Geld & Recht alle pijlers

Wat is je inkomen en hoeveel betaal je aan vaste lasten?

11-03-2010 14:05 881 berichten
Ik ben benieuwd wat jullie gezamelijke inkomen is, en of er kinderen zijn, en hoeveel jullie betalen aan huur of hypotheek en gas water en licht en wat er per maand netto overblijft om te eten en te drinken en extra's.



Wij hebben woonlasten van bijna 800 euro netto per maand. Gas en licht 225, en wat we kwijt zijn aan overige verzekeringen en telefoons etc weet ik zo niet, maar wel dat we rond de 500 netto overhouden per maand om van te eten en te drinken en kleding etc.

Wij hebben overigens 3 kinderen. En een auto.



En ik vind dat wij het niet slecht hebben trouwens. We kunnen er goed van leven. En sparen. ( niet veel, afhankelijk per maand, maar toch)
Alle reacties Link kopieren
Netto inkomen: rond de 3400 euro.

Vaste lasten: 1500 euro

Boodschappen: 350 euro

Sparen: 600 euro

Auto: 100 euro

Kleding, leuke dingen enz: 850 euro
Alle reacties Link kopieren
in: inc toeslagen 2080

vaste lasten zonder boodschappen 1138

dus hou 942 over.

spaar minimaal vast 250 euro

boodsschappen ongeveer 150 euro.

ga deze maand de is proberen om 500 euro te sparen.
Alle reacties Link kopieren
Salaris 1300 (24 uur contract)

Alimentatie 1000

Huur 600

Met alles wat er op en af gaat aan belastingtoeslagen etc etc etc. Heb ik per maand ongeveer 600 euro te besteden aan mijzelf + twee kinderen.
Alle reacties Link kopieren
In:

Studiefinanciering & lening: ongeveer 775,-

Zorgtoeslag: rond de 60,- volgens mij.



Uit:

335,- huur (inclusief)

100,- aan de andere vaste lasten ongeveer.



En ik ga binnenkort eens voor een baantje zoeken, aangezien ik vanaf april alleen nog maar woensdag- en donderdagavond 1,5 uur college heb.
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
Ik zal het gemiddelde inkomen ook nog even omlaag halen

1-persoonshuishouden:



Wajong: 900

Huurtoeslag: 192

Zorgtoeslag: 61



Huur: 419

Zorgverzekering: 107

Gas/Electra: 70

Water: 13

TV/Internet/Telefoon: 59

Mobiele telefoon: 6

WA + inboedelverzekering: 3,50 (eerste jaar, 50% korting)

Boodschappen: 130

Waterschapslasten en gemeentebelastingen worden dit jaar kwijtgescholden, voor volgende jaren is het elke keer weer afhankelijk van hoeveel ik gespaard heb (teveel gespaard = geen kwijtschelding)



Sparen: 250



Vrij te besteden aan kleding/openbaar vervoer/boeken/extra's: kleine 100 euro.
Wow jody, dat jij met jouw inkomen nog 250 kunt sparen vind ik echt heel knap!
Alle reacties Link kopieren
Thx Germanwings, voor mij is het heel normaal eigenlijk. Maar als ik zo de andere inkomens zie en wat daarbij gespaard wordt, dan is dat van mij inderdaad best veel.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt nog geen enkel bedrag opgenomen voor kleding, schoenen, kapper etc Ik mag dan ook aannemen dat je dat nog gaat betalen van de 250 die je per maand overhoudt.

Anderen hebben voor dat soort uitgaven wel een bedrag opgenomen. Het is dus geen puur spaargeld.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Pauline:quote:Jody schreef op 12 maart 2010 @ 12:54:

Vrij te besteden aan kleding/openbaar vervoer/boeken/extra's: kleine 100 euro.Kapper kost me 12 euro per 2-3 maanden, kleding/schoenen geef ik amper 50 euro per maand aan uit. Dat gaat dus gewoon van die 100 euro af.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pauline65 schreef op 12 maart 2010 @ 13:22:

Je hebt nog geen enkel bedrag opgenomen voor kleding, schoenen, kapper etc Ik mag dan ook aannemen dat je dat nog gaat betalen van de 250 die je per maand overhoudt.

Anderen hebben voor dat soort uitgaven wel een bedrag opgenomen. Het is dus geen puur spaargeld.Niet iedereen geeft iedere maand een flink bedrag uit aan nieuwe kleding en dat soort dingen. Als ik 1 x per jaar een nieuwe broek en een paar shirtjes koop is het al veel. Kleren en schoenen gaan hier jaren mee en ik geef niets om merkkleding dus dan kost het gewoon niet zo veel. Ook als ik meer te besteden zou hebben zou het bedrag wat ik daar aan uitgeef laag zijn. Ik haat shoppen Kapper kost me hooguit 30 euro per jaar. Mijn inkomen en vaste lasten zijn vergelijkbaar met die van Jody. De grootste verschillen zijn m'n twee honden (en een konijn, maar dat kost me bijna niks) en het feit dat ik een auto heb. Vooral dat laatste is iedere maand een grote kostenpost. Die 250 euro sparen per maand red ik daardoor niet maar ook ik kan meestal wel zo'n 50-100 euro, soms iets meer, aan de kant zetten. Ik zie het als een kwestie van keuzes maken. Na een tijdje wordt rondkomen van een beperkt inkomen een soort tweede natuur en dan kost het steeds minder moeite zonder dat je het idee hebt iets tekort te komen. M'n dieren zijn voor mij een enorme verrijking van m'n leven, en ook de vrijheid en zelfstandigheid die m'n auto me geeft maken dat ik er dat geld graag voor over heb.
Alle reacties Link kopieren
Mijn reactie was in eerste instantie op germanwings die reageerde op het spaarbedrag.



Overigens haat ik shoppen ook; ik kom dan ook zelden in de stad. Maar als ik iets nieuws nodig heb, ga ik wel voor kwaliteit.

Ik snap niet waar jullie die lage kapperbedragen vandaan halen; of hebben jullie lang haar dat maar zo nu en dan een keer bijgepunt hoeft te worden? Mijn haar moet echt elke 5 weken geknipt worden, anders zit het totaal niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:cynba schreef op 12 maart 2010 @ 14:10:

[...]

Ik zie het als een kwestie van keuzes maken. Na een tijdje wordt rondkomen van een beperkt inkomen een soort tweede natuur en dan kost het steeds minder moeite zonder dat je het idee hebt iets tekort te komen. M'n dieren zijn voor mij een enorme verrijking van m'n leven, en ook de vrijheid en zelfstandigheid die m'n auto me geeft maken dat ik er dat geld graag voor over heb.

Dat precies. Ik heb nooit een hoger inkomen gehad dan dit, dus mijn uitgaven zijn daaraan gekoppeld. Vóór die Wajong zat ik korte tijd in de bijstand, dát was wel enorm opletten en elk dubbeltje drie keer omdraaien. Maar nu: ik moet zeggen dat ik meer dan tevreden ben met hetgeen ik krijg



Een auto, dat mis ik af en toe wel eens. Daar had ik wel een stukje sparen voor in willen leveren elke maand. Vooral vanwege de zelfstandigheid en vrijheid die Cynba noemt. Maar ik mag helaas niet autorijden
Alle reacties Link kopieren
quote:Pauline65 schreef op 12 maart 2010 @ 14:16:

Ik snap niet waar jullie die lage kapperbedragen vandaan halen; of hebben jullie lang haar dat maar zo nu en dan een keer bijgepunt hoeft te worden? Mijn haar moet echt elke 5 weken geknipt worden, anders zit het totaal niet.Ik ga naar de Kappersschool om mn haar te laten knippen, 12 euro. Om de 2-3 maand ongeveer, afhankelijk van hoe het zit. Het wordt nu wel weer eens tijd, ben voor de kerst voor het laatst geweest...
Alle reacties Link kopieren
Da's balen Jody!

Ik ben 2 weken geleden geopereerd en ik kan/mag nu niet fietsen, niet autorijden en lopend kom ik (met krukken) niet veel verder dan een halve kilometer. Ik baal er nu al van dat ik voor alles afhankelijk ben van anderen.

Kan me goed voorstellen dat dat heel erg moeilijk moet zijn, als je altijd in zo'n situatie zit. Heb je wel recht op een vervoersregeling, zodat je er toch eens uit kunt, zonder op iemand anders een beroep te moeten doen?
Alle reacties Link kopieren
Zoyla een vraagje, gaat dit om het leuke huis waarvoor je je laatst hebt ingeschreven? Of hebben jullie nog een ander huis op de kop getikt?



Ben er nu achter dat Grun niet zo goed koop meer is



Gezamenlijk inkomen 3300 (werken beide parttime)

Uitgaven 1900 (incl kdv 3 kinderen 3 dgn)

Over om te besteden aan eten en van alles 1400

We betalen 750 aan huur en 120 aan gas water en licht



En eigenlijk zou ik er veel meer van kunnen sparen zie ik nu!
anoniem_51980 wijzigde dit bericht op 12-03-2010 14:30
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Overigens haat ik shoppen ook; ik kom dan ook zelden in de stad. Maar als ik iets nieuws nodig heb, ga ik wel voor kwaliteit.

Ik snap niet waar jullie die lage kapperbedragen vandaan halen; of hebben jullie lang haar dat maar zo nu en dan een keer bijgepunt hoeft te worden? Mijn haar moet echt elke 5 weken geknipt worden, anders zit het totaal niet.



Als ik voor nieuwe kleren ga, is het ook kwaliteit hoor. Dat betekent echter niet dat je 100 euro hoeft neer te tellen voor een broek of een jas. Kwaliteit hoeft niet per se duur te zijn. Een beetje letten op uitverkoop en andere aanbiedingen scheelt enorm.



Ik heb inderdaad lang haar waarvan alleen af en toe de puntjes hoeven bijgeknipt dus dat is inderdaad lekker goedkoop. Heb echter ook jarenlang kort haar gehad dat iedere 4-6 weken onder handen werd genomen maar dan nog hoeft dat geen megabedrag te zijn. Ik ga nooit naar een dure kapsalon.
Alle reacties Link kopieren
Pauline: ik kan (nog) wel fietsen gelukkig, en verder maak ik gebruik van het openbaar vervoer. Het kost wat meer tijd, maar je komt bijna tot in elke uithoek van Nederland met het ov, dus dat zit wel goed. Met slecht weer, 's avonds laat, of wanneer ik iets groots wil meenemen, dan zou een auto erg praktisch zijn.

Jouw situatie (ook al is die waarschijnlijk maar van korte duur) lijkt me echt verschrikkelijk: helemaal niet zelfstandig van huis kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jody schreef op 12 maart 2010 @ 14:33:

Pauline: ik kan (nog) wel fietsen gelukkig, en verder maak ik gebruik van het openbaar vervoer. Het kost wat meer tijd, maar je komt bijna tot in elke uithoek van Nederland met het ov, dus dat zit wel goed. Met slecht weer, 's avonds laat, of wanneer ik iets groots wil meenemen, dan zou een auto erg praktisch zijn.

Jouw situatie (ook al is die waarschijnlijk maar van korte duur) lijkt me echt verschrikkelijk: helemaal niet zelfstandig van huis kunnen.Wel fijn dat je in ieder geval gebruik kunt maken van het OV. Waar ik woon is er helemaal geen OV. Daarom was bij mij de opluchting erg groot toen bleek dat ik, hetzij met een paar aanpassingen, toch mocht autorijden. 't Is niet leuk als je voor iedere scheet andermans hulp moet vragen. Daar heb ik in m'n leven al veel te veel mee te maken gehad dus ben erg blij dat dat qua vervoer in ieder geval niet meer hoeft. Ik voelde me de koning te rijk toen ik voor het eerst in m'n uppie een voorraad boodschappen kon gaan kopen m.b.v. m'n auto
Alle reacties Link kopieren
quote:sosofie schreef op 11 maart 2010 @ 15:40:

Wij verdienen samen 3400 euro.

We twijfelen erg over het volgende te kopen huis, we verhuizen ivm omstandigheden naar een andere woonplaats.

Gaan we nog een keer in een rijtjeshuis (2,5 ton) of kiezen we voor ons droomhuis (3,5 ton, supermooi).

Ik vind het lastig te bepalen. We betalen nu per maand 900 euro netto aan hypotheek.

Als we in ons droomhuis gaan wonen kost dat ongeveer 1250 euro per maand. Dat is wel meer dan 1/3 van ons inkomen wat we dan verwonen. Iemand met ervaring?



Sosofie, we zitten met eenzelfde dilemma, de keuze is blijven wonen waar we wonen voor een kleine 500 euro netto in de maand. Het huidige huis is groot genoeg voor ons als gezin, alleen de tuin mag wat groter. Onze maandlasten zijn nu extreem laag en zullen over een paar jaar wel stijgen. Of verhuizen naar ons droomhuis voor zo'n 1100 euro netto per maand.



Wij verdienen samen zo'n 3800 euro per maand. Van de vaste lasten heb ik geen idee, wel blijft er ruim voldoende over om te sparen (500 tot 1000 euro per maand).
Alle reacties Link kopieren
Jody:quote:Vóór die Wajong zat ik korte tijd in de bijstand, dát was wel enorm opletten en elk dubbeltje drie keer omdraaienBijstand scheelt toch niet zo veel met de Wajong? 617+ 246 = 863 netto voor een alleenstaande. Da's exclusief de vakantie-uitkering van 45 euro p.m.
Alle reacties Link kopieren
Cynba: toen ik in de bijstand zat, was ik nog geen 21 en dan krijg je geen volledige uitkering. Was iets van 475 euro per maand, terwijl ik gewoon mn vaste lasten had (wel een lagere huur dan nu).
Alle reacties Link kopieren
quote:Jody schreef op 12 maart 2010 @ 15:41:

Cynba: toen ik in de bijstand zat, was ik nog geen 21 en dan krijg je geen volledige uitkering. Was iets van 475 euro per maand, terwijl ik gewoon mn vaste lasten had (wel een lagere huur dan nu).Ah, zo. Op die leeftijd is bijstand inderdaad een aalmoes. Knap dat je het toch hebt weten te redden Denk niet dat mij dat zou zijn gelukt, maar daarom ben ik dus tegen m'n zin nog wat langer thuis blijven hangen
Alle reacties Link kopieren
808 euro netto inkomen

700 euro (huur, verzekering, internet) vaste lasten

Iets meer van 100 euro per maand om van te leven in m'n eentje.
Alle reacties Link kopieren
Ons gezamelijk inkomen is nu nog 3250 netto. Vriend en ik werken omgerekend allebei 3,5 dag.

Gelukkig heeft mijn vriend een baan dichtbij huis gevonden. Dat scheelt straks wel 400 euro bruto maar geen 2 uur reistijd meer per dag maar 10 minuten nog maar en dat is me veel waard. Na aftrek van alle kosten en sparen hebben we nog zo'n 500 euro per maand over om te besteden. We hebben twee kindjes en twee poezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven