Geld & Recht alle pijlers

Wat is je inkomen en hoeveel betaal je aan vaste lasten?

11-03-2010 14:05 881 berichten
Ik ben benieuwd wat jullie gezamelijke inkomen is, en of er kinderen zijn, en hoeveel jullie betalen aan huur of hypotheek en gas water en licht en wat er per maand netto overblijft om te eten en te drinken en extra's.



Wij hebben woonlasten van bijna 800 euro netto per maand. Gas en licht 225, en wat we kwijt zijn aan overige verzekeringen en telefoons etc weet ik zo niet, maar wel dat we rond de 500 netto overhouden per maand om van te eten en te drinken en kleding etc.

Wij hebben overigens 3 kinderen. En een auto.



En ik vind dat wij het niet slecht hebben trouwens. We kunnen er goed van leven. En sparen. ( niet veel, afhankelijk per maand, maar toch)
Alle reacties Link kopieren
Vaste lsten: €696,= (hyp, verz, eten, belasting, internet, mobiel, etc)
Inkomen (totaal) € 2910,=

Sparen: ongeveer€2000/maand.
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
Huh zo weinig vaste lasten?
Waarom zo veel sparen?
Je spaarrekening puilt vast uit! 💪
Alle reacties Link kopieren
Grote verschillen op topic. Denk dat een hoop qua inkomen ook ligt aan hoe oud je bent en op welk punt in je carrière.
Bij ons ongeveer als volgt:
Inkomen gezamenlijk: ~€7000.
Vaste lasten: ~€4200 (waarvan €1800 hypotheek en €1250 partneralimentatie)
Sparen: tussen €750 en €1000 per maand.
3 kinderen thuiswonend, waarvan 2 studerend.
hova wijzigde dit bericht op 05-06-2019 14:48
6.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hova schreef:
05-06-2019 12:08
Grote verschillen op topic. Denk dat een hoop qua inkomen ook ligt aan hoe oud je bent en op welk punt in je carrière.
Bij ons ongeveer als volgt:
Inkomen gezamenlijk: ~€7000.
Vaste lasten: ~€4200 (waarvan €1800 hypotheek en €1250 partneralimentatie)
Sparen: tussen €750 en €1000 per maand.

Baal jij (of je partner) dan niet heel erg dat je in gemeenschap van goederen getrouwd bent geweest of neem je dan zoiets voor lief en koester je de mooie jaren die er zijn geweest? Hoe werkt zoiets bij ex-partners? Het zou mij echt enorm steken zo'n gigantisch bedrag aan PA.
Alle reacties Link kopieren
FireMe schreef:
05-06-2019 12:17
Baal jij (of je partner) dan niet heel erg dat je in gemeenschap van goederen getrouwd bent geweest of neem je dan zoiets voor lief en koester je de mooie jaren die er zijn geweest? Hoe werkt zoiets bij ex-partners? Het zou mij echt enorm steken zo'n gigantisch bedrag aan PA.
Het gaat om de ex-vrouw van mijn partner, zij zijn nu 8 jaar gescheiden.
Soms balen we er wel wat van, vooral omdat we nog zo lang moeten blijven betalen en zij zelf nauwelijks werkt.
Maar aan de andere kant: wij hebben het samen heel erg goed, ook zonder dat geld. Dus eigenlijk is het prima zoals het is: het is nu eenmaal zo ;-)
hova wijzigde dit bericht op 05-06-2019 15:29
0.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
43 en 49 gezamenlijk netto inkomen 5000
vaste lasten 2800
sparen 1000
kinderen
2 auto's
6000 euro spaargeld na plaatsen nieuwe badkamer en keuken
Alle reacties Link kopieren
hova schreef:
05-06-2019 14:41
Het gaat om de ex-vrouw van mijn partner, zij zijn nu 8 jaar gescheiden.
Soms balen we er wel wat van, vooral omdat we nog zo lang moeten blijven betalen en zij zelf nauwelijks werkt.
Maar aan de andere kant: wij hebben het samen heel erg goed, ook zonder dat geld. Dus eigenlijk is het prima zoals het is: het is nu eenmaal zo ;-)
Nog maximaal 4 jaar toch? Als hij al 8 jaar betaalt
Alle reacties Link kopieren
Elastiekje22 schreef:
05-06-2019 17:23
Nog maximaal 4 jaar toch? Als hij al 8 jaar betaalt
Ja iets meer, volgens mij nog iets minder dan 5 jaar nu. Hun scheiding was pas rond na ongeveer een jaar, toen ging de pa dus pas in ;-)
Het is inderdaad 12 jaar totaal.
Alle reacties Link kopieren
enya29 schreef:
04-06-2019 23:57
Huh zo weinig vaste lasten?
Waarom zo veel sparen?
Je spaarrekening puilt vast uit! 💪
€130 hyp
€76 zk
€145 eten
€75 gwl
Etc.

Waarom zoveel sparen? Waarom zoveel uitgeven?
Ik hou veel over omdat ik voor m'n 45ste met pensioen wilde. Dat is zo makkelijk gelukt.
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
Salaris netto Incl reiskosten €4500
Hypotheek €968 bruto
Kinderopvang €750netto
Sparen kinderen €150+kinderbijslag
Zorgverzekering €216
Reiskosten €300
Boodschappen €800
Gwl €150
Afvalstoffen/andere belasting €130
“Zakgeld” €600
Overige verzekeringen €100
Ziggo/Netflix €80
Alle reacties Link kopieren
Voor 45 met pensioen? Wat ga je dan doen? Ik zou me dood vervelen
Alle reacties Link kopieren
enya29 schreef:
05-06-2019 21:45
Voor 45 met pensioen? Wat ga je dan doen? Ik zou me dood vervelen
Reizen, avonturieren, met vrienden leuke dingen doen, vrijwilligerswerk, uitslapen met daarna krant en koffie, aan mijn oude motor sleutelen, goede boeken lezen, thuis klussen, nog meer reizen, nieuwe mensen ontmoeten, vrienden en ouders helpen, hardlopen, fietsen, fotograferen, leuke dingen organiseren. Af en toe wat werk aannemen voor een paar maanden wat leuk is, bijv reisleider.
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
enya29 schreef:
05-06-2019 21:45
Voor 45 met pensioen? Wat ga je dan doen? Ik zou me dood vervelen
Ik vind het een beetje sneu dat je werk blijkbaar als enige invulling van je leven ziet en je jezelf niet zou kunnen vermaken. Er zijn zoveel leuke(re) dingen te doen
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Haha nou dat is toch echt niet zo.
Dat heb ik toch niet gezegd? Ik heb een jong gezin, werken is ook noodzaak. Daarnaast vind ik het ook belangrijk om mijn kinderen mee te geven dat werken bij het leven hoort. Voor inkomen en ook in de maatschappelijke context.
Alle reacties Link kopieren
enya29 schreef:
06-06-2019 11:24
Haha nou dat is toch echt niet zo.
Dat heb ik toch niet gezegd? Ik heb een jong gezin, werken is ook noodzaak. Daarnaast vind ik het ook belangrijk om mijn kinderen mee te geven dat werken bij het leven hoort. Voor inkomen en ook in de maatschappelijke context.

Als je zegt dat je je dood zou vervelen wanneer je niet meer zou werken dan zeg je toch indirect dat je naast jouw baan niet veel (betekenisvolle) bezigheden hebt? Voor sommigen is werken dus geen noodzaak meer. Lang niet elke baan draagt bij aan een betere maatschappij, bovendien stel je je baan weer beschikbaar voor iemand anders.
Alle reacties Link kopieren
Ja prima! Lang leve Viva forum
Alle reacties Link kopieren
enya29 schreef:
06-06-2019 11:24
Haha nou dat is toch echt niet zo.
Dat heb ik toch niet gezegd? Ik heb een jong gezin, werken is ook noodzaak. Daarnaast vind ik het ook belangrijk om mijn kinderen mee te geven dat werken bij het leven hoort. Voor inkomen en ook in de maatschappelijke context.
"Maatschappelijke context".
Ik zou m'n kinderen juist meegeven hoe ze onafhankelijk van de maatschappij of werkgevers kunnen zijn, ipv afhankelijk.
Waarom hoort werken bij het leven? Vind je dat echt belangrijker dan alle tijd met je kinderen doormaken, met mensen die je echt blij maken, de meest mooie natuur zien, doen waar je zelf zin in hebt, niet de agenda en leven van een ander leven? Werken tot je 70ste en dan niks meer kunnen?
Bijzondere keuzes. Maar het is jouw leven uiteraard.
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
marilene26 schreef:
05-06-2019 21:26
Salaris netto Incl reiskosten €4500
Hypotheek €968 bruto
Kinderopvang €750netto
Sparen kinderen €150+kinderbijslag
Zorgverzekering €216
Reiskosten €300
Boodschappen €800
Gwl €150
Afvalstoffen/andere belasting €130
“Zakgeld” €600
Overige verzekeringen €100
Ziggo/Netflix €80

Wauw, wat eten jullie wel niet in een maand?
Alle reacties Link kopieren
marilene26 schreef:
05-06-2019 21:26
Salaris netto Incl reiskosten €4500
Hypotheek €968 bruto
Kinderopvang €750netto
Sparen kinderen €150+kinderbijslag
Zorgverzekering €216
Reiskosten €300
Boodschappen €800
Gwl €150
Afvalstoffen/andere belasting €130
“Zakgeld” €600
Overige verzekeringen €100
Ziggo/Netflix €80

Dubbel.
Alle reacties Link kopieren
LeLe schreef:
06-06-2019 13:40
Wauw, wat eten jullie wel niet in een maand?
Veel biologisch groente en fruit en vlees. Kaas van de kaasboer, lekkere wijnen; ja zo tikt het wel aan. Moet zeggen dat hier ook de luiers (tweeling) bij in zitten en de “losse” dingetjes die van het boodschappenbudget betaald worden.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo bijzondere keuzes? Je doet net alsof het heel normaal is dat je vanaf je 45ste niet meer werkt.
Ik zeg toch ook niet dat ik tot mijn 70ste blijf werken?
Ik heb enorm veel vrije tijd, tijd voor mijn kinderen. Doe wekelijks vrijwilligerswerk en 3 dagen betaald werk. Prima balans lijkt me. Ik functioneer altijd het beste als ik gewoon in mijn ritme zit. Ieder zijn ding
Alle reacties Link kopieren
Salaris netto gezamenlijk 5250
Hypotheek €850 bruto
Kinderopvang €650 netto
Sparen kinderen: kinderbijslag
Zorgverzekering €200
Reiskosten €300
Boodschappen €500
Gwl €150
Afvalstoffen/andere belasting €130
Autokosten: 200
Overige verzekeringen €100
Kpn: 80
Overige zaken 200

Inkomsten rond 5250
Uitgaven rond 3250
Sparen: 2000
Alle reacties Link kopieren
@ reine jij ook weer van de partij?
Alle reacties Link kopieren
Hier een eenverdienend gezin van 6 personen (4 kinderen)

Netto inkomen ca 3400

Hypotheek, vaste lasten en boodschappen totaal 2700

Blijft over ca 700 om te sparen of stoppen we in verbouwen

Hadden flinke spaarpot, is nu gekelders naar 14000 na verhuizen en verbouwen vorig jaar (enorm project)

Hebben 4 kinderen, hond, kat, 2 auto's, boot en motors. Leven goed, niet ruig maar gooien het ook niet over de balk...

Gaan nu wel weer flink sparen is de bedoeling!
Alle reacties Link kopieren
Gezamenlijk inkomen 3200 euro.
Vaste lasten ong 1200 per maand;
-530 hypotheek
-60 verzekeringen huis
-90 gas/licht (krijgen ieder jaar wel paar honderd terug)
-15 water (per kwartaal betaald)
-350 ziektekosten (incl eigen risico)
-85 gemeente+afvalstoffen belasting
-8 netflix
-30 ziggo
-12 reis/annuleerverz. (per jaar betaald)

Maken iedere maand ons deel (1/3, 2/3) van 1750 over naar de rekening. Overige 550 gaat in verschillende potjes (uit eten, boodschappen, luxe uitgaven enz)
Maar hebben er voor gezorgd dat er eind van de maand (dus voor het salaris komt) altijd minimaal 1500 op deze rekening staat. De vaste lasten kunnen dus te allen tijde worden afgeschreven.

Sparen daarnaast 750 per maand. Is nu niet super gevuld, maar net twee flinke verbouwingen gehad, en vakantie al betaald. Maar in geval van, kunnen meerdere dingen alsnog per direct vervangen worden (scheelt dat we maar weinig hebben wat vervangen kan worden wat duur is).

Rest is "zakgeld" of sparen we zelf op.
Extra's als vakantiegeld, eindejaarsuitkering, belastingteruggave, energieteruggave gaan direct naar spaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven