Geld & Recht alle pijlers

Wat heb JIJ gedaan voor het contact vader-kind

18-09-2018 06:48 990 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat heb JIJ gedaan om het contact tussen vader en kinderen te herstellen en om contact met hem te houden? Wat heb JIJ gedaan om toch steeds met hem in contact te blijven?

Dit waren de vragen die mijn advocate me gisteren stelde ikv onze rechtszaak tegen mijn ex mbt exlusief ouderlijk gezag.
Korte samenvatting:
(ex ziet onze twee kinderen al jaren niet meer, ondanks dat hij hier nog steeds recht op heeft. Ik vraag nu exclusief ouderlijk gezag, ex verzet zich hiertegen)
hanaa wijzigde dit bericht op 02-03-2019 15:11
Reden: Privacy
82.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je gelijk in Julia10! Mijn zoon heeft ook aangegevendat hij graag de naam van zijn biologische oorsprong draagt. Daarom gebruikt hij in het dagelijks leven al jaren mijn achternaam en dus die van zijn familie ;-)

Wij zijn erg open thuis en hebben gesprekken hierover gehad en hij geeft ook aan dat hij geen naam wenst te hebben van de persoon die dan wel zijn zaadcel gegeven heeft om hem te maken, maar vervolgens de keus gemaakt heeft om geen vader te willen zijn. De reden dat ik diegene ben die de aanvraag doet is omdat hij naar de middelbare school wil met mijn achternaam en dan nog geen 12 is.

En klopt Hanaa, je wordt geacht alles aan te reiken zélfs al geeft iemand aan niks meer van zijn kinderen te willen. Ik gun het je zo dat je het gezag zelf krijgt! En dat wil nog niet zeggen dat je alle banden doorsnijdt, maar het maakt jouw leven met je kinderen zoveel makkelijker zodat je het kan inrichten op de manier waarop jullie dat graag zouden willen!

Ik denk alleen wel dat je een lange adem nodig hebt, omdat dit soort zaken vaak wat lang kunnen slepen... maar probeer je rust te bewaren en anders hier op het forum even te ventileren :-)
“I hope to arrive to my death, late, in love, and a little drunk”
Alle reacties Link kopieren
Hanaa, ik heb geen ervaring die ook maar enigszins aansluit met wat jij nu beschrijft (wel van een gehele andere kant als partner van een man die jeugdzorg op z’n dak kreeg, omdat ex-vrouw vond dat het beter voor hun kind was als kind vaker bij haar zou zijn dan in de omgangsregeling afgesproken was. Gelukkig sinds een jaar of twee weer rustig en genormaliseerd, maar zelfs dat vond ik al best stressvol vanaf de zijlijn!). Ik heb eigenlijk helemaal geen goede raad, behalve dan rustig en feitelijk blijven. In jouw geval bewijs verzamelen. Bovenal wilde ik je vooral heel veel sterkte wensen!
Alle reacties Link kopieren
Je eerste reden zou moeten zijn: Jij heb je wel aan de omgangsregeling willen houden en hem al die jaren niet belemmerd om hem wel gebruik te laten maken van de afgesproken omgangsregeling. Daarnaast heb jij geen kwaad gesproken over de vader tegen de kinderen.
Daarna kom je met je andere argumenten.

Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor de steun!
Ook degenen die in een soortgelijke situatie zitten wil ik danken voor het delen van hun verhaal!
Zodra ik de tegenargumenten van mijn ex heb mogen ontvangen kom ik weer ventileren hier
Pinda-Kaas schreef:
18-09-2018 17:31
Als ex er echt zin in heeft kan hij er onttrekking aan de ouderlijke macht en kinderontvoering van maken
Wat al niet kan. Denk dat hij zelfs daar te lui voor is lol
Stuur altijd wel een app waar we zijn dus dat kindontvoering zal wel meevallen.
Nefertari schreef:
18-09-2018 17:40
Daar heb je gelijk in Julia10! Mijn zoon heeft ook aangegevendat hij graag de naam van zijn biologische oorsprong draagt. Daarom gebruikt hij in het dagelijks leven al jaren mijn achternaam en dus die van zijn familie ;-)

Wij zijn erg open thuis en hebben gesprekken hierover gehad en hij geeft ook aan dat hij geen naam wenst te hebben van de persoon die dan wel zijn zaadcel gegeven heeft om hem te maken, maar vervolgens de keus gemaakt heeft om geen vader te willen zijn. De reden dat ik diegene ben die de aanvraag doet is omdat hij naar de middelbare school wil met mijn achternaam en dan nog geen 12 is.

En klopt Hanaa, je wordt geacht alles aan te reiken zélfs al geeft iemand aan niks meer van zijn kinderen te willen. Ik gun het je zo dat je het gezag zelf krijgt! En dat wil nog niet zeggen dat je alle banden doorsnijdt, maar het maakt jouw leven met je kinderen zoveel makkelijker zodat je het kan inrichten op de manier waarop jullie dat graag zouden willen!

Ik denk alleen wel dat je een lange adem nodig hebt, omdat dit soort zaken vaak wat lang kunnen slepen... maar probeer je rust te bewaren en anders hier op het forum even te ventileren :-)
Dat geloof ik dus niet dat een kind van nog geen 12 zelf over zijn achternaam begint.
Alle reacties Link kopieren
Dat de zoon van nefertari graag dezelfde naam wil als zijn moeder hello Ik nog wel.

Maar dat hij als reden noemt dat hij de achternaam van zijn biologische oorsprong wil???

Zijn vader is zijn biologische oorsprong.
Alle reacties Link kopieren
To heb je al gehoord wat de vader voor regen argumenten aanvoert.?
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
19-09-2018 13:46
To heb je al gehoord wat de vader voor regen argumenten aanvoert.?
Nee nog niet, ik mag die in de eerste week van oktober verwachten
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
19-09-2018 13:45
Dat de zoon van nefertari graag dezelfde naam wil als zijn moeder hello Ik nog wel.

Maar dat hij als reden noemt dat hij de achternaam van zijn biologische oorsprong wil???

Zijn vader is zijn biologische oorsprong.
Maar zijn moeder evengoed.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
sugarmiss schreef:
19-09-2018 13:45
Dat de zoon van nefertari graag dezelfde naam wil als zijn moeder hello Ik nog wel.

Maar dat hij als reden noemt dat hij de achternaam van zijn biologische oorsprong wil???
Dat zijn dingen die kinderen ingefluisterd worden.
Of hebben moeder zo horen praten over vader.
Idd mijn ex gaat echt niet ok met de kids om en kijkt er nauwelijks naar om. Komt afspraken niet na etc

Mijn kinderen hoor ik nooit over de achternaam. Nee, sterker nog ze zijn altijd bereid hem een nieuwe kans te geven. Hoe erg hij ze ook kwetst.
Alle reacties Link kopieren
Wat een afschuwelijk ex Hanaa... ik hoop dat de uitspraak jou in het gelijk zal stellen..
ach.. ik doe ook maar wat..
simbalabimba schreef:
20-09-2018 13:03
Maar zijn moeder evengoed.
Met biologische oorsprong bedoelde ik degene die niet meer in beeld is.
De erkenner/naamdoorgever, als deze de biologische vader is.
Alle reacties Link kopieren
Iemand enig idee wat er wordt gedaan in een situatie waarin twee kinderen van bijna 10 en 12 jaar aangeven geen contact meer te willen met hun vader.
Het kan zijn dat hij zijn joker weer inzet (ik wil ze toch zien). Ik hen voorzichtig bij de kinderen gepolst. Ze willen geen van beiden contact met hem, op geen enkele manier. Het is alsof ze het al een tijdje geleden in hun hoofd voor zichzelf hebben afgesloten...dochter gaf aan dat als ze ooit naar hem toe moet ze weg zou lopen. Ik neem dit heel erg serieus.
De huidige situatie is veilig, duidelijk en stabiel. Hij zou hun hele wereld omgooien als hij na 8 jaar ineens weer opduikt.
Ik neig erna om ze toe te staan zelf contact te zoeken als ze wat ouder zijn en steviger in hun schoenen staan.
Iemand ervaring met zo een situatie?
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
24-09-2018 13:27
Iemand enig idee wat er wordt gedaan in een situatie waarin twee kinderen van bijna 10 en 12 jaar aangeven geen contact meer te willen met hun vader.
Het kan zijn dat hij zijn joker weer inzet (ik wil ze toch zien). Ik hen voorzichtig bij de kinderen gepolst. Ze willen geen van beiden contact met hem, op geen enkele manier. Het is alsof ze het al een tijdje geleden in hun hoofd voor zichzelf hebben afgesloten...dochter gaf aan dat als ze ooit naar hem toe moet ze weg zou lopen. Ik neem dit heel erg serieus.
De huidige situatie is veilig, duidelijk en stabiel. Hij zou hun hele wereld omgooien als hij na 8 jaar ineens weer opduikt.
Ik neig erna om ze toe te staan zelf contact te zoeken als ze wat ouder zijn en steviger in hun schoenen staan.
Iemand ervaring met zo een situatie?
oh, dat zou wel eens heel naar kunnen worden:
https://nl.hellolaw.com/juridisch-nieuw ... omgang-wil
Alle reacties Link kopieren
Zolang de officiele omgangsregeling nog van kracht is, zul je ze aan hem mee moeten geven als hij ineens toch op de stoep staat
dit niet doen, geldt als niet naleven van de regeling..ook al willen de kinderen zelf dus niet
als je ex zijn 'joker' inzet doet hij dat omdat hij en zijn advocaat hopen dat jij gaat weigeren en hen dus munitie geeft
echt veel zal dat niet uitmaken want je hebt genoeg bewijzen dat je ex jarenlang niet naar ze heeft omgekeken..daar gaat hij geen verandering meer in kunnen brengen zeker aangezien de zaak al loopt, dat zou nogal doorzichtig zijn en de kans lijkt mij klein
maar jij moet altijd voorkomen dat het erop lijkt dat jij niet meewerkt aan de regeling

ik zou even advies bij je advocaat inwinnen hoe te handelen als hij ineens voor de deur staat. En daarna met je kinderen bespreken 'wat doen we als...'

ik zou wel advies uit eigen ervaring kunnen geven maar wil ook niet op de zaken vooruit lopen (in het geval waar ik bij betrokken was is er toen een tijdelijk contactverbod uitgevaardigd tot de zaak voorkwam de politie en rechter zijn er dus bij betrokken geraakt)
Hanaa schreef:
24-09-2018 13:27
Iemand enig idee wat er wordt gedaan in een situatie waarin twee kinderen van bijna 10 en 12 jaar aangeven geen contact meer te willen met hun vader.
Het kan zijn dat hij zijn joker weer inzet (ik wil ze toch zien). Ik hen voorzichtig bij de kinderen gepolst. Ze willen geen van beiden contact met hem, op geen enkele manier. Het is alsof ze het al een tijdje geleden in hun hoofd voor zichzelf hebben afgesloten...dochter gaf aan dat als ze ooit naar hem toe moet ze weg zou lopen. Ik neem dit heel erg serieus.
De huidige situatie is veilig, duidelijk en stabiel. Hij zou hun hele wereld omgooien als hij na 8 jaar ineens weer opduikt.
Ik neig erna om ze toe te staan zelf contact te zoeken als ze wat ouder zijn en steviger in hun schoenen staan.
Iemand ervaring met zo een situatie?
Ik doe zelf gewoon go with the flow.
Het tel nr van hun vader heb ik zelf in hun phone gezet. Verder doe ik geen moeite maar lig het ook niet in de weg. Maak je niet druk ze zijn al 10 en 12. Ze gaan er echt niet aan onderdoor als ze hun vader een keer spreken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn advocate wil de hele omgangsregeling afschaffen.
Maar kunnen kinderen gedwongen worden?
Hanaa schreef:
24-09-2018 14:34
Mijn advocate wil de hele omgangsregeling afschaffen.
Maar kunnen kinderen gedwongen worden?
Misschien denk ik wel te simpel maar waarom vraag je niet gewoon (vervangende)toestemming voor verhuizen.

Wat wordt dit weer vreselijk opgeblazen
Alle reacties Link kopieren
http://www.advocaten.nl/conflicten-rond ... afdwingen/

probeer echt daar niet terecht te komen
lilalinda schreef:
24-09-2018 14:40
http://www.advocaten.nl/conflicten-rond ... afdwingen/

probeer echt daar niet terecht te komen
exact
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-09-2018 14:40
http://www.advocaten.nl/conflicten-rond ... afdwingen/

probeer echt daar niet terecht te komen
:O
Zo dat is heftig.
Ik sta hem niks in de weg maar, als de kinderen zelf geen behoefte hebben, hoe zien ze dan 'afdwingen' van de omgangsregeling in het belang van kinderen?
Overigens denk ik niet dat ex zo ver zal gaan, ook in deze rechtszaak heeft hij niet het initiatief genomen om de kinderen te zien.. Maar dit argument komt hem altijd goed uit in rechtszaken. Dus hij gaat hem wel erin gooien.
Alleen vraag ik me af om direct al te zeggen dat de kinderen geen behoefte hebben aan contact of pas na de rechtszaak, als er dus wel/ geen afschaffing dan wel aanpassing van de omgangsregeling is?
Ik ben bang dat als ik het nu al aangeef (zoals hierboven al was vermeld door een lid) het lijkt alsof ik tegenwerk in deze zaak..
hanaa wijzigde dit bericht op 24-09-2018 14:51
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
24-09-2018 14:50
:O
Zo dat is heftig.
Ik sta hem niks in de weg maar, als de kinderen zelf geen behoefte hebben, hoe zien ze dan 'afdwingen' van de omgangsregeling in het belang van kinderen?
Overigens denk ik niet dat ex zo ver zal gaan, ook in deze rechtszaak heeft hij niet het initiatief genomen om de kinderen te zien.. Maar dit argument komt hem altijd goed uit in rechtszaken. Dus hij gaat hem wel erin gooien.
Alleen vraag ik me af om direct al te zeggen dat de kinderen geen behoefte hebben aan contact of pas na de rechtszaak, als er dus wel/ geen afschaffing dan wel aanpassing van de omgangsregeling is?
Ik ben bang dat als ik het nu al aangeef (zoals hierboven al was vermeld door een lid) het lijkt alsof ik tegenwerk in deze zaak..
I
overleg goed met je advocaat, want met de schijn tegen je, loop je het risico dat ze jou uitschakelen, en dat moet je echt voorkomen
Alle reacties Link kopieren
Hanaa, bespreek even met je advocate hoe het zit met het hoorrecht van je kinderen. Er bestaat een kans dat de familierechter toestemming geeft om jouw kind van 12 jaar te horen, misschien zelfs jouw kind van 10 jaar.

De rechter moeten afwegen welke regeling in het belang van de kinderen is en in jouw situatie lijkt het mij wel aangewezen dat de kinderen ook gehoord worden, mits de rechter hiervoor toestemming geeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven