Geld & Recht alle pijlers

Wat is je inkomen en hoeveel betaal je aan vaste lasten?

11-03-2010 14:05 881 berichten
Ik ben benieuwd wat jullie gezamelijke inkomen is, en of er kinderen zijn, en hoeveel jullie betalen aan huur of hypotheek en gas water en licht en wat er per maand netto overblijft om te eten en te drinken en extra's.



Wij hebben woonlasten van bijna 800 euro netto per maand. Gas en licht 225, en wat we kwijt zijn aan overige verzekeringen en telefoons etc weet ik zo niet, maar wel dat we rond de 500 netto overhouden per maand om van te eten en te drinken en kleding etc.

Wij hebben overigens 3 kinderen. En een auto.



En ik vind dat wij het niet slecht hebben trouwens. We kunnen er goed van leven. En sparen. ( niet veel, afhankelijk per maand, maar toch)
Alle reacties Link kopieren
quote:Nastik schreef op 11 maart 2010 @ 14:21:

Ik werk momenteel niet en man verdiend EUR 2900.- tot EUR 3100,- per maand afhankelijk van zijn overuren. Wij krijgen van de Belasting EUR 535,- Kinderopvangtoeslag.



Per maand betalen we EUR 450,- aan huur, GWL EUR 135,- , paardenstalling EUR 275,-, Ziekenfonds EUR 225,-, Kinderopvang EUR 870,- . t.v. en internet EUR 35,- per maand en telefoonkosten rond de EUR 150,- per maand. Daarnaast een lening van EUR 220,- per maand. Gemeentelijke belastingen EUR 89,- per maand.



In totaal dus een lastenpakket van EUR 2449,-



We besteden ongeveer EUR 400,- per maand aan boodschappen en EUR 200,- aan benzine enzo..



Er blijft momenteel niet veel over, dus ik hoop ook snel weer op de been te zijn en aan de slag te kunnen. Dan kan de spaarrekening ook weer eens gevuld worden.



Wij zijn met 2 volwassenen, één peuter en 3 honden.



jij werkt niet en toch kinderopvangtoeslag?

Daar zou ik eens achteraan gaan, dadelijk mag je alles terug betalen......
Alle reacties Link kopieren
Hoezo terug betalen? Dat is niet waar. Voor het zelfde geld heeft Nastik volgende week een nieuwe baan. Waar haalt zij dan zo snel opvang vandaan?



Het kan wel zijn dat ze minder terug krijgt omdat het nu op salaris man wordt berekend. Of juist meer.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
ik was/ben in de veronderstelling dat je beide moet werken om in aanmerking te komen voor kinderopvang toeslag...maar ik kan het mis hebben....
Alle reacties Link kopieren
citaat site belastingdienst:





Wanneer heb ik recht op kinderopvangtoeslag?



U moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

Uw persoonlijke situatie



* U hebt de Nederlandse nationaliteit, of u hebt een geldige verblijfsvergunning, of u woont in een EU-land, in Noorwegen, IJsland, Liechtenstein of Zwitserland.

* U hebt 1 of meer inwonende kinderen en ontvangt hiervoor kinderbijslag of een pleegouderbijdrage. Krijgt u zo'n bijslag of bijdrage niet? Dan moet u zelf bijdragen in de kosten van levensonderhoud. Per kind is dat minimaal ¤ 408 per kwartaal.

* Uw kind gaat naar een kinderopvangorganisatie die bij de gemeente is geregistreerd. Dit kan een kinderdagverblijf, buitenschoolse opvang of gastouderopvang zijn, of een gastoudergezin dat is aangesloten bij een gastouderbureau.

* Vanaf 2010 moet uw gastouder geregistreerd zijn. Vraag dit na bij het gastouderbureau.

* Het kind waarvoor u kinderopvangtoeslag vraagt, zit nog niet op het voortgezet onderwijs.

* U of uw partner betaalt de kosten voor kinderopvang.



Uw arbeidssituatie



* U werkt (in dienst van een werkgever, als zelfstandige of in de onderneming van uw partner). Of:

* U ontvangt van de gemeente of UWV een bijdrage op grond van de Wet kinderopvang.



Deze voorwaarden gelden ook voor uw toeslagpartner.
Als beiden maar gewerkt hebben dat kalenderjaar. Ik ben ook een poosje werkloos geweest en kinderen gingen wel gewooon naar de opvang, dat moest ook wel, ze eraf halen, voor die paar weken, zou betekenen dat ze daarna weer opnieuw op die wachtlijst komen te staan, nou nevernooitniet. Dat kan wel jaren duren.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, je moet het in het kalenderjaar wel gewerkt hebben. Als je bijvoorbeeld je baan kwijt bent geraakt in februari, mag je de opvang nog wel door laten gaan.
Netto inkomen ik ongeveer; 5500 per maand (zzp-er dus kan wisselen) (moet ik wel alles nog van doen, pensioen, verzekeringen, reserveringen voor als ik even geen opdracht zou hebben e.d.)

Netto inkomen vent; 6200 per maand

Samen dus bijna 10000 netto (dan zijn mijn vaste dingen als pensioen en verzekeringen er wel van af)



Woonlasten netto 1800 euro (is incluis gas/licht/water)



4 kinderen, twee auto's
inkomsten



1310

dat is bijstandsuitkering, alle toeslagen van de belasting en een bijzondere bijstands vergeoding voor een glutenvrij dieet.



uitgaven:

huur 230

gwl: 205

zorgverz: 125



verz: 30

reisk: 30

dieet: 70

internet: 25

tv: 10

telefoon: 30

goede doelen: 20

sparen: 50

eten: 240





blijft er 245 over volgens mij maar ben volgens mij een paar vaste dingetjes vergeten.



van het overgeblevene betaal ik de kleding, extra reiskosten, kapper , kadootjes, schoolgeld,

Volgens mij elke maan tussen de 175-200 vrij te besteden.



Gaat echt makkelijk en vind het erg veel voor iemand die van de bijstand leeft.



het gaat hier om 1 volwassene en 1 kind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Oriane schreef op 11 maart 2010 @ 15:01:

Netto inkomen ik ongeveer; 5500 per maand (zzp-er dus kan wisselen) (moet ik wel alles nog van doen, pensioen, verzekeringen, reserveringen voor als ik even geen opdracht zou hebben e.d.)

Netto inkomen vent; 6200 per maand

Samen dus bijna 10000 netto (dan zijn mijn vaste dingen als pensioen en verzekeringen er wel van af)



Woonlasten netto 1800 euro (is incluis gas/licht/water)



4 kinderen, twee auto'sWat? Ongelooflijk! Lekker zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Oriane schreef op 11 maart 2010 @ 15:01:

Netto inkomen ik ongeveer; 5500 per maand (zzp-er dus kan wisselen) (moet ik wel alles nog van doen, pensioen, verzekeringen, reserveringen voor als ik even geen opdracht zou hebben e.d.)

Netto inkomen vent; 6200 per maand

Samen dus bijna 10000 netto (dan zijn mijn vaste dingen als pensioen en verzekeringen er wel van af)



Woonlasten netto 1800 euro (is incluis gas/licht/water)



4 kinderen, twee auto's wow! Das mijn streven ook hahaha

Mag ik vragen in welke beroepsgroep jullie zitten?
Perfectionisme is niet perfect...
Je hoort me ook niet klagen. Ik knijp echt mijn handjes dicht dat 't ons financieel hartstikke goed gaat.



Ik ben trouwens (freelance) Business Controller, mijn man is Dermatoloog.



Ik zet wel elke maand veel opzij voor als er een moment komt dat ik een tijdje geen opdracht heb. Het is nog nooit lang voorgekomen, maar je weet 't maar nooit natuurlijk. Ik heb verder weinig rechten natuurlijk (geen recht op WW. e.d.)
Alle reacties Link kopieren
Goed hoor BenMamma. Jij bent ook van ver gekomen om het zo goed nu te doen. Super!



En ook fijn voor jou Oriane. Je zal er best hard voor moeten werken en dan ook nog 4 kinderen. Het is je gegund.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Oh ja, onze ouders wonen niet in Nederland en die van mij hebben het in vergelijk met de Nedelandse standaard heel erg armoeiig. Ik stuur dus elke maand geld naar mijn ouders toe. Aldaar bestaat geen AOW en is het normaal dat de kinderen voor hun ouders zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Zo das echt veel!

Maar werk je dan 'normale werktijden' of 60-70 uur per week?

Ook nog vier kinderen, baan van je man zal ook wel druk zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Oriane schreef op 11 maart 2010 @ 15:11:

Oh ja, onze ouders wonen niet in Nederland en die van mij hebben het in vergelijk met de Nedelandse standaard heel erg armoeiig. Ik stuur dus elke maand geld naar mijn ouders toe. Aldaar bestaat geen AOW en is het normaal dat de kinderen voor hun ouders zorgen.Wat fijn voor je ouders dat je hen financieel kunt ondersteunen.
Alle reacties Link kopieren
Respect hoor Oriane! 4 kinderen...en lijken me ook leuke beroepen!
Perfectionisme is niet perfect...
quote:zusenzo schreef op 11 maart 2010 @ 14:25:

Nastik hoe kan je zo laag huren, mijn man kwam toen zijn salaris nog geen 2200 bruto was niet eens in aanmerking voor een huurwoning omdat hij teveel verdiende?/



Maar misschien wonen jullie daar al lang, maar ik vind de huurprijs niet in verhouding met jullie salaris iig, wel mazzel voor jullie natuurlijk.





Ik woon hier al 8 jaar en mijn man heb ik 3 jaar geleden aan mijn huishouden toegevoegd.



Toen ik dit huis ging huren verdiende ik EUR 1200,- netto, dus toen was dit een redelijke huurprijs. Volgens mij was het toen EUR 370,- dus het is wel iets omhoog gegaan. Maar omdat ik hier blijf hangen stijgt de prijs niet zo hard.
quote:dertigmin schreef op 11 maart 2010 @ 14:29:

Nastik: Je krijgt toch wel wat terug van die kinderopvang? Of is dat netto?Ja, we krijgen EUR 550,- aan Kinderopvangtoeslag. Maar die heb ik ook als inkomen gerekend.
quote:diedietje schreef op 11 maart 2010 @ 15:12:

Zo das echt veel!

Maar werk je dan 'normale werktijden' of 60-70 uur per week?

Ook nog vier kinderen, baan van je man zal ook wel druk zijn?



Ik werk niet meer dan 36 uur per week. (ene week 40 uur, andere week 32 uur) in juni ga ik minder werken per week. Dan wordt het wat rustiger bij mijn opdrachtgever en ga ik 30 uur werken. Mijn opdracht loopt tot februari 2011 dus dat is wel heel super zo in de 'crisistijd'.



Mijn man werkt ook 36 uur in de week. De week dat ik 40 uur werk, werkt hij er 32 en andersom. Heel soms heeft hij een weekenddienst en dat compenseert hij dan door de week.



Op de woensdag is er dus altijd iemand thuis. Mijn twee oudste zitten al op de middelbare school. De dame daaronder gaat volgend jaar naar 't middelbaar en blijft over op school. En hummel is 4 en blijft ook over op school. Beiden twee dagen. De andere twee dagen zijn ze bij mijn zus die kinderen in de zelfde leeftijd heeft.
Alle reacties Link kopieren
Wij verdienen samen ongeveer 3200.. hier gaat 1700 vaste lasten vanaf. Dit is onze hypotheek (bruto, 1100), verzekeringen, gwl, internet e.d., en vve kosten. Daarnaast maken we zo'n 200 op aan boodschappen en hebben we samen nog zo'n 500 vrij te besteden... de rest gaat naar ons spaarbankboekje!



Ohja, we hebben wel een auto maar die is van de zaak, dus is geen kostenpost (ja, 60 pm ofzo, maardat wordt automatisch van mijn vriend zn loon afgehouden)



Oriana, heerlijk! geniet er lekker van zou ik zeggen.. en flauwekul en benmama: respect!
quote:siepje1 schreef op 11 maart 2010 @ 14:46:

[...]





jij werkt niet en toch kinderopvangtoeslag?

Daar zou ik eens achteraan gaan, dadelijk mag je alles terug betalen......





Ik ben deze maand mijn baan kwijtgeraakt en hevig op zoek naar wat anders. De Toeslag loopt door omdat ik anders mijn kind van de crêche moet halen en opnieuw op een plek moet wachten. Dat maakt het heel moeilijk om weer aan de slag te gaan.



Van de Belastingdienst blijf je daarom Toeslag ontvangen als je een deel van het jaar hebt gewerkt.
Alle reacties Link kopieren
@Nastik Weet jij hoe dat dan zit in het volgende geval; ik zit in een loopbaantraject en zal per 1 november uit dienst gaan. Tegen die tijd hoop ik iets anders gevonden te hebben maar omdat ik nu hoogzwanger ben is dat lastig zoeken. Ik heb voor de 2e al wel plek bij het KDV geregeld. Maar sel nu dat ik pas per februari een baan vind krijgen we die toeslag dan niet meer over januari omdat ik dat jaar nog niet gewerkt heb?
Hmm, ik moet geloof ik echt mijn idee van een normaal salaris moet bijstellen.

Wij hebben samen ongeveer 7000 netto, wordt straks wel minder als we allebei 4 dgn gaan werken, hoeveel minder geen idee want ben gewoon te lui om dat uit te rekenen.

Huur is ook maar 550 euro, dus we houden best veel over.
Alle reacties Link kopieren
Wij verdienen samen 3400 euro.

We twijfelen erg over het volgende te kopen huis, we verhuizen ivm omstandigheden naar een andere woonplaats.

Gaan we nog een keer in een rijtjeshuis (2,5 ton) of kiezen we voor ons droomhuis (3,5 ton, supermooi).

Ik vind het lastig te bepalen. We betalen nu per maand 900 euro netto aan hypotheek.

Als we in ons droomhuis gaan wonen kost dat ongeveer 1250 euro per maand. Dat is wel meer dan 1/3 van ons inkomen wat we dan verwonen. Iemand met ervaring?
Sosofie, heb je al kinderen? Wil je kinderen? Bedenk je dan wel dat je inkomen dan mss minder wordt omdat je minder gaat werken en je uitgaven wel meer worden (kinderopvang etc.) Zou je dan nog steeds de hoge hypotheek kunnen betalen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven