ook twee kinderen waar hun vader een hele tijd niet naar omkeek.
In praktijk gaf zijn ouderlijke macht geen hinder: ik stuurde pro forma mailtjes met 'Kind X gaat binnenkort naar de middelbare school, ik stel school X en studierichting Y voor, graag je eventuele opmerkingen hierop. Bij uitblijven van enige reactie op huidig bericht binnen de 14 dagen ga ik uit van stilzwijgend akkoord'.
De mails werden gelezen maar nooit beantwoord en hoewel ik het vervelend vond om die mails te sturen vond ik die 5 minuten minder lastig dan een procesgang.
Wanneer je voor een acute beslissing staat zoals een noodoperatie of een medische behandeling voor je kind...

Als je dan het antwoord (of het negeren) moet afwachten? Ik nam dat risico niet. Ik heb het officieel gemaakt dat vader (die niet naar kind om keek) er niet ook voor moest tekenen.
anoniem_349789 wijzigde dit bericht op 18-09-2018 09:21
1.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vergeet niet dat de advocaat er is om jou te helpen. Dus vraag haar gewoon waarom ze jou die vraag stelt. En vraag ook of het een probleem is dat je veel dingen niet kan bewijzen.
Alle reacties Link kopieren
MonicaG schreef:
18-09-2018 09:14
Het waarom vraag ik me ook af.

Rechters ontzetten niet snel ouders uit ouderlijke macht.

Hebben je kinderen en jij in praktijk zelf veel last van het feit dat je ex ouderlijke macht heeft?

Of is het eerder dat jij het voor je kinderen en jezelf definitief wil afronden? Of wil je de kinderen laten adopteren door je eventuele nieuwe partner?

Dat laatste is overigens geen beschuldiging, ik probeer alleen te snappen waarom je jezelf dit op de hals haalt.

Hier ook twee kinderen waar hun vader een hele tijd niet naar omkeek.
In praktijk gaf zijn ouderlijke macht geen hinder: ik stuurde pro forma mailtjes met 'Kind X gaat binnenkort naar de middelbare school, ik stel school X en studierichting Y voor, graag je eventuele opmerkingen hierop. Bij uitblijven van enige reactie op huidig bericht binnen de 14 dagen ga ik uit van stilzwijgend akkoord'.
De mails werden gelezen maar nooit beantwoord en hoewel ik het vervelend vond om die mails te sturen vond ik die 5 minuten minder lastig dan een procesgang.
Het is idd een soort afronding. Waarom gezag delen met een 'onzichtbaar' iemand. Straks gebeurt er iets met mij en denken al die instanties dat hij een uitstekende band had met zijn kids en word alles aan hem overgelaten.
Ik kan maar beter zwart op wit hebben dat er nooit contact is geweest en dat ex nou niet de eerste is die geraadpleegd moet worden als er iets ernstigs gebeurt. Dat wordt later in een evt adoptie/pleegzorg dossier zwaar meegewogen.
Als ik nu niks doe lijkt het alsof hij toch een grote rol in hun leven speelt.
Terwijl hij ze niet kent, hij kent hun noden, behoeftes, interesses etc niet...
hamerhaai schreef:
18-09-2018 09:17
Nee, jij moet ook laten zien dat jij het ook goed doet. Dat jij de ideale moeder bent. Het gaat om het beeld van de advocaat over jou wilt geven. Zeker in vergelijk met die van je ex.
Het gaat er vooral om dat je de belangen van je kinderen behartigt.

Het gaat er niet om dat je je ex (of jullie elkaar onderling) zwart maakt. Dat is namelijk niet in het belang van je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Julia10 schreef:
18-09-2018 09:12
Mijn geval is vergeleken met die van jou een lichte. Ik had mijn zaak dan ook makkelijk gewonnen, zonder bewijzen aan te hoeven dragen.

Jij hebt te maken met een leugenaar, dat maakt het heel lastig voor jou. Maar aan de andere kant sta jij daardoor juist sterker in je zaak, als je kan aantonen dat hij onbetrouwbaar is.
Bedankt voor het delen
Dat geeft nog hoop
Alle reacties Link kopieren
Julia10 schreef:
18-09-2018 09:18
Wanneer je voor een acute beslissing staat zoals een noodoperatie of een medische behandeling voor je kind...

Als je dan het antwoord (of het negeren) moet afwachten? Ik nam dat risico niet. Ik heb het officieel gemaakt dat vader er niet ook voor moest tekenen.

Ik heb in België eigenlijk voor nog geen enkele behandeling voor de kinderen (en daar waren ook langdurige behandelingen en operaties bij) moeten bewijzen dat ex akkoord gaat.
Misschien is het in Nederland anders?

Dingen die ik tevoren wist mailde ik hem wel, en bij acute dingen liet ik het hem achteraf wel altijd weten. Omdat ik vind dat je dat als mens doet, niet omdat de wet mij dat zou voorschrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens wel een belastende brief van hem
hanaa wijzigde dit bericht op 28-02-2019 06:12
Reden: Privacy
92.21% gewijzigd
MonicaG schreef:
18-09-2018 09:25
Ik heb in België eigenlijk voor nog geen enkele behandeling voor de kinderen (en daar waren ook langdurige behandelingen en operaties bij) moeten bewijzen dat ex akkoord gaat.
Misschien is het in Nederland anders?

Dingen die ik tevoren wist mailde ik hem wel, en bij acute dingen liet ik het hem achteraf wel altijd weten. Omdat ik vind dat je dat als mens doet, niet omdat de wet mij dat zou voorschrijven.
Ik heb vader in 10 jaar tijd ook van alle belangrijke voorvallen op de hoogte gehouden. Verhuizingen, gezondheid, school enz. Niet omdat hij er naar vroeg, of omdat de wet informatie plicht voorschrijft, maar omdat ik het net als jij het gewoon belangrijk vind. Heb voor schoolkeuze, en medische zaken niet expliciet toestemming hoeven vragen, er was geen sprake van medische noodzaak.
Heb daarover dan ook niet hoeven overleggen met vader.

Bij mijn jongere kinderen (van andere vader) wordt er tegenwoordig voor veel zaken beide handtekeningen gevraagd. Paspoort, belangrijke medische beslissingen, inschrijvingen van bijv school, en opvang, sport,
adres, schoolreisjes etc.
Overleg en contact met hun vader gaat gelukkig soepel.
Alle reacties Link kopieren
In België vragen ze dat minder.
In Nederland meer, maar ik ben heel vaak in Nederland met de kinderen. Als er iets gebeurt moet ik dus ook zijn handtekening hebben. Bovendien kan ik nooit via Nederland op vakantie en om evt terug te verhuizen met de kids naar Nederland moet ik ook exclusief ouderlijk gezag hebben.
Hanaa schreef:
18-09-2018 09:46
In België vragen ze dat minder.
In Nederland meer, maar ik ben heel vaak in Nederland met de kinderen. Als er iets gebeurt moet ik dus ook zijn handtekening hebben. Bovendien kan ik nooit via Nederland op vakantie en om evt terug te verhuizen met de kids naar Nederland moet ik ook exclusief ouderlijk gezag hebben.

Als je naar het buitenland op vakantie wil met je kinderen: zonder toestemming/handtekening van andere ouder kan het ontvoering zijn.
Alle reacties Link kopieren
To, maak alle bewijzen over aan je advocate. Gelet op wat je hier vertelt, denk ik wel dat je een hard dossier kan maken. Misschien kan je, zoals je hier doet, een chronologie van de gebeurtenissen opmaken en waar nodig bewijsstukken toevoegen.

Tip voor tijdens de zitting: hou je kalm en laat je niet opwinden wanneer je ex of zijn advocaat een verkeerde voorstelling van de feiten presenteert. De familierechter behandelt dagelijks vechtscheidingen/ voogdijzaken waarbij de ex-partners met modder gooien. Mocht de familierechter de indruk krijgen dat je rancuneus/onredelijk bent, dan zou dat nadelig kunnen opspelen voor jou.

Alleszins heel veel succes. Ik lees dat je al een hele geschiedenis achter de rug hebt met deze droeftoeter. Hopelijk kan je dit hoofdstuk binnenkort afsluiten.
_saudade_ schreef:
18-09-2018 10:00
To, maak alle bewijzen over aan je advocate. Gelet op wat je hier vertelt, denk ik wel dat je een hard dossier kan maken. Misschien kan je, zoals je hier doet, een chronologie van de gebeurtenissen opmaken en waar nodig bewijsstukken toevoegen.

Tip voor tijdens de zitting: hou je kalm en laat je niet opwinden wanneer je ex of zijn advocaat een verkeerde voorstelling van de feiten presenteert. De familierechter behandelt dagelijks vechtscheidingen/ voogdijzaken waarbij de ex-partners met modder gooien. Mocht de familierechter de indruk krijgen dat je rancuneus/onredelijk bent, dan zou dat nadelig kunnen opspelen voor jou.

Alleszins heel veel succes. Ik lees dat je al een hele geschiedenis achter de rug hebt met deze droeftoeter. Hopelijk kan je dit hoofdstuk binnenkort afsluiten.
Mee eens.
En ik denk obv wat je hier hebt geschreven dat je een sterke zaak hebt. Zeker als je belastende bewijsstukken hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat die laatste brief van hem echt zwaar meeweegt!
Advocate vond het een belastende brief, hoe zien jullie die punten die ik opsomde in die brief? (oa iemand die communiceert met UW kinderen...)
Alle reacties Link kopieren
Dat hij schrijft uw kinderen lijkt mij wel belastend ja. Dan laat je toch duidelijk zien dat je afstand neemt van de kinderen.

Dat hij in de brief niet informeert naar de kinderen zegt niets. Het is een zakelijke brief over kosten die hij in termijnen wil betalen.

Informeren naar of op de hoogte worden gehouden kan op andere manieren.

Dat hij op vakantie gaat terwijl hij zijn kinderen hoorde te hebben. Hij kan aanvoeren dat hij ze niet mocht zoen van jou en dat het dan niet uitmaakt of je thuis zit of op vakantie.

Deze brief laat ook zien dat hij wel bereid is om mee te betalen aan de kosten van de kindere. En dat is weer ten gunste van hem.

Als hij een goede advocaat heeft kan die het jou nog knap lastig maken.
Uw kinderen..
Weet je zeker dat hij zelf zijn eigen brieven schrijft?
Sterkte met alles.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
18-09-2018 10:28
Dat hij schrijft uw kinderen lijkt mij wel belastend ja. Dan laat je toch duidelijk zien dat je afstand neemt van de kinderen.

Dat hij in de brief niet informeert naar de kinderen zegt niets. Het is een zakelijke brief over kosten die hij in termijnen wil betalen.

Informeren naar of op de hoogte worden gehouden kan op andere manieren.

Dat hij op vakantie gaat terwijl hij zijn kinderen hoorde te hebben. Hij kan aanvoeren dat hij ze niet mocht zoen van jou en dat het dan niet uitmaakt of je thuis zit of op vakantie.

Deze brief laat ook zien dat hij wel bereid is om mee te betalen aan de kosten van de kindere. En dat is weer ten gunste van hem.

Als hij een goede advocaat heeft kan die het jou nog knap lastig maken.
-Hij betaalt mee omdat ik er drie x een deurwaarder op heb gezet (drie dossiers bij deurwaarder, dus ik kan dat straks bewijzen)
-eerste brief in jaren, hij kan geen enkele ander bewijs neerleggen.
-ivm zijn vakantie
Hij stuurt een brief dat hij de 27e juli op vakantie gaat voor een paar weken. 1 augustus moet hij de kinderen ophalen voor een maand volgens het vonnis. Dwz dat hij officieel gewoon 1 aug voor de deur moest staan, op zijn minst een poging moest doen om ze op te halen en als ik ze niet mee had willen geven onmiddellijk een melding doen bij de politie om dit vast te leggen. In het wel/niet ophalen of wel/niet meegeven van de kinderen werken ze hier in België met het meldsysteem. Anders krijg je dit idd in de rechtbank niet bewezen.
Hij laat in de brief zien dat hij niet eens heeft overwogen om op 1 augustus de kinderen op te komen halen, noch heeft hij een melding hiervan.
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
18-09-2018 10:39
Uw kinderen..
Weet je zeker dat hij zelf zijn eigen brieven schrijft?
Sterkte met alles.
Yep, het was een handgeschreven brief op een soort van kladblok papier, door hem ondertekend. Zijn adres op de achterkant van de envelop, gestempeld in het dorpje waar hij woont.
Hij schreef erbij dat hij van deze brief ook een kopie naar zijn advocaat had verstuurd voor evt deurwaarders geschillen.
Alle reacties Link kopieren
Deze topic is voor mij ook al een beetje alvast oefenen voor in de rechtszaal
:-)
Zonder alle reacties te hebben gelezen;

Natuurlijk heb je niet overal bewijs voor. Niemand leeft z'n leven met de constante gedachte 'ik moet het kunnen bewijzen'. Dat weet een rechter ook. En je meerdere belangrijke dingen die wel tastbaar bewijs hebben.

Ik snap wel dat je eenhoofdig gezag wilt nu; een ouder die geen ouder wil zijn maar waar je nog wel toestemming van nodig hebt voor buitenlandse reizen en gezondheidsbeslissingen. Das niet tof.

Wat sneu voor je kinderen, hopelijk krijgen ze er niet te veel van mee.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
18-09-2018 09:18
Bovenstaand verhaal zou ik in ieder geval niet vertellen aan de rechtbank. Dat pleit eerder tegen je.

Jij hebt de crèche zover gekregen dat vader zijn kind daar niet mag zien. Dan kan je dat eenhoofdige gezag wel vergeten.

Vertel gewoon alle punten die je in de openings post hebt gezet. Dat jij ze niet kan bewijzen doet er niet toe.

Jij weet dat het waar is.

Zoals uit je chtecheverhaal blijkt kan hij heel overtuigend hele mooie verhalen ophangen. Die de rechter ook niet op waarheid kan toetsen. Dus zorg dat jij jouw verhaal ook klaar hebt.

Ik hoop voor jou dat de directie van de crèche hem de toegang niet schriftelijk heeft ontzegt en dat hij daarvan het bewijs heeft bewaard.
Ze had hem gebeld.
Ik zou eerder denken dat het zijn leugenachtigheid kan aantonen
Gatver zulke mannen..
anoniem_648435b62d126 wijzigde dit bericht op 07-12-2020 02:15
Reden: :(
92.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
18-09-2018 10:39
Uw kinderen..
Weet je zeker dat hij zelf zijn eigen brieven schrijft?
Sterkte met alles.
Hij is Vlaams, dan is uw kinderen gewoon jouw kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Hanaa,
Zoals anderen al schrijven, maar waarvan je zelf aan de hand van de reacties ook vast al wel overtuigd bent: het is geen aanval van je advocaat.
Alles zo lezende heb je een terecht verzoek. En heb je best wel wat bewijs.

Ik snap je frustratie echter wel heel goed, en misschien ervaar je ook wel angst. Dat verhaal van die creche, blijkbaar kan hij heel overtuigend overkomen. Maar een rechter prikt daar vast doorheen.

Het is goed dat je nu al "oefent" met dit topic. Kalm blijven, dat is het beste. Verdriet hierover mag je natuurlijk tonen, maar toon je vooral een zorgzame moeder, want ik neem aan dat het je verdriet doet voor je kinderen. Het moet in het belang van de kinderen zijn, en dus niet uit wraak of boosheid, dat je eenhoofdig gezag wenst. Je geeft daar zelf al een goede reden voor maar heb je er in de dagelijkse praktijk ook last van? Toestemming vakanties, aanvraag paspoort, inschrijving scholen etc? Voer dat allemaal aan. Zet je frustratie om in daden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven